Tour de Pologne - Polska G?

Data: 2011-07-25 17:36:59
Autor: piotrpo
Tour de Pologne - Polska G?
Leszek 'QSi' Pasoń <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał(a):
teraz szykujemy się na TurDePoloń!
Pomijam trasę, ale w...nerwuje mnie, że Francuzi mają Tour, Hiszpanie Vueltę, Włosi Giro, a my jak zwykle grajdałkowo-zakompleksieni nie możemy naszego wyścigu nazwać wyścigiem, pętlą, rajdem tylko silimy się na "światowe" nazwy nie zdając sobie sprawy że to słoma z butów i białe skarpetki w skajkowych wsuwach.

Data: 2011-07-25 20:44:17
Autor: Kosu
Tour de Pologne - Polska G?
On 2011-07-25 19:36, piotrpo wrote:
[...]

Może i słoma z butów, ale powód jest prosty. Wszystkie polskie nazwy,
jakie przychodzą mi do głowy, brzmią cokolwiek śmiesznie dla Polaka ze
względu na gramatykę języka. Dla Hiszpana dobrze brzmi Vuelta a Espana,
dla Włocha Giro d'Italia. Dla Polaka "Dookoła Polski" jest językowo
krzywdzące. Za to "Wyścig dookoła Polski" jest dla obcokrajowca
niewymawialny*. Nie bez powodu Chińczycy organizują Tour of Beijing :)

Spójrzmy prawdzie w oczy. Najlepszą nazwą kolarskiego wydarzenia w tym
kraju był oczywiście Wyścig Pokoju. Szkoda że po zmianie sytuacji
politycznej porzuciliśmy tę nazwę (jak wszystko co kojarzyło się z PRL -
a fe a fe!). Przejęli ją Czesi, ale ich wyścig okazał się niepopularny i
umarł.

Według mnie "słoma" pojawia się dopiero gdy oglądamy listę ekip i
okazuje się, że Lang wpuszcza dwie "nasze", a w tym "Reprezentację
Polski". Czy istnieje jeszcze jakiś profesjonalny wyścig, w którym
startuje reprezentacja kraju?

* nie żebym był jakimś wielkim zwolennikiem międzynarodowej formuły tego
wyścigu i uczestnictwa w UCI WorldTour. W Polsce brakuje dużego wyścigu
lokalnego, a Lang zamiast robić "Wyścig dookoła Polski" organizuje
zawody MTB, które i bez niego dobrze sobie radzą. To tak jak nasze
Państwo, które najchętniej promuje piłkę nożną.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-07-25 19:13:07
Autor: piotrpo
Tour de Pologne - Polska G?
Kosu <665@epf.pl> napisał(a):
On 2011-07-25 19:36, piotrpo wrote:
> [...]

krzywdzące. Za to "Wyścig dookoła Polski" jest dla obcokrajowca
niewymawialny*. Nie bez powodu Chińczycy organizują Tour of Beijing :)
Myślę, że bez problemu dało by się znaleźć fajną, krótką wymawialną na świecie nazwę - ot dla przykładu "Polska Szprycha" - niesetety - nawet kaszankę zaraz będziemy nazywać "Bloody Meat" bo tak bardziej światowo, czy coś w tym stylu.

[...]
No niestety - nie miał "x" w nazwie, ani nawet "de", a dodatkowo "pokój" kojarzył się źle :)

[...]
Reprezentacja jest zaprzeczeniem profesjonalizmu z natury rzeczy. Może zresztą należało by postawić sprawę inaczej - czy jest w naszym kraju przeprowadzany jakiś profesjonalny wyścig?

Data: 2011-07-25 21:32:58
Autor: Kosu
Tour de Pologne - Polska G?
On 2011-07-25 21:13, piotrpo wrote:
[...]

Tu nie chodzi o "bardziej światowo" tylko po prostu o sprzedaż produktu.
I wyścig też jest produktem i też musi się sprzedać (mediom, sponsorom).

Reprezentacja jest zaprzeczeniem profesjonalizmu z natury rzeczy. Może zresztą należało by postawić sprawę inaczej - czy jest w naszym kraju przeprowadzany jakiś profesjonalny wyścig?

O tym właśnie mówię. Langowi się chyba pomieszały zawody albo chciałby
konkurować z Olimpiadą :). A może to politycy narzucili - trudno
zgadnąć. Fajnie że w tym roku startuje CCC i tym bardziej nie wiem po co
ta reprezentacja. Tym bardziej, że chyba trudno im było złożyć skład,
który ma na coś szanse (nawet Bodnar jest w CCC - nie wiem kto inny
mógłby wygrać jakiś etap "u siebie").

Poza tym myślę, że zawody MTB (Skandia, Mazovia, kilka mniejszych)
wyglądają całkiem nieźle. Z tego co czytałem, Transcarpatia też nie jest
bardzo w tyle za porównywalnymi wyścigami w innych częściach Europy. Sam
nie oceniam, bo za granicą śledzę tylko kolarstwo asfaltowe ;)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-07-26 12:51:54
Autor: Fabian
Tour de Pologne - Polska G?
On 25.07.2011 20:44, Kosu wrote:
[...]

Z tego co ja widzę to jednak robi. Jak dla mnie to i tak sukces w kraju w którym kolarstwo szosowe nie istnieje.

Fabian.

Data: 2011-07-26 15:33:50
Autor: Kosu
Tour de Pologne - Polska G?
On 2011-07-26 12:51, Fabian wrote:
Z tego co ja widzę to jednak robi. Jak dla mnie to i tak sukces w kraju
w którym kolarstwo szosowe nie istnieje.

Chodziło mi o wyścig o charakterze TdP, ale przeznaczony dla Polaków lub
głównie dla Polaków (na co miała wskazywać polska nazwa nawiązująca do
poprzednich akapitów :)).
Pewnie wystarczyłoby wycofać się z UCI WorldTour i już by wszystkie duże
ekipy uciekły.

W wielu wywiadach czytam, że polscy kolarze mają problem ze zdobyciem
sponsora. No i trudno się dziwić, skoro nie mają szans na start w
jedynym wyścigu, który transmituje telewizja :]

pozdrawiam,
PK

PS.:
Przykład motoryzacyjny: Rajd Polski - runda mistrzostw Polski i
mistrzostw Europy. Efekt? Polacy odgrywają kluczową rolę (wygrywają
ponad połowę rajdów, stanowią większość zawodników), pokazują się,
pracują na lokalnych sponsorów.
W 2009 roku RP był także rundą Mistrzostw Świata WRC. Efekt? Przyjechali
najlepsi na świecie. W top15 były 3 polskie ekipy (najlepsza na 6.
miejscu). No ale raz to nie problem, a gdyby tak było co rok?

Data: 2011-07-26 15:59:54
Autor: Fabian
Tour de Pologne - Polska G?
On 26.07.2011 15:33, Kosu wrote:
On 2011-07-26 12:51, Fabian wrote:
[...]

W Polsce jest kilka innych wyścigów etapowych. Ale właśnie dlatego, że nie liczą się na świecie, mało się liczą w Polsce.

W wielu wywiadach czytam, że polscy kolarze mają problem ze zdobyciem
sponsora. No i trudno się dziwić, skoro nie mają szans na start w
jedynym wyścigu, który transmituje telewizja :]

Ale tv go transmituje dlatego, że jest w WorldTour, a nie odwrotnie.

[...]

W Polsce nie ma dobrych kolarzy to róbmy dupne wyścigi? A nie lepiej dążyć do podniesienia poziomu?

Fabian.

Data: 2011-07-26 12:50:37
Autor: Fabian
Tour de Pologne - Polska G?
On 25.07.2011 19:36, piotrpo wrote:
[...]

Tak, najlepsza nazwa to "Bieg Dookoła Polski" ani w Polsce, a tym bardziej za granicą nikt jej nie zapamięta i nikomu nie będzie się podobała.

Produkt trzeba nazwać tak, aby się sprzedał, a nie podobał purystom językowym.

Fabian.

Data: 2011-07-26 12:56:27
Autor: Mariusz Kruk
Tour de Pologne - Polska G?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
Produkt trzeba nazwać tak, aby się sprzedał, a nie podobał purystom językowym.

Bo to faktycznie taki poważny produkt, że...
Ech.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-07-26 13:56:19
Autor: Fabian
Tour de Pologne - Polska G?
On 26.07.2011 12:56, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Najbardziej prestiżowy wyścig kolarski w Polsce z prawie 100 letnią tradycją.

Fabian.

Data: 2011-07-26 14:33:58
Autor: mt
Tour de Pologne - Polska G?
Fabian pisze:

[...]

Mnie tam osobiście jakoś obcojęzyczna nazwa bardzo nie uwiera, ale z drugiej strony, drugi co do historii rozgrywania na świecie rajd samochodowy, nazywa się Rajd Polski, więc może się nazywać po naszemu, a zagraniczne agencje po prostu go sobie tłumaczą.

--
marcin

Data: 2011-07-26 13:35:04
Autor: Ignacy
Tour de Pologne - Polska G?
mt <telepski@interia.pl> napisał(a):   więc może się nazywać po naszemu,
    ...może "Kurde Pologne" - jaki wyścig taka nazwa

   Ignac

Data: 2011-07-26 16:11:14
Autor: Ryszard Mikke
Tour de Pologne - Polska G?
 Ignacy <ignac88@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
mt <telepski@interia.pl> napisał(a):   więc może się nazywać po naszemu,
    ...może "Kurde Pologne" - jaki wyścig taka nazwa

Kurde Poloń?

Biorę :D

--
rmikke

Data: 2011-07-26 18:43:48
Autor: Ignacy
Tour de Pologne - Polska G?
Ryszard Mikke <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 Ignacy <ignac88@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > mt <telepski@interia.pl> napisał(a): >  >  więc może się nazywać po naszemu,
>   >   ...może "Kurde Pologne" - jaki wyścig taka nazwa

Kurde Poloń?

Biorę :D

  Twoja wersja dla naszych a moja dla obcych żeby choć skumali gdzie
  bo zanim by przyjechali byłoby już po imprezie.

  Ignac

--

Tour de Pologne - Polska G?