Touran I vc Zafira B

Data: 2014-12-03 09:07:30
Autor: mz
Touran I vc Zafira B
Witam
Co możecie powiedzieć na temat tych dwóch samochodów ? Który z nich jest przestronniejszy - więcej miejsca dla kierowcy i pasażera za nim gdy fotel odsunięty na max.
Czytałem o silnikach i w Touranie wszyscy piszą aby nie brać 2,0 tylko 1,9 (jeśli chodzi o diesle)

Pozdrawiam

Data: 2014-12-03 03:27:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Touran I vc Zafira B
przeszedłem temat i wybrałem Zafirę bo Tourany to tylko takie "okazje" były ze ręce opadają  ... IMHO w Touranie jest więcej miejsca z tylu ale tam były 3 siedzenia wysuwane niezależnie wiec można było sobie pokombinować a w Zafirze kanapa i przy maksymalnym cofnięciu szalu nadal nie ma (te 2 dodatkowe fotele już przeszkadzają) ... mi osobiście z tylu siedziało się źle i słyszałem już parę podobnych opinii ale trudno wyczuć co tam nie halo: fotele, oparcia czy może miejsce na nogi, w Zafirze bez problemu choć z miejscem chyba gorzej ... kierowca i pasażer maja sporo miejsca choć koleś pow. 1.90m już będzie miał problemy żeby się wkomponować w dobra pozycje, musi być podłokietnik jak się jeździ w trasie ... ogólnie bylem przekonany do Tourana (miałem Golfa IV) ale po 50tkm jakoś nie mam Oplowi nic do zarzucenia ... minusy: beznadziejne czarne plastiki, wygłuszenie szczególnie przy prędkościach autostradowych kiepskie, w Touranie było ciszej i lepiej to wygląda, mało schowków a to co jest to niefunkcjonalne, brak 12V w bagażniku ... plusy: Zafira w standardzie jest 7-mio miejscowa, Touran opcjonalnie a czasami te 2 siedzenia się przydają, kolo zapasowe pod autem ... silniki porównywalne 1.9 CDTI nie ma się czego wstydzić, wersja 120KM daje rade a 150KM jest optymalny do takiego klocka niestety miewa jakieś problemy musisz poczytać ... interfejs bez zarzutu, VAG-COM/VCDS vs OPCOM i mamy remis, fora tematyczne tez na poziomie, większość tematów rozpracowana ... opony: tu wygrywa Touran koleś ma 15tki a do Zafiry 1.9 trzeba już 16-tki podsumowując Zafira to małżeństwo z rozsądku, koleś kupił okazyjnie Tourana chyba z 2007 silnik 1.9 TDI 105KM, DSG świruje i musi biegi ręcznie zmieniać, złe ludzie handlarze wypruli mu Webasto przed kupnem (sprawdził wyposażenie już po), z tylu coś było grzebane plastiki powykrzywiane składali na chama ... ja szukałem 3 miechy i nic koszernego nie znalazłem wiec się poddałem i kupiłem Zafirę B

Data: 2014-12-03 13:18:07
Autor: Ergie
Touran I vc Zafira B
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0d3e3e52-b142-4b8b-94dc-59f85cc6cb3c@googlegroups.com...

wygląda, mało schowków a to co jest to niefunkcjonalne, brak 12V w bagażniku

Miałem Zafirę B i miała trzy gniazda: koło lewarka, przy tylnej kanapie i właśnie w bagażniku (po prawej na dole).

... plusy: Zafira w standardzie jest 7-mio miejscowa, Touran opcjonalnie a czasami te 2 siedzenia się przydają,

Byłem zaskoczony jak często. Myślałem, że będziemy z nich korzystać tylko raz dwa razy w miesiącu jadąc gdzieś z dziećmi i teściami, a okazało się że używamy ich niemal na co dzień - ot choćby do dojazdów na imprezy - zawsze to jeden kierowca potrzebny mniej.

Podsumowując Zafira to małżeństwo z rozsądku

I to jest bardzo trafne podsumowanie. Dokładnie tak samo określałem swój zakup :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-12-03 10:22:54
Autor: Marek
Touran I vc Zafira B
Znajomy kupil ostatnio Tourana po dziadku w niemczech. Od tamtej chwili jest co tydzien w warsztacie. Moze tak trafil ;)
Zafiry to znam tylko w benzynie. Troche sporo pala ale w zasadzie bez wiekszych problemow.

Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Touran I vc Zafira B