Towar macany należy do macanta...

Data: 2011-01-08 15:41:27
Autor: Ra
Towar macany należy do macanta...
W dniu 2011-01-07 22:47, JoteR pisze:

nie. Czy ktoś się spotkał z takim podejściem w salonie Play lub innego
operatora do kwestii macania aparatów z Androidem lub Bada? Czy to tylko
lokalny folklor? Tym bardziej, że przed świętami w salonie w ZT żona
wymacała na wszystkie strony żywego SE X8, którego przytargał z zaplecza
i włączył tamtejszy sprzedawca.

ale inny klienta np ja nie chce potem kupić używanego i macanego telefonu. Ślady używania widać. Jakbym chciał kupić używany to bym kupił na allegro. Po za tym przy pierwszym uruchomienia odpala się np jakiś tutorial, sklep musi mieć wszystkie możliwe zasilacze, pracownik przy składaniu może uszkodzić, zarysować klapkę - kto będzie za to zapłaci ?
ostatnio kupiłeś jakąś grę w saturnie i płytka była delikatnie porysowana imho byłą używana bo zapomniałem ża pracownicy mają prawo sobie brać do domu gry i filmy. po to m.in. się płąci więcej za nowość żeby być tym pierwszym który rozpakowuje czy to telefon czy płytkę

Data: 2011-01-08 16:06:37
Autor: ToMasz
Ra pisze:
ale inny klienta np ja nie chce potem kupić używanego i macanego
telefonu. Ślady używania widać. (...)

sraty pierdaty. Kto jak kto ale operator mógł by sie "szarpnąć" i
wystawić jeden model na salon do macania, nawet jak by go miał "dać" za
pół ceny swojemu pracownikowi.

JAk wchodzisz do sklepu to pytasz: "czy u Was mogę zwrócić kupiony towar
w przeciągu 3 dni?"  odpowiedź "tak" (na perwnych warunkach) dostaniesz
w wiekszości dużych sieci handlowych. u nich nic nie kupuj, moze być macane.

ToMasz

Data: 2011-01-08 16:45:01
Autor: JoteR
"ToMasz" napisał:

JAk wchodzisz do sklepu to pytasz: "czy u Was mogę zwrócić kupiony towar
w przeciągu 3 dni?"  odpowiedź "tak" (na perwnych warunkach) dostaniesz
w wiekszości dużych sieci handlowych.

A właśnie, zapytałem owej miłej pani, co w przypadku zakupu przez Internet i ewentualnego odstąpienia od umowy w ustawowym terminie. Pani jak najpoważniej mnie zapewniła, że w takim przypadku należy zwrócić telefon bez śladów użytkowania, przy czym owym śladem jest również fakt włączenia i spersonalizowania aparatu. Pytanie o "ramy zwykłego zarządu" pominęła dyskretnym milczeniem ;-) To chyba jednak lokalny folklor był, zwłaszcza że jak teraz sprawdziłem, to był jednak salon Germanosa, czego na pierwszy i drugi rzut oka nie było widać.

JoteR

Data: 2011-01-08 16:50:02
Autor: Piotr M
Dnia 08-01-2011 o 16:06:37 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

Ra pisze:
[...]

Dokładnie. I nie tylko sam operator, a na spółkę z producentem. Tym  bardziej że sprzedawcy maja fukus na jakieś modele itd. Z drugiej strony,  zaopatrzyć wszystkich dealerów w komplet telefonów do macania, jest to  olbrzymi koszt. Ale jeżeli operatora faktycznie na to "nie stać", powinien  to być w takim razie bonus tylko dla najlepszych dealerów.

PS.
Zadziwiają mnie użalania i pretensje ludzi, że takie okoliczności rodzą  możliwość kupna towaru używanego. To strona uczciwości sprzedawcy. Jak go  stać, ma możliwości, itp, to wprowadza taką opcję, jak nie to nie. A nie  taka możliwość jest be i niedobra.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2011-01-08 19:28:25
Autor: J.F.
On Sat, 08 Jan 2011 16:50:02 +0100,  Piotr M wrote:
[...]

Tych salonow jest kupa, a nowe modele bywaja drogie.

Poza tym nie po to wydajemy miliony na reklame, zeby klient macal
towar przed zakupem.

[...]

Jak to sobie wyobrazasz ? Przychodzi klient, placi 1000zl, przychodzi na drugi dzien, oddaje
towar, dostaje 1000zl, a sklep co .. ma wystawic towar za 1000, 990,
900, 800 ? A kupisz taki za 1000zl, wklepujesz tajny kod .. no tak, ten telefon
przepracowal juz 8h i rozmawiano z niego 15 minut. Myslisz OK, czy piszesz na grupe "nie kupujcie w XXX, oszusci,
sprzedali mi uzywany telefon" ?

J.

Data: 2011-01-08 21:42:29
Autor: Piotr M
Dnia 08-01-2011 o 19:28:25 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Wole wydać na to aby sobie macać, tym bardziej że reklam nie oglądam,  przynajmniej tych TV

[...]

:)
Normalnie sobie wyobrażam i nie są to wyobrażenia, a obserwacja z rynku i  to co już od dawna istnieje. A jak myślisz, gdzie trafia np w Anglii czy  Niemczech towar powystawowy?

A kupisz taki za 1000zl, wklepujesz tajny kod .. no tak, ten telefon
przepracowal juz 8h i rozmawiano z niego 15 minut.
Myslisz OK, czy piszesz na grupe "nie kupujcie w XXX, oszusci,
sprzedali mi uzywany telefon" ?

Jak ktoś ma jakiś problem bo kupił używany telefon a miał być nowy, udaje  się z reklamacją tam gdzie go kupił, co mam Ci napisać. Jak go to  spotkało, to może jeszcze się podzielić tym publicznie, aby nie darować  nieuczciwemu sprzedawcy, przestrzec innych, itd. Ale co ma do tego to, że  sprzedawcy oferują macanie towarów i przyjmowanie ich z powrotem. Taki  towar idzie w dystrybucję taką, gdzie powinien i wszyscy są zadowoleni,  ba, wszyscy zyskują. Uczciwość sprzedawców nie ma nic do tego.

Data: 2011-01-08 22:22:45
Autor: J.F.
On Sat, 08 Jan 2011 21:42:29 +0100,  Piotr M wrote:
[...]

Powystawowy to powystawowy. Jedna sztuka. A gdzie trafiaja zwroty od
klientow ? J.

Data: 2011-01-09 00:25:11
Autor: Piotr M
Dnia 08-01-2011 o 22:22:45 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Powystawowy to powystawowy. Jedna sztuka. A gdzie trafiaja zwroty od
klientow ?

Są do tego odpowiednie kanały i bardzo dobrze. Wszystkim to się opłaca.  Inaczej system by nie istniał. A istnieje dlatego, że jest pomyślany z  głową, a nie że bazuje na nieuczciwości sprzedawców.

Istnieją outlety, refurbished, itd. Jak widać sprzedaż detaliczna jest  bardziej rozwinięta jak nam się wydaje.

Data: 2011-01-09 15:07:34
Autor: J.F.
On Sun, 09 Jan 2011 00:25:11 +0100,  Piotr M wrote:
[...]

Bo ja wiem czy tacy nieuczciwi.
Kupilem telefon, odbylem z niego dwie kontrolne rozmowy, pobawilem sie
grami, sprawdzilem dzwonki, budziki, wytarlem .. uzywany czy nie ?
Istnieją outlety, refurbished, itd. Jak widać sprzedaż detaliczna jest  bardziej rozwinięta jak nam się wydaje.

No jest. Moze tam ludzie bogatsi i zwraca 1%, moze producent do
zwrotow doplaca, a moze brak takich co pomysla ze jak wezma i zwroca,
to na drugi dzien moga kupic ten sam znacznie taniej :-)

A czy wszyscy sa zadowoleni .. kto za to placi ? To w koncu kraj gdzie koszt przewozu promem jest uzalezniony od
dlugosci urlopu i to sie na pewno komus nie podoba, ale nie maja
innego wyjscia :-)

J.

Data: 2011-01-10 11:36:49
Autor: tl

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gufji6hn6jltfa48ltm56ccml8g4fnjtfp4ax.com...
[...]

A w ilu procentach zużyty, jak twoje "macanie" wpłynęło na stopień jego zużycia ? Jeśli zero to nieużywany.

Data: 2011-01-10 14:46:48
Autor: J.F.
On Mon, 10 Jan 2011 11:36:49 +0100,  tl wrote:
[...]

No wiesz, smiem twierdzic ze stopien zuzycia jest w okolicach zera, ale inni klienci moga miec inne zdanie "zaplacilismy za nieuzywana sztuke z zapieczetowanego pudelka"..

No i teraz jak to sklep sprzeda to kto ma racje ? J.

Data: 2011-01-10 21:06:13
Autor: Piotr M
Dnia 10-01-2011 o 14:46:48 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Oczywiście, po to są min plomby producentów i inne rzeczy. Towar otwierany  i macany nie jest nowym towarem. Jest wystawowym.

No i teraz jak to sklep sprzeda to kto ma racje ?

Sklep sprzeda :)

Jak ktoś taki powystawowy kupi (raz macany czy 10 razy, bez różnicy) to  trochę jego problem. Sam sobie też po części winien, ale tylko wtedy,  kiedy jest tego świadom. Oczywiście całkowitą formalną i moralną winę  ponosi taki sprzedawca, co sprzedaje powystawowy towar w ramach nowego.  Tylko, że po takim fakcie, może ciężko już udowodnić coś..
Takie jest moje zdanie..

Data: 2011-01-10 22:24:20
Autor: tl

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vo3zgnd013q3bqpiotr-komputer...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Taaaa ... kupowałeś kiedyś spodnie ? Tam chyba jest totalny brak nieużywanych towarów nowych tylko same wystawowe sztuki ... wg. tego co napisałeś wyżej. A to bardziej intymny towar niż telefon z którego wykonano jedną rozmowę. A buty ? Tam wszystkie są wystawione i przymierzane jak leci. Można nawet grzyba przytulić ....

Data: 2011-01-09 14:12:56
Autor: tl

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2sahi6lke1q4us33b5ktock30phagdo1pn4ax.com...
[...]

W Decathlonie możesz wziąć narty z półki i je wypróbować za darmo. Potem trafiają tam z powrotem.
Mają być tylko nieporysowane z góry. Itd, itp. Piszecie tu bzdury albo jeszcze konkurencja nie dobrała się
takim sprzedawcom do dupy. Ślady użytkowania to wpis w pamięci - LOL.

Data: 2011-01-09 15:00:18
Autor: J.F.
On Sun, 9 Jan 2011 14:12:56 +0100,  tl wrote:
W Decathlonie możesz wziąć narty z półki i je wypróbować za darmo. Potem trafiają tam z powrotem.
Mają być tylko nieporysowane z góry. Itd, itp.

No wiesz, dosc trudne jest nieporysowac nart z gory, a jeszcze
trudniej nieporysowac z dolu. Polski Decathlon ? Tam sa tez narty bez wiazan, jak to masz wyprobowac?
Piszecie tu bzdury albo jeszcze konkurencja nie dobrała się
takim sprzedawcom do dupy. Ślady użytkowania to wpis w pamięci - LOL.

No widzisz - niektorym ludziom nie przetlumaczysz. Miala byc nowka
sztuka a tu 15 minut rozmowy wykonano.
A moze maja racje, bo to mikrofon zapluty, ekran tlusty itp ..

J.

Data: 2011-01-10 11:34:23
Autor: tl

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5lfji6hitq2itkqd37fpnpn0vqtq8p26kq4ax.com...
[...]

Dół można porysować. Wiem bo syn tam pracuje.

[...]

Wielu ludziom nie prztłumaczysz nawet prostych zależności finansowych i nie tylko  ...
Chcąc jednak utrzymać się na rynku trzeba czymś zaskakiwać trochę ryzykując.

Data: 2011-01-10 14:49:05
Autor: J.F.
On Mon, 10 Jan 2011 11:34:23 +0100,  tl wrote:
[...]

No coz, ja jestem narciarz doswiadczony, spodow nart nie ogladam, bo
po co sie stresowac, ale w sklepie bym obejrzal i to by mnie troche
odrzucilo :-)

J.

Data: 2011-01-08 16:31:43
Autor: JoteR
"Ra" napisał:

np ja nie chce potem kupić używanego i macanego telefonu.

Ale sam byś pomacał przed zakupem? ;->

JoteR

Towar macany należy do macanta...