Towar na magazynie a remanent końcowy

Data: 2010-11-05 21:46:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Towar na magazynie a remanent końcowy
W dniu 05.11.2010 21:20, R pisze:
Z tego co zrozumieliśmy, to co mam na magazynie wlicza się do mojego
dochodu. W takim razie jak w styczniu ten towar sprzedam to drugi raz
osiągam dochód i drugi raz mam płacić od niego podatek? O co chodzi?

Nie tyle wlicza do dochodu, co nie zwiększa kosztów. Towar staje się
kosztem dopiero w momencie sprzedaży. Więc tak,

w roku 2010 kupiłeś towaru za 200zł
w roku 2010 zarobiłeś 1000zł
w roku 2010 zaocznie zaksięgowałeś go jako koszt, wyszło ci 800zł zarobku
przychodzi remanent, okazuje się, że towaru za 100zł wciąż masz na stanie
korygujesz dochód za 2010 i wychodzi ci 900zł zarobku. Co prawda 100zł
masz utopione w towarze, ale co za różnica czy w towarze czy w monetach
i papierkach? :D Dalej 100zł
masz.

Bilans 2010: Włożono 200zł. Wyjęto: 1000zł papierków i 100zł towaru.
Więc przyrosło o 900zł. Podatek płacisz od 900zł

Przychodzi rok 2011, sprzedajesz ten towar za 1000zł. Zamieniasz więc
posiadane 100zł towaru na 1000zł papierka i monet. Czyli przybyło ci
900zł. W roku 2011 płacisz podatek od 900zł.

Bilans 2011: Włożono 100zł (w towarze). Wyjęto 1000zł (w monetach).
Przyrosło o 900zł. Podatek płacisz od 900zł.

Więc nie ma tu podwójnego opodatkowania. Opodatkowujesz tylko przychód.
Oczywiście, dostajesz po dupie zaliczkami, bo PIT rozliczasz rocznie.
Więc jak masz mały przychód, a duży obrót, to jak nakupisz towaru w
grudniu, a sprzedasz w styczniu, to cię dupnie zaliczką, którą odzyskasz
dopiero za ponad rok. W takiej sytuacji musisz przeprowadzić remanent
dodatkowo jeszcze w 2011. Ale w sytuacji, jaką opisałem, gdzie wkład
jest niewielki, a zysk duży, to nie ma sensu.

Tak ja to rozumiem z wyjaśnień Gotfryda :D Jak się pomyliłem, to proszę
o sprostowanie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Towar na magazynie a remanent końcowy