Towar na magazynie a remanent końcowy

Data: 2010-11-08 11:45:42
Autor: J.F.
Towar na magazynie a remanent końcowy
Użytkownik "R" <brak@pw.pl> napisał w
TŻ prowadzi sklep, powiedzmy, że papierniczy. DG ma od 1.07 i na razie ciągle wykazuje stratę. Księgowe dały do zrozumienia, że w grudniu ma się pozbyć jak największej ilości towaru, żeby z końcem roku zostało go na magazynie jak najmniej.
Z tego co zrozumieliśmy, to co mam na magazynie wlicza się do mojego dochodu. W takim razie jak w styczniu ten towar sprzedam to drugi raz osiągam dochód i drugi raz mam płacić od niego podatek? O co chodzi?

Az tak zle nie jest. Jesli nie sprzeda, to wartosc towaru powiekszy zysk w tym roku, ale koszta zakupu podniosa koszty. Tu bilans podatkowy wychodzi na zero. Za to jak go sprzeda w styczniu, to bedzie musiala zaplacic zaliczke podatku, ale gdzies tam w grudniu przyszlego roku sie okaze ze to byl zysk wynikajacy z wysokiej inwentaryzacji otwarcia i podatek sie nie nalezy, albo jest do zwrotu. Roznica tylko w czasie placenia podatku .. no i w tym ze jak wykaze zwrot, to urzad przysle kontrole :-)

Ale ta roznica w czasie powoduje ze rozsadny handlowiec na ksiazce przychodow-rozchodow w listopadzie kupuje jak glupi.
Ma sie za listopad wykazac strata lub znikomym zyskiem, co powoduje ze zaliczke  za grudzien placi mala lub wcale - bo jest ona w wysokosci tej za listopad.
W grudniu towar sprzedaje, szczegolnie niechodliwe artykuly ktore wymagaja obnizenia cen - ale koncowy podatek za zysk caloroczny placi dopiero w kwietniu.
Styczen rozpoczyna od zakupow, co mu zapewnia strate na pare miesiecy, gdy znow nie placi podatku.
A w miedzyczasie pieniadze procentuja - byle ich tylko wiosna nie zabraklo na podatki.

J.

Towar na magazynie a remanent końcowy