Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy

Data: 2009-07-23 12:52:03
Autor: Piotr
Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy
Witam serdecznie.

Na allegro dokonaliśmy zakupu serwera. Towar nowy, zakupiony na firmę. Niestety okazał się niezgodny z umową (serwer miał miec 4 wnęki na dyski twarde, a miał 2). Niestety ze względu na remont siedziby nie otwieraliśmy paczki przez około 3 tygodnie. Po otwarciu na jaw "wyszła" owa nizgodność. Przy rozmowie telefonicznej sprzedawca powiedział aby sprawę opisać w mailu. Sprawa została opisana w mailu z prośbą o propozycję rozwiązania sytuacji. Sprzedawca od tamtej pory milczy (mineły blisko 2 miesiące, sprzet jest nieużywany gdyż nie spełnia naszych wymagań). Jakie mamy możliwości. Serwer chcielibyśmy zwrócić lub wymienić. Czy owa sytaucja pozwala nam na to. Proszę o pomoc sugestie jak możemy sprawę załatwić.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-23 15:35:29
Autor: Maverick
Piotr pisze:
[...]

Poczytac o zastosowaniu rekojmy.

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-07-23 15:50:12
Autor: Piotr
Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy
Poczytac o zastosowaniu rekojmy.

Jak mniemam dotyczy to dokładnie aspektu braku określonych właściwości produktu. W przypadku niezgodności towaru z umowaą mogę:

- żądać obniżenia ceny
- żądać usunięcia wady (nie ma wady, towar jest nizgodny ze specyfikacją)
- żądać wymiany (jak najbardziej mi to odpowiada)
- odstąpić od umowy w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem

Pierwszy wariant mnie nie interesuje (na jakiej podstawie określić o ile powinna być obniżona cena). Odstąpienie od umowy też by mi pasowało, ale jak odnieść się do kwestii stanowiącej o tym, że przedmiotu nie mogę używać zgodnie z jego przeznaczeniem. Serwer jako serwer działa zgodnie ze swoim przeznaczeniem, ale nie w moim mniemaniu ponieważ miał służyć na serwer plików (wymagający dużej ilosci pamięci masowej), miały być w nim 4 dyski, a aktualnie mogę włożyć 2. Czy według tego rozumowania mogę odstąpić od umowy czy nie?

W jaki sposób mam oznajmić sprzedającemu fakt odstąpienia umowy? Zlewa mailem, rozmowy telefoniczne też do niczego nie prowadzą. Czy mam mu odesłać sprzęt z żądaniem zwrotu gotówki? Czy może mam mu najpierw wysłać pismo pocztą (za potwierdzeniem odbioru) i dopiero wtedy odesłać sprzęt? Jak powinna wyglądać procedura? Ktoś przerabiał takowy temat (z olewającym sprzedającym).

Pozdrawiam

Data: 2009-07-23 14:00:23
Autor:
Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy
Piotr <masterson@USUN_TOvp.pl> napisał(a): O ile zrozumiałam powiadomiłeś sprzedawce o wadzie towaru w ciągu miesiąca od
jej wykrycia?
Wyślij mu pismo ( w tym piśmie , napisz, ze jest to kolejna korespondencja,
pierwsza była z dnia tu data wysłania maila) z zapowiedzią, że w razie nie
wywiązania sie umowy, wstąpisz na drogę postępowania sądowego z ttytułu
rekojmi.Obciążysz go kosztami zastępstwa procesowego, sądowymi i zażądasz
również zwrotu kosztów za straty jakie poniosłeś ponieważ nie posiadałeś
odpowiedniego do pracy sprzętu ( o ile takie są)Pismo, poczta, za
potwierdzeniem odbioru

Data: 2009-07-23 22:45:25
Autor: Johnson
Piotr pisze:

Jak mniemam dotyczy to dokładnie aspektu braku określonych właściwości produktu. W przypadku niezgodności towaru z umowaą mogę:

Firma nie jest konsumentem. Więc tej ustawy się nie stosuje. Więc nic [z tych rzeczy] nie możesz :)Posłuchaj poprzednika i poczytaj o rękojmi.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-07-23 21:50:12
Autor: Jotte
Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy
W wiadomości news:h49fvh$16b$1nemesis.news.neostrada.pl Piotr
<masterson@USUN_TOvp.pl> pisze:

Na allegro dokonaliśmy zakupu serwera.
Trzeba być skrajnym ignorantem (najdelikatnie mówiąc) żeby taki sprzęt (serwer!) kupowac na allegro.
Wśród profesjonalistów nie do uwierzenia.

--
Jotte

Data: 2009-07-24 07:27:15
Autor: Piotr
[...]

Nie wiem czy słyszałeś, że na allegro też sprzedają firmy, które również posiadają sklepy internetowe (firma, w której kupiliśmy serwer także). Wiesz, że Komputronik, Electroworld itp. firmy sprzedają na allegro? A, no tak, skąd możesz to wiedzieć skoro nie jesteś ignorantem i do dzisiaj uważasz, że jednostką rozliczeniową za internet są impulsy.

Odnośnie rękojmi: z artykułów w sieci wynika, że to co napisałem dotyczy rękojmi: http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia. Oczywiście wikepedia może się mylić (zdarza się to często). Mógłby ktoś w telegraficznym skrócie napisać jak sprawę można "załatwić"?

Pozdrawiam

Piotr

Data: 2009-07-28 16:04:51
Autor: poreba
Dnia Fri, 24 Jul 2009 16:37:49 +0200, Jotte napisał(a):

Trzeba być skrajnym ignorantem (najdelikatnie mówiąc) żeby taki sprzęt (serwer!) kupowac na allegro.
Nie wiem czy słyszałeś
Bardzo wielu innych rzeczy też nie wiesz.
Założę, się że nie wie jakiego dnia tygodnia była bitwa pod Cedynią. Ty też nie.
Tylko co to ma do rzeczy?

na allegro też sprzedają firmy, które również posiadają sklepy internetowe
Dla ciebie serwer do taki trochę mocniejszy komputerek z jednym, góra 2 xeonkami, kilka GB ramu itp.

A dla Ciebie 'serwer' to od razu jakiś mainframe od IBMa?
U mnie swego czasu pod biurkiem za serwer robił nadpsuty laptop.
I swą funkcję (wg założonych potrzeb) realizował w 100%.

Sprawdź http://pl.wikipedia.org/wiki/Serwer czy http://www.microsoft.com/poland/msp/products/server/resource-kit/server.htm
a może jednak lepiej
http://www.bryk.pl/teksty/liceum/pozosta%C5%82e/informatyka/13978-rodzaje_serwerów.html

--
pozdro
poreba

Data: 2009-07-24 05:54:37
Autor: januszek
Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy
Piotr napisał(a):

[...]

Proszę o pomoc sugestie jak możemy sprawę załatwić.

W zasadzie nie ma jakiś specjalnych regulacji dotyczących umów sprzedaży pomiędzy firmami więc pozostaje się dogadywać a jeśli to się nie uda to roztrzygnąć sprawę przed Sądem. j.

Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy