Towar przyjety w grudniu

Data: 2010-01-01 12:44:55
Autor: zlotawy
Towar przyjety w grudniu
Witam,
w kpir gdy towar do sprzedazy przyjeto w grudniu, na fakturze data
sprzedazy grudniowa, termin platnosci w styczniu. Jesli platnosc
nastapi w styczniu, to w kpir mozna zakup zaksiegowac to z data
styczniowa?

Pozdrawiam
zlotawy

Data: 2010-01-01 21:58:24
Autor: cef
Towar przyjety w grudniu
zlotawy wrote:

[...]

A jak nie zaplacisz, to wcale nie ksiegujesz?

Data: 2010-01-01 13:38:10
Autor: zlotawy
Towar przyjety w grudniu
On 1 Sty, 21:58, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
zlotawy wrote:
> [...]
> nastapi w styczniu, to w kpir mozna zakup zaksiegowac to z data
> styczniowa?

A jak nie zaplacisz, to wcale nie ksiegujesz?

czyli grudzien. i od razu remanent, przeksiegowanie.. i caly rok
zaliczki bez uwzglednienia kosztu tego zakupu.
zlotawy

Data: 2010-01-01 22:44:28
Autor: cef
Towar przyjety w grudniu
zlotawy wrote:

[...]

Dokladnie taka jest idea tego przepisu o remanencie.
Wszystko co kupisz, a tego nie sprzedasz, wypada z kosztów na koniec roku.

Data: 2010-01-01 23:06:43
Autor: Jacek_P
Towar przyjety w grudniu
cef napisal:
Dokladnie taka jest idea tego przepisu o remanencie.
Wszystko co kupisz, a tego nie sprzedasz, wypada z kosztów na koniec roku.

A wpada w nowe koszty na poczatku nowego roku? ;)
--
Pozdrawia,

Jacek
(niesprzedajacy towarow)

Data: 2010-01-02 00:22:16
Autor: cef
Towar przyjety w grudniu
Jacek_P wrote:
cef napisal:
Dokladnie taka jest idea tego przepisu o remanencie.
Wszystko co kupisz, a tego nie sprzedasz, wypada z kosztów na koniec
roku.

A wpada w nowe koszty na poczatku nowego roku? ;)

Wiesz przecież, że nie.
Brak kosztów w grudniu nie boli tak bardzo-tego się pytający spodziewa ale
podatek za styczeń- a sprzedaż w styczniu bez tych kosztów zakupowych-
to często jest niespodzianka. Sam tak kiedyś miałem :-)

Data: 2010-01-02 01:51:29
Autor:
Towar przyjety w grudniu
Dokladnie taka jest idea tego przepisu o remanencie.
Wszystko co kupisz, a tego nie sprzedasz, wypada z kosztów na koniec roku.

A wpada w nowe koszty na poczatku nowego roku? ;)

Tak. Zgłaszasz dobrowolne wykonanie remanentu do US i go robisz w pierwszych dniach stycznia, po czym wpisujesz go do KPiR.

Potem US robi ci remanent w listopadzie i płacisz wyższą, podwójną zaliczkę na PIT. Oczywiście, o ile trafisz na myślącego i pamiętliwego urzędnika.

Data: 2010-01-03 17:33:14
Autor: Jacek
Towar przyjety w grudniu
co wy piszecie   ?????????    towar kupiles i otrzymales w grudniu  to masz koszt grudnia . tak jak piszesz co bedzie jak dostaniesz towar w 01 2010  a zaplacisz w styczniu 2011 to beedziesz mIal koszt stycznia 2011????????

moze ja Was nie rozumiem ?

Data: 2010-01-03 17:49:33
Autor: cef
Towar przyjety w grudniu
Jacek wrote:

co wy piszecie   ?????????    towar kupiles i otrzymales w grudniu to masz koszt grudnia . tak jak piszesz

Prosze poczytac rozporzadzenie w sprawie prowadzenia
podatkowej ksiegi przychodów i rozchodów. Tam sa opisane
zasady rozliczania spisu z natury (remanentu)
Towar kupiony i otrzymany w grudniu bedzie kosztem grudnia,
ale w ramach remanentu o wartosc tego zakupu trzeba bedzie skorygowac
ogólne koszty uzyskania - jest to opisane w objasnieniach do prowadzenia KPiR.

 co bedzie jak dostaniesz
towar w 01 2010  a zaplacisz w styczniu 2011 to beedziesz mIal koszt
stycznia 2011????????
moze ja Was nie rozumiem ?

Tak podejrzewam, poniewaz zaplata nie ma nic do rzeczy.

Data: 2010-01-05 00:43:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Towar przyjety w grudniu
On Sun, 3 Jan 2010, Jacek wrote:

co wy piszecie   ?????????    towar kupiles i otrzymales w grudniu  to masz koszt grudnia

  To jest "koszt pozorny".
  Zakup towaru handlowego co do zasady nie jest kosztem, staje siê dopiero
kosztem w momencie sprzeda¿y.
  Zaliczenie "wprost" w koszty przy KPiR jest korygowane remanentem
- niesprzedane towary po prostu "wylatuj±" z kosztów i tyle.

pzdr, Gotfryd

Towar przyjety w grudniu