Towarzysz Mauzer.

Data: 2012-11-28 17:46:49
Autor: stevep
Towarzysz Mauzer.
# Zanim zaproponował, żeby wystrzelać redaktorów "Gazety" i TVN, odkrył  układ wrocławski z Putinem w tle i zaciekle lustrował nie tylko Wałęsę.  Kim jest Grzegorz Braun?
  W 2007 r. na antenie Radia Wrocław Braun ogłasza z triumfem: - Mam dla  wrocławian przykrą informację. Profesor Jan Miodek był informatorem tajnej  policji PRL.

  Prowadzący audycję Leszek Budrewicz, były działacz opozycji  demokratycznej, nawet nie zdążył zareagować, bo Braun swoją rewelację  wygłosił tuż przed końcem programu. Oskarżenie pod adresem popularnego  językoznawcy rzucił bez żadnych dowodów.

  Władysław Frasyniuk mówił wtedy: - Braun to człowiek zafascynowany  teczkami. Tam szuka prawdy o świecie. Ma poczucie demaskatorskiej misji.  To jest chore. Obsesyjne.

  Dwa lata później Sąd Najwyższy potwierdził wyroki sądów dwóch niższych  instancji i nakazał Braunowi przeprosić prof. Miodka.

W roli wszechmocnego sprawiedliwego

  Grzegorz Braun jest synem reżysera teatralnego Kazimierza Brauna. Ojciec  w PRL-u sympatyzował z opozycją. W 1984 r. stracił posadę dyrektora Teatru  Współczesnego za inscenizację "Dżumy", która nie spodobała się władzy.  Dziadek Grzegorza, Juliusz, i brat dziadka, Jerzy (poeta, filozof,  przedwojenny działacz katolicki), byli w latach 50. więźniami  stalinowskimi. Stryjem Grzegorza jest Juliusz Braun, były poseł (najpierw  "Solidarności", potem UD i UW), były szef Krajowej Rady Radiofonii i  Telewizji, dziś prezes TVP.

  Grzegorz Braun skończył polonistykę na Uniwersytecie Wrocławskim (jednym  z jego wykładowców był prof. Miodek). Pod koniec lat 80. działał w  Solidarności Polsko-Czechosłowackiej. W 1988 r. brał udział w bojkocie  studium wojskowego. Nie był jednak postacią wybijającą się w środowisku  studenckiej opozycji.

  Przy sprawie prof. Miodka znajomy Brauna z tamtych czasów Paweł  Kocięba-Żabski mówił: - Dla mnie ten rodzaj spóźnionego bohaterstwa jest  nie do przyjęcia. Grzegorz ustawia się w roli wszechmocnego sprawiedliwego.

  Kilka miesięcy później, na sesji naukowej "Artyści i SB", Braun lustruje  pisarza Henryka Worcella i naczelnego miesięcznika "Odra" Mieczysława  Orskiego.

  - To, co robi Grzegorz Braun, to łajdactwo. Przyznaję, że na początku lat  60., kiedy wróciłem z Anglii od wuja, kilkakrotnie byłem przesłuchiwany  przez SB. Musiałem napisać raport z pobytu w Anglii. Ubecy mi grozili,  straszyli, że KGB skrzywdzi moją rodzinę w Anglii. Miałem wówczas 18 lat,  byłem przerażony - odpowiada Orski.

  Józef Pinior, były działacz opozycji, senator PO: - W swojej krucjacie  lustracyjnej Braun jest bezrefleksyjny do granic zadawania ludziom bólu.

Lista wrogów

  Lista wrogów wrocławskiego lustratora jest długa i stale się powiększa.  To już nie tylko Adam Michnik i "Gazeta Wyborcza", Unia Wolności,  uczestnicy Okrągłego Stołu, ale również były szef IPN prof. Leon Kieres  (Braun składał wnioski o dostęp do esbeckich akt w oddziałach IPN niemal w  całej Polsce i żalił się, że pracownicy Instytutu mu przeszkadzają) oraz  Lech Wałęsa (zlustrował b. prezydenta w filmie "Plusy dodatnie, plusy  ujemne"). Na liście zlustrowanych są jeszcze pisarz Andrzej Szczypiorski i  przedwojenny publicysta sanacyjny Stanisław Cat-Mackiewicz. O Czesławie  Miłoszu mówił: "kieszonkowy wieszcz 'Gazety Wyborczej'".

  Rok temu na spotkaniu ze studentami KUL zaatakował nieżyjącego abp.  Józefa Życińskiego, nazywając go "kłamcą i łajdakiem".

  Spośród polityków z Wrocławia, którzy robią kariery w Warszawie, Braun  szczególnie upodobał sobie Grzegorza Schetynę. Kilka lat temu na antenie  telewizji Wrocław w programie o lustracji rzucił, że warto sprawdzić jego  przeszłość. Tak jak w przypadku prof. Miodka nie podał żadnych konkretów.

Układ wrocławski

  - Losy Polski rozstrzygają się we Wrocławiu. Trzeba przebić układ  wrocławski osinowym kołkiem - mówił Braun w audycji Radia Maryja.. Jest  stałym gościem rozgłośni Tadeusza Rydzyka. Zapis tej spiskowej teorii  można znaleźć w internecie. Teza jest zgrana: transformacja ustrojowa w  Polsce to wynik układu bezpieki z opozycją PRL. Ale Braun twórczo ją  rozwija. W roli głównej występują wrocławscy politycy wszystkich niemal  opcji: poza Schetyną (wtedy wicepremier), Bogdan Zdrojewski (minister  kultury), Adam Lipiński z PiS, Jerzy Szmajdziński z SLD.

  Braun: - Ja nie insynuuję, że Schetyna jest agentem, ale że jest  funkcjonariuszem [tajnych służb - red.]. Zadaję sobie tylko pytanie,  jakiej rangi był funkcjonariuszem, gdy wojsko wstawiało go do struktur  podziemnej "Solidarności".

  Dalej jest o tym, że Dolny Śląsk to modelowy przykład transformacji  ustrojowej, operacji sowieckich służb, przeprowadzonej, "jak myślę, pod  okiem np. samego Włodzimierza Putina, który przecież siedział wtedy w  Dreźnie i z tamtejszej ekspozytury Stasi doglądał właśnie naszych spraw  wrocławskich".

"Towarzysz Mauzer"

  Grzegorz Braun po 1990 r. nie zapisał się do żadnej partii politycznej.  Jego poglądy znajomi charakteryzowali jako skrzyżowanie radykalnego  liberalizmu ekonomicznego w stylu UPR Korwin-Mikkego i konserwatyzmu w  sprawach polityczno-społecznych. Dopiero w 2007 r. jako kandydat  niezależny, ale z poparciem Ligi Polskich Rodzin, usiłował startować w  wyborach do Senatu. Wycofał się, bo nie zebrał odpowiedniej liczby  podpisów.

  We Wrocławiu twórczość filmową Brauna promuje lokalny PiS. Na stronach  internetowych partia regularnie zaprasza na projekcje lub spotkania z  reżyserem.

  Senator Józef Pinior o jego występie w klubie Ronina: - Niezależnie od  tego, czy o zabijaniu redaktorów mówił, mrugając okiem, czy nie, jest to  dla mnie przykład radykalizmu, który nie zna żadnych granic. Przypomina mi  się od razu Majakowski: "dziś głos ma towarzysz Mauzer".  #
Ze strony:
http://tiny.pl/hknkv

--
stevep