[tech]Towot na zimę

Data: 2012-10-28 08:24:49
Autor: rmikke
[tech]Towot na zimę
Cosik mi ten chainglider nie działa aż tak super jak Marcinowi H.

Nasmarowałem łańcuch zielonym FL na grubo, zamknąłem w osłonie i,
owszem, całą zimę przejeździłem, ale wiosną łańcuch był taki rudy,
że aż się dziwiłem, że działał.

W związku z tym wymyśliłem, że na tę zimę posmaruję znowu zielonym FL,
ale po wierzchu walnę jakimś towotem i dopiero zamknę.

Prośba pierwsza: naprostujcie mnie, jeśli powyższe jest pomysłem
głupim :)

Prośba druga: pamiętam, że te smary są różne, a ja nie umiem się doguglać,
czy wszystkie się nadają, bądź nie nadają na jazdę po mrozie i soli.
A tu pewnie ktoś się na tym zna....

Data: 2012-10-28 16:43:11
Autor: Marcin Hyła
[tech]Towot na zimę
On 2012-10-28 16:24, rmikke wrote:
[...]

Heh, to ciekawe. Być może w takim razie istotne jest to, że ja zamknąłem w chaingliderze fabrycznie nowy łańcuch szimano, z oryginalną warstewką _fabrycznego_ smaru (potem go dolewałem smarem shimano na mokrość, ale bez sensu i niepotrzebnie - smar wyciekał z chainglidera a łańcuch wcale nie był zrudziały poza drobnymi kropkami, gdzieś na fejsie wrzucałem foto). Miałeś stary łancuch czy nówkę?

W związku z tym wymyśliłem, że na tę zimę posmaruję znowu zielonym FL,
ale po wierzchu walnę jakimś towotem i dopiero zamknę.

A udało ci się dobrze uszczelnić (zatrzasnąć) hebiego? Pewnie tak, nie bardzo sobie wyobrażam jeżdżenie z otwartym/nieszczelnym. Dziwne.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-10-28 11:48:18
Autor: rmikke
[tech]Towot na zimę
W dniu niedziela, 28 października 2012 16:43:12 UTC+1 użytkownik Marcin Hyła napisał:
On 2012-10-28 16:24, rmikke wrote:

> [...]

Heh, to ciekawe. Być może w takim razie istotne jest to, że ja zamknąłem w chaingliderze fabrycznie nowy łańcuch szimano, z oryginalną warstewką _fabrycznego_ smaru (potem go dolewałem smarem shimano na mokrość, ale bez sensu i niepotrzebnie - smar wyciekał z chainglidera a łańcuch wcale nie był zrudziały poza drobnymi kropkami, gdzieś na fejsie wrzucałem foto).

I właśnie porównanie tego zdjęcia z moim łańcuchem podpowiada mi,
że coś tu nie gra ;)

Miałeś stary łancuch czy nówkę?

Nówka-sztuka-nie-śmigany, ośmiobiegowy KMC OIDP.

> [...]

A udało ci się dobrze uszczelnić (zatrzasnąć) hebiego? Pewnie tak, nie bardzo sobie wyobrażam jeżdżenie z otwartym/nieszczelnym. Dziwne.

To jest dobre pytanie.

Mam wrażenie, że hebie nie bardzo chce grać z Nexusem 8.
Jakbym nie kombinował, to od wewnątrz szoruje po piaście,
a od zewnątrz da się zobaczyć łańcuch z zewnątrz.

A mógłbyś wrzucić fotkę, jak u Ciebie wygląda toto po zamontowaniu
na tylnej zębatce?

Data: 2012-10-28 20:53:00
Autor: Marcin Hyła
[tech]Towot na zimę
On 2012-10-28 19:48, rmikke wrote:

Mam wrażenie, że hebie nie bardzo chce grać z Nexusem 8.
Jakbym nie kombinował, to od wewnątrz szoruje po piaście,
a od zewnątrz da się zobaczyć łańcuch z zewnątrz.

EEEeeeee - co?????

Nie, absolutnie coś nie tak. Nie ma takiej możliwości - poprawnie założony chainglider ukrywa łańcuch tak że go w ogóle nie da się zobaczyć! A może po prostu masz nieodpowiedni rozmiar albo coś pogubiłeś?

Chainglider kupuje się w dwóch częściach - przednie dwie odpowiednie do rozmiaru korby, tylne dwie - do liczby zębów w zębatce.

A mógłbyś wrzucić fotkę, jak u Ciebie wygląda toto po zamontowaniu
na tylnej zębatce?

> A mógłbyś wrzucić fotkę, jak u Ciebie wygląda toto po zamontowaniu
> na tylnej zębatce?

W tej chwili mam pod ręką tylko to z telefonu, ale na priva mogę podesłać fejsem coś lepszego chyba.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/73212_164902446870663_4896392_n.jpg

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-10-28 21:17:25
Autor: ToMasz
[tech]Towot na zimę

Miałeś stary łancuch czy nówkę?

Nówka-sztuka-nie-śmigany, ośmiobiegowy KMC OIDP.
nie wiem o jakich łańcuchach koledzy dyskutują, ale tańsze łańcuchy shimano (takei do 50zł) są wszystkei napaćkane smarem. dobrym, kleisty, trwałym, ale łapiącym kurz. Wszelkie inne łańcuchy w tym KMC są z zewnątrz całkowicie wolne od smaru. nie syfią się tak, ale może to być przyczyną szybszego korodowania.

ToMasz

Data: 2012-10-28 17:00:02
Autor: Michał Pysz
[tech]Towot na zimę
Nasmarowałem łańcuch zielonym FL na grubo, zamknąłem w osłonie i,
owszem, całą zimę przejeździłem, ale wiosną łańcuch był taki rudy,
że aż się dziwiłem, że działał.

Łańcuch może być rudy, nic mu to nie szkodzi.
Ważne by był nasmarowany, jak jest to jeździć i nic nie ruszać.

mp.

[tech]Towot na zimę