[tech]Towot na zimę

Data: 2012-10-28 16:43:11
Autor: Marcin Hyła
[tech]Towot na zimę
On 2012-10-28 16:24, rmikke wrote:
Cosik mi ten chainglider nie działa aż tak super jak Marcinowi H.

Nasmarowałem łańcuch zielonym FL na grubo, zamknąłem w osłonie i,
owszem, całą zimę przejeździłem, ale wiosną łańcuch był taki rudy,
że aż się dziwiłem, że działał.

Heh, to ciekawe. Być może w takim razie istotne jest to, że ja zamknąłem w chaingliderze fabrycznie nowy łańcuch szimano, z oryginalną warstewką _fabrycznego_ smaru (potem go dolewałem smarem shimano na mokrość, ale bez sensu i niepotrzebnie - smar wyciekał z chainglidera a łańcuch wcale nie był zrudziały poza drobnymi kropkami, gdzieś na fejsie wrzucałem foto). Miałeś stary łancuch czy nówkę?

W związku z tym wymyśliłem, że na tę zimę posmaruję znowu zielonym FL,
ale po wierzchu walnę jakimś towotem i dopiero zamknę.

A udało ci się dobrze uszczelnić (zatrzasnąć) hebiego? Pewnie tak, nie bardzo sobie wyobrażam jeżdżenie z otwartym/nieszczelnym. Dziwne.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-10-28 11:48:18
Autor: rmikke
[tech]Towot na zimę
W dniu niedziela, 28 października 2012 16:43:12 UTC+1 użytkownik Marcin Hyła napisał:
On 2012-10-28 16:24, rmikke wrote:

> [...]

Heh, to ciekawe. Być może w takim razie istotne jest to, że ja zamknąłem w chaingliderze fabrycznie nowy łańcuch szimano, z oryginalną warstewką _fabrycznego_ smaru (potem go dolewałem smarem shimano na mokrość, ale bez sensu i niepotrzebnie - smar wyciekał z chainglidera a łańcuch wcale nie był zrudziały poza drobnymi kropkami, gdzieś na fejsie wrzucałem foto).

I właśnie porównanie tego zdjęcia z moim łańcuchem podpowiada mi,
że coś tu nie gra ;)

Miałeś stary łancuch czy nówkę?

Nówka-sztuka-nie-śmigany, ośmiobiegowy KMC OIDP.

> [...]

A udało ci się dobrze uszczelnić (zatrzasnąć) hebiego? Pewnie tak, nie bardzo sobie wyobrażam jeżdżenie z otwartym/nieszczelnym. Dziwne.

To jest dobre pytanie.

Mam wrażenie, że hebie nie bardzo chce grać z Nexusem 8.
Jakbym nie kombinował, to od wewnątrz szoruje po piaście,
a od zewnątrz da się zobaczyć łańcuch z zewnątrz.

A mógłbyś wrzucić fotkę, jak u Ciebie wygląda toto po zamontowaniu
na tylnej zębatce?

Data: 2012-10-28 20:53:00
Autor: Marcin Hyła
[tech]Towot na zimę
On 2012-10-28 19:48, rmikke wrote:

Mam wrażenie, że hebie nie bardzo chce grać z Nexusem 8.
Jakbym nie kombinował, to od wewnątrz szoruje po piaście,
a od zewnątrz da się zobaczyć łańcuch z zewnątrz.

EEEeeeee - co?????

Nie, absolutnie coś nie tak. Nie ma takiej możliwości - poprawnie założony chainglider ukrywa łańcuch tak że go w ogóle nie da się zobaczyć! A może po prostu masz nieodpowiedni rozmiar albo coś pogubiłeś?

Chainglider kupuje się w dwóch częściach - przednie dwie odpowiednie do rozmiaru korby, tylne dwie - do liczby zębów w zębatce.

A mógłbyś wrzucić fotkę, jak u Ciebie wygląda toto po zamontowaniu
na tylnej zębatce?

> A mógłbyś wrzucić fotkę, jak u Ciebie wygląda toto po zamontowaniu
> na tylnej zębatce?

W tej chwili mam pod ręką tylko to z telefonu, ale na priva mogę podesłać fejsem coś lepszego chyba.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/73212_164902446870663_4896392_n.jpg

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-10-28 21:17:25
Autor: ToMasz
[tech]Towot na zimę

Miałeś stary łancuch czy nówkę?

Nówka-sztuka-nie-śmigany, ośmiobiegowy KMC OIDP.
nie wiem o jakich łańcuchach koledzy dyskutują, ale tańsze łańcuchy shimano (takei do 50zł) są wszystkei napaćkane smarem. dobrym, kleisty, trwałym, ale łapiącym kurz. Wszelkie inne łańcuchy w tym KMC są z zewnątrz całkowicie wolne od smaru. nie syfią się tak, ale może to być przyczyną szybszego korodowania.

ToMasz

[tech]Towot na zimę