Toyota Auris - problem z odpalaniem

Data: 2011-06-02 10:54:28
Autor: Yogi\(n\)
Toyota Auris - problem z odpalaniem
U偶ytkownik "jh" <no-email@sorry.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:is7b6q$2fs$1inews.gazeta.pl...

Byc mo偶e to podobna do znanej z corolli E11 robionych w UK przypad艂o艣膰 - sprawd藕 jedn膮 rzecz w systuacji, w kt贸rej nie odpala - podnie艣 delikatnie kluczyk do g贸ry (dos艂ownie o milimetr) i przekr臋膰 ponownie. Je偶eli odpali, zga艣 silnik i spr贸buj ponownie bez podnoszenie kluczyka - powinno zn贸w nie odpali膰. Je偶eli objawy wyst臋puj膮 tylko w czasie upa艂贸w, to wina stacyjki, w sumie sprosta sprawa do naprawy, ale ci臋偶ki dost臋p. Wiecej na forum corolli.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-02 11:08:42
Autor: Yogi\(n\)
Toyota Auris - problem z odpalaniem

U偶ytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4de74fc8$0$2444$65785112news.neostrada.pl...

http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=10516&highlight=kostka+stacyjki

Data: 2011-06-02 11:42:27
Autor: jh
W dniu 2011-06-02 11:08, Yogi(n) pisze:
http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=10516&highlight=kostka+stacyjki

Dzi臋kuj臋, mo偶e to jaki艣 艣lad. Pojecha艂em do zaprzyja藕nionego serwisu i na ca艂e szcz臋艣cie nie odpali艂 :) I to przez ca艂e p贸艂 godziny. Na szcz臋艣cie, bo syndrom serwisu - "u nas dzia艂a" by艂by problemem. "Syndrom 偶ony" te偶 wykluczony :) Samoch贸d zosta艂, problem nie rozwi膮zany, ale to na szybko sprawdzili艣my: kluczyk w pozycji do odpalenia - jest napi臋cie pod kierownic膮 na wyj艣ciu stacyjki, natomiast brak go na rozruszniku. Podpi臋te na kr贸tko zasilanie od akumulatora do rozrusznika - startuje bez problemu. Nie jestem pewien, czy tam jest przeka藕nik po drodze, bo kabel od kierownicy idzie taki poka藕ny, 偶e spokojnie przeniesie wi臋ksze pr膮dy. Bezpieczniki dobre. Maj膮 jeszcze sprawdzi膰 czy, je艣li przeka藕nik jest po drodze, to nie jego styki s膮 winne.

W ca艂ym tym zdarzeniu zastanawia mnie jeszcze, czy s艂usznie mia艂em 'pretensje' (za du偶o powiedziane, ot szuka艂em przyczyny) do instalator贸w alarmu, m贸wi膮c o zdarzeniu, kiedy z pilota w w og贸le nie by艂em w stanie otworzy膰 samochodu - nawet 艣wiat艂ami nie mrugn膮艂, dopiero po jakim艣 czasie uda艂o si臋 (za艂apa艂). Na moje oko mia艂o to zwi膮zek z zasilaniem, wi臋c mo偶e to jaki艣 w og贸le g艂臋bszy problem elektryczny... Jak pojad臋 do serwisu Toyoty to pewnie mnie skasuj膮 jak za zbo偶e... A ten zaprzyja藕niony serwis dot膮d sprawdza艂 si臋 z innymi autkami, maj膮 jaki艣 tam komputerek, kt贸rym si臋 podpinaj膮 (pewnie nie poka偶e wszystkiego, co firmowy Toyoty), i on 偶adnych problem贸w nie wykazuje.

Ten hint z linka - teraz nie mam jak sprawdzi膰, bo samoch贸d zosta艂, ale wydaje mi si臋, 偶e niekoniecznie ma tu zastosowanie, bo, jak napisa艂em, na wyj艣ciu stacyjki w pomiarach pr膮d jest, a rozrusznik nie kr臋ci.

Jacek

Data: 2011-06-02 11:52:05
Autor: Yogi\(n\)
Toyota Auris - problem z odpalaniem
U偶ytkownik "jh" <no-email@sorry.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:is7lu3$b0a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Miejmy nadziej臋, 偶e to b臋dzie jaka艣 pierd贸艂ka - brak styku, odgi臋ta blaszka itp. Jak ch艂opaki s膮 dobrzy, to sobie poradz膮 ;-)

Data: 2011-06-02 12:38:57
Autor: jh
W dniu 2011-06-02 11:52, Yogi(n) pisze:
[...]

Te偶 mam tak膮 nadziej臋 :) Poza z tym przegrzewaniem elementu w stacyjce - sytuacja dotyczy艂a np. dzisiejszego poranka, gdzie samoch贸d sta艂 w gara偶u. Gara偶 wprawnie nie jest klimatyzowany :P ale s艂oneczko mu nie doskwiera.

Jacek

Toyota Auris - problem z odpalaniem