Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009

Data: 2010-04-02 15:03:25
Autor: kffiatek
Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009

Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesują mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej zastosowane systemy trakcji, świateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglądu to sam sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.

kffiatek

Data: 2010-04-02 09:48:48
Autor: plusz
On 2 Kwi, 15:03, kffiatek <kffiatek...@spam.op.pl> wrote:
Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod
względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesuj± mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej
zastosowane systemy trakcji, ¶wiateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wygl±du to sam
sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.

zdefiniuj "bezpieczeństwo"
s±dzę, że poza dodatkowymi elementami marketingowymi od kilkunastu lat
nie wiele się zmieniło.

oczywi¶cie kiedy¶ ABS, ESP i dwie poduszki były w standardzie tylko w
Europie Zachodniej, a teraz coraz czę¶ciej s± w Polsce, ale i tak
kluczowe będ± takie elementy jak to czy masz zapięte pasy, czy nie
przekraczasz prędko¶ci oraz czy nie masz łysych opon.
nie wiem czy przy zderzeniu przy prędko¶ci 80km/h będzie duża różnica
- wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, że nawet najlepiej
wyposażone mercedesy (prof. Geremek)  i volkswageny phantomy (Joerg
Heider) przy zderzeniach nie uratuj± życia.

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

Data: 2010-04-02 20:57:15
Autor: Michał
Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
- wiele wypadkow z ostatnich dwoch lat wskazuje, ze nawet najlepiej
wyposazone mercedesy (prof. Geremek)

tak, jedna z najsłabszych konstrukcji mercedesa i niezapięte pasy.

i volkswageny phantomy (Joerg Heider) przy zderzeniach nie uratuja zycia.

pasy, raz jeszcze !!! pozatym ze 100km/h dachem to było, takie rzeczy to tylko w renault (i to nie kazdym).

-- -

Te przypadki to jest dowód na to że można było kupić bezpieczne auto
-zwłaszcza prof Geremek, 2 klasy wyżej merc już były z 0.7 tony cięższy,
miał by te 7 poduszek wiecej i moża by było tych pasów nie zapiać.
Albo zapi±c to by pre-safe zd±żył zaregować i by się nikomu (w tym aucie) NIC nie stało.

Heider to walił z 200km/h i z czego¶ spadł, bez pasów - tyle to można
i¶ć na czołowe z czyms bardzo małym a i tak strach że cos szybę przebije.

pozdrawiam.

Data: 2010-04-03 13:08:02
Autor: elmer radi radisson
On 2010-04-02 22:57,  Michał wrote:

Te przypadki to jest dowód na to że można było kupić bezpieczne auto
-zwłaszcza prof Geremek, 2 klasy wyżej merc już były z 0.7 tony cięższy,
miał by te 7 poduszek wiecej i moża by było tych pasów nie zapiać.

To te drogie mercedesy maja jakies systemy antygrawitacyjno-antyinercyjne i zapobiegajace np. wypadnieciu z pojazdu czy rozkwaszeniu glowy o dowolny element wnetrza? Bo bez pasow
to poduszki w takim samochodzie raczej po prostu nie odpala
bo i tez nie sluza one do miekkiego otulania do snu a moga
dac przykrego kopa w znajdujaca sie w niewlasciwym miejscu
buzie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-04-04 17:29:16
Autor: Michał
[...]

po pierwsze bedzie miał z 4..5 ***** (a nie 2 **), z 600kg więcej.
co do poduszek to odpal± tylko inaczej.

pozdrawiam.

Data: 2010-04-04 13:12:55
Autor: DoQ
plusz pisze:

- wiele wypadków z ostatnich dwóch lat wskazuje, że nawet najlepiej
wyposażone mercedesy (prof. Geremek)  i volkswageny phantomy (Joerg

Geremek to akurat mial stara W202 ktora wcale do najbezpieczniejszych nie nalezy.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-02 18:45:04
Autor: daxus
W dniu 02-04-2010 15:03, kffiatek pisze:

[...]

pozdrawiam

dziwi mnie, ĹĽe najpierw nie zajrzyj do salonu Toyoty, spam ? :)

Data: 2010-04-02 19:47:18
Autor: Tomasz Pyra
kffiatek pisze:

[...]

Nie sÄ…dzÄ™.
Czasami producenci wprowadzają poprawki jak testy ENCAP pójdą nie po ich myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.

Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myślę że można założyć że nic wielkiego nie poprawili.

Data: 2010-04-02 20:25:06
Autor: kffiatek
W dniu 2010-04-02 19:47, Tomasz Pyra pisze:
kffiatek pisze:

[...]

Czasami producenci wprowadzajÄ… poprawki jak testy ENCAP pĂłjdÄ… nie po ich
myśli i wtedy robią ponownie testy tego samego modelu.

Skoro Toyota nic takiego nie zrobiła, to myślę że można założyć że nic
wielkiego nie poprawili.

No właśnie zrobili nowy test, ale EuroNCAP też zmienił zasady i te testy są nieporównywalne. Co do sugestii, żeby zasięgnąć informacji w salonie, to od ładnych panienek można tam zasięgnąć co najwyżej informacji o kolorze i tym, że fajnie się jeździ.
A co do spamu? Może i rzeczywiście na tej grupie dyskutuje się jedynie o wyższości zapalania świateł i tegorocznej dacie zmiany opon na letnie, ale żeby dyskusję o nowościach w bezpieczeństwie posądzać od razu o spam? Chyba nie widzieliście różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta. Zaręczam Was, że reszta (jakość oleju, liczba oktanowa paliwa, podgrzewane kubki na kawę, kolorowe zegary, a nawet silnik, spalanie i osiągi!) zostaje daleko daleko z tyłu. Szansa na przeżycie wypadku to tak naprawdę jedyny powód z jakiego powinno się zmieniać samochód na nowszy.

kffiatek

Data: 2010-04-02 23:51:16
Autor: Lewis
Użytkownik "kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał w wiadomości news:hp5cq0$383$1news.onet.pl...
spam? Chyba nie widzieliście różnic w obrażeniach człowieka, który wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem nowego auta. Zaręczam Was, że reszta (jakość oleju, liczba oktanowa paliwa,

Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało, przywaliliśmy w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędkości circa 70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i zepchną mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro coś tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaĹĽ
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-04-04 00:24:32
Autor: p47

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hp5otf$8b0$1news.onet.pl...
[...]

Ja jakieś 40 lat temu spowodowałem jedyny wypadek (tfu, odpukać), -zaraz po otrzymaniu PJ kupiłem sobie wówczas już 17-letnie Volvo 524 i tymże, przy predkości ok 80-90 godz. zrobiłem 3 beczki przez dach (złapałem piasek na poboczu, ustawiło mnie bokiem do kierunku jazdy no i wiadomo...). Samochód do tego stoczył sie potem z nasypu.
Obrażenia,- ja podrapana głowa, cały bok ciała siny, pasazerowie,- zwichnięta noga, złamane 2 żebra. W jezdni 3 rysy w asfalcie (przy kazdym obrocie) dł 2 m, głebokości 5 cm., tam, gdzie krawędź podłogi uderzała .
Silnik sprawny, wgnieciony dach, nadawał się do naprawy (ale uznałem, że nieopłacalna).
Podejrzewam, ze teraz nowoczesny samochód rozleciałby się w kawałki, choc poduszki wystrzeliłyby;-)

p47

Data: 2010-04-04 10:09:57
Autor: kml
[...]

OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż?

kml

Data: 2010-04-04 20:09:22
Autor: Lewis
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hp9hge$1i2$1inews.gazeta.pl...

OT: tirowiec zatrzymał sie chociaż?

Tak, nie przyznał się do winy i puścili go, do Włoch (Białorusin), 15 marca miał się stawić na przesłuchanie, no właśnie, miał...

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaĹĽ
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-04-04 20:25:02
Autor: kml

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpaklf$u5b$1news.onet.pl...
[...]

Aż się prosi żeby napisać coś o stereotypach dot. białoruskich tirowców... Może wystawią za nim jakiś nakaz europejski czy coś?

kml

Data: 2010-04-04 20:49:25
Autor: Lewis
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hpalhm$c7d$1inews.gazeta.pl...
[...]

Z czasem zapewne tak, dzwonił na komisariat i zapewniał ze zjawi się jak mu będzie po drodze "W Polszu" a że akurat dopadły nas święta to pozostaje ślepo ufać że kiedyś jednak się zjawi, nie to teoretycznie żaden problem sprowadzić go na przesłuchanie, jak przekroczy granicę szengen. Ale no właśnie teoretycznie...

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaĹĽ
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-04-05 07:48:22
Autor: kml

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpan0i$75d$1news.onet.pl...

[...]

Wniosek z tego, że raz na 2 tygonie będziesz musiał się przypominać...

kml

Data: 2010-04-04 13:43:07
Autor: Michał
[...]

coĹ
› tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w duĹĽego zdrowego dÄ™ba uratowaĹ‚oby ĹĽycie pasaĹĽerom.

A6 to całkiem bezpieczne było wtedy (dzisiaj 3 gwiazdki) i z 4 do 6 poduszek miało.

70-80km/h to chyba nie było "na raz", ruszyło klatke czy kabina cała ?
bo jak patrze na test to wytrzyma max 55-60km/h z drzewem.

mocniejsze z tych czasów (do 1996) to tylko:
-merc w140 91'
-volvo 850 91'
-renault safrane 92'
-renault espace III 96'
-bmw5 96'
-merc E 96'

pozdrawiam.

Data: 2010-04-04 22:41:18
Autor: kffiatek
Toyota Avensis - różnice w bezpieczeńst wie 2007 a 2009
W dniu 2010-04-04 15:43,  MichaĹ‚ pisze:
Przeşy�em wypadek w starym A6 C4 które nie mia�o XX poduszek, róşnych
dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasaşerom NIC sie nie sta�o,
przywalili�my w drzewo prawym przednim naroşnikiem przy pr�dko�ci circa
70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem teş zechcia� wyprzedzi� i
zepchn� mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe ma�e autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
coÄą
ďż˝
tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w duĹźego
zdrowego d�ba uratowa�oby şycie pasaşerom.

[...]

mocniejsze z tych czasĂłw (do 1996) to tylko:

Strasznie mnie cieszy, że wyszliście z wypadku cało. Naprawdę! Nawet nie przeszkadza mi, że z dyskusji, w której miałem zamiar dowiedzieć się o nowościach w bezpieczeństwie zrobiła się tradycyjna pogaducha o "starych dobrych czasach" kiedy to samochody były bezpieczne, ludzie w nich nie ginęli a powietrze czyste i pachnące latem przez okrągły rok.
Rozumiem też, że Wasze (teraz to już chyba 30-letnie) auta są niezniszczalne, a teraz już takich nie robią, bo zapomnieli, szkoda im blachy i elektrod do spawarki. To również mnie cieszy, bo sam jeżdżę takim 15-latkiem. Chyba kasę nazbieraną na nowy przepije, żadnych leasingów brać nie będę tylko dalej będę jeździł w moim stworzonym przez niemieckich inżynierów techniki czołgowej wehikule.

Co do pytania z tematu to doczytałem się googlając, że nowa Avensis jest na innej płycie podłogowej niż stara, więc może coś się jednak zmieniło. Ale czy to Was w ogóle obchodzi?

Pozdrawiam serdecznie
--
kffiatek

Data: 2010-04-04 22:52:51
Autor: Lewis
Toyota Avensis - różnice w b ezpieczeństwie 2007 a 2009
Użytkownik "kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał w wiadomości news:hpathf$ud3$1news.onet.pl...

Ale czy to Was w ogĂłle obchodzi?
Pozdrawiam serdecznie

ZrobiĹ‚em offtopa przyznajÄ™ i przepraszam ale zauwaĹĽ  ze staram siÄ™ tu uĹ›wiadomić niektĂłrym Ĺ›lepo wierzÄ…cym osobnikom, ĹĽe gwiazdki w teĹ›cie zderzeniowym maĹ‚ego, nowego, plastikowego pierdzideĹ‚ka majÄ… siÄ™ nijak do duĹĽego starszego pancernego auta. Smieszy mnie zakup np auta pokroju Clio/P206 i twarde wmawianie sobie i otoczeniu ze to jest super bezpieczne auto bo ma siedemdziesiÄ…tpięć poduszek i tysiÄ…c gwiazdek (nie wiem ile ma clio bo nigdy nie przywiÄ…zywalem uwagi do tych gwiazdek)
Jak już naprawde masz taką fobię na punkcie tych gwiazdek to obejżyj jakiś film z testu tego auta i zobacz na "własne oczy" jak wyglądało po dzwonie i zastanow się czy taka wizja Cie zadowala.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaĹĽ
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-04-05 02:09:28
Autor: Michał
Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Strasznie mnie cieszy, że wyszli¶cie z wypadku cało. Naprawdę! Nawet nie przeszkadza mi, że z dyskusji, w której miałem zamiar dowiedzieć się o nowo¶ciach w bezpieczeństwie zrobiła się tradycyjna pogaducha o "starych dobrych czasach" kiedy to samochody były bezpieczne, ludzie w nich nie ginęli a powietrze czyste i pachn±ce latem przez okr±gły rok.
Rozumiem też, że Wasze (teraz to już chyba 30-letnie) auta s± niezniszczalne, a teraz już takich nie robi±, bo zapomnieli, szkoda im blachy i elektrod do spawarki. To również mnie cieszy, bo sam jeżdżę takim 15-latkiem. Chyba kasę nazbieran± na nowy przepije, żadnych leasingów brać nie będę tylko dalej będę jeĽdził w moim stworzonym przez niemieckich inżynierów techniki czołgowej wehikule.

Co do pytania z tematu to doczytałem się googlaj±c, że nowa Avensis jest na innej płycie podłogowej niż stara, więc może co¶ się jednak zmieniło. Ale czy to Was w ogóle obchodzi?

Pozdrawiam serdecznie

Co do niemieckich samochódów, to nie były one wtedy najbezpieczniejsze,
(vw i bmw zwłaszcza) ale było kilka wyj±tków (i duże mercedesy od lat).

Bezpieczne auta w dzisiejszym rozumieniu zaczeły się na pocz±tku 90'
(udeżenia z przodu z duż± prędko¶ci±) ale było ich kilka, na masow± skalę
to rok 2004.

Pierwsze 5***** to 2001 - renault laguna i vel satis.
Dla tych co wol± boczne, to okolice 98 roku, się poprawiało znacznie,
volvo zaczeło w s80.

Generalnie z avensisem jest spory problem bo:
Model 2003 już był bardzo bezpieczny, a to były czasy kiedy nie było wiadomo jak zrobić 5 ***** (projektowali wczęsniej).

poduszek od groma chyba tylko na słópkach zabrakło przednich,
nawet na kolana s±.
w euroncap nic się nie cofneło, nic do ¶rodka nie wgniotło.
napinacze ma, czujniki masy kierowcy w foteu s±.

a model 2009:
Niby to już czas kiedy zaczynj± redukować masę (np w renault i nie jestem pewnien czy laguna3 wytrzyma już 90km/h w drzewo jak II, bo kierunek eco).
- ale tutaj wszystko po staremu, wyniki takie same poduszek tyle samo.
jedyna zmiana to już nie liczy masy tylko odpala poduszki na maxa.

wygl±da to wszystko podobnie, tylko ze:
MASA większa znacznie, na tyle znacznie że różnica w bezpieczeństwie
będzie duża, jak tylko się trafi w cokolwiek bardziej miękkiego niż filar mostu, dla filaru mostu bezpieczeństwo podobne.

przydały by się te testy 80km/h, bo bezpieczne auta na to zbudować się da :)

można fotek poszukać realnych kolizji i poogl±dać co jak się powgniatało
i dlaczego.

A sam też mam auto 12letnie (a start projektowania wystarował w 89') ;) bardzo  bezpieczne przy zderzeniach tylko czołowych, za to mog± być
naprwde szybkie, drzewo mi do ¶rodka tez nie wejdzie, tylko
wytrzęsie strasznie, bo pierwsze 0.5m auta miekkie a potem twarde,
mam nadzieje że zostawili kompozytowy przód ala F1 w tym modelu ;)

Zmieniaj±c auto tez bezpieczeństwo będzie pierwsze ;)
s± 2 opcje: albo francuz niezgniatalny 1.8 tony (słabe silniki), albo
bardziej miękkie niemieckie 2.2 tony :) (fajne, i skacze przed kolizjami bocznymi, jak radar wyłapie).
tylko czekam na koniec kryzysu :))))) a aktualne auto jeszcze 12kkm
ma zrobić, potem sprzedam albo zostawie sobie na chodniku ;)
chyba ze sie popsuje to jeszcze co¶ na chwile kupie, stary
LS 2gen kusi za grosze, tez bezpieczne - koncern toyota :)

pozdrawiam.

Data: 2010-04-04 16:13:23
Autor: AW
Toyota Avensis - różnice w bezpieczeń stwie 2007 a 2009
W dniu 2010-04-02 23:51, Lewis pisze:
Użytkownik "kffiatek" <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał w wiadomo¶ci
spam? Chyba nie widzieli¶cie różnic w obrażeniach człowieka, który
wyszedł z wypadku 15-letniego samochodu w porównaniu z pasażerem
nowego auta. Zaręczam Was, że reszta (jako¶ć oleju, liczba oktanowa
paliwa,

Przeżyłem wypadek w starym A6 C4 które nie miało XX poduszek, różnych
dziwnych systemów itd, ani mi, ani moim pasażerom NIC sie nie stało,
przywalili¶my w drzewo prawym przednim narożnikiem przy prędko¶ci circa
70-80km/h po tym jak tir którego wyprzedzalem też zechciał wyprzedzić i
zepchn± mnie z drogi.

Nikt mi nie wmówi ze nowe małe autko które ma "milijony gwiazdek" w euro
co¶ tam encepence, z plastikowymi "blachami" przy takim strzale w dużego
zdrowego dęba uratowałoby życie pasażerom.

A jak z mojego jabłka wyszedł robak, to zeżarł konia razem z wozem.

AW

Data: 2010-04-04 17:54:39
Autor: Tomasz Pyra
AW pisze:
[...]

Oj tam :)
Po prostu wiadomo że jeżeli ¶wiadek wypadku podaje jak±¶ prędko¶ć to należy podzielić j± przez 1.5, a jeżeli ¶wiadek siedział w ¶rodku samochodu który uczestniczył w wypadku, to dzielimy przez 2. I wtedy się wszystko zgadza :)

I nie ma tu co mówić o konfabulacji - jak się wali w co¶ samochodem to po prostu odczucie prędko¶ci jest 2x większe.

I wtedy się zgadza, że zderzaj±c się przy 35km/h z drzewem w przyzwoitym samochodzie z poduszkami z samochodu bez obrażeń wysiadaj± wszyscy.

Data: 2010-04-04 20:07:36
Autor: Lewis
Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:hpaddt$fg8$1nemesis.news.neostrada.pl...
AW pisze:

[...]

Doprawdy? Jak byłem obok tego tira miałem circa 120km/h odczyt z licznika, na który spojrzała pasażerka.
Hamowanie na oblodzonym poboczu auto wyposażone w SIC! ABS więc zerowa utrata prędko¶ci jedynie przelot wzdłóż zaspy ¶niegu jakie¶ 70m mnie trochę wyhamował.
Teraz będzie wielki krzyk że zapierdalałem 120km/h!! wyjechałem na lewy pas i ci±gle nim jechałem z przeciwka nic czysta droga widoczno¶c ze 2km wyprzedziłem 2 tiry jednym ci±giem a trzeci mnie zepchn±, dozwolona prędko¶ć 90km/h ale nie będe jechał wyprzedzaj±c 95km/h bo to będzie trwać wieczno¶ć.
Więc odczucie prędko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj, z auta niewiele zostało, złamany dach, podłoga, sciana grodziowa, drzwi, sanki, podłużnica, próg, deska rozdzielcza, fotel pasażera.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
..

Data: 2010-04-04 23:48:11
Autor: Tomasz Pyra
Lewis pisze:

Więc odczucie prędko¶ci podzielone przez dwa to sobie dzieciom opowiadaj

Dzieciom to opowiadaj że wysiadłe¶ o własnych siłach po dzwonie z drzewem przy 80km/h, bo przy takiej prędko¶ci drzewo zatrzymuje się gdzie¶ w okolicy tylnej kanapy.
A nawet jak komu¶ uda się przeżyć taki wypadek, to nawet idealnie gładkie wyhamowanie ciała z takiej prędko¶ci za pomoc± trzypunktowych pasów bezpieczeństwa powoduje połamanie żeber.
Przeżyć owszem jest to możliwe, ale to już po szybkiej interwencji strażaków i pogotowia ratunkowego.

Więc albo nie przywaliłe¶ w drzewo, a jako¶ się prze¶lizgn±łe¶ przez nie bokiem, albo było to tak jak mówię - 35km/h.

Na naprawdę nie mam pretensji że opowiadasz takie rzeczy - jak ja wylatuje z drogi to też mi nagle ¶wiat przyspiesza i doskonale sobie zdaję sprawę że z wewn±trz wygl±da to dużo dynamiczniej niż jest w rzeczywisto¶ci.

A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po staremu, w dodatku nowszego modelu A6 niż ten o którym mówisz), to A6 wypadł mizernie.

Takie uszkodzenia o których piszesz to były przy idealnie czołowym uderzeniu w odkształcaj±c± się przeszkodę przy 54km/h. Przy 80km/h w drzewo które nie ust±pi o centymetr to by¶ miał miazgę o nierozpoznawalnej marce i żmudn± pracę patologa maj±c± na celu ustalenie ilo¶ci osób które były w samochodzie.

Data: 2010-04-05 01:24:50
Autor: Michał
> [...]

Takie uszkodzenia o których piszesz to były przy idealnie czołowym uderzeniu w odkształcaj±c± się przeszkodę przy 54km/h. Przy 80km/h w drzewo które nie ust±pi o centymetr to by¶ miał miazgę o nierozpoznawalnej marce i żmudn± pracę patologa maj±c± na celu ustalenie ilo¶ci osób które były w samochodzie.

Co do 80km/h i drzewa to wtedy było pewnie z kilka aut co by to wytrzymały (nie ruszyło by za bardzo deski).
ale w większo¶ci (małych) - tak drezwo było by na tylniej kanapie.

Ja pomyliłem audi C5 z C4 i wszystkie daty ;) ilo¶ć puszek i ESP.
ale je¶li drzewo było gdzie¶ w okolicy fotela to to mogło być 70km/h.
w "dzisiejszym samochodzie" ono by do kabiny nie weszło.
ale i kierowca miałby więcej G.

35km/h to to nie było.

drzewo by mogło wej¶ć do kabinyi to przy 45km/h na oko w:
bmw3, roverze200/600, hondzie civic, może bmw5 z przed 96', co tam
jeszcze było... ciroeny, renault clio, ford mondeo.

W audi a6 by nie weszło, w c5 już na 100% nie.

Aha miałem przyjemo¶ć zatrzymać auto 35..38km/h->0 na 2 drzewach,
hamowałem z ~55km/h na lodzie przez około 100metrów, a potem celowałem
w co¶ najbardziej miękkiego..., cała akcja mozę co¶ koło 7..8 sekund
(szybe zd±zyłęm otworzyć żeby wogóle słyszeć jak/czy się slizga ;) ).

Był to lanos a drzewa małe (ze 3..5 metrów) i cienkie, jedno wyrwane na 2 się zatrzymałęm r±k nie utrzymasz na kiewnicy, przeliczyłęm to na 3..5G, strat w aucie brak (tabliczka rejestracji troche połamana, bo trafilem
centralnie, ale nie tak żeby wymieniać - wzieła na siebie z 4 ton ;) ).

Droga haowania na drzewach około ~2 metrów, wspomagana ziemi± i na 1.5m przed drzewem ziemia się zaczynała jak zjeżdz±łem z lodu było troche ponad 40km/h.

jedno drzewo wpadło prawie pod auto i na drugim przechylonym się zatrzymałem.

matematyka, przy 3G, 38km/h, i wyrywaniu drzewa przez 1.8 metra:

-nacisk na zderzak (tabliczkę)- koło 3 ton(auto chyba 960 kilo), delikatna czę¶ tego przez koła idzie.
-v = 38km/h
-droga haowania na drzewie 1.8 metra
-czas 0.35sekundy

było trochę więcej niż 30m/s/s (nie równaomierne 3G) bo rękami na kierownicy się nie da utzymać, bez pasów.

pozdrawiam.

Data: 2010-04-06 05:58:48
Autor: DoQ
Tomasz Pyra pisze:

A akurat patrz±c na wyniki crashtestów (i to robionych jeszcze po staremu, w dodatku nowszego modelu A6 niż ten o którym mówisz), to A6 wypadł mizernie.

http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M
Mimo ze sciera bezpieczna nie byla, to nie sadze zeby A6 tez bylo jakos szczegolnie odporne na spotkanie z drzewem przy 80.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-04 17:58:15
Autor: Tomasz Pyra
kffiatek pisze:

[...]

No właśnie patrzę i faktycznie ja się pomyliłem.
Bo jeżeli pytającemu chodziło o porównanie Avesnsis 2 i 3 to owszem - zmiany na pewno nastąpiły. To są zupełnie inne samochody - inna płyta podłogowa i wszystko nowe.

Natomiast ja napisałem tak, bo myślałem że chodzi mu o porównanie Avensis II z 2007 i 2009 roku.
Wydawało mi się że Avensis III dostępny jest od 2010, ale widać się pomyliłem.

Data: 2010-04-04 14:01:47
Autor: Michał
kffiatek <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał(a):

[...]

rzuciłem okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko różnica jest znaczna na korzy¶ć modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) :

2009:
http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx

2003:
http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/172.aspx

oba maj± 5 *****, ale:

masa: 2009 1.53 tony
2003 1.25 tony !

no i dalej róznic nie widzę, poduszek oba maja od groma,
nowy wyszedł delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym którego chyba nie zmienili.

ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

+adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

pozdrawiam.

Data: 2010-04-04 14:23:12
Autor: Michał
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
kffiatek <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał(a): > > Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod > wzglÄ™dem bezpieczeĹ„stwa?
> [...]

ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

+adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

Aha poduszki: w nowym s± "gorsze", w starym wykrywał masę kierowcy
i dobierał siłę (2 stany), a w nowym chyba pocieli bo już wiedz± jak
to zrobić ok. na moje oko to nie istote, wybuchaj± zawsze z max sił± ale daleko od kierowcy i szybko.

konstrukcja klatki nie jest słabsza jak w lagunie III (II z 2001'
bezpieczniejsza się wyjade od modelu III 2008'), a może nawet mocniejsza bo auto +20% cięższe od modelu 2003.

aha te +20% robi BARDZO duż± różnicę na zderzenia czołowe.

pozdrawiam.

--

Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009