Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009

Data: 2010-04-04 14:01:47
Autor: Michał
Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009
kffiatek <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał(a):

Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni się od tej nowej 2009 istotnie pod względem bezpieczeństwa?
Najbardziej interesują mnie różnice konstrukcyjne, poduszki, a mniej zastosowane systemy trakcji, świateł czy kontrola opuszczania pasa ruchu.
Gdzie poszukać co się zmieniło w nowej wersji, bo, że z wyglądu to sam sobie zobaczyłem, a tyle mniej więcej wynika z prospektu.

rzuciłem okiem na wikipeie i euroncap i na moje oko różnica jest znaczna na korzy¶ć modelu 2009 w porównaniu do 2003 (03-08) :

2009:
http://www.euroncap.com/results/toyota/avensis/2009/346.aspx

2003:
http://www.euroncap.com/tests/toyota_avensis_2003/172.aspx

oba maj± 5 *****, ale:

masa: 2009 1.53 tony
2003 1.25 tony !

no i dalej róznic nie widzę, poduszek oba maja od groma,
nowy wyszedł delikatnie lepiej przy zderzeniu frontowym którego chyba nie zmienili.

ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

+adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

pozdrawiam.

Data: 2010-04-04 14:23:12
Autor: Michał
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
kffiatek <kffiatek.no@spam.op.pl> napisał(a): > > Czy Toyota Avensis 2007-2008 różni siÄ™ od tej nowej 2009 istotnie pod > wzglÄ™dem bezpieczeĹ„stwa?
> [...]

ale ta masa robi swoje, na 100% nowy bezpiecziejszy.

+adaptacyjne tempomaty, ale o tym nie mówimy ;)

Aha poduszki: w nowym s± "gorsze", w starym wykrywał masę kierowcy
i dobierał siłę (2 stany), a w nowym chyba pocieli bo już wiedz± jak
to zrobić ok. na moje oko to nie istote, wybuchaj± zawsze z max sił± ale daleko od kierowcy i szybko.

konstrukcja klatki nie jest słabsza jak w lagunie III (II z 2001'
bezpieczniejsza się wyjade od modelu III 2008'), a może nawet mocniejsza bo auto +20% cięższe od modelu 2003.

aha te +20% robi BARDZO duż± różnicę na zderzenia czołowe.

pozdrawiam.

--

Toyota Avensis - różnice w bezpieczeństwie 2007 a 2009