Toyota IQ za 60 000zł ?

Data: 2009-03-11 08:47:05
Autor: Usrobo
Toyota IQ za 60 000zł ?
Widział ktoś ich cennik ?

W głowach sie poprzewracało

michal

Data: 2009-03-11 09:23:26
Autor: bratPit[pr]
Toyota IQ za 60 000zł ?

Widział ktoś ich cennik ?

W głowach sie poprzewracało

to jest to małe 4 osobowe? hmm przyszaleli...
brat

Data: 2009-03-11 01:32:08
Autor: przemek.jedrzejczak
Toyota IQ za 60 000zł ?
jest to paranoiczna reakcja działu marketingu na spadek sprzedaży :-)
powodzenia

P.

Data: 2009-03-11 09:32:48
Autor: Usrobo
Toyota IQ za 60 000zł ?
bratPit[pr] pisze:

Widział ktoś ich cennik ?

W głowach sie poprzewracało

to jest to małe 4 osobowe? hmm przyszaleli...
brat
myślałem ze to cena za hybrydę bo tak zapowiadali
ale jednak nie

najtańsza wersja LUNA za 54 300

dopłata do lakieru metalik 1350zł ciekawe jak to obliczyli, na te autko to chyba nawet 1 puszka starczy

i potem koncerny upadają

Oby ani jedna złotówka z moich podatków nie poszła na ratowanie przemysły samochodowego !!!

michal

Data: 2009-03-11 08:49:40
Autor: Jacek Osiecki
Toyota IQ za 60 000zł ?
Dnia Wed, 11 Mar 2009 09:32:48 +0100, Usrobo napisał(a):
bratPit[pr] pisze:
[...]

Swoją drogą te dopłaty za metalic są żałosne - marna próba ukrycia
prawdziwej ceny samochodu... Oczywiście wersji nie-metalic nie ma lub trzeba
je specjalnie zamawiać :)

A generalnie to popieram, niech producenci aut sobie zdychają z takimi
cenami :)

Podzrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-11 09:41:38
Autor: gosmo
Toyota IQ za 60 000zł ?
Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:gp7svg$kcp$1news.onet.pl...
bratPit[pr] pisze:
[...]

Myślisz, że to drogo? Do VW Phateona możesz dołożyć już tylko do 14'500 do lakieru klavier a jak chcesz mieć naprawdę coś wyjątkowego to dokładasz byle 28'400 i masz lakier heliochromowy ;)

Data: 2009-03-11 09:43:52
Autor: krzysiek82
Toyota IQ za 60 000zł ?
zbyt wiele łapek jest po drodze które wyciągają kasę.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-11 09:56:46
Autor: JG
Toyota IQ za 60 000zł ?
gosmo pisze:
Myślisz, że to drogo? Do VW Phateona możesz dołożyć już tylko do 14'500 do lakieru klavier a jak chcesz mieć naprawdę coś wyjątkowego to dokładasz byle 28'400 i masz lakier heliochromowy ;)
W Audi jest możliwość malowania samochodu na dowolny kolor - opcja Audi Exclusive, która kosztuje z tego co pamiętam ponad 2000 EUR.
Co ciekawe ta dowolność jest jednak ograniczona - koledze nie chcieli pomalować S3 na kolor, który był przed liftingiem tego modelu w palecie :)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 10:55:26
Autor: bratPit[pr]
Toyota IQ za 60 000zł ?

to jest to małe 4 osobowe? hmm przyszaleli...

myślałem ze to cena za hybrydę bo tak zapowiadali
ale jednak nie

najtańsza wersja LUNA za 54 300

a to produkują chociaż w Japonii czy to jakaś Turcja czy inna Anglia?
brat

Data: 2009-03-11 11:29:37
Autor: Paweł
Toyota IQ za 60 000zł ?
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gp81qh$ain$1inews.gazeta.pl...

a to produkują chociaż w Japonii czy to jakaś Turcja czy inna Anglia?

Gdzieś czytałem, że IQ miały być składane między innymi w Rosji w fabryce Toyoty w St Petersburgu

--
Paweł

Data: 2009-03-11 11:49:31
Autor: bratPit[pr]
Toyota IQ za 60 000zł ?
a to produkują chociaż w Japonii czy to jakaś Turcja czy inna Anglia?

Gdzieś czytałem, że IQ miały być składane między innymi w Rosji w fabryce Toyoty w St Petersburgu

jeszcze bym zrozumiał gdyby to był japończyk i wiadomo cła, VATy, akcyzy i daje to chorą cenę za takie auto, ale made in USSR? :/
brat

Data: 2009-03-11 16:36:55
Autor: Tomasz Nowicki
Toyota IQ za 60 000zł ?
Dnia Wed, 11 Mar 2009 11:49:31 +0100, bratPit[pr] napisał(a):

jeszcze bym zrozumiał gdyby to był japończyk i wiadomo cła, VATy, akcyzy i daje to chorą cenę za takie auto, ale made in USSR? :/
brat

Bzdury, w Rosji robią auta tylko na Rosję, bo wszędzie indziej dochodzi
cło. IQ są robione w Japonii. Ale nawet, gdyby były w Europie i staniały do
40 tys, to byłoby o 10 za dużo, jak za taką pchłę

T.

Data: 2009-03-12 17:51:00
Autor: LEPEK
Toyota IQ za 60 000zł ?
Tomasz Nowicki pisze:
[...]

Aha, czyli jak są robione w Japonii, to przyjeżdżają bez cła, tak?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-03-13 08:28:32
Autor: Paweł
Toyota IQ za 60 000zł ?
Użytkownik "LEPEK" <nieznany@nigdz.ie> napisał w wiadomości news:49b93d6d$1news.home.net.pl...

Bzdury, w Rosji robią auta tylko na Rosję, bo wszędzie indziej dochodzi
cło. IQ są robione w Japonii.
Aha, czyli jak są robione w Japonii, to przyjeżdżają bez cła, tak?

Zapewne i bez kosztów transportu :-)

--
Paweł

Data: 2009-03-17 17:22:51
Autor: Tomasz Nowicki
Toyota IQ za 60 000zł ?
Dnia Thu, 12 Mar 2009 17:51:00 +0100, LEPEK napisał(a):

Aha, czyli jak są robione w Japonii, to przyjeżdżają bez cła, tak?

A z czego taki wniosek? IQ jest robiony w Japonii i w Europie płaci się za
niego cło.
Toyota nie robi w Rosji samochodów na eksport do UE, bo to nie zwalnia z
cła - robi na miejscu lub sprowadza samochody z Japonii, Pdn. Afryki i
Turcji

T.

Data: 2009-03-11 09:51:57
Autor: Paweł
Toyota IQ za 60 000zł ?
Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:gp7q9p$cgt$1news.onet.pl...
Widział ktoś ich cennik ?
W głowach sie poprzewracało
michal

Tanio.
W DE najtańszy 13100 Eur --
Paweł

Data: 2009-03-11 10:03:32
Autor: Usrobo
Toyota IQ za 60 000zł ?
Paweł pisze:
[...]

ale w De to wszystko jest lepsze

michal

Data: 2009-03-11 15:25:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Toyota IQ za 60 000zł ?
Usrobo pisze:
Paweł pisze:
[...]

Ciekaw jestem różnic w seryjnym wyposażeniu pomiędzy tym samym modelem sprzedawanym w DE i PL.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-03-11 10:04:39
Autor: michaça
Toyota IQ za 60 000zł ?
W głowach sie poprzewracało
a co powiesz o smarcie?
ps
iq to razcej nie jest konkurencja, dla fiesty, corsy, twingo, pandy etc...
oczywiscie przez to nie stanie sie nigdy czyms takim jak fiat 126p czy mini morris ale wg mnie to b. ciekawy eksperyment na ciasne europejskie miasta

Data: 2009-03-11 10:07:27
Autor: kurdybanek
Toyota IQ za 60 000zł ?
oczywiscie przez to nie stanie sie nigdy czyms takim jak fiat 126p czy
mini
morris ale wg mnie to b. ciekawy eksperyment na ciasne europejskie miasta

A dlaczego nie? Wg mnie Toyota ma sporą szansę wylansować IQ przynajmniej
jako auto "modne", jeśli nie "kultowe". Podobnie jak w przypadku Priusa.

Data: 2009-03-11 15:30:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Toyota IQ za 60 000zł ?
kurdybanek pisze:
[...]

Kultowy to był Fiat 500, Garbus czy Mini. O ile BMW z Mini i Fiatowi z nową 500-tką się udało wskrzesić te kultowe auta (VW-owi mniej udanie poszło imho), o tyle Toyota nie ma szans na taki poziom.
A Prius wcale kultowy nie jest. On jest po prostu modny wśród gwiazd, bo taki "ekologiczny i futrzaków nie zabija". Ale moda przemija.

Data: 2009-03-11 10:13:33
Autor: Usrobo
Toyota IQ za 60 000zł ?
michaça pisze:
[...]
nie zrozumiałeś intencji mojego posta
nie rozchodzi sie o to czy autko jest fajne, zgrabne i zwinne

chodzi o to ze auto dla 2 osób i psa
o długości 2985 mm
pojemności bagażnika 32litry
i waży ok 850kg

kosztuje ok 60 000zł polskich

michal

Data: 2009-03-11 02:15:36
Autor: przemek.jedrzejczak
Toyota IQ za 60 000zł ?
//chodzi o to ze auto dla 2 osób i psa o długości 2985 mm pojemności
bagażnika 32litry i waży ok 850kg

zapominasz o magii, wyjątkowości, stylu i tych innych rzeczach bez
których jest tylko kolejnym dupowozem :-)

P.

Data: 2009-03-11 10:21:37
Autor: kurdybanek
Toyota IQ za 60 000zł ?
chodzi o to ze auto dla 2 osób i psa
o długości 2985 mm
pojemności bagażnika 32litry
i waży ok 850kg

kosztuje ok 60 000zł polskich

Ale co w tym złego? Chyba tylko to, że ta cena robi na nas wrażenie? Polaków
długo nie bedzie stać na takie auto. Toyota próbuje w ten sposób sprzedać
koncept auta miejskiego. Np. posiadacz Lexusa kupi sobie jedno i żonie
drugie takie maleństwo do poruszania się po mieście, bo jego limuzyny
niedługo nie będą wpuszczać do centrum ze względu na ograniczenia emisji.
Oczywiście nie mówię tu o polskich miastach, gdzie im większą masz brykę tym
możesz więcej, np. ominąć sobie terenówką korek po chodnikach.

Data: 2009-03-11 10:27:35
Autor: Usrobo
Toyota IQ za 60 000zł ?
kurdybanek pisze:
[...]

a nie przyszło ci do głowy jest jest coś takiego jak realna wartość towaru ?

w dobie kryzysu gdzie "inteligentni inaczej" amerykanie zaczynają rozumieć ze debet na karcie to nie to samo co gotówka w portfelu
chyba ustalanie cen realnie do wartości ma sens ?

abo ja już jestem za stary na lansowanie sie w puszce z blachy.
1kg złomu kosztuje 20 groszy

900kg * 0,2zł = 180zł i to powinna być cena wyjściowa.

michal

Data: 2009-03-11 10:43:34
Autor: kurdybanek
Toyota IQ za 60 000zł ?
a nie przyszło ci do głowy jest jest coś takiego jak realna wartość towaru
?

Nie ma czegoś takiego jak realna wartość towaru. W ten sposób rozumując
"Bitwa pod Grunwaldem" jest starym kawałem szmaty bez wartości. I choć od
Toyoty do Matejki długa droga, to sposób wyznaczania wartości jest podobny.

Data: 2009-03-11 13:38:08
Autor: pluton
Toyota IQ za 60 000zł ?
a nie przyszło ci do głowy jest jest coś takiego jak realna wartość towaru
?

Nie ma czegoś takiego jak realna wartość towaru.

Alez jak najbardziej jest. Jest to cena, za jaka nabywca zgadza
sie kupic a spzedawca sprzedac dany towar.

Dla mnie realna wartosc tego samochodu jest znacznie mniejsza, niz
cena, za jaka sprzedawca jest sklonny sprzedac.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-11 13:08:04
Autor: kamil
Toyota IQ za 60 000zł ?

"pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> wrote in message news:gp8bhk$2f8$1news.onet.pl...
[...]

Napisz koniecznie do Toyoty, nie wiedza pewnie biedni, ze stracili jedynego potencjalnego klienta.

Ile to jest dla _ciebie_ warte, nikogo akurat nie insteresuje, kup sobie Tata i ciesz sie autem za grosze. Cena prywatnego odrzutowca tez jest nierealna dla wielu osob, ktore byc moze kupia IQ za 60tys zlotych. Czy to znaczy, ze Boeing jest glupi, czy tez po prostu kieruje swoje produkty do innej grupy ludzi?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-11 06:26:01
Autor: strzalkowski
Toyota IQ za 60 000zł ?
On Mar 11, 2:08 pm, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
[...]

Tyle ze IQ to nie jest prywatny odrzutowiec. To jest koszmarnie
brzydka motolotnia sprzedawana w cenie eleganckiej Cessny.

Kuba

Data: 2009-03-11 14:48:49
Autor: Pawel
Toyota IQ za 60 000zl ?
Uzytkownik <strzalkowski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:78b56220-c822-4e92-b21d-56900dd05691j38g2000yqa.googlegroups.com...

Tyle ze IQ to nie jest prywatny odrzutowiec. To jest koszmarnie
brzydka motolotnia sprzedawana w cenie eleganckiej Cessny.

Wyprodukowanie dowolnego samochodu czy to jest Skoda czy Porsche kosztuje z grubsza tyle samo.
A cena dla klienta zalezy od tego jak spozycjonujemy nasz produkt.

--
Paweł

Data: 2009-03-11 17:12:14
Autor: pluton
Toyota IQ za 60 000zl ?

Wyprodukowanie dowolnego samochodu czy to jest Skoda czy Porsche kosztuje z
grubsza tyle samo.

Tu nie wiem, czy to nie za radykalne stwierdzenie. Jednak jakosc (niektorych) materialow
jest (powinna byc) mocno rozna. Poczynajac od dokladnosci wykonania silnika,
skonczywszy na materialach wykonczeniowych.

A cena dla klienta zalezy od tego jak spozycjonujemy nasz produkt.

A tu juz bym sie zgodzil w 99.8 % :)

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-11 18:16:05
Autor: Tomasz Nowicki
Toyota IQ za 60 000zl ?
Dnia Wed, 11 Mar 2009 14:48:49 +0100, Pawel napisał(a):

Wyprodukowanie dowolnego samochodu czy to jest Skoda czy Porsche kosztuje z grubsza tyle samo.

Zdefiniuj przedział "z grubsza". Bo koszt wyprodukowania IQ i koszt
wyprodukowania leksusa GS różnią się pewnie jak 1:3 albo i więcej. Nie
dość, że więcej blachy, plastiku, skóry, gumy  i szkła, to także 3x większy
silnik, skrzynia, większe niemal wszytkie drogie podzespoły, więcej
przewodów, silniczków elektrycznych, materiałów wygłuszających, a nawet
farby. Koszty opracowania modelu i promocji też większe (skala produkcji
się kłania). IQ w Japonii będzie autkiem masowym i kultowym, to prawie
pewne. Produkcja "na świat" będzie odpryskiem, mającym zwiększyć prestiż
firmy, dopieścić ekofaszystów i pokazać, że "skośny potrafi".

A cena dla klienta zalezy od tego jak spozycjonujemy nasz produkt.

Otóż to. Dlatego dajemy taką marżę, żeby samochód zaistniał na rynku, ale
żeby sobie nie robić dużo kłopotów z nadmiarem zamówień - typowe dla Toyoty
i jej japońskich modeli. Europejskie potrafi trafnie pozycjonować (zresztą
Polak to robi, tak BTW), amerykańskie na tamtejszy rynek takoż. Japońskie u
siebie - również, w końcu >50% rynku japońskiego trzyma Toyota. Więc
widocznie wiedzą co robią, a że akurat nas niektóre aspekty ich polityki
drażnią, cóż, dla Toyoty jesteśmy pewnie mniej ważnym rynkiem niż
Bangladesz czy Kenia, więc sorry

T.

Data: 2009-03-11 18:27:20
Autor: usrobo
Toyota IQ za 60 000zl ?
Tomasz Nowicki pisze:
  dla Toyoty jesteśmy pewnie mniej ważnym rynkiem niż
Bangladesz czy Kenia, więc sorry

Czyli  sugerujesz ze dla przeciętnego japonczyka mini autko za 15 tys euro (przyjąłem 1euro=4zł) jest ceną adekwatną do wartości posiadanego pojazdu, za te cene nie dostaną autka lepszego, bardziej cool itp?
np aygo? c1 ? lub czegos podobnego?

michal

Data: 2009-03-11 18:34:18
Autor: usrobo
Toyota IQ za 60 000zl ?
usrobo pisze:
Tomasz Nowicki pisze:
[...]

sprawdzilem  ile koszuje w japonii 1,789,000 jenów
wg dzisiejszego jena wychodzi 65000zl
tylko teraz szukam jaka jest srednia placa w japonii
ciezki ten japonski

michal

Data: 2009-03-11 20:59:08
Autor: Alex81
Toyota IQ za 60 000zl ?
In article <gp8sni$mml$1@news.onet.pl>, usrobo@op.pl says...
sprawdzilem  ile koszuje w japonii 1,789,000 jenów
wg dzisiejszego jena wychodzi 65000zl
tylko teraz szukam jaka jest srednia placa w japonii
ciezki ten japonski

Dużo większa niż mogłoby się wydawać, aczkolwiek koszty życia w Japonii są dość absurdalnie wysokie.

"Wg danych z 2001r. średnia pensja kobiety z wykształceniem średnim wynosiła 208,000 jenów (z wyższym 277,200 jenów), podczas gdy średnia pensja mężczyzny wynosiła odpowiednio 313,800 jenów (404,400 jenów)."

Czyli cena tego autka, zakładając że pobory od 2001 roku nie urosły (a urosły :)), to zaledwie dziewięć miesięcznych pensji kobiety ze średnim wykształceniem.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-03-11 21:01:23
Autor: Alex81
Toyota IQ za 60 000zl ?
In article <MPG.2422367478c8e0c898969b@news.onet.pl>, a13x81@gmail.com says...
[ciach]

Nie podałem źródła dla cytatu: http://www.gazeta.jp/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=7

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-03-11 21:23:24
Autor: J.F.
Toyota IQ za 60 000zl ?
On Wed, 11 Mar 2009 20:59:08 +0100,  Alex81 wrote:
[...]

Nie znajac realiow danego kraju nie ma co tak porownywac. Koszta zycia i okolosamochodowe moga calkiem odwrocic wynik - ze np
nie stac jej na auto wcale ..

A Japonia to w ogole ciekawy kraj - np zadluzenie 160% PKB.
Nas sie straszy ze nie wolno przekroczyc 60%.

J.

Data: 2009-03-11 21:29:03
Autor: Alex81
Toyota IQ za 60 000zl ?
In article <497gr45m88dl9bvrslbahs7vrquj7fj56p@4ax.com>, jfox_xnospamx@poczta.onet.pl says...
Nie znajac realiow danego kraju nie ma co tak porownywac. Koszta zycia i okolosamochodowe moga calkiem odwrocic wynik - ze np
nie stac jej na auto wcale ..
Realia są takie że życie tam jest drogie, acz same samochody niespecjalnie. Swoją szosą ciekawie pisał Bruczkowski w "Bezsenności w Tokio" - podobnież zalecanym przez mechaników maksymalnym sensownym okresem eksploatacji auta osobowego jest tam 100 kkm. Tak, zaledwie sto tysięcy kilometrów. Co do kosztów "okołosamochodowych" to trzeba by było sprawdzić czy japońska wersja IQ mieści się w ramach grupy kei-car. Jeśli tak, to wcale nie będą wysokie. Jeśli nie, cóż, wyjdzie raczej drogo, podobnie jak dowolne inne auto w Japonii.

A Japonia to w ogole ciekawy kraj - np zadluzenie 160% PKB.
Nas sie straszy ze nie wolno przekroczyc 60%.
Tam w ogóle wiele rzeczy działa kompletnie na opak i chyba dlatego jest to kraj który posiada chyba najliczniejszy "fanklub" na świecie ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-03-12 02:09:38
Autor: JG
Toyota IQ za 60 000zl ?
Alex81 pisze:
[...]
(...)
Być może jest tak, jak w Irlandii - ze względu na maksymalne możliwe do pokonania dystanse samochody mają często bardzo niskie przebiegi. I to niekoniecznie zaniżone.
Pamiętam, że nasza firma kupowała w Dublinie kilka używanych, bodajże 4-letnich Yarisów (od Irlandczyka, w bardzo początkowej fazie zalewu Polaków, miały książki serwisowe z pieczątkami najbliższego dealera). Żaden z samochodów nie miał powyżej 20000 km, a po kolejnych 4 latach eksploatacji w firmie żaden z nich nie ma chyba nawet 50000 km. Po prostu nie ma dokąd jeździć, jeśli nie chce się opuszczać wyspy ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-12 22:04:24
Autor: Tomasz Nowicki
Toyota IQ za 60 000zl ?
Dnia Wed, 11 Mar 2009 18:27:20 +0100, usrobo napisał(a):

Tomasz Nowicki pisze:
[...]

Aygo nie sprzedają na JDM, a małych modeli, razem z Daihatsu, mają od
metra. Jednak IQ jest najmniejszy, wystarczający dla jednej osoby (lub
matki z dwojgiem dzieci na przykład), ba! w gęstym ruchu miejskim jest
wręcz idealny. No i te podatki - w Japonii podatki od samochodów są
wysokie, bardzo wysokie. Do tego żeby kupić samochód w Tokyo, trzeba
udowodnić, że się ma dla niego miejsce parkingowe. Może tak małe auta jak
IQ są od tego zwolnione?

T.

Data: 2009-03-12 22:50:29
Autor: Alex81
Toyota IQ za 60 000zl ?
In article <ik66rp3cu14m$.6nah9vvwtkx0.dlg@40tude.net>, tipsybrown@spamhole.com says...
[...]
Kei-cary są zwolnione, nie mogę tylko znaleźć czy mają wersję która pasuje - bo silnik 1.0 jest już sporo za duży ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-03-12 22:54:29
Autor: Alex81
Toyota IQ za 60 000zl ?
In article <MPG.2423a2149f2431f69896a0@news.onet.pl>, a13x81@gmail.com says....
Kei-cary są zwolnione, nie mogę tylko znaleźć czy mają wersję która pasuje - bo silnik 1.0 jest już sporo za duży ;)

Już wiem, nie mieści się, mają tylko silnik 1.0 ...

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-03-11 15:16:17
Autor: pluton
Toyota IQ za 60 000zł ?

Dla mnie realna wartosc tego samochodu jest znacznie mniejsza, niz
cena, za jaka sprzedawca jest sklonny sprzedac.

Napisz koniecznie do Toyoty, nie wiedza pewnie biedni, ze stracili jedynego potencjalnego klienta.

Szybko sie dowiedza, po wynikach sprzedazy. No chyba ze rzeczywiscie
jestem jedynym, dla ktorego  realna wartosc tego samochodu jest znacznie mniejsza, niz
cena, za jaka sprzedawca jest sklonny sprzedac

Ile to jest dla _ciebie_ warte, nikogo akurat nie insteresuje

Sprzedawcow toyoty tez nie ? No to moze niech ustala cena na 120,000.

, kup sobie Tata i ciesz sie autem za grosze.

A co to jest Tata ?

Cena prywatnego odrzutowca tez jest nierealna dla wielu osob,

Widze ze masz nieco zakuty leb, ale jeszcze raz sprobuje ci to
wytlumaczyc :)
Wyobraz sobie, baaaardzo hipotetycznie, ze popyt na toyote/odrzutowiec
nagle spadl, i wynosi 10% aktualnej produkcji i zapasow.
I teraz wyobraz sobie, jaka cene wyznaczy sprzedawca, chcac sie pozbyc
swojego towaru.

 Czy to znaczy, ze Boeing jest glupi, czy tez po prostu kieruje swoje produkty do innej grupy ludzi?

Mysle, ze B wyznacza ceny swoich produktow na takim poziomie,
na ktorym znajdzie kupca.
Mysle takze, ze jezeli nagle popyta na Boeningi bardzo wzrosnie,
i kolejka zamowien siegnie paru lat, to Boenig podwyzszy cene.
Wiecej nawet: mysle, ze jezeli popyta nagle spadnie i kolejka
bedzie na pol roku, to Boening znacznie ograniczy koszty
i obnizy cene samolotow.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-11 14:40:35
Autor: kamil
Toyota IQ za 60 000zł ?

"pluton" <zielonadupa@poczta.onet.pl> wrote in message news:gp8h9l$lam$1news.onet.pl...

[...]

Napisz wiec im jeszcze, ze przewidziales wyniki sprzedazy i powinni zatrudnic Cie na stanowisku analityka. Okragla sumka, niezle bonusy i pewnie sluzbowy Prius, kuszace. ;-)

 Czy to znaczy, ze Boeing jest glupi, czy tez po prostu kieruje swoje produkty do innej grupy ludzi?

Mysle, ze B wyznacza ceny swoich produktow na takim poziomie,
na ktorym znajdzie kupca.

A skad wiesz, ze Toyota tego nie robi? Widac maja jakis plan marketingowy i tyle, nie musisz go znac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-11 16:07:42
Autor: pluton
Toyota IQ za 60 000zł ?

[...]

To akurat byla by nieprawda. Nie przewidzialem wynikow sprzedazy.
Napisalem tylko, ze dla mnie ten samochod
nie jest wart wyznaczonej ceny (na co odpisales, ze uj to kogo interesuje).
Nie pisalem, ze przewidzialem wyniki sprzedazy,
nie pisalem, ze maja do dupy analitykow ani nic takiego.

Mysle, ze B wyznacza ceny swoich produktow na takim poziomie,
na ktorym znajdzie kupca.

A skad wiesz, ze Toyota tego nie robi? Widac maja jakis plan marketingowy i tyle, nie musisz go znac.

Widac maja jakis plan marketingowy a ja go nie znam. Co nie przeszkadza mi
uwazac, ze cena jaka wyznaczyli w moim osobistym, prywatnym odczuciu
przewyzsza wartosc tego samochodu ( co uj kogokolwiek interesuje).

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-11 10:45:57
Autor: JG
Toyota IQ za 60 000zł ?
Usrobo pisze:
(...)
900kg * 0,2zł = 180zł i to powinna być cena wyjściowa.
Bez jaj, samochód to nie sam surowiec.
Nie bierzesz tu w ogóle pod uwagę choćby amortyzacji kosztu sprzętu użytego do zrobienia takiego auta.

Co nie oznacza, że uważam cenę Toyotki za niską.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 13:41:04
Autor: pluton
Toyota IQ za 60 000zł ?

Nie bierzesz tu w ogóle pod uwagę choćby amortyzacji kosztu sprzętu
użytego do zrobienia takiego auta.

Czy kiedy sprzedajesz malucha (typowe ceny na rynku to 200 pln),
to mowisz kupujacemu,
ze wlasnie go zatankowales do pelna, zalozyles klime, aktywna podsufitke,
napompowales kola argonem, wymieniles niedawno wszystkie lozyska
i rozrzad, i dlatego powinien dac za tego malucha 5kpln ?

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-11 14:37:45
Autor: JG
Toyota IQ za 60 000zł ?
pluton pisze:
[...]
Mówimy w tym momencie o cenie samochodu zupełnie nowego.
Chodziło mi o to, że nie można uwzględniać tylko i wyłącznie ceny surowca, a też znajomość technologii i sprzęt. Przykładowo - choćby formy wtryskowe do robienia elementów wnętrza kosztują kosmiczne pieniądze i to w cenie sprzedaży samochodu musi się zawrzeć, bo firma do produktu nie będzie dokładała.
W przypadku Toyotki takim balonikiem rozdmuchującym cenę jest też również np. marketing - wydatki poniesione na niego mają przekonać klienta, że to jest samochód, jakiego potrzebuje i, że chce za ów marketing zapłacić.

Innymi słowy, jeśli uda Ci się przekonać potencjalnego nabywcę malucha do tego, że warto takie pieniądze wyłożyć na takie autko, to świadczy o tym, że jesteś niezłym marketingowcem i możesz się wziąć za sprzedaż Toyotek ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-11 15:22:45
Autor: pluton
Toyota IQ za 60 000zł ?
[...]

Mowimy o tym, ze kupujacego gowno obchodza koszty producenta.
Jezeli cena wyznaczona przez producenta nie przewyzsza poziomu
checi posiadania kupca (przy czym te chec mozna w pewnym zakresie
regulowac, opowiadajac kupujacemu, ze jak to kupi, to bedzie
piekny, mlody, zdrowy i bogaty i na dupskotece w remizie
wszyztkie laski beda jego) to transakcja dojdzie do skutku.
Jezeli cena bedzie nieakceptowalna, to transakcja dojdzie do skutku.

[...]

Ja niestety, wbrew wszelkim znakom na niebie i ziemi wierze
w ludzki rozum w zakresie podejmowania decyzji zakupowych.
Codziennie widze, jak wszelkiej masci sprzedawcy wala w rogi
tluszcze konsumencka, i codziennie bezpodstawnie wierze, ze
moze sie tam w tej tluszczy ocknie jakis rozumek.
I dlatego nigdy nie bede dobrym sprzedawca.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-03-12 22:57:30
Autor: LEPEK
Toyota IQ za 60 000zł ?
Usrobo pisze:

1kg złomu kosztuje 20 groszy

Tyle to płacą nurkom na skupie w mniejszej wsi :)
W hurcie tona to około 450-500 zł i rośnie (ceny walut).

A przez grzeczność nie skomentuję relacji zen złomu w PL do ceny wyprodukowanego z niego samochodu w JP ;)

Pozdr,

Data: 2009-03-11 10:22:40
Autor: kamil d
Toyota IQ za 60 000zł ?
Usrobo pisze:
chodzi o to ze auto dla 2 osób i psa
o długości 2985 mm
pojemności bagażnika 32litry
i waży ok 850kg

kosztuje ok 60 000zł polskich

No właśnie o to chodzi, miniaturyzacja przecież kosztuje ;)

--
kamil d
red 206

Data: 2009-03-11 23:53:36
Autor: olleo
Toyota IQ za 60 000zł ?
> kosztuje ok 60 000zł polskich

No właśnie o to chodzi, miniaturyzacja przecież kosztuje ;)

Toyota Yaris: 39k zl
Toyota Aygo: 32k zl
Toyota IQ: 53k zl

huh? WTF?
--
Olleo

Data: 2009-03-12 08:53:51
Autor: michaça
Toyota IQ za 60 000zł ?
Toyota Aygo: 32k zl
huh? WTF?
to jest tansze bo to citroeno-pugeot jest a nie toyota ;-)

Data: 2009-03-11 10:25:26
Autor: Inead
Toyota IQ za 60 000zł ?

chodzi o to ze auto dla 2 osób i psa
o długości 2985 mm
pojemności bagażnika 32litry
i waży ok 850kg

kosztuje ok 60 000zł polskich

To kup Fiuta Pande jest o połowę tańsza i zapewne o połowę gorsza. Znajdą się tacy któzy nie będą kwękali na cenę i kupią.

Data: 2009-03-11 10:30:18
Autor: Usrobo
Toyota IQ za 60 000zł ?
Inead pisze:

[...]

są ludzie co kupują samochody za 500 000zł
i w programie Zakup kontrolowany wydziwiają ze migacze mają dziwny dzwięk

tylko ze takich geniuszy będzie coraz mniej bo wirtualna robotka w banku w warszawie sie za chwilę skonczy, nie bedzie juz 1000% premi za przyznanie kredytu hipotecznego na 60lat kolejnemu kowalskiemu

michal

Data: 2009-03-11 10:48:39
Autor: kurdybanek
Toyota IQ za 60 000zł ?
są ludzie co kupują samochody za 500 000zł
i w programie Zakup kontrolowany wydziwiają ze migacze mają dziwny dzwięk

tylko ze takich geniuszy będzie coraz mniej bo wirtualna robotka w banku

Bedzie coraz wiecej, bo coraz wiecej ludzi zaczyna w Polsce zarabiac
normalne pieniadze. A kryzys tu nie ma nic do rzeczy, bo tej grupy dotyka
zawsze w najmniejszym stopniu.

Data: 2009-03-11 03:01:42
Autor: strzalkowski
Toyota IQ za 60 000zł ?
On Mar 11, 10:48 am, "kurdybanek" <kurdyba...@aaaa.pl> wrote:
Bedzie coraz wiecej, bo coraz wiecej ludzi zaczyna w Polsce zarabiac
normalne pieniadze. A kryzys tu nie ma nic do rzeczy, bo tej grupy dotyka
zawsze w najmniejszym stopniu.

Caly czas zakladasz, ze prezesi bankow i ich zony marza o autku tak
stylowym i prestizowym jak nowa Toyota Iq. Tymczasem jest to auto
szkaradne, pozbawione jakiegokolwiek prestizu, nieoferujace zadnych
doznan estetycznych czy jezdnych. Jesli ktos mialby wydac 60k na
jezdzaca pralke automatyczna (bo tak Iq wyglada, zwlaszcza w tym
szalenie modnym bialym kolorze), rownie dobrze moze wydac 300k na
hybrydowego SUVa, Priusa czy bogata 500-tke.

Cena Iq jest z dupy wzieta. Akurat w wypadku tego auta dorabianie
jakiejkolwiek ideologii ("auto dla eko-swiadomych ludzi z klasa"), nie
ma zadnego sensu. Ani to nie jest premium, ani za bardzo eko, a klasy
ma tyle co Smart (czyli niewiele).

Kuba

Data: 2009-03-12 23:06:16
Autor: LEPEK
Toyota IQ za 60 000zł ?
strzalkowski@gmail.com pisze:

[...]

Po prostu nie jesteś "targetem" :) Proste, nie?

Tak, jak wielu fanów Lambo, Ferreri, czy Porsche, którzy oburzają się na cztery drzwi, diesla, czy niemieckiego własciciela. Sorry...

Pozdr

Data: 2009-03-15 12:20:05
Autor: DoQ
Toyota IQ za 60 000zł ?
Inead pisze:

kosztuje ok 60 000zł polskich
To kup Fiuta Pande jest o połowę tańsza i zapewne o połowę gorsza. Znajdą się tacy któzy nie będą kwękali na cenę i kupią.

Po co Pande?
Za 47500PLN mozna kupic 500tke w wersji "Sport" ze 100KM silnikiem. Ew. jakas "POP" z tym samym silnikiem za 40500PLN. Samochodzik ma styl, jeździ i jest rozsądnie wyceniony. IQ jest natomiast malym, slabym i przeszacowanym gowienkiem.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-03-15 11:33:08
Autor: Waldek Godel
Toyota IQ za 60 000zł ?
Dnia Sun, 15 Mar 2009 12:20:05 +0100, DoQ napisał(a):

Po co Pande?

bo 500 to sporo ładniejsza i sporo droższa Panda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-03-11 15:34:41
Autor: topek
Toyota IQ za 60 000zł ?
[...]
Eksperyment?
Eksperymentem to byl SMART, Toyota IQ to tylko popluczyny po tym aucie.
A jesli wziac pod uwage 4 siedzenia to mamy citroena c1 czy ... toyote aygo

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-03-11 18:12:55
Autor: ginger
Toyota IQ za 60 000zł ?

Użytkownik "topek " <topek2000.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp8lmh$9rk$1inews.gazeta.pl...

A jesli wziac pod uwage 4 siedzenia to mamy citroena c1 czy ... toyote aygo

wczoraj wzialem katalog tego w salonie, obejrzalem i myslalem ze to nastepca aygo. Smertem to to nie jest, yarisem nawet nie jest (mimo ze silnik ten sam).
Nie do konca wiadomo co to wlasciwie jest. Bo do premium jak ktos zauwazył to się nie nadaje. w/g katalogu 15s do setki:)

Data: 2009-03-13 15:40:28
Autor: zkruk [Lodz]
Toyota IQ za 60 000zł ?
ginger wrote:
[...]

co ma przyspieszenie do premium?
premium to kwestia jakości wykończenia, jakości materiałów

85% pań z gdańska 15s wystarczy....
ważne, że będzie ładny....

ale bagażnik 36l robi wrażenie nawet na posiadaczu malucha ;]

autko specyficzne... tyle...
ale znajdzie swoich klientów

Data: 2009-03-11 11:10:04
Autor: .Peeter
Toyota IQ za 60 000zł ?
Użytkownik "Usrobo" napisał:
Widział ktoś ich cennik ?

Chciałem zobaczyć, ale cennik zawiesił mi przeglądarkę. :>
Nawet Firefox tego nie wytrzymał. :>

Ogólnie to pomysł na auto ciekawy, wyposażenie bogate,
tylko wygląd straszliwy i osiągi mizerne. :)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-03-12 00:05:01
Autor: Zenon@zas.zas
Toyota IQ za 60 000zł ?

"Usrobo" <usrobo@op.pl> wrote in message news:gp7q9p$cgt$1news.onet.pl...
Widział ktoś ich cennik ?

W głowach sie poprzewracało

Oglądałem dziś w salonie, dobrze wykonana ale pioruńsko droga nie rozumiem tego.

Zen

Data: 2009-03-12 09:00:32
Autor: michaça
model etoyoty idealne na PL
cze,
mysle ze u nas toyota powinna sprzedawac to co w meksyku czyli yarisa w sedanie z silinikiem 1.5 benzyna - tylko taki totalny golas zeby kosztowal max 30tys zl
a oprocz tego w klasie wyzej mogla by byc corolla 1.8L tez totalny golas zeby byl za 40tys
IQ tez moglo by byc jak by go okroili do 20tys zl (np najtansze plajstiki, wyciszenie, wywalic obrotomierz, prawe lusterko, silniczek jakis mniejszy np wyzylowany 2cylindrowy 500ccm, koleczka 13" a nie 15" itd itp)- wtedy autko stalo by sie kultowe i zostalo godnym nastepca 126p - taki maluch XXI wieku ;-)
i rodacy by nim smigali cala rodzina z podkarpacia do kolobrzegu - jak w latach '80 malcem!
musze to przepisac po angielsku i wyslac do japonii - moze zrozumieja swoj blad ;-)
pozdro.
m.

Data: 2009-03-12 11:06:02
Autor: Paweł
model etoyoty idealne na PL
Użytkownik "michaça" <toyota@pino.pl> napisał w wiadomości news:gpaffa$m11$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wychodzisz z błędnych założeń.
- po pierwsze w Polsce nie ma już takiego rynku jak kilkanaście lat temu na samochody wypatroszone z wyposażenia.
- po drugie Polska nie jest opiniotwórczym rynkiem dla koncernów samochodowych. Nikt nie będzie niczego robił specjalnie na nasz rynek. --
Paweł

Data: 2009-03-12 13:41:24
Autor: michaça
model etoyoty idealne na PL
Wychodzisz z błędnych założeń.
- po pierwsze w Polsce nie ma już takiego rynku jak kilkanaście lat temu na samochody wypatroszone z wyposażenia.
nie wiem czy sie nie konczy powoli rynek na audi A6 po starszym panu z monachium, z przebiegiem 134k km itd itp, tzn nie wiem czy narod powoli sie nie odwraca od szrotu po tureckich lub albanskich alfonsach - i nie wola golasa ale nowki, pewnej (sam widzialem na wlasne oczy jak dwa dziadki 65+ ogladaly nowego yarisa w salonie - chyba byli na kupnie a przeciez w tej cenie mieli by uzywane a6, mondeo ghia, vectre ostatnij generacji itp...)
mam na mysli oczywiscie mieszkancow wiekszych miast (to ze na wsiach, mazurach itp krolowal bedzie wciaz pasek w tedeku, lub golf/variant, w tedeku tez, nie ulega zadnej watpliwosci)

- po drugie Polska nie jest opiniotwórczym rynkiem dla koncernów samochodowych. Nikt nie będzie niczego robił specjalnie na nasz rynek.
tu sie zgodze

Data: 2009-03-12 17:14:18
Autor: omega_fan
model etoyoty idealne na PL
[...]

Nie woli. Jak kupuje nowe, to raczej nie golasa.

Data: 2009-03-13 15:45:00
Autor: zkruk [Lodz]
model etoyoty idealne na PL
michaça wrote:
[...]

tutaj jest inna kwestia - dziś nie produkuje się już aut które mają przetrwać 20 lat użytkowania lecz 10-15
5 letnie auto za 40-60k (czyli nowy yaris) może w ciągu 5 lat pochłonąć na naprawy 10-15k + serwis 5k
a nowy yaris powiedzmy 10k razem z serwisem
a przez pierwsze 3 lata ogólnie mamy spokój i w duszy większość problemów

ma to swój sens...

Toyota IQ za 60 000zł ?