Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy

Data: 2021-03-15 18:53:47
Autor: Pete
Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
Hello, T..
On 15.03.2021 17:24 you wrote:

> Najbliższa stacja jest w Berlinie.

Mieszkasz pod Berlinem?

Bo w pl parę już niby jest
http://gashd.eu/wodor-h2/stacje-wodorowe-w-polsce/

--
Pete

Data: 2021-03-16 10:58:39
Autor: T.
Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
W dniu 2021-03-15 o 18:53, Pete pisze:

--
Pete

Zajrzałem do linka. Ale tam - pod wymienionymi adresami stoi napisane:
W Polsce planowana jest budowa stacji wodorowych głównie dla potrzeb tankowania wodoru do autobusów komunikacji miejskiej. Pierwsze aglomeracje, gdzie zostanie uruchomione tankowanie wodoru to Warszawa i Gdańsk. W dystrybutor tankowania wodoru zostaną wyposażone stacje Lotos w Gdańsku (ul. Benzynowa) i w Warszawie (ul. Łopuszańska). Na obu obiektach powinniśmy zatankować wodór H35 (350 bar) lub wodór H70 (700 bar). Dystrybutory do tankowania wodoru odmierzą ilość paliwa wodorowego w kilogramach.
No to w końcu są czy "zostaną uruchomione"?
T.

Data: 2021-03-16 12:41:22
Autor: J.F.
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60508151$0$509$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Google cos sie wiesza, ale sugeruje, ze Orlen jedna stacje ma ... w Niemczech.
Reszta dopiero w budowie/planach.

Przy czym Benzynowa w Gdansku jest przy rafinerii, a w rafinerii jest produkcja wodoru.
Ale skad oni beda brali wodor w Warszawie ?
Z elektrolizy, a prad ... z wegla ?

J.

Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy