Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?

Data: 2011-03-26 12:07:31
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
Chcę kupić SUVa.
Roczny przebieg to 20-25k km, mam dość dziurawych dróg i niestety często bywam w miejscach gdzie przejechać fwd było ciężko - stąd podpunkt o napędzie.
Ale tak czy siak 95% czasu to miasto.
Budżet to ~45k.

Pytanie teraz, którego z wymienionych w temacie wybrać?

1. Toyota RAV4:
Jestem przywyczajony do Toyot, szczyt elegancji to nie jest, ale znam, mam przetarte szlaki mechaniczno-serwisowe. Uchodzą za dość niezawodne. Dla mnie duży bagażnik, aczkolwiek mocno demotywujące jego drzwi otwierane w prawo...
Moim wyborem byłby 116KM 2 litrowy diesel, bez DPF. Napęd to 4x4: centralny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Rocznik: 2005
Pali: średnio z wymienionej trójki
2. Kia Sportage/Hyundai Tucosn:
Niestety nie miałem jeszcze okazji się przejechać, ale środek wygląda ok. Nie wiem jak z serwisowaniem, bagażnik ok. Interesujące mnie modele mają diesle 2.0: 112KM (bez DPF) lub 140KM (z DPF). Napęd to 4x4 sprzęgło elektromagnetyczne z blokadą 50:50.
Rocznik: 2007
Pali: najwięcej z wymienionej trójki
3. Suzuki SX4
Kurdupel, mam wrażenie że to troche inna klasa.
Nie uchodzi za niezawodny, miałem okazję przejechać się benzyną. Maławy bagażnik ale wystarczający.
Silnik: 1.9 DDis czyli tak naprawdÄ™ Fiat JTD, 120KM, DPF.
Napęd: 4x4 sprzęgło EM z blokadą przód-tył.
Rocznik: 2007-2008.
Pali: najmniej z wymienionej trójki

Nie oszukujemy się - jeśli chodzi o DPF, to z racji sporej ilości tras (mam 25km do pracy) ale głownie w mieście i na peryferiach - coś czuję że Kreator Mocy miałby robotę.

Nie wiem czy nie skusiłbym się na SX4 (spalanie, wielkość), ale... uchodzi on za średnio bezawaryjny :-/
Ludzie mówią o mocno kiepskich skrzyniach biegów (szczególnie w dieslach), padających amorach i nawet turbospężarkach (a już kompletnie rozwaliła mnie opinia o wodzie wlewającej się do bagażnika przez klapkę od wlewu paliwa...).
Ravkę trochę znam, podoba mi się w obyciu, ale słabo z tym napędem no i jest droga w stosunku do oferowanego rocznika (nie ma DPF'a - nic tu nie trzebaby robić).
Sportage/Tucson byłby ok, ale nie wiem jak z bezawaryjnością i odczuciami użytkowników, a niestety spalanie wygląda słabo (to duży minus).

Pomysły? Rady użytkowników?

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-03-26 20:01:48
Autor: MariuszM
Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
W dniu 26-03-2011 12:07, Adam 'Adak' Kêpiñski pisze:

Silnik: 1.9 DDis czyli tak naprawdê Fiat JTD, 120KM, DPF.
Czy to aby nie Renault?

M.

Data: 2011-03-26 22:01:50
Autor: Cavallino
Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
U¿ytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:imld3c$qpj$1news.onet.pl...
W dniu 26-03-2011 12:07, Adam 'Adak' Kêpiñski pisze:

Silnik: 1.9 DDis czyli tak naprawdê Fiat JTD, 120KM, DPF.
Czy to aby nie Renault?

Nie, SX4 to inaczej Fiat Seidici.
Z tymi samymi dieslami produkcji Fiata po mask±.

Data: 2011-03-26 22:23:17
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
Silnik: 1.9 DDis czyli tak naprawdê Fiat JTD, 120KM, DPF.
Czy to aby nie Renault?

Nie, SX4 to inaczej Fiat Seidici.
Z tymi samymi dieslami produkcji Fiata po mask±.

Si.
Diesel 1.9 Ddis w Grand Vitarze to Renault.

--
Adam 'Adak' Kêpiñski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, mo¿e byæ tylko mniejsze z³o"

Data: 2011-03-27 11:32:29
Autor: MariuszM
W dniu 26-03-2011 22:23, Adam 'Adak' Kêpiñski pisze:
Si.
Diesel 1.9 Ddis w Grand Vitarze to Renault.

Kolega ma w³a¶nie vitarê z dyszlem reno, stad moje pytanie.
--
M.

Data: 2011-03-27 10:12:45
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
Witam serdecznie.

...mocno demotywuj±ce jego drzwi otwierane w prawo...
Je¶li móg³bym zapytaæ co z nimi nie tak? Z mojego do¶wiadczenia z ró¿nymi
SUV-ami i wszystkimi mo¿liwymi sposobami otwierania tylnych drzwi, wynika, ¿e
otwierane na prawo to najlepszy wybór przy ruchu prawostronnym.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2011-03-27 11:25:59
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2011-03-26 12:07, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Niestety nie miałem jeszcze okazji się przejechać, ale środek wygląda
ok. Nie wiem jak z serwisowaniem, bagażnik ok.

Jeżdżę tucsonem, można go uznać za auto niezawodne, po 2,5 roku tylko jakieś stuki w tylnym zawieszeniu (mam nadzieję, że to jedynie łączniki stabilizatora, kupiłem, niebawem wymienię i się przekonam).
Poza tym auto bezobsługowe. Serwis ASO tani (przegląd 250-270 zł + duperele). Filtrów nawet nie ma co szukać na allegro, bo ceny w ASO podobne.
Bagażnik niesamowicie niewielki, głównie z powodu pełnowymiarowego koła zapasowego wewnątrz. Sytuację trochę można poprawić wyjmując roletę.
W sumie - polecam.
P.

Data: 2011-03-27 11:33:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Ciekawe, ja w ceedzie oszczędzam na każdym z 50%.
Sprawdź ceny w Berafie.

Data: 2011-03-27 20:54:52
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
Jeżdżę tucsonem [...]
W sumie - polecam.

Spotykałem się z takimi opiniami, aczkolwiek w którymś momencie opisujący narzekał na paliwożerność konstrukcji.
Zdradź proszę jak wygląda sprawa spalania (trasa/miasto) i zapychania (bądź nie) filtra DPF?

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-03-28 09:56:16
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2011-03-27 20:54, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Zdradź proszę jak wygląda sprawa spalania (trasa/miasto) i zapychania
(bądź nie) filtra DPF?

Użytkuję benzynowego.
P.

Data: 2011-03-27 12:07:12
Autor: kml
Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imkhdj$4cv$1news.onet.pl...

Pomysły? Rady użytkowników?

Ile razy będziesz zakładac ten sam temat??????!

kml

Data: 2011-03-29 11:14:47
Autor: SW3
Toyota RAV4, Kia Sportage, Suzuki SX4?
Pozwólcie, ¿e siê podepnê i dorzucê Land Rovera Freelandera bo tez siê  przymierzam do zakupu. Co o nim mo¿na powiedzieæ? Kto¶ mia³ jakie¶  do¶wiadczenia?
S³ysza³em opiniê o sporej awaryjno¶ci ale nie wiem czy to regu³a czy  pojedynczy przypadek.
Pytam g³ównie o 2.0 TD

--
SW3
-- --

Data: 2011-03-29 21:23:10
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
[...]

To ja napisze co wyczyta³em, bo bardzo mnie siê ten samochód podoba, ale... spasowa³em.

Pisz± ¿e bardzo awaryjny i drogi w naprawach, silnik do¶æ niezabijalny bo to BMW 2.0 na pompowtryskach, ale kultura pracy tego¿ jest cienka.
Wyciszenie ogólnie s³abe, a ca³o¶ci dope³nia fakt, ¿e Freelander 1 do³±cza sobie przedni napêd wtedy kiedy chce - tak jak Honda HR-V - ¿adnej kontroli.