Data: 2009-07-23 12:20:55 | |
Autor: mic49 | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Witam,
Jak w temacie, dwie moje rozterki związane z tym autem: 1) Podoba mi się kolor z palety nie-metalic, z kolei mniej podoba mi się kolor z palety metalic (droższej o 2 tys). Czy w tym przypadku gust jest wystarczającym argumentem, aby odpuścić sobie metalic? 2) Silniki. Mam do wyboru: a) benzyna 1.8 SOL; b) benzyna 1.8 SOL PLUS; drożej o 5.5 tys. c) diesel 2.0 SOL; drożej o 6.3 tys od a) i 800 zł od b). O ile SOL PLUS nie jest mi szczególnie potrzebny (elektroniczny kluczyk, podgrzewane fotele), o tyle zastanawiam się, co wziąć a) czy c). Benzyna zgodnie z książką spala w mieście 9 l, na trasie poniżej 6, średnia 6,9. Diesel średnia 6. Tyle, że jestem w stanie uwierzyć w takie spalanie diesla, o tyle w benzynie spodziewam się wyniku zdecydowanie większego. Planuję jeździć ok. 15 tys. rocznie. Jakie argumenty przemawiają za a) a jakie za c)? Michał |
|
Data: 2009-07-23 12:24:53 | |
Autor: mic49 | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Aha, jeszcze jedno, co do dodatkowego wyposażenia (w cenie auta):
a) alarm i blokada skrzyni biegów; b) alarm i komplet dywaników - środek, bagażnik, ew. wykładzina bagażnika czy listwa ochronna przy bagażniku. W Toyocie dywaniki kosztują 250 zł, na Allegro mogę kupić za 60 zł. Może i inne rzeczy też taniej. Sam nie wiem... Michał |
|
Data: 2009-07-23 21:59:55 | |
Autor: h1n1 | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
to jest proste jak dupczenie
Dane wyjściowe: 15 tysięcy km rocznie Benzyna: 6,9 l/100 km Diesel: 6,0 l/100 km 95 - 4,70 zł ON - 4,00 zł Obliczenia: - zużycie benzyny po roku: 1035 l - zużycie ropy po roku: 900 l Koszta: - przy benzyniaku: 4864,5 zł - przy dieslu: 3600 zł. Przewaga w eksploatacji przy dieslu: 1264,5 zł na rok. Resztę sobie dopowiedz... |
|
Data: 2009-07-24 08:50:30 | |
Autor: Gabriel'Varius' | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Użytkownik h1n1 napisał:
to jest proste jak dupczenieZapomniales o najwazniejszym, cenie zakupu auta z silnikiem diesla a z silnikim benzynowym pozdrawiam -- -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2009-07-24 03:06:20 | |
Autor: MarMarK | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
On 24 Lip, 08:50, Gabriel'Varius'
<gg...@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
Koszty eksploatacji samochodu to nie tylko cena zakupu i paliwo. Ja bym jeszcze porównał ceny przeglądów i ewentualnych napraw. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2009-07-24 09:23:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Gabriel'Varius' pisze:
Przewaga w eksploatacji przy dieslu: 1264,5 zł na rok.Zapomniales o najwazniejszym, cenie zakupu auta z silnikiem diesla a z silnikim benzynowym Różnica ta jest podana w pierwszym poscie. Porównanie kwot, ustalenie kiedy się zwraca, czy warto - to jest własnie to, na co pytający musi sobie sam dopowiedzieć. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-24 08:24:59 | |
Autor: J.F. | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
On Thu, 23 Jul 2009 12:24:53 -0700 (PDT), mic49 wrote:
Aha, jeszcze jedno, co do dodatkowego wyposażenia (w cenie auta): A tak swoja droga .. znajdz kogos beieglego w niemieckim, zadwon do niemieckiego salonu i spytaj ile kosztuje i ile mozna utargowac. ewentualnie na mobile.de - tam chyba nowe pojazdy tez czasem sa. J. |
|
Data: 2009-07-23 19:47:07 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
mic49 napisał:
Benzyna zgodnie z książką spala w mieście 9 l, na trasie poniżej 6, Toyota naprawdę pali stosunkowo mało więc IMO można wierzyć. Planuję jeździć ok. 15 tys. rocznie. Mądrość potoczna mówi, że diesel opłaca się od 20-25 tys. wzwyż. m. -- Nie uniknie się grzechu w gadulstwie, kto ostrożny w języku -- jest mądry. Prz 10, 19 |
|
Data: 2009-07-23 21:54:53 | |
Autor: bratPit | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Jak w temacie, dwie moje rozterki związane z tym autem: 1) Podoba mi się kolor z palety nie-metalic, z kolei mniej podoba mi się kolor z palety metalic (droższej o 2 tys). Czy w tym przypadku gust jest wystarczającym argumentem, aby odpuścić sobie metalic? 2) Silniki. Mam do wyboru: a) benzyna 1.8 SOL; b) benzyna 1.8 SOL PLUS; drożej o 5.5 tys. c) diesel 2.0 SOL; drożej o 6.3 tys od a) i 800 zł od b). Planuję jeździć ok. 15 tys. rocznie. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- pytanie podstawowe ile lat masz zamiar tym autem jeździć, bo przy różnicy ceny 6,5 tys zł to odjeździsz to pewnie po 60-75kkm, co do lakieru, cóż, kupujesz auto dla siebie i to Ty nim będziesz jeździł, więc trudno kupować coś co Ci się nie podoba, oczywiście później dużo łatwiej sprzedaje się używane auto w kolorze metalic niż akryl, ale to znów pytanie ile lat masz zamiar nim jeździć i czy będzie dla Ciebie to miało znaczenie że uzyskasz za akryl mniejszą cenę lub dłużej będziesz sprzedawał, chyba że masz w d... różnicę odsprzedaży to bierz co Ci się podoba, brat |
|
Data: 2009-07-23 13:00:46 | |
Autor: mic49 | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Podliczyłem właśnie, że przy obecnej cenie: przy założeniu, że w ropie
spalę 6 l x 3.70 zł, a przy benzynie 8 l x 4.50, to wychodzi na 100 km, że jest to róznica 13 zł w cenie paliwa. Przy założeniu, że rocznie przejeżdzę 15 tys., to mamy rocznie różnicę niecałe 2 tys. Czyli max po trzech latach samochody się wyrównują. Oczywiście różnica między ropą a dieslem może być mniejsza / większa; mogę też jeździć mniej niż 15 tys, a może i więcej. Przy tych jednak szacunkach - po ok. 45 tys. km auta się zrównują i diesel zaczyna być ekonomiczniejszy. ******** A co możecie powiedzieć o silnikach 1.8 benzyna i 2.0 diesel? I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na zarysowania, myjnie automatyczne itp... Zresztą u mnie wybór jest o tyle trudny, że rozgrywa się między czarnym metalikiem, którego widziałem na placu, a ciemnofioletowym nie-metalikiem, którego nie widziałem. Przy czym - żonie bardziej ten ciemny fiolet czy też śliwka bardziej się podoba (na próbniku). Michał |
|
Data: 2009-07-23 23:06:21 | |
Autor: Max_P | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
"mic49" <michalp@interia.pl> I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na taaa... Przy czym - żonie bardziej ten ciemny fiolet czy też śliwka Nie napisaleś jeszcze jakie upodobania ma teściowa odnośnie alusow: szprychowe czy pełne; na glanc czy mat i czy coś wloskiego, niemieckiego czy china? Jesteś na beta 0,0001 etapie kupowania auta. Czeka Cię jeszcze rozpoczęcie 100 kolejnych wątkow na newsach, potem 100 na forach Toyoty i ze 100 na innych autoforach. W ten sposób znajdziesz się na etapie beta 0,0002. Max |
|
Data: 2009-07-23 23:12:36 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
*mic49* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na Jakby to napisać... różnicy nie ma żadnej :) W tej chwili już tylko bardzo egzotyczni producenci stosują lakiery niemetaliczne w wersji "akryl" (vide post BradPitta :) ) a to oznacza, że zarówno mataliczne, perłowe jak i solidy są malowane tą sama techniką, czyli baza plus lakier bezbarwny. Bzdurą jest też twierdzenie jakoby te ciemne (czarne) lakiery były bardziej miękkie - one jedynie (niestety) poprzez swój kolor uwypuklają wszelkie rysy. Co do odporności (mechanicznej i chemicznej) to jestem gotów zaryzykować, że właśnie te solidy są bardziej odporne z tego prostego powodu, że nie zawierają w powłoce bazy żadnych cząstek aluminium, czy miki. Ja na przykład jestem prawie zdecydowany, by następne autko było w kolorze białym - naprawdę mi się to zaczyna podobać :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-07-24 10:20:36 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na ja mam akurat odwrotne doświadczenie, niemetalik fabia - żadnych rys po myjniach automatycznych przez 4 lata, metalik hyundai - po nieco ponad pół roku - od cholery drobnych zadrapań, niemetaliczne kolory mi bardziej siępodobają, niestety nie było (poza czarnym) w ofercie P. |
|
Data: 2009-07-23 23:45:05 | |
Autor: GrzegorzG | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
On 23 Lip, 21:20, mic49 <mich...@interia.pl> wrote:
Witam, Jeszcze jedno: wez pod uwage ile jezdzisz po miescie i jakie dystanse. Jesli duzo krotkich (2-5km), to nie bierz diesla, bo ten sie dluzej nagrzewa i bedziesz ciagle jezdzil na zimnym silniku. GG |
|
Data: 2009-07-24 08:43:46 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
mic49 wydusił z siebie te słowy:
wybacz kolego, nie mam najmniejszego zamiaru Cie obrazic .. ale czy aby nie przesadziles z tym pytaniem? Przecież to tak durne pytanie, ze az łep boli. Pytasz grupe jaki Tobie piodoba sie kolor i czy masz oszczędzic 2 tys i mieć cos co Ci sie podoba, czy nie i kupic metalic bo tak Ci powiedział ktoś z grupy, kto nawet na oczy Cie nie widział? Jak dla mnie ROTFL ma max -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-23 23:50:26 | |
Autor: mic49 | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Przecież to tak durne pytanie, ze az łep boli. Pytasz grupe jaki Tobie Nie zrozumiałeś moich intencji - nie pytam o gust, nie pytam o to, który kolor ładniejszy tylko o to, czy lakier metalik jest zdecydowanie bardziej odporny na zarysowania, uszkodzenia itp. od lakieru nie-metalik. Bo jeśli wybiorę kolor nie-metalik, który - powiedzmy - bardziej mi się podoba, to czy w niedługim czasie nie będę żałował, że nie wziąłem metalika, bo... wyjechałem z myjni, a tu rysa...... Swoją drogą, decyzja podjęta (po nocnych przemyśleniach): - czarny metalic diesel. Dzięki za odpowiedzi, Michał |
|
Data: 2009-07-24 08:54:16 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
mic49 wydusił z siebie te słowy:
eee tam. Nie jest tak źle... poza tym powierzchowne ryski zawsze daje sie w łatwy sposob usunąc. ps. napewno jesli argumentem mialaby być tylko trwałość lakieru - wybrałbym to co mi sie podoba. Swoją drogą, decyzja podjęta (po nocnych przemyśleniach): hmmm... no kolor ładny. ps. a zacięcie do mycia, mycia, mycia, mycia i wycierania ... masz? ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-24 09:29:39 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
mic49 pisze:
Przecież to tak durne pytanie, ze az łep boli. Pytasz grupe jaki Tobie To juz wiesz, że nie... Swoją drogą, decyzja podjęta (po nocnych przemyśleniach): A czy miałeś kiedykolwiek czarny (mocno ciemny) samochód? Ja mam obecnie. I następny na pewno będzie w jakimś jasnym, pastelowym kolorze. Powód podano obok... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-07-24 14:27:00 | |
Autor: | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
mic49 <michalp@interia.pl> napisał(a):
Benzyna zgodnie z ksi=B1=BFk=B1 spala w mie=B6cie 9 l, na trasie poni=BFej= 6, Witam, Doswiadczen co do diesla nie mam, ale jesli chodzi o benzyne 1.8, to w takim miescie jak Warszawa licz (bez szalenstw, normalna jazda na codzien) ok. 11 l/100km. W trasie zeby osiagnac 6 l /100km musialbys wylaczyc klime, zrezygnowac z wyprzedzania i nie przekraczac 110km/h. Nie mniej jednak, watpie zeby przy 15kkm rocznie oplacalo sie brac diesla... -- |
|
Data: 2009-07-24 09:14:53 | |
Autor: mic49 | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Doswiadczen co do diesla nie mam, ale jesli chodzi o benzyne 1.8, to w takim Zobaczymy, bo auto już zamówiłem - jednak diesel z uwagi na różnicę w cenie - ok. 5 tys drożej. A także na fakt, że podobno diesle mniej tanieją od benzyniaków. A jak będzie, to czas pokaże... Michał |
|
Data: 2009-07-24 20:09:23 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
mic49 wydusił z siebie te słowy:
Doswiadczen co do diesla nie mam, ale jesli chodzi o benzyne 1.8, to trzeba bylo jeszcze zrezygnowac tego metaliku .. i mialbyś tylko 3kpln więcej ... a to już wg mnie na tyle mała różnica, ze warto mieć diesla. ps. poza tym wszyscy liczą prebieg x spalanie i odejmują benzyniaka od diesla ... i wychodzi róznica w kosztach paliwa... tyle, ze nikt nie bierze pod uwage, ze całkiem inaczej sie jeździ, jak auto pali 7 litrów, a jak pali 10 litrów .. bo rocznie z kieszeni to moze ubedzie na początku więcej przy dieslu .. ale efekt psychologiczny "auto mało pali" jest nie do przecenienia przy deislu. Aż sie chce jeździc. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|