Data: 2009-07-23 21:54:53 | |
Autor: bratPit | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Jak w temacie, dwie moje rozterki związane z tym autem: 1) Podoba mi się kolor z palety nie-metalic, z kolei mniej podoba mi się kolor z palety metalic (droższej o 2 tys). Czy w tym przypadku gust jest wystarczającym argumentem, aby odpuścić sobie metalic? 2) Silniki. Mam do wyboru: a) benzyna 1.8 SOL; b) benzyna 1.8 SOL PLUS; drożej o 5.5 tys. c) diesel 2.0 SOL; drożej o 6.3 tys od a) i 800 zł od b). Planuję jeździć ok. 15 tys. rocznie. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- pytanie podstawowe ile lat masz zamiar tym autem jeździć, bo przy różnicy ceny 6,5 tys zł to odjeździsz to pewnie po 60-75kkm, co do lakieru, cóż, kupujesz auto dla siebie i to Ty nim będziesz jeździł, więc trudno kupować coś co Ci się nie podoba, oczywiście później dużo łatwiej sprzedaje się używane auto w kolorze metalic niż akryl, ale to znów pytanie ile lat masz zamiar nim jeździć i czy będzie dla Ciebie to miało znaczenie że uzyskasz za akryl mniejszą cenę lub dłużej będziesz sprzedawał, chyba że masz w d... różnicę odsprzedaży to bierz co Ci się podoba, brat |
|
Data: 2009-07-23 13:00:46 | |
Autor: mic49 | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
Podliczyłem właśnie, że przy obecnej cenie: przy założeniu, że w ropie
spalę 6 l x 3.70 zł, a przy benzynie 8 l x 4.50, to wychodzi na 100 km, że jest to róznica 13 zł w cenie paliwa. Przy założeniu, że rocznie przejeżdzę 15 tys., to mamy rocznie różnicę niecałe 2 tys. Czyli max po trzech latach samochody się wyrównują. Oczywiście różnica między ropą a dieslem może być mniejsza / większa; mogę też jeździć mniej niż 15 tys, a może i więcej. Przy tych jednak szacunkach - po ok. 45 tys. km auta się zrównują i diesel zaczyna być ekonomiczniejszy. ******** A co możecie powiedzieć o silnikach 1.8 benzyna i 2.0 diesel? I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na zarysowania, myjnie automatyczne itp... Zresztą u mnie wybór jest o tyle trudny, że rozgrywa się między czarnym metalikiem, którego widziałem na placu, a ciemnofioletowym nie-metalikiem, którego nie widziałem. Przy czym - żonie bardziej ten ciemny fiolet czy też śliwka bardziej się podoba (na próbniku). Michał |
|
Data: 2009-07-23 23:06:21 | |
Autor: Max_P | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
"mic49" <michalp@interia.pl> I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na taaa... Przy czym - żonie bardziej ten ciemny fiolet czy też śliwka Nie napisaleś jeszcze jakie upodobania ma teściowa odnośnie alusow: szprychowe czy pełne; na glanc czy mat i czy coś wloskiego, niemieckiego czy china? Jesteś na beta 0,0001 etapie kupowania auta. Czeka Cię jeszcze rozpoczęcie 100 kolejnych wątkow na newsach, potem 100 na forach Toyoty i ze 100 na innych autoforach. W ten sposób znajdziesz się na etapie beta 0,0002. Max |
|
Data: 2009-07-23 23:12:36 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
*mic49* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na Jakby to napisać... różnicy nie ma żadnej :) W tej chwili już tylko bardzo egzotyczni producenci stosują lakiery niemetaliczne w wersji "akryl" (vide post BradPitta :) ) a to oznacza, że zarówno mataliczne, perłowe jak i solidy są malowane tą sama techniką, czyli baza plus lakier bezbarwny. Bzdurą jest też twierdzenie jakoby te ciemne (czarne) lakiery były bardziej miękkie - one jedynie (niestety) poprzez swój kolor uwypuklają wszelkie rysy. Co do odporności (mechanicznej i chemicznej) to jestem gotów zaryzykować, że właśnie te solidy są bardziej odporne z tego prostego powodu, że nie zawierają w powłoce bazy żadnych cząstek aluminium, czy miki. Ja na przykład jestem prawie zdecydowany, by następne autko było w kolorze białym - naprawdę mi się to zaczyna podobać :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-07-24 10:20:36 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel... | |
I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na ja mam akurat odwrotne doświadczenie, niemetalik fabia - żadnych rys po myjniach automatycznych przez 4 lata, metalik hyundai - po nieco ponad pół roku - od cholery drobnych zadrapań, niemetaliczne kolory mi bardziej siępodobają, niestety nie było (poza czarnym) w ofercie P. |