Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel...

Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel...

Data: 2009-07-23 21:54:53
Autor: bratPit
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel...

Jak w temacie, dwie moje rozterki związane z tym autem:

1) Podoba mi się kolor z palety nie-metalic, z kolei mniej podoba mi
się kolor z palety metalic (droższej o 2 tys). Czy w tym przypadku
gust jest wystarczającym argumentem, aby odpuścić sobie metalic?

2) Silniki. Mam do wyboru:
a) benzyna 1.8 SOL;
b) benzyna 1.8 SOL PLUS; drożej o 5.5 tys.
c) diesel 2.0 SOL; drożej o 6.3 tys od a) i 800 zł od b).

Planuję jeździć ok. 15 tys. rocznie.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

pytanie podstawowe ile lat masz zamiar tym autem jeździć, bo przy różnicy ceny 6,5 tys zł to odjeździsz to pewnie po 60-75kkm,
co do lakieru, cóż, kupujesz auto dla siebie i to Ty nim będziesz jeździł, więc trudno kupować coś co Ci się nie podoba, oczywiście później dużo łatwiej sprzedaje się używane auto w kolorze metalic niż akryl, ale to znów pytanie ile lat masz zamiar nim jeździć i czy będzie dla Ciebie to miało znaczenie że uzyskasz za akryl mniejszą cenę lub dłużej będziesz sprzedawał, chyba że masz w d... różnicę odsprzedaży to bierz co Ci się podoba,
brat

Data: 2009-07-23 13:00:46
Autor: mic49
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel...
Podliczyłem właśnie, że przy obecnej cenie: przy założeniu, że w ropie
spalę 6 l x 3.70 zł, a przy benzynie 8 l x 4.50, to wychodzi na 100
km, że jest to róznica 13 zł w cenie paliwa. Przy założeniu, że
rocznie przejeżdzę 15 tys., to mamy rocznie różnicę niecałe 2 tys.
Czyli max po trzech latach samochody się wyrównują. Oczywiście różnica
między ropą a dieslem może być mniejsza / większa; mogę też jeździć
mniej niż 15 tys, a może i więcej. Przy tych jednak szacunkach - po
ok. 45 tys. km auta się zrównują i diesel zaczyna być
ekonomiczniejszy.

********

A co możecie powiedzieć o silnikach 1.8 benzyna i 2.0 diesel?

I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na
zarysowania, myjnie automatyczne itp... Zresztą u mnie wybór jest o
tyle trudny, że rozgrywa się między czarnym metalikiem, którego
widziałem na placu, a ciemnofioletowym nie-metalikiem, którego nie
widziałem. Przy czym - żonie bardziej ten ciemny fiolet czy też śliwka
bardziej się podoba (na próbniku).

Michał

Data: 2009-07-23 23:06:21
Autor: Max_P
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel...

"mic49" <michalp@interia.pl>

I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na
zarysowania, myjnie automatyczne itp...

taaa...

Przy czym - żonie bardziej ten ciemny fiolet czy też śliwka
bardziej się podoba (na próbniku).

Nie napisaleś jeszcze jakie upodobania ma teściowa odnośnie alusow: szprychowe czy pełne; na glanc czy mat i czy coś wloskiego, niemieckiego czy china?
Jesteś na beta 0,0001 etapie kupowania auta. Czeka Cię jeszcze rozpoczęcie 100 kolejnych wątkow na newsach, potem 100 na forach Toyoty i ze 100 na innych autoforach.
W ten sposób znajdziesz się na etapie beta 0,0002.

Max

Data: 2009-07-23 23:12:36
Autor: Mirek Ptak
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel...
*mic49* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na
zarysowania, myjnie automatyczne itp... Zresztą u mnie wybór jest o
tyle trudny, że rozgrywa się między czarnym metalikiem, którego
widziałem na placu, a ciemnofioletowym nie-metalikiem, którego nie
widziałem. Przy czym - żonie bardziej ten ciemny fiolet czy też śliwka
bardziej się podoba (na próbniku).

Jakby to napisać... różnicy nie ma żadnej :)
W tej chwili już tylko bardzo egzotyczni producenci stosują lakiery niemetaliczne w wersji "akryl" (vide post BradPitta :) ) a to oznacza, że zarówno mataliczne, perłowe jak i solidy są malowane tą sama techniką, czyli baza plus lakier bezbarwny.
Bzdurą jest też twierdzenie jakoby te ciemne (czarne) lakiery były bardziej miękkie - one jedynie (niestety) poprzez swój kolor uwypuklają wszelkie rysy.
Co do odporności (mechanicznej i chemicznej) to jestem gotów zaryzykować, że właśnie te solidy są bardziej odporne z tego prostego powodu, że nie zawierają w powłoce bazy żadnych cząstek aluminium, czy miki.
Ja na przykład jestem prawie zdecydowany, by następne autko było w kolorze białym - naprawdę mi się to zaczyna podobać :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-07-24 10:20:36
Autor: Pan Piskorz
Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel...
I co w sprawie lakieru - podobno nie-metalic jest mniej odporny na
zarysowania, myjnie automatyczne itp...

ja mam akurat odwrotne doświadczenie,
niemetalik fabia - żadnych rys po myjniach automatycznych przez 4 lata,
metalik hyundai - po nieco ponad pół roku - od cholery drobnych zadrapań,

niemetaliczne kolory mi bardziej siępodobają, niestety nie było (poza czarnym) w ofercie

P.

Toyota Verso - metalic czy nie, benzyna czy diesel...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona