Toyota inwestuje w Tesla Motors i oferuje współpracę

Data: 2010-05-31 17:59:42
Autor: grzesiek
Toyota inwestuje w Tesla Motors i oferuje współpracę
http://www.teslamotors.com/media/press_room.php?id=2509

Ciekawe co się z tego rozwinie... Zapowiada się interesująco.
To autko z Tesli wygląda bardzo fajnie.
Chętnie się nim przejadę jak będzie okazja w mojej okolicy :-)
Ogólnie to na polu napędów do samochodów i paliwa do nich to robi sie ciekawie.Ropa jeszcze długo będzie głównym paliwem ,ale powoli zaczyna mieć ostrą konkurencje.
-coraz więcej firm oferuje biopaliwa. Niedługo wejda do produkcji biopaliwa tzw. drugiej generacji co przy wysokich cenach samej ropy może się rozwinąć.
-wspomniana przez ciebie Tesla i silniki elektryczne, wiele wskazuje na to ,że ruszy masowa produkcja.
-produkowane już na skale przemysłowa auta hybrydowe
-w końcu za kilka, kilkanaście lat byc może sie upowrzechnią auta na wodór i ogniwa paliwowe
A jeszcze jak dodać do tego to ,że zwykłe silniki spalinowe sa coraz bardziej usprawniane(mniejsze zużycie paliwa) to zapowiada sie najbliższe 10-20 lat bardzo ciekawie.
W końcu zobaczymy, może dadza o sobie znać np. samochody pneumatyczne, kto wie?

Data: 2010-05-31 22:02:09
Autor: J.F.
On Mon, 31 May 2010 17:59:42 +0200,  grzesiek wrote:
[...]

Powoli tez slychac glosy ze to jest kompletna pomylka.
No coz, gdybysmy sie tak mogli uniezaleznic od ropy .. byloby niezle.

-produkowane już na skale przemysłowa auta hybrydowe

To na razie znikomy przelom. Moze jak beda mialy troche wieksze
baterie i bedzie mozna po miescie jezdzic na prad z gniazdka ..

-w końcu za kilka, kilkanaście lat byc może sie upowrzechnią auta na wodór i ogniwa paliwowe

Troche watpie - nadal nie widac przelomu w podstawowych problemach.

W końcu zobaczymy, może dadza o sobie znać np. samochody pneumatyczne, kto wie?

To jest raczej wyjatkowo nieefektywny sposob przechowywania energii.
Choc w symbiozie z innymi systemami, kto wie ..

J.

Data: 2010-05-31 22:23:07
Autor: grzesiek
Toyota inwestuje w Tesla Motors i oferuje współpracę
On Mon, 31 May 2010 17:59:42 +0200,  grzesiek wrote: >Ogólnie to na polu napędów do samochodów i paliwa do nich to robi sie >ciekawie.Ropa jeszcze długo będzie głównym paliwem ,ale powoli zaczyna mieć >ostrą konkurencje.
> [...]

Powoli tez slychac glosy ze to jest kompletna pomylka.
No coz, gdybysmy sie tak mogli uniezaleznic od ropy .. byloby niezle.

No cóż, nie wszystko od razu jest tanie i łatwe w produkcji:)
Zauważ jednak ,że technika sie rozwija i byc może naprawde niedługo bipaliwa będą produkowane i z łodyk roslin jadalnych,  z odpadów różnego rodzaju(lesne, rolnicze) i może przez jakies organizmy modyfikowane?
Wszystko pod warunkiem ,że nie będzie problemów.....administracyjno-prawnych i jakis odgórnych działań.
Jak to wszystko wygląda w Brazylii? To chyba jedyny kraj na świecie tak duzy w którym biopaliwa sa powszechne?

>-produkowane już na skale przemysłowa auta hybrydowe

To na razie znikomy przelom. Moze jak beda mialy troche wieksze
baterie i bedzie mozna po miescie jezdzic na prad z gniazdka ..

Dlatego będzie ciekawie za lat kilka, kilkanaście.

>-w końcu za kilka, kilkanaście lat byc może sie upowrzechnią auta na wodór
>ogniwa paliwowe

Troche watpie - nadal nie widac przelomu w podstawowych problemach.

Ale co rusz pojawiaja sie jakies prototypy, może w końcu cos wypali?

> [...]

To jest raczej wyjatkowo nieefektywny sposob przechowywania energii.
Choc w symbiozie z innymi systemami, kto wie ..

http://www.kciuk.pl/Silnik-na-powietrze-a13966
a co sądzisz o tym?
Tak czy tak myśle ,że silniki spalinowe jeszcze nie powiedziały ostatniego słowa, więc ropa i benzyna będą jeszcze długo miały wzięcie.
Mam tylko nadzieje ,że  pozwoli sie rozwijać wszystkie technologie(silniki spalinowe na rope,biopaliwa,elektryczne,hybrydowe, wodorowe i inne) bo chyba teraz jest za wczesnie by decydować:rozwijamy tę technologie a inne nie.

--

Toyota inwestuje w Tesla Motors i oferuje współpracę