Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.

Data: 2018-03-06 09:22:57
Autor: ń
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
No to chyba kto lubi osobową Toyotę z napędem diesla ten powinien szybko do sklepu...

Data: 2018-03-06 00:35:26
Autor: przemek.jedrzejczak
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
szybko ? to chyba najglupsze co mozna zrobic ... spadek cen jest nieunikniony, place w DE sa pelne niesprzedawalnych diesli, dealerzy ASO i duzi handlarze wytrzymaja finansowo jakis czas ale mali cisnienie juz odczuwaja :-) nowe auta to samo jak niesprzedadza diesli w DE to gdzies je musza uplynnic wiec zadnych nerwowych ruchow obnizka nadciaga :-)

https://www.focus.de/auto/news/nach-urteil-zu-fahrverboten-hellblau-und-dunkelblau-umweltbundesamt-fordert-zwei-plaketten-fuer-diesel-autos_id_8566435..html

Data: 2018-03-06 09:55:33
Autor: Myjk
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
Tue, 6 Mar 2018 00:35:26 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
obnizka nadciaga :-)

Jedyne co nadciąga, to tabuny trutek... Eh.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-06 01:08:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
-- Jedyne co nadciąga, to tabuny trutek... Eh.

cala nadzieja w Morawieckim, dodatkowy podatek dla trucicieli z importu i kasa budzetowa wypelni sie po brzegi, panie premierze czyncie swa powinnosc :-)

Data: 2018-03-06 10:45:52
Autor: Miroo
W dniu 2018-03-06 o 10:08, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Jedyne co nadciąga, to tabuny trutek... Eh.

cala nadzieja w Morawieckim, dodatkowy podatek dla trucicieli z importu i kasa budzetowa wypelni sie po brzegi, panie premierze czyncie swa powinnosc :-)

Podatek "od diesla" wprowadzą dopiero, jak te wszystkie samochody się u nas pojawią. Po co straszyć i zniechęcać potencjalnych podatników?

Pozdrawiam

Data: 2018-03-06 10:56:18
Autor: abn140
Toyota sie wycofuje z produkcji silnikw wysokopreznych.

Podatek "od diesla"
NIE wprowadza. teraz juz za blisko wyborow a to jest ich elektorat.
pasek tdi symbol polskiej 'f'si.
natomiast strata wladzy tej formacji na proeuropejska niemal napewno zaskutkuje sankcjami na diesla.
ale faktycznie po wyczyszczeniu placow. Niemcy sa pragmatyczni. najpierw zepchna te auta do bantustanow, a potem zaczna naciskac zeby podatkami te auta zniszczyc, co niby by mialo wygenerowac kase na hybrydy i elektryki, za co podobo rzeszowaci producenci wreszcie maja sie zabrac.
na dzisiaj to fikcja ale zobaczycie to sie tak poobraca ze tak bedzie.
qfa strach na wybory chodzic. co nie zrobisz - i tak zle!

Data: 2018-03-06 14:22:36
Autor: Myjk
Toyota sie wycofuje z produkcji silnikw wysokopreznych.
Tue, 6 Mar 2018 10:56:18 +0100, abn140
na dzisiaj to fikcja ale zobaczycie to sie tak poobraca ze tak bedzie.

Za to fikcją nie jest głupota ludzi. Przecież przed tym można się samemu
obronić, zwyczajnie nie kupując tych trujących trupów. Ale jak to mówią,
mądry Polak po szkodzie, potem tylko będzie miał okazję do szukania winnych
-- i przynajmniej nudzić mu się nie będzie a i wspólny wróg będzie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-06 20:32:35
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-06 o 14:22, Myjk pisze:
[...]

Polak chętnie zgodzi się na raka dla swoich dzieci, jeżeli w zamian obiecać mu obniżkę na Pasata w dizlu.

Data: 2018-03-07 06:12:51
Autor: Kris
W dniu wtorek, 6 marca 2018 20:32:34 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

Polak chętnie zgodzi się na raka dla swoich dzieci, jeżeli w zamian obiecać mu obniżkę na Pasata w dizlu.

Pisze to osoba która wprowadziła do systemu kolejnego blachosmroda, poprzedniego(pewnie dizla) nie utylizując w bezpieczny dla środowiska sposób

Data: 2018-03-06 12:28:05
Autor: Zenek Kapelinder
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
Masz racje ale za odszkodowaniem umozliwiajacym zakup nie dizla z uwzglednieniem roznicy w kosztach paliwa.

Data: 2018-03-06 21:52:41
Autor: Poldek
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.

Masz racje ale za odszkodowaniem umozliwiajacym zakup nie dizla z uwzglednieniem roznicy w kosztach paliwa.

Odszkodowanie to się należy ludziom, którzy muszą żyć wdychając powietrze skażone spalinami z diezla, jeść żarcie skażone przez zanieczyszczenia z diezla i całe życie żyć w świecie pokrytym osadem ze spalin z diezla.

Data: 2018-03-06 13:13:12
Autor: Zenek Kapelinder
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
Ci biedni truci ludzie od bardzo dawna wybieraja swoich przedstawicieli. Jesli 50 lat temu ich przedstawiciele wprowadzili by zakaz rejestracji nowych samochodow z silnikami dizla to teraz by bylo kilka sztuk zabytkowych na cala Polske. Jesli ludzie przez swoich przedstawicieli tego kiedys nie zrobili to nie maja prawa wymagac zeby dizle zniknely w wyniku zmiany przepisow a nie ich zuzycia i zezlomowania.

Data: 2018-03-07 02:45:15
Autor: Poldek
[...]

Szczególnie, jeżeli 50 lat temu, to ich nie było na świecie nawet w planach?
Jak dzisiejsze dzieci miały zagłosować na swoich przedstawicieli 50 lat temu?

Data: 2018-03-06 23:01:53
Autor: Maciek
Dnia Tue, 6 Mar 2018 21:52:41 +0100, Poldek napisał(a):

Odszkodowanie to się należy ludziom, którzy muszą żyć wdychając powietrze skażone spalinami z diezla, jeść żarcie skażone przez zanieczyszczenia z diezla i całe życie żyć w świecie pokrytym osadem ze spalin z diezla.

Ty tak serio?
Co da zakaz stosowania diesli w osobówkach, jeśli na ropę jeździ 99%
ciężarówek?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-03-07 02:47:21
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-06 o 23:01, Maciek pisze:
[...]

Ciężarówki nie jeżdżą po osiedlach w miastach i nie dizlują przy przedszkolach, szkołach, parkach, osiedlach, placach zabaw, pod oknami mieszkań. Stopniowo także z ciężarówek zostaną wycofane dizle.

Data: 2018-03-07 07:23:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-07 o 02:47, Poldek pisze:

[...]

Do przedszkola i szkoły na twoim osiedlu do stołówki żywność przywożą

wozem konnym czy elektryczną teslą?
Autobusów w twoim mieście tez już nie ma i tylko tramwaje i trolejbusy
zostały? I tylko te z akumulatorami a nie z silnikami spalinowymi?

mieszkań. Stopniowo także z ciężarówek zostaną wycofane dizle.

Wedle idiotów na pewno.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-07 09:27:26
Autor: Maciek
Dnia Wed, 7 Mar 2018 02:47:21 +0100, Poldek napisał(a):

Ciężarówki nie jeżdżą po osiedlach w miastach i nie dizlują przy przedszkolach, szkołach, parkach, osiedlach, placach zabaw, pod oknami mieszkań. Stopniowo także z ciężarówek zostaną wycofane dizle.

Owszem, jeżdżą. Dostawy do sklepów, stołówek, zieleń miejska, śmieciarki
itp. Słabo widzę zastąpienie ich nie-dieslami.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-03-07 11:40:31
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-07 o 09:27, Maciek pisze:
[...]

Śmieciarki są na CNG. Przynajmniej tu, gdzie mieszkam.
Dostawy są na pierących diezlach i to będzie się stopniowo też zmieniało. Poczynając od tego, że miasto jest tak przeładowane wszelkimi samochodami, że dostawy są koszmarem, bo podjeżdżając pod miejsce dostawy nie ma gdzie ustawić tego dostawczaka. To wynika także z nieracjonalnego systemu dostaw - do każdego sklepu codziennie zamiast podjechać jeden dostawczak cały załadowany towarem, to podjeżdża codziennie kilka/naście dostawczaków z których każdy rozładowuje po kilka zgrzewek. Biedronki i Lidle mają to zracjonalizowane - wszystko dostarcza jeden samochód - i dlatego stopniowo wypierają źle zorganizowane sklepy.

Data: 2018-03-07 14:51:43
Autor: m4rkiz
On 2018-03-07 11:40, Poldek wrote:
 To wynika także z
[...]

lidl ma wlasne centra dystrybucyjne wiec logiczne ze laduje sie wszystko co maja w ofercie i jedzie do konkretnego sklepu\sklepow

do innych sklepow jada samochody z konkretnych hurtowni - jeden samochod owszem rozladowuje kilka zgrzewek ale jedzie z reszta towaru dalej, do nastepnego sklepu

wytlumacz teraz czym konkretnie rozni sie zamiana 5 dostawczakow kazdy z innej hurtowni z ktorych kazdy zajedzie do 20 sklepow od 5 dostawczakow ktore na 4 razy obsluza po jednym sklepie?

bo zwolnienie tego miejsca parkingowego niekoniecznie wygeneruje dochody pozwalajace na zbudowanie centrum przeladunkowego :D

> Biedronki i Lidle mają to zracjonalizowane - wszystko
> dostarcza jeden samochód - i dlatego stopniowo wypierają źle
> zorganizowane sklepy.

a nie dlatego ze prowadza dzialalnosc na olbrzymia skale, nie placa znaczacych podatkow (lub wykazuja straty) i tym podobne sprawy?

osiedlowy warzywniak nie ma dostaw z centrum dystrybucji bo jest za maly, a nie jest za maly bo wlasciciel nie zdecydowal sie na centrum dystrybucyjne :D

a nadmierna centralizacja pozwala ciac koszty ale stwarza wiele innych zagrozen

Data: 2018-03-07 03:13:31
Autor: z
W dniu 2018-03-06 o 21:52, Poldek pisze:

Odszkodowanie to się należy ludziom,

Przestań już tyle jęczeć. Smog komunikacyjny to tylko niewielka część smogu wydobywającego się z kominów

I tu uwaga. Smog powstaje też w wyniku wzbicia w powietrze pyłu leżącego na ulicach. Sprzątać i myć ku...a :-)

Data: 2018-03-07 07:08:40
Autor: J.F.
Dnia Wed, 7 Mar 2018 03:13:31 +0100, z napisał(a):
[...]

I asfaltowac ulice zaraz po zrobieniu, a nie po 10 latach od
wybudowania osiedla.
Bo tak sie zastanawia, skad ten pyl - i wydzi mi, ze z blota.

Chociaz ... jakby tak samochodow nie bylo, to by nie wzbijaly :-)

J.

Data: 2018-03-07 11:33:13
Autor: z
W dniu 2018-03-07 o 07:08, J.F. pisze:

Chociaz ... jakby tak samochodow nie bylo, to by nie wzbijaly :-)

Ja bym zakazał wszystkich samochodów jak również trzepania dywanów :-)

Bo to strasznie kurzy i nie mozna oddychać ;-)

Data: 2018-03-07 09:29:52
Autor: Maciek
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
Dnia Wed, 7 Mar 2018 03:13:31 +0100, z napisał(a):

Smog powstaje też w wyniku wzbicia w powietrze pyłu leżącego na ulicach. Sprzątać i myć ku...a :-)

No właśnie. Hamulce e-m zamiast tarcz i klocków, a z hamowania prąd do
jazdy w korku. Zamiast klsycznego sprżegła - hydrokinetyk. I zaraz będzie
czyściej ;)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-03-07 11:44:16
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-07 o 03:13, z pisze:
W dniu 2018-03-06 o 21:52, Poldek pisze:

Odszkodowanie to się należy ludziom,

Przestań już tyle jęczeć. Smog komunikacyjny to tylko niewielka część smogu wydobywającego się z kominów

Kurcze, tylko że w Warszawie nie ma dymiących kominów, a smog jest w zimie, wiosną, latem i jesienią.

I tu uwaga. Smog powstaje też w wyniku wzbicia w powietrze pyłu leżącego na ulicach. Sprzątać i myć ku...a :-)

Ten pył skąd się bierze ku....a?
a. z posypywania ulic bez sensu ziemią z solą i dodatkiem piasku,
b. ze ścieranych opon, klocków hamulcowych i dymu z diezeli.

Data: 2018-03-07 12:10:23
Autor: z
W dniu 2018-03-07 o 11:44, Poldek pisze:
Ten pył skąd się bierze ku....a?
a. z posypywania ulic bez sensu ziemią z solą i dodatkiem piasku,
b. ze ścieranych opon, klocków hamulcowych i dymu z diezeli.

O widzisz. Dobrze kombinujesz. I te niedobre diezle zaczynają mieć towarzystwo nawet w warsiawce latem :-)

Data: 2018-03-07 16:16:16
Autor: Shrek
W dniu 07.03.2018 o 11:44, Poldek pisze:
[...]

Pierdolicie hipolicie.

https://wykresygieldoweblog.files.wordpress.com/2017/01/wpis_32_1.png?w=700

Widać tu kilka rzeczy - pierwszą jest, że pm 10 i 2,5 rośnie istotnie od pażdzienika do lutego (gdybyśmy tylko mogli znaleźć jakieś powiązanie...) po drugie widać że NOx są zasadniczo stałe z przerwą wakacyjną (znów ciekawe jakie jest połączenie).

Także przestań już z tą propagandą, bo nudny się robisz. Oczywiście - debili spod znaku dizel musi kopcić należy ściągać na pobocze i kierować na ponowne badania - z adnotacją w systemie, ze skierowany za spaliny. Podobnie zresztą jak dymiace na biało benzyny.

Shrek

Data: 2018-03-07 22:31:32
Autor: mk4
On 2018-03-07 11:44, Poldek wrote:
[...]

I gdzie ten smog w tej Warszawie?

Bo ja widuje zasadniczo tylko w internecie...

--
mk4

Data: 2018-03-08 09:35:51
Autor: Myjk
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
Wed, 7 Mar 2018 22:31:32 +0100, mk4
I gdzie ten smog w tej Warszawie?
Bo ja widuje zasadniczo tylko w internecie...

Patrzyłeś kiedyś na Wawę z perspektywy tak jak można spojrzeć na Zakopane z
Gubałówki? Z poziomu gruntu to raczej ciężko zauważyć, szczególnie takiemu
co to jest święcie przekonany że smogu nie ma.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-08 11:49:37
Autor: Shrek
W dniu 07.03.2018 o 22:31, mk4 pisze:

I gdzie ten smog w tej Warszawie?

Bo ja widuje zasadniczo tylko w internecie...

Jest. Jak z 200 metrów popatrzysz to widać. Inna sprawa, że poza sezonem grzewczym jakoś nie ma.

Straszenie dizlami to akurat bajka o żelaznym wilku.

Smog komunikacyjny to jakieś 15 procent smogu.

Załóżmy że dizli jest 1/3 i smogują dwa razy bardziej niż benzyna/lpg.

Na szybko. 1/3 z 15% to 5 procent, połowa z tego to 2,5 procent.

Z tym, że nie smogują dwa razy bardziej a spora jeśli nie większa część pyłu komunikacyjnego to w tej kolejnosci - syf podniesiony z drogi, opony, klocki. Więc realnie "udizlowienie" odpowiada w porywach do 0,5% smogu.

PS - nie mam dizla.

Shrek

Data: 2018-03-08 09:38:52
Autor: Myjk
Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
Wed, 7 Mar 2018 11:44:16 +0100, Poldek
Kurcze, tylko że w Warszawie nie ma dymiących kominów, a smog jest w zimie, wiosną, latem i jesienią.

Ale są miejscowości ościene, które rąbią na potęgę. Taki Wawer dla
przykładu... Widać zależność zanieczyszczeń od pory roku, można zganić na
brak wiatór w zimę, ale wystarczy się przejechać za centrum i tam powietrze
można nożem kroić -- i widać skąd się to bierze. Zanieczyszczenia
komunikacyjne to pikuś, aczkolwiek zgadzam sięże powinni na teren Wawy
zabronić wjazdu wszelkim trupom.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-07 17:38:59
Autor: Cavallino
W dniu 07-03-2018 o 03:13, z pisze:
[...]

Dokładnie.
Jak byłem na wakacjach w listopadzie  to zamiatarka jeździła dwa-trzy razy dziennie, nawet po wąskich uliczkach.
Nawet jak popadało to wynajęte auto było nadal czyste.

A potem wróciłem do Polski i syf leżący na ulicach od roku pobrudził mi auto w 10 minut przy pierwsze mżawce.

Data: 2018-03-07 17:44:33
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-03-07 o 17:38, Cavallino pisze:

[...]

To z powodów ekologii, ograniczają dizlom z polewaczek i zamiataczek
dostęp do czystego miejskiego powietrza. I Poldek jest szczęśliwy.
I ma na co ponarzekać.

Pozdrawiam

Data: 2018-03-06 20:30:29
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-06 o 09:22, ń pisze:

No to chyba kto lubi osobową Toyotę z napędem diesla ten powinien szybko do sklepu...

Diezle powinny zostać przetopione na łyżeczki.

Data: 2018-03-06 21:12:40
Autor: nadir
W dniu 2018-03-06 o 20:30, Poldek pisze:

Diezle powinny zostać przetopione na łyżeczki.

Wszystkie?

Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.