Tradycyjny sp贸r o miedz臋..

Data: 2011-04-20 21:17:55
Autor: Rentier
Tradycyjny sp贸r o miedz臋..
Granica mi臋dzy s膮siadami przebiega prostopadle do szeregowego budynku.
Moim zdaniem powinna bra膰 sw贸j pocz膮tek w osi 艣ciany dzia艂owej.S膮siad ma jaki艣 inny pogl膮d na to.
Ni z t膮d ni z ow膮d s膮siad uzna艂,ze 20 cm wlaz艂em mu w szkod臋 fragmentem murka oporowego ( raptem 50cm wysoki).S膮siad grozi艂 geodet膮, ale cisza.
W zasadzie jestem pewny,偶e postawi艂em go na jeszcze na _swoim_ terenie.

Teraz dzieje si臋 co nast臋puje.
Na styku granicy jest jego chodnik i m贸j trawnik.- kilkana艣cie metr贸w
Stawia na owym chodniku r贸偶ne przedmioty (donice z ro艣linami, skrzynki,etc) w taki spos贸b,偶e utrudnia mi to znacz膮co koszenie trawy- wysuniete s膮 owe przedmioty o oko艂o20 spornych cm na m贸j teren

Jaki tok post臋powania obra膰?
1. Przesun膮膰 mu po chamsku rupiecie i kosi膰?[grozi sta艂ymi przepychankami]
2.Wezwa膰 do usuni臋cia( nie mog臋 korzysta膰 nale偶ycie ze swojego terenu)
3. Sprawa b艂aha,IMO,偶eby pakowa膰 sie z tym do s膮du, ale jednocze艣nie wqrwiaj膮ca
4.Geodeta? p艂ot?- tylko dlaczego to JA mam ponosi膰 koszty?
5. Wezwa膰 pisemnie do usuni臋cia grat贸w pod rygorem.... itd?

Co proponujecie?

Data: 2011-04-20 21:31:23
Autor: Maruda
Tradycyjny sp贸r o miedz臋..
W dniu 2011-04-20 21:17, Rentier pisze:
Granica mi臋dzy s膮siadami przebiega prostopadle do szeregowego budynku.

Co proponujecie?

Kupi膰 flaszk臋 i spr贸bowa膰 si臋 dogada膰.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-04-20 23:29:08
Autor: Rentier
Tradycyjny sp髍 o miedz..

Kupi flaszk i spr骲owa si dogada.
Dzi阫uj. Pozdrawiam. Ten Maruda.
痑dnych szans.To jest kolejny element kampanii z cyklu" wszystko mi
przeszkadza"

Data: 2011-04-21 08:34:42
Autor: Andrzej 艁awa
Tradycyjny sp贸r o miedz臋..
W dniu 20.04.2011 21:17, Rentier pisze:

4.Geodeta? p艂ot?- tylko dlaczego to JA mam ponosi膰 koszty?

Jak nie ma zgody co do przebiegu dzia艂ki, to geodeta b臋dzie najlepszym
rozwi膮zaniem - wytyczy co trzeba, potem postawisz sobie ogrodzenie (ale
na swoim, nie na granicy) i sprawa b臋dzie jasna.

Data: 2011-04-21 03:24:17
Autor: Rentier
Tradycyjny sp髍 o miedz..
On 21 Kwi, 08:34, Andrzej wa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
W dniu 20.04.2011 21:17, Rentier pisze:

> 4.Geodeta? p硂t?- tylko dlaczego to JA mam ponosi koszty?

Jak nie ma zgody co do przebiegu dzia砶i, to geodeta b阣zie najlepszym
rozwi眤aniem - wytyczy co trzeba, potem postawisz sobie ogrodzenie (ale
na swoim, nie na granicy) i sprawa b阣zie jasna.

Myk jest taki,縠 przez 40 lat (poprzedni w砤sciciele) nikomu to nie
przeszkadza硂...A na p硂cie mi nie zale縴, poniewa to granica
po硊dniowa, wiec powstanie zacienienie upraw itd;-)
Mo縠 te  _w poblizu_ granicy zaczn uk砤da jakis badziew? druty
kolczaste, le勘ce grabie??

Data: 2011-04-21 12:41:16
Autor: Andrzej wa
Tradycyjny sp髍 o miedz..
W dniu 21.04.2011 12:24, Rentier pisze:

Myk jest taki,縠 przez 40 lat (poprzedni w砤sciciele) nikomu to nie
przeszkadza硂...A na p硂cie mi nie zale縴, poniewa to granica
po硊dniowa, wiec powstanie zacienienie upraw itd;-)

Ogrodzenie nie oznacza koniecznie p硂tu z desek czy betonowego muru.

Podpowied: siatka ogrodzeniowa.

Data: 2011-04-21 15:32:54
Autor: m4rkiz
Tradycyjny sp髍 o miedz..
U縴tkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:58688daf-b732-4f23-b078-0257106bbf67@z37g2000vbl.googlegroups.com...
Mo縠 te  _w poblizu_ granicy zaczn uk砤da jakis badziew? druty
kolczaste, le勘ce grabie??

akurat to czy na swoim czy nie nie bedzie mialo zadnego znaczenia
jezeli ktos sobie tym kuku zrobi

Data: 2011-04-22 09:24:02
Autor: Kamil
Tradycyjny sp贸r o miedz臋..
Dnia Thu, 21 Apr 2011 08:34:42 +0200, Andrzej wa napisa(a):

4.Geodeta? p硂t?- tylko dlaczego to JA mam ponosi koszty?

Jak nie ma zgody co do przebiegu dzia砶i,

A gdzie to wyczyta砮 w po禼ie rentiera?
Przecie napisa wyra縩ie 縠 s眘iad ma chodnik, kt髍y w miejscu swojego
boku styka si ju z JEGO trawnikiem.
Problemem nie jest ustalenie granicy mi阣zy dzia砶ami - tylko to 縠 s眘iad
stawia na SWOIM chodniku np. doniczki kwiatowe kt髍ych 硂dygi, ga酬zie
"wchodz" nad dzia砶 rentiera.

to geodeta b阣zie najlepszym rozwi眤aniem - wytyczy co trzeba,

Przecie jak wynika z postu rentiera - granica nie budzi w眛pliwo禼i i jest
jasna dla nich.

potem postawisz sobie ogrodzenie (ale na swoim, nie na granicy) i sprawa
b阣zie jasna.

No dok砤dnie.
Nie musi to by mur, wystarczy siatka :)

Data: 2011-04-22 13:09:41
Autor: Andrzej Lawa
Tradycyjny sp髍 o miedz..
W dniu 22.04.2011 09:24, Kamil pisze:

Jak nie ma zgody co do przebiegu dzia砶i,

A gdzie to wyczyta砮 w po禼ie rentiera?

Na samym pocz眛ku.

[ciach]

Przecie jak wynika z postu rentiera - granica nie budzi w眛pliwo禼i i jest
jasna dla nich.

Nie jest.

Data: 2011-04-23 20:43:19
Autor: Rentier
Tradycyjny sp贸r o miedz臋..

Jak nie ma zgody co do przebiegu dzia艂ki,

A gdzie to wyczyta艂e艣 w po艣cie rentiera?

Na samym pocz膮tku.

[ciach]

Przecie偶 jak wynika z postu rentiera - granica nie budzi w膮tpliwo艣ci i jest
jasna dla nich.

Nie jest.
Ot贸偶 to- nie jest dla mojego s膮siada.Uzna艂,偶e ca 10cm wi臋cej jest jego i te 10 cm wykorzystuje.
Taka demonstracja wyimaginowanej w艂asno艣ci;-)

Data: 2011-04-26 22:57:12
Autor: BAREK
Tradycyjny sp贸r o miedz臋..

Ot贸偶 to- nie jest dla mojego s膮siada.Uzna艂,偶e ca 10cm wi臋cej jest jego i
te 10 cm wykorzystuje.
Taka demonstracja wyimaginowanej w艂asno艣ci;-)
Odpowiadam na ch艂opski rozum, prawnik贸w praktyk贸w prosz臋 o weryfikacje ewentualnych b艂臋d贸w.
To mo偶e tak, coby koszt贸w nie bi膰 od razu;
1.Ostatnia flaszka ugodowa ;-)
2.Pro艣ba na pi艣mie do niego o polubowne ustalenie granicy, jak nie podpisze, 偶e dosta艂, to poleconym ze zwrotk膮 do niego.
3.Pismo z pro艣b膮 o rozs膮dzenie sprawy do gminy- powinni si臋 jako艣 ustosunkowa膰.
4.Po tym lub przed tym geodeta.
5.Na koniec s膮dowa droga zostaje.
Zasadniczo jak nie przeginasz i faktycznie masz racj臋 i chcesz osi膮gn膮膰 granic臋 to raczej wi臋cej na koniec ni偶 koszty wszelakie p贸艂 na p贸艂 Ci raczej nie gro偶膮, ALE jak s膮siad zakapior, to mo偶e by膰 solidny mur potrzebny :-)

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-04-26 23:47:35
Autor: Andrzej Lawa
Tradycyjny sp髍 o miedz..
W dniu 26.04.2011 22:57, BAREK pisze:

To mo縠 tak, coby koszt體 nie bi od razu;
1.Ostatnia flaszka ugodowa ;-)

dnie to tak rozpija ludzi? ;->

2.Pro禸a na pi秏ie do niego o polubowne ustalenie granicy, jak nie
podpisze, 縠 dosta, to poleconym ze zwrotk do niego.

LOL

3.Pismo z pro禸 o rozs眃zenie sprawy do gminy- powinni si jako
ustosunkowa.

ROTFL

Gmina nie jest stron ani s眃em.

R體nie dobrze mo縩a prosi o rozs眃zenie proboszcza czy rabina.

Data: 2011-04-29 08:48:30
Autor: Rentier
Tradycyjny sp贸r o miedz臋..
Anno Domini 2011-04-26 23:47, Andrzej Lawa:
W dniu 26.04.2011 22:57, BAREK pisze:

To mo偶e tak, coby koszt贸w nie bi膰 od razu;
1.Ostatnia flaszka ugodowa ;-)
艁adnie to tak rozpija膰 ludzi? ;->
Ten etap mam za sob膮- nie zadzia艂a艂

2.Pro艣ba na pi艣mie do niego o polubowne ustalenie granicy, jak nie
podpisze, 偶e dosta艂, to poleconym ze zwrotk膮 do niego.
LOL
Niby tak- arbitralnie sobie sam ustali艂.Jeszcze mi to nie przeszkadza, ale nie zamierzam pozwala膰 na samowolki.

3.Pismo z pro艣b膮 o rozs膮dzenie sprawy do gminy- powinni si臋 jako艣
ustosunkowa膰.
ROTFL
Nie zupe艂nie ROTFL. Sprawdzi艂em- wniosek do urz臋du miasta, wyznacz膮 "akredytowanego " geodet臋, kt贸ry zrobi co trzeba. Za op艂at膮 oczywi艣cie.

Gmina nie jest stron膮 ani s膮dem.
Tak, ale jest "po艣rednikiem" jakby

R贸wnie dobrze mo偶na prosi膰 o rozs膮dzenie proboszcza czy rabina.
Kiedy艣 obaj mieli autorytet, nie to co dzisiejszy geodeta;-))

Tradycyjny sp贸r o miedz臋..