Traffic Announcements w Polsce

Data: 2009-09-26 08:47:47
Autor: Jacek Osiecki
Traffic Announcements w Polsce
Dnia Fri, 25 Sep 2009 22:06:05 +0200, Grzechu napisał(a):
Traffic Announcements działa w Polsce?
Dzisiaj ku mojemu ogromnemu zdziwieniu wyłączyło mi płyte w fabrycznym radiu w Kii Ceed i przełączyło na "Jedynke" a po komunikatach powrociło do płyty.

Co komu po komunikatach ogólnopolskich? Od kiedy przeklęty skur* Czarzasty
zabił oddziały RMFu, skończyły się wiadomości drogowe w Polsce :(

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 09:55:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 08:47:47 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

Co komu po komunikatach ogólnopolskich? Od kiedy przeklęty skur* Czarzasty
zabił oddziały RMFu, skończyły się wiadomości drogowe w Polsce :(

Po raz kolejny pytam - pokażesz dziennik ustaw w którym zabronione jest
nadawanie wiadomości drogowych? --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 09:34:42
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 26 Sep 2009 09:55:15 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

A ja zapytam - będziesz cały czas przeszukiwał pasmo by znaleźć jakąś stację
która nadaje lokalne informacje drogowe? To powodzenia, ja nie mam głowy do
tego by planować gdzie przełączam na jaką częstotliwość... Ogólnopolskie
wiadomości drogowe można sobie wsadzić - na nic się nie przydają.
No i warto dodać, że zakaz rozszywania który wymyślił sk* Czarzasty był
niezgodny z prawem. Tylko że gdy wyrok zapadł to już było posprzątane...
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 12:53:47
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 09:34:42 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

A ja zapytam - będziesz cały czas przeszukiwał pasmo by znaleźć jakąś stację
która nadaje lokalne informacje drogowe? To powodzenia, ja nie mam głowy do

Nie, od tego jest sygnał TP

tego by planować gdzie przełączam na jaką częstotliwość... Ogólnopolskie
wiadomości drogowe można sobie wsadzić - na nic się nie przydają.

A skąd będziesz wiedział jaka lokalna stacja z któreg Pierdziszewa Górnego
akurat nadaje wiadomości dotyczące tego kawałka autostrady?

No i warto dodać, że zakaz rozszywania który wymyślił sk* Czarzasty był
niezgodny z prawem. Tylko że gdy wyrok zapadł to już było posprzątane...

po raz kolejny - wskaż zakaz nadawania TA. Albo przestań bredzić.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 13:25:58
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 26 Sep 2009 12:53:47 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Który na pewno powie Ci że to jest lokalna stacja a nie coś ogólnopolskiego :)

[...]

Dopóki na tym kawałku autostrady nie będzie blokady z powodu kolizji kolumny
prezydenckiej z UFO, w ogólnopolskim radiu nie usłyszę o nim ani słowa.

No i warto dodać, że zakaz rozszywania który wymyślił sk* Czarzasty był
niezgodny z prawem. Tylko że gdy wyrok zapadł to już było posprzątane...
po raz kolejny - wskaż zakaz nadawania TA. Albo przestań bredzić.

A ja zapytam ponownie: co mi po jakichś ogólnopolskich informacjach
drogowych? Są nic nie warte.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 14:19:26
Autor: jerzu
Traffic Announcements w Polsce
On Sat, 26 Sep 2009 12:53:47 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

Nie, od tego jest sygnał TP

Życzę powodzenia w takiej np. Częstochowie. Radio Jasna Góra - oni
nadają TP/TA i chyba wszystkie możliwe sygnały, jakie przewiduje RDS.
To samo robiło chyba Radio Maryja, o ile dalej nie robi.

Data: 2009-09-26 13:24:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 14:19:26 +0200, jerzu napisał(a):

Życzę powodzenia w takiej np. Częstochowie. Radio Jasna Góra - oni
nadają TP/TA i chyba wszystkie możliwe sygnały, jakie przewiduje RDS.
To samo robiło chyba Radio Maryja, o ile dalej nie robi.

Ale to nie jest moja wina, że sieci mają burdel w RDS i że nie ma nikogo
kto by to wziął za mordę. To też nie jest wina RDS.
Od tego jest UKE które to powinno uporządkować.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 18:23:33
Autor: J.F.
On Sat, 26 Sep 2009 13:24:22 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Z podasz ktory dziennik ustaw zabrania emitowac TA jak sie litanie
odmawia ? :-)

J.

Data: 2009-09-26 17:25:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 18:23:33 +0200, J.F. napisał(a):

Z podasz ktory dziennik ustaw zabrania emitowac TA jak sie litanie
odmawia ? :-)

Myślę, że specyfikacja RDS która przyszła razem z stosownym encoderem
zawiera stosowne uregulowania. Obecność stosownych zapisów w koncesji nadawczej też nie jest wykluczone.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 14:13:26
Autor: Przemysław Bernat
Traffic Announcements w Polsce
Dnia Sat, 26 Sep 2009 09:55:15 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Po raz kolejny pytam - pokażesz dziennik ustaw w którym zabronione jest
nadawanie wiadomości drogowych?

Zabronione nie jest. Zabronione jest by stacja ogólnopolska w różnych
regionach nadawała różne wiadomości, czyli właśnie rozszczepianie pasma.
Czyli masz sytuację, że jedziesz przez Polskę i albo masz dostrojoną stację
ogólnopolską i w momencie nadania przez nią TA słuchasz wiadomości
drogowych z całej Polski, albo cały czas szukasz jakiś stacji lokalnych,
które mogłyby nadawać wiadomości drogowe. No chyba, że istnieją radia,
które potrafią cały czas przeszukiwać pasmo szukając TA i dostroić się do
stacji, która właśnie wysyła TA. Ja takiego nigdy nie miałem - wszytkie
potrafiły przełączyć CD, kasetę, czy zmieniarkę na radio w momencie nadania
TA, ale tylko na tą stację, której ostatnio słuchałem.

Jedynym źródłem informacji drogowych w Polsce jest CB. W Trójmieście Radio
Gdańsk to pomyłka - informacje drogowe są z opóźnieniem kilku godzin. Co
mnie obchodzi korek, który był rano, gdy właśnie wracam z pracy :/

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-09-26 13:15:39
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 26 Sep 2009 14:13:26 +0200, Przemysław Bernat napisał(a):
[...]

AFAIK nie jest - tylko Czarzasty sobie takie coś wymyślił, co potem
(niestety dużo za późno) obalił sąd.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 14:25:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 13:15:39 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

AFAIK nie jest - tylko Czarzasty sobie takie coś wymyślił, co potem
(niestety dużo za późno) obalił sąd.

pokaż przepis w którym zabronił nadawania TA albo przestań bredzić jak
idiota.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 13:32:37
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 26 Sep 2009 14:25:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Uczepiłeś się tego TA jak idiota. Jak idiota sobie wyobrażasz, że magiczne
słówko TA pozwoli stworzyć wiadomości drogowe, automatycznie pozbiera
informacje od kierowców w okolicy i będzie je nadawało za friko na każdej
stacji której akurat będziesz słuchał...
Przestań bredzić o tym TA.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 14:43:56
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 13:32:37 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

Uczepiłeś się tego TA jak idiota. Jak idiota sobie wyobrażasz, że magiczne

Bo to jest wątek o TA. Jeżeli to przekracza twoje możliwości intelektualne,
pozostaje współczuć.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 20:35:16
Autor: 'Tom N'
Waldek Godel w <news:1jhupigmue288$.dlglepper.institute.com>:

[...]

No to skoro to jest watek o TA, to:

TA, moim zdaniem jesteś idioTA.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-26 13:27:39
Autor: Waldek Godel
[...]

Dokładnie. Przy czym wiadomości krajowe mogą być użyteczne - np. dla
autostrad czy głównych dróg. Zwłaszcza, że część stacji takie info nadaje,
nie widzę problemu, żeby mieli włączyć w tym czasie flagę TA.

Stacji lokalnych też jest sporo - nie widzę problemu, żeby mieli
poustawiane flagi TP i TA - wystarczy tylko chcieć. I tu jest problem.

[...]

Ponownie - od tego jest sygnał TP. Chcąc wiadomości, szukasz stacji TP w
zasięgu i czekasz na wiadomości TA.

Jedynym źródłem informacji drogowych w Polsce jest CB. W Trójmieście Radio
Gdańsk to pomyłka - informacje drogowe są z opóźnieniem kilku godzin. Co
mnie obchodzi korek, który był rano, gdy właśnie wracam z pracy :/

to też nie jest wina RDS czy TA. Będzie centrum zarządzania ruchem, to może
i wiadomości będą aktualne i może nawet kiedyś TMC będzie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 13:19:00
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 26 Sep 2009 13:27:39 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Ale co kogo obchodzą krajowe wiadomości drogowe? W najlepszym wypadku
napomkną coś o karambolu na Zakopiance czy wywróconym TIRze na A4 pod
Wrocławiem - natomiast o utrudnieniach na drodze którą jadę nie dowiem
się nic.

Ponownie - od tego jest sygnał TP. Chcąc wiadomości, szukasz stacji TP w
zasięgu i czekasz na wiadomości TA.

Powodzenia w zgadywaniu, która akurat stacja jest bardziej "lokalna" i czy
w ogóle będzie nadawała wiadomości drogowe.

Czarzasty po prostu zamordował wiadomości drogowe w Polsce.
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 14:25:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 13:19:00 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

[...]

tja.. zwłaszcza jeżeli jedziesz Zakopianką lub A4....
Powodzenia w zgadywaniu, która akurat stacja jest bardziej "lokalna" i czy
w ogóle będzie nadawała wiadomości drogowe.

Niech zgadnę - tak którą da się odebrać i nie jest stacją ogólnopolską?

Data: 2009-09-26 13:30:38
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 26 Sep 2009 14:25:20 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

.... i akurat w tym kierunku i na tym odcinku o którym mówią.
Ogólnopolskie wiadomości drogowe to nadają się do działu "ciekawostki" -
użyteczność ich jest zbliżona do zera.

Powodzenia w zgadywaniu, która akurat stacja jest bardziej "lokalna" i czy
w ogóle będzie nadawała wiadomości drogowe.
Niech zgadnę - tak którą da się odebrać i nie jest stacją ogólnopolską?

A ja oczywiście nie mam nic innego do roboty niż cały czas skanować pasmo w
poszukiwaniu radiostacji która być może jest lokalna - najlepiej sprawdzając
jeszcze w jej harmonogramie kiedy nadają wiadomości drogowe.

Czarzasty po prostu zamordował wiadomości drogowe w Polsce.
Pokaż przepis w którym zabronił nadawania TA albo przestań bredzić.

Zabronił rozszczepiania sygnału, czym zamordował lokalne ośrodki RMFu i tym
samym zamordował lokalne wiadomości drogowe. Tak, wiem, dla Ciebie wszystko
inne niż ogólnopolskie wiadomości drogowe to brednia - bo zawsze jeździsz
odcinkami o których akurat coś mówią...

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 14:43:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 13:30:38 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

... i akurat w tym kierunku i na tym odcinku o którym mówią.
Ogólnopolskie wiadomości drogowe to nadają się do działu "ciekawostki" -
użyteczność ich jest zbliżona do zera.

Od tego mam mózg, żeby to ocenić. Jak ty nie masz czym ocenić, to pozostaje
mi współczuć.

A ja oczywiście nie mam nic innego do roboty niż cały czas skanować pasmo w
poszukiwaniu radiostacji która być może jest lokalna - najlepiej sprawdzając
jeszcze w jej harmonogramie kiedy nadają wiadomości drogowe.

Jeżeli kilkakrotne wciśnięcie guzika przekracza twoje możliwości -
pozostaje mi współczuć.

[...]

Pokaż przepis który zabrania nadawać TA innym stacjom albo przestań
bredzić.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 18:42:16
Autor: MM
Dnia 26-09-2009 o 15:43:13 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

Pokaż przepis który zabrania nadawać TA innym stacjom albo przestań
bredzić.

Te słowa już wiemy że znasz, powiedz coś jeszcze, ale mądrego. A jak nie  to idź do mamy może coś podpowie :)

Data: 2009-09-26 22:50:23
Autor: Przemek V

Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@polbox.com> napisał w wiadomości news:lijbiwrcmbtx.cwcv1ricrsg7$.dlg40tude.net...
[...]

Fabryczne w Beemce na gierkówce jakieś 100-200 km. od Warszawy wynajduje TA nadawane w jedynce mimo, że nie mam jedynki zakodowanej w pamięci radia. Dzieje się tak tylko gdy słucham CD. Gdy słucham radia to nie działa. W Warszawie też się nigdy nie włączyły TA.

W latach mniej więcej 1993-1994 wiele stacji w Polsce miało TA i sprawnie to działało - RMF, Radio Wawa podawały komunikaty o korkach w Warszawie.

Data: 2009-09-28 03:10:28
Autor: Matt
Traffic Announcements w Polsce
On 26 Wrz, 22:50, "Przemek V" <miata...@poczta.onet.naszaojczyzna>
wrote:
W latach mniej więcej 1993-1994 wiele stacji w Polsce miało TA i sprawnie to
działało - RMF, Radio Wawa podawały komunikaty o korkach w Warszawie.

Trojka tez ma dzialajace TA - przed wiadomosciami o "pelnej godzinie"
jest krotka informacja o utrudnieniach i moje radio sie na nie
przelacza z CD - o ile wczesniej byla ustawiona Trojka.

Kiedys tez sie przelaczylo na Radio Maryja jak sie msza zaczela ;)

--
Regards
Matt

Data: 2009-09-28 20:46:13
Autor: Alex81
Traffic Announcements w Polsce
In article <e5eae0d6-174a-4997-aea4-573469731069
@q14g2000vbi.googlegroups.com>, mateusz.wojcik@gmail.com says...
[...]

Chcesz przez to powiedzieć że miałeś wcześniej ustawione RM? ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-30 06:09:19
Autor: Matt
On 28 Wrz, 20:46, Alex81 <a13...@gmail.com> wrote:
> Kiedys tez sie przelaczylo na Radio Maryja jak sie msza zaczela ;)

Chcesz przez to powiedzieć że miałeś wcześniej ustawione RM? ;)

No wlasnie nie ;) Chyba ze akurat RM w tej okolicy mialo czestotliwosc
taka jak Trojka w miejscu skad wyjezdzalem.

--
Regards
Matt

Data: 2009-09-26 11:18:59
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhbrl9j.597.joshuatau.ceti.pl...

Co komu po komunikatach ogólnopolskich? Od kiedy przeklęty skur* Czarzasty
zabił oddziały RMFu, skończyły się wiadomości drogowe w Polsce :(

Chodzilo glownie o nadawanie reklam. Program robili ogolnopolski a reklamy regionalne - konkuruj sobie z takim...

Picasso

Data: 2009-09-26 09:32:25
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 26 Sep 2009 11:18:59 +0200, Pa_blo napisał(a):
[...]

Chodziło głównie o kasę, która zamiast trafiać do kieszeni towarzysza
Czarzastego trafiała do innych kieszeni. Potem już sąd nawet uznał zakaz
"rozszywania" za nielegalny - co z tego, skoro ośrodki regionalne RMFu
zdechły.

A co do "konkurowania z takim": weź sobie konkuruj jako mała firemka z takim
Comarchem... Jakoś inne radiostacje nadal działały, choćby dzięki temu że
nie każdy miał wystarczające fundusze na reklamowanie się w RMFie. Tak samo
jest sporo ludzi, którzy nie mają ochoty słuchać nadawców puszczających w
kółko jedną playlistę...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 12:54:14
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 26 Sep 2009 09:32:25 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

[...]

od kiedy to Traffic Announce to są reklamy? --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-26 13:25:31
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhbrnt8.la0.joshuatau.ceti.pl...

A co do "konkurowania z takim": weź sobie konkuruj jako mała firemka z takim
Comarchem... Jakoś inne radiostacje nadal działały, choćby dzięki temu że
nie każdy miał wystarczające fundusze na reklamowanie się w RMFie.

Alez wlasnie o to chodzi. Mala firma nie ma potrzeby oglaszac sie na caly kraj bo dziala lokalnie. Dajmy na to 30 s na caly kraj kosztuje 100 tys a regionalnie 20 tys. Regionow jest powiedzmy 10 co daje 2 x tyle mamony.
Program produkujesz dla wszystkich naraz i koszty rozkladaja sie na 10.

Tak czy inaczej chodzi tylko o mamone

Picasso

Data: 2009-09-26 13:23:31
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 26 Sep 2009 13:25:31 +0200, Pa_blo napisał(a):
[...]

No i w porządku - załóżmy że reklama w ogólnopolskim RMFie to 100kpln,
w regionie 20kpln. Tymczasem w regionalnej radiostacji kosztuje 2.5kpln -
myślisz że pomniejsza firemka będzie wolała jedną reklamę w RMFie, czy
reklamę w lokalnej stacji przed każdymi wiadomościami? Nie mówiąc już
o takich, które w żaden sposób nie wysupłają kasy na reklamę w RMF.
Poza tym duża stacja rządzi się innymi prawami niż mniejsze, przez co np.
nadaje niestrawną dla wielu osób sieczkę gdzie co godzinę można usłyszeć
aktualnie lansowaną pseudogwiazdkę - dzięki temu również lokalne stacje mają
wiernych słuchaczy i mają z czego żyć.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-26 18:04:54
Autor: J.F.
On Sat, 26 Sep 2009 09:32:25 +0000 (UTC),  Jacek Osiecki wrote:
Chodziło głównie o kasę, która zamiast trafiać do kieszeni towarzysza
Czarzastego trafiała do innych kieszeni.

Czarzasty mial w radzie tylko jeden glos, i ciekaw jestem czemu media
tak na niego najezdzaja. Lubi ludzmi dyrygowac, wiec go nie lubia, czy
taki instynkt stadny ?

Juz komisja usilowala na niego napasc .. ale bardzo intelignie
mataczyl albo niewinny - bo przyszedl swietnie przygotowany.
A i tak ciagle na niego najezdzaja ..

A co do "konkurowania z takim": weź sobie konkuruj jako mała firemka z takim
Comarchem...

www.subiekt.pl

Firemka juz co prawda nie jest mala, no i jak zaczynala to Comarchu
nie bylo, ale jakos sie utrzymala.

J.

Traffic Announcements w Polsce