Tragiczny wypadek 2 ofiary

Data: 2010-03-29 04:47:55
Autor: Marek Grzegorek
Tragiczny wypadek 2 ofiary

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100328/POWIAT01/74624867

może przyczyną był nieszczęśliwy zbieg okoliczności ale zatrważające
są uszkodzenia pojazdu sprawcy.

Data: 2010-03-29 07:08:39
Autor: Zbrochaty
Tragiczny wypadek 2 ofiary
może przyczyną był nieszczęśliwy zbieg okoliczności ale zatrważające
są uszkodzenia pojazdu sprawcy.

Zbieg okolicznosci, pewnie tak, ale w naszych realiach, gdzie ginie
kilka razy wiecej rowerzystow na 1 mln mieszkancow niz w innych
krajach EU (a jezdzi znacznie mniej osob) jest znacznie wieksze
prawdopodobienstwo takiego zdarzenia....
Sam staram sie unikac jazdy ulicami,  dzieci maja zakaz jazdy
asfaltem, ale w piatek jadac (po raz pierwszy) na mase krytyczna
smignelismy z dzieckiem Nowym Swiatem i Krakowskim - pusto bylo i
autobusy jechaly ostroznie, bo sporo rowerow bylo jadacych na Pl.
Zamkowy. Maly byl zafascynowany jazda ulicami no i teraz mam dylemat,
czy pokazac mu takie zdjecia, przynajmniej niektore?
Zbrochaty

Data: 2010-03-29 16:46:58
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 16:08, Zbrochaty pisze:

Sam staram sie unikac jazdy ulicami,  dzieci maja zakaz jazdy

Jak dłużej pojeździsz ulicami (codziennie) to dojdziesz do przeciwnych
wniosków.

[...]

Prędzej zginie jadąc ostrożnie DDR na jakimś skrzyżowaniu niż jak będzie
jechać ostrożnie ulicą.
Równie dobrze możesz pokazać mu rozjechanych na przejazdach rowerowych
cyklistów.
Ja swoje dzieci uczę dokładnie odwrotnie, jak jeżdzić ulicami (jeżdząc
po nich z nimi ) co oznaczają znaki, podstawowych zasad poruszania po
jezdni, uczę zachowania spokoju i pozbycia się strachu.
Bo przez strach człowiek robi głupie rzeczy przez które może zginąć.

Data: 2010-03-29 14:11:57
Autor: Fabian
Tragiczny wypadek 2 ofiary
Marek Grzegorek pisze:

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100328/POWIAT01/74624867

może przyczyną był nieszczęśliwy zbieg okoliczności ale zatrważające
są uszkodzenia pojazdu sprawcy.

Wygląda jak by staranował tych rowerzystów :(

Fabian.

Data: 2010-03-29 15:12:16
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 14:11, Fabian pisze:
Marek Grzegorek pisze:

[...]

BTW: Dziennikarz nic nie napisał czy mieli kaski i czy zadziałały!

Data: 2010-03-29 17:17:55
Autor: Pawel Ratajczak
Tragiczny wypadek 2 ofiary
Marek Grzegorek pisze:

[...]

Tak jak już napisano patrząc na uszkodzenia pojazdu prędkość w momencie
zderzenia musiała być zawrotna wiec nawet tytanowy kask by nie pomógł
przy takiej prędkości.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-03-29 17:27:45
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
Marek Grzegorek pisze:

[...]

Jak to nie, ;-) właśnie o to chodzi że jak będę jechać w kasku to w
trumnie moja twarz nie będzie nawet zarysowana, i chce potwierdzenia że
to fakt.
IMHO chce wiedzieć po co mam wozić kask dodatkowo, moze jest jakieś
ziarnko prawdy i czaszka bedzie cała po śmierci ... kto wie.

Data: 2010-03-29 21:25:11
Autor: Frankie
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 10-03-29 17:27, arturbac pisze:

IMHO chce wiedzieć po co mam wozić kask dodatkowo, moze jest jakieś
ziarnko prawdy i czaszka bedzie cała po śmierci ... kto wie.

Swoim skromnym zdaniem, lub jeszcze lepiej - w swojej skromnej opinii chcesz wiedzieć po co masz wozić kask?

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-03-29 21:49:21
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 21:25, Frankie pisze:
[...]

Ok, zmęczony już dziś jestem ;-)

Data: 2010-03-29 15:26:34
Autor: Frankie
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 10-03-29 13:47, Marek Grzegorek pisze:

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100328/POWIAT01/74624867

może przyczyną był nieszczęśliwy zbieg okoliczności ale zatrważające
są uszkodzenia pojazdu sprawcy.

O ile sie orientuje, ucieczka z miejsca wypadku owocuje tym, ze sprawca jest traktowany jak pod wplywem alkoholu. Wiec nie wiem jakie ma znaczenie, ze sie pozniej sam zglosil i ze byl trzezwy.
Chyba, ze sie myle.

Data: 2010-03-29 15:35:30
Autor: granat
Tragiczny wypadek 2 ofiary
Frankie pisze:

[...]

powie ze byl w szoku, wrocil bo mu jasnosc umyslu wrocila.

granat

Data: 2010-03-29 15:53:18
Autor: johnkelly
Tragiczny wypadek 2 ofiary
granat pisze:
Frankie pisze:

[...]

Jedno jest pewne - gnał ile fabryka dała, nie próbował omijać. Ze zdjęć wynika, że mniej więcej w tym miejscu zaczyna się teren zabudowany.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2010-03-29 18:27:32
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 15:53, johnkelly pisze:
Jedno jest pewne - gnał ile fabryka dała, nie próbował omijać. Ze zdjęć
wynika, że mniej więcej w tym miejscu zaczyna się teren zabudowany.

Ze zdjęć 8 i 9 wynika że rozjechał ich w terenie zabudowanym.
http://tnij.org/gb5n

Na 8 widać stronę znaku końca terenu zabudowanego i umiejscowienie
roweru na znaku po przeciwnej stronie drogi a na 9 widać umjescowienie
rowery na znaku względem całości zajścia.

IMHO za zabójstwo dostanie wyrok w zawiasach o ile był trzeźwy lub
pójdzie do paki jeśli mia promile i najsmutniejsze że bez względu na
wszytko nie poniesie żadnej odpowiedzialności i zadośćuczynienia
względem poszkodowanej rodziny.
Takie głupie prawo mamy.

Data: 2010-03-29 20:35:22
Autor: kosik
Tragiczny wypadek 2 ofiary

Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w wiadomości news:hoqkdk$aa2$1news.task.gda.pl...
[...]

Za przeproszeniem ale gówno wiesz i się mądrzysz...

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-29 20:58:59
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 20:35, kosik pisze:
Takie głupie prawo mamy.

Za przeproszeniem ale gówno wiesz i się mądrzysz...

Moja wiedza opiera się o moje doświadczenia życiowe w których byłem
poszkodowany i nie mądrze się a polemizuje bo chciałbym zdobyć większa
wiedzę i poznać inne opinie ?, IMHO po to jet grupa dyskusyjna ?.

Proszę wyprowadź mnie z błędu i powiedz w jaki sposób owa szkoda czyli
śmierć 2 osób zostanie naprawiona rodzinie (rodzicom lub dzieciom jeśli
owe małżeństwo miało).

Data: 2010-03-29 21:09:15
Autor: johnkelly
Tragiczny wypadek 2 ofiary
arturbac pisze:
[...]

Powództwo cywilne o rentę.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-03-29 21:25:04
Autor: kosik
Tragiczny wypadek 2 ofiary

Użytkownik "johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> napisał w wiadomości news:hoqtss$kt9$1inews.gazeta.pl...
Powództwo cywilne o rentę.

A jeszcze lepiej powództwo adhezyjne w procesie karnym. W gre wchodzą odszkodowanie i renta. Oprócz tego sąd w wyroku może orzec obowiązek naprawienia szkody.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-29 21:58:31
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 21:25, kosik pisze:

[...]

I oto mi właśnie chodzi.
Załóżmy , po wypadku zostaje sierota dziecko bo oboje rodziców ginie ...
I ... ?

Data: 2010-03-29 22:20:55
Autor: kosik
Tragiczny wypadek 2 ofiary

Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w wiadomości news:hor0p7$jph$1news.task.gda.pl...
I oto mi właśnie chodzi.
Załóżmy , po wypadku zostaje sierota dziecko bo oboje rodziców ginie ...
I ... ?

I znajduje się jakaś osoba, która zostaje opiekunem (faktycznym i prawnym). Zwykle sąd na szybko wyznacza tymczasowego opiekuna- ktoś z rodziny, dziadkowie itp. Ta osoba reprezentując sierote, występuje z powództwem adhezyjnym (roszczenie cywilne w procesie karnym) o naprawienie szkody. Szkodą będzie brak środków do utrzymania i szeroko rozumiane szkody osobiste. A więc sąd orzeknie jednorazowe odszkodowanie oraz rente do ukończenia 18 roku życia lub max do 26 r.ż. jeśli kontynuuje nauke. Ale powództwo adhezyjne może zostać uznane tylko jesli zapadnie wyrok skazujący. Jeśli nie powództwo adhezyjne, to: 1) sąd zawieszając warunkowo wykonanie kary, musi orzec naprawienie szkody, a nie zawieszając może orzec; 2) po zapadnięciu wyroku skazującego opiekun wystąpi z powództwem cywilnym o naprawienie szkody z art 415 kc (odpowiedzialność deliktowa).
Inne osoby z rodziny również mogą wystąpić z roszczeniami, ale ciężej jest udowodnić wystąpienie szkody.
Jak widzisz możliwości jest kilka i prawo w tym zakresie nie jest takie złe ale... polacy wszystko wiedzą lepiej i mają nawyk oszczędzania na prawnikach :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-29 22:49:18
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 22:20, kosik pisze:
Jak widzisz możliwości jest kilka i prawo w tym zakresie nie jest takie
złe ale... polacy wszystko wiedzą lepiej i mają nawyk oszczędzania na
prawnikach :)

Jasne z punktu widzenia osoby fizycznej nie prawnika:
- Ktoś powoduje szkodę z mocy prawa grozi mu TYLKO odpowiedzialność karna
- Szkody jakie wyrządza z mocy prawa NIE JEST zobligowany naprawić.
- Jak Pan "Prezes" potrąci "Biedaka" to wiadomo jak u nas kończą się ew
roszczenia i komu zabranie pleców do dochodzenia swojej racji.

Podam 2 lżejsze przykłady ze swojego życia jak działa prawo:

Kolizja nr 1:
Koleś na pełnej prędkości bez hamowania wjeżdża z podporządkowanej na
skrzyżowanie i powoduje kolizje ze mną jadącym drogą z pierwszeństwem.
Policja NIE chce ujawnić mi danych sprawcy motywując to że w swoim
czasie dowiem się , gówno się dowiedziałem poza numerem polisy.
Spędziłem z znajmymi i rodziną w ubezpieczalni wiele wizyt na prestreni
kilku miesięcy i wiele pism od dochodzenie pokrycia szkody tj zapłatę
autoryzownej stacji za naprawy (20000zł). Udało mi się tylko dlatego że
miałem "koneksje" w ubezpieczalni tj nie koneksje ale kogoś na kim
ubezpieczalni zależało jako dużym kliencie.
Z mocy prawa mogłem się w pompkę pocałować i wnieśc pozew cywilny,
płacąc koszta wniesienia sprawy, prawników etc, jakbym za mało był w
plecy, nie było mnie stać na to.

Kolizja nr 2:
Na parkingu koleś wyjeżdzając obił samochód żony, na szczeście sam do
nas przyszedł, podał polise i przyznał sie do winy na piśmie.
Jeszcze rok później od dnia zgłoszenia do ubezpieczalni, wyzwani byliśmy
do sądu bo ubezpieczyciel nie chciał zapłacić stacji napraw za dokonane
naprawy. Na te rozprawy NIE stawiali się pozywający, jedynie nas
poszkodowanych wzywano wielokrotnie z  uwagi iż oni sie nie stawiają.
Sprawca , konsekwencje ?
Mandacik parę stówek i spokój domowego miru.

Jeśli prawo działa tak j/w i chroni sprawców i ich ubezpieczycieli z
mocy prawa a poszkodowani muszą się męczyć aby EWENTUALNIE dojść do
orzeczenia zadośćuczynienia, to jest ono do DUPY.
I szczerze jakoś wątpię w tego opiekuna prawnego (gdy zabraknie rodziny)
który zatroszczy się o tą sierotę i jej przyszłość ...

Data: 2010-03-29 23:01:27
Autor: kosik
Tragiczny wypadek 2 ofiary

Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w wiadomości news:hor3of$ru8$1news.task.gda.pl...
[...]

Oczywiste, że ile osób tyle przypadków. Ale ja mówie z perspektywy "niedokończonego" prawnika pochodzącego z rodziny prawniczej. Wiem, że obsługa prawna i koszty sprawy nie muszą być wysokie, a wygrać da się najbardziej beznadziejne sprawy. No ale trzeba spróbować...

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-29 23:37:56
Autor: arturbac
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 23:01, kosik pisze:
Ale ja mówie z perspektywy
"niedokończonego" prawnika pochodzącego z rodziny prawniczej.

Jak to ująć, ty nie jesteś typową osobą fizyczną , będąc prawie czy też
prawnikiem będzie Ci łatwiej bo dokładnie znasz przebieg takich spraw i
możliwości tak jak mi w inż lądowej czy informatyce.
Sedno w tym że przypadkowa osoba fizyczna o średniej inteligencji bez
pieniędzy nic nie wskóra.

Data: 2010-03-29 17:23:14
Autor: kosik
Tragiczny wypadek 2 ofiary

Użytkownik "Frankie" <"frankie[blablabla]"@post.pl> napisał w wiadomości news:4bb0aa8a$1news.home.net.pl...
[...]

Owszem odpowiada w tych samych granicach ale jednak sąd przyjmuje inne przesłanki wymiaru kary i wyroki będa różne. Poza tym w tym przypadku to inna bajka, bo koleś, który wrócił był podstawiony. Zatrzymali niedługo później właściciela tego auta, który faktycznie prowadził i prawdopodobnie był po pijaku.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-29 18:50:56
Autor: Frankie
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 10-03-29 17:23, kosik pisze:

[...]

Kurna, w czaszce się nie mieści :-/

Data: 2010-03-29 15:59:55
Autor: Wojtas
Tragiczny wypadek 2 ofiary
W dniu 2010-03-29 13:47, Marek Grzegorek pisze:

może przyczyną był nieszczęśliwy zbieg okoliczności ale zatrważające
są uszkodzenia pojazdu sprawcy.

Klasyka. Bydlak w dostawczaku poniżej 3.5 t., ci nie liczą się z nikim.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

I dlatego tak bardzo podziwiam w niewieście męską przedsiębiorczość,
jak i u mężów stałość wypróbowanej wierności.

Tragiczny wypadek 2 ofiary