Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Traktor - koła asymetryczne i symetryczne

Traktor - koła asymetryczne i symetryczne

Data: 2021-04-07 21:54:53
Autor: Zdzichu500
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Cześć

Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo mniejsze z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które mają zarówno z przodu jak i z tyłu takie same rozmiary (przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?

Pozdrawiam,
Zdzichu

Data: 2021-04-07 21:52:02
Autor: PiteR
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
in <news:606e0e0e$0$557$65785112news.neostrada.pl>
user Zdzichu500 pisze tak:

Cześć

Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo
mniejsze z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które
mają zarówno z przodu jak i z tyłu takie same rozmiary
(przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć
dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?


może opony staniały? ;)

Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.

Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.

Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz szybszy na asfalcie z przyczepą.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks

Data: 2021-04-08 00:31:45
Autor: _Master_
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)

Data: 2021-04-08 15:14:12
Autor: JDX
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
On 2021-04-08 00:31, _Master_ wrote:
Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)
A dlaczego? Przecież to prawie to samo.

Data: 2021-04-08 18:38:13
Autor: PiteR
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
in <news:606f01a6$0$29057$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

On 2021-04-08 00:31, _Master_ wrote:
Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)

A dlaczego? Przecież to prawie to samo.

C-330 ma węższe oponki

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks

Data: 2021-04-08 15:12:39
Autor: JDX
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
On 2021-04-07 22:52, PiteR wrote:
[...]
Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.

Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.

Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz szybszy na asfalcie z przyczepą.
Do tego teraz z przodu ciągnika często montuje się jakieś maszyny. No i
dociążenia przodu teraz jakby większe niż to drzewiej bywało.

BTW. Kiedyś pracowały też u nas ciągniki Dutra. Węgierskie bodajże. Koła
z przodu i tyłu miały takie same. No i ruskie Kirowce K-700 też -
ciekawe maszynki - silniki V8 turbo i V12 (to chyba od jakiegoś czołgu).
Zarówno Dutry jak i Kirowce są dosyć charakterystyczne ponieważ mają
silnik mocno wysunięty przed przednia oś.

Data: 2021-04-08 18:46:53
Autor: PiteR
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
in <news:606f014a$0$29057$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

BTW. Kiedyś pracowały też u nas ciągniki Dutra. Węgierskie
bodajże. Koła z przodu i tyłu miały takie same.

Dutry napawały strachem bo bujały się jak okręty.
Na szczęście nie wpadały na chodniki jak dzisiejsze BMW.

https://youtu.be/KKU8VTWFaRA
https://youtu.be/WcJmU0rA8_g


--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks

Data: 2021-04-08 15:28:58
Autor: J.F.
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAD05DE72044EAdayrider@127.0.0.1...
in <news:606e0e0e$0$557$65785112news.neostrada.pl>
user Zdzichu500 pisze tak:
Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo
mniejsze z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które
mają zarówno z przodu jak i z tyłu takie same rozmiary
(przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć
dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?

może opony staniały? ;)

A nie ma napedu na 4 ?

Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.

Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często
napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.

Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
szybszy na asfalcie z przyczepą.

A szybki nie powoduje problemow prawnych?

Juz i tak mnie dziwia niektore, bo w ustawie chyba ciagle nadal 25km/h ....

J.

Data: 2021-04-07 22:51:55
Autor: sirapacz
Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
W dniu 2021-04-07 o 21:54, Zdzichu500 pisze:
Cześć

Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo mniejsze z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które mają zarówno z przodu jak i z tyłu takie same rozmiary (przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?

Pozdrawiam,
Zdzichu
bo kiedyś były z napędem na tył jedynie a teraz masz 4x4 i wspomaganie kierownicy
ale i tak przednie są mniejsze

Traktor - koła asymetryczne i symetryczne

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona