Trance X 29 - rozmiar ramy

Data: 2013-10-17 00:32:45
Autor: Pietia
Trance X 29 - rozmiar ramy
Mam pytanie, czy na kołach 29 rama 18 cali będzie podobnie "odczuwana" (brakuje mi lepszego słowa) jak na 26? Planuje kupić Trance X2 29, albo anthema x4 i mam dylemat czy 18 czy 20 cali (mam 183 wzrostu, w hardtailu rama 19 cali, w fullu schwinnie rocket pro też 19 cali). Niestety nie mam okazji nigdzie się przymierzyć do obu, żeby się przekonać co mi bardziej pasuje. 18 wydaje mi się "mała", ale to może to przez rozmiar kół daje takie wrażenie..

Z mądrości sieciowych wyczytałem, że np. w specach trzeba brać "numer większą" ramę przy fullach 29, i sam nie wiem. Może ktoś testował na sobie i poradzi.

pozdrawiam
Pietia

Data: 2013-10-17 09:35:09
Autor: bans
Trance X 29 - rozmiar ramy
W dniu 2013-10-17 09:32, Pietia pisze:

Planuje kupić Trance X2 29, albo anthema x4 i mam dylemat czy 18 czy 20 cali (mam 183 wzrostu, w hardtailu rama 19 cali, w fullu schwinnie rocket pro też 19 cali).

Dobierz taki rozmiar, żeby długość górnej rury _horyzontalnie_ była podobna jak w twoim starym rowerze.

Ale bez przymiarki to nie wiem, czy to dobry pomysł kupować rower.

--
bans

Data: 2013-10-17 18:42:49
Autor: biodarek
Trance X 29 - rozmiar ramy
[...]

A nie odwrotnie z tymi Specami? Przynajmniej ja wszędzie czytałem, że przy Specu trzeba brać mniejszą ramę. Zresztą w moim wypadku też się to potwierdziło - crossa Authora mam 20" a Speca 29 18". Przymierzałem przed kupnem. A wzrostu mam 182cm.

--
biodarek

Data: 2013-10-17 21:19:54
Autor: Wojtek Paszkowski
Trance X 29 - rozmiar ramy

"Pietia" <pawlakpoczta@gmail.com> wrote in message news:7f25eea8-de79-43f3-8b97-1413a0424892googlegroups.com...

[...]

na dzieńdobry zmierz wysunięcie sztycy i przelicz, czy przy 18'' aby wystarczy Ci rury. U mnie przy wzroście 180cm, 18'' i 40cm sztycy brakuje raptem 1,5cm do wysunięcia ponad limit.

Z kolei 20'' bym się trochę obawiał, przekrok mógłby być kiepski do jazdy w terenie - ale to już też kwestia kształtu ramy i  gięcia górnej rury. Taka ciekawostka - w 26''-kołowym fullu z 19,5'' podsiodłówki i 120mm skoku z przodu mam lepszy przekrok niż w 29erze 18'' i sztywnym widelcu - większe koło jednak swoje robi.

Z mądrości sieciowych wyczytałem, że np. w specach trzeba brać "numer większą" ramę przy fullach 29, i sam nie wiem.

może odwrotnie? Np. Santa Cruz w drugiej generacji ram 29'' zmniejszyło długości rur podsiodłowych o 1 cal (długość główki chyba też) przy zachowaniu pozostałych wymiarów - zapewne nie przez przypadek.

pozdr

Data: 2013-10-23 13:17:25
Autor: Pietia
Trance X 29 - rozmiar ramy
W dniu czwartek, 17 października 2013 21:19:54 UTC+2 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:

[...]

w Giancie mam 19 i sztyce 400 zawsze szukałem, bo chciałem mieć te kilka cm zapasu do ogranicznika. Tak czy siak widzę, że bez mierzenia na żywo się nie obędzie, za dużo kasy do umoczenia.. :/

> [...]

może odwrotnie? Np. Santa Cruz w drugiej generacji ram 29'' zmniejszyło długości rur podsiodłowych o 1 cal (długość główki chyba też) przy zachowaniu pozostałych wymiarów - zapewne nie przez przypadek.

Może coś pochrzaniłem. A może faktycznie odwrotnie, a może jest tak 18-19 cali to w HT "m-ka", a w fulu już to samo 19 to już "l"? - i w tym sensie numer większa?

Dzięki za odzew.

Trance X 29 - rozmiar ramy