Transakcja KK a brak potwierdzenia

Data: 2010-02-15 12:43:30
Autor: Darek
Transakcja KK a brak potwierdzenia
Hej,

jak w praktyce jest traktowane podpisane potwierdzenie
transakcji kartą kredytową?

Załóżmy, że ktoś skasował mnie z terminala na ponad 100zł,
ale nie ma żadnego podpisanego papierka..

Czy jest on traktowany czysto dekoracyjnie czy ma znaczenie przy rozliczaniu transakcji?

pozdrawiam,
Darek

Data: 2010-02-15 12:46:36
Autor: MarekZ
Użytkownik "Darek" <grazagWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:095f.00000611.4b793362@newsgate.onet.pl...

Czy jest on traktowany czysto dekoracyjnie czy ma znaczenie przy rozliczaniu
transakcji?

Dekoracyjnie.

Dopiero jakbyś złożył reklamację tej transakcji, że nie jest wykonana przez Ciebie, brak podpisu na slipie mógłby mieć znaczenie.

Data: 2010-02-15 20:05:14
Autor: RobertS
[...]

jeżeli akceptant korzystał z imprintera to jeżeli nie zostawi sobie "kwitka" to praktycznie transakcja nie miała miejsca

RobertS

Data: 2010-02-15 20:16:02
Autor: MarekZ
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlc5tb$a5r$1@opal.icpnet.pl...

jeżeli akceptant korzystał z imprintera to jeżeli nie zostawi sobie "kwitka" to praktycznie transakcja nie miała miejsca

Obawiam się, że w tym kraju już do końca życia mogę nie zobaczyć prawdziwego i będącego w użyciu imprintera. Szkoda. :)

Data: 2010-02-15 20:29:52
Autor: Marcin Lubojański
MarekZ wrote:
[...]

A w wypożyczalniach samochodów nie używają dalej?
W Danii w Hertzu zwykle przejeżdżają żelazkiem :P

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2010-02-15 20:52:24
Autor: MarekZ
Użytkownik "Marcin Lubojański" <konto_tylko_do_usenetu@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlc7b6$li3$1@news.onet.pl...

A w wypożyczalniach samochodów nie używają dalej?
W Danii w Hertzu zwykle przejeżdżają żelazkiem :P

W pl nie pożyczałem samochodu od co najmniej 5 lat, to nie wiem.

Data: 2010-02-15 21:00:16
Autor: witrak()
On 2010-02-15 20:16, MarekZ wrote:
[...]

Jeżeli bardzo Ci to utrudnia życie, umówimy się i pokażę Ci taki - stoi u mnie w szafie... Mam też slipy do niego.
;-)

witrak()

Data: 2010-02-15 21:05:39
Autor: MarekZ
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlc98u$7sj$2@atlantis.news.neostrada.pl...

Jeżeli bardzo Ci to utrudnia życie, umówimy się i pokażę Ci taki - stoi u mnie w szafie... Mam też slipy do niego.
;-)

Świetnie, to może ja podjadę z moimi kartami i sobie poodbijam wszystkie dla zabawy. A odbitki Ci nawet mogę zostawić. CVC2/CVV2 dołożę w gratisie. ;-)

Jest czasami używany czy ma tylko znaczenie muzealno-pamiątkowe?

Data: 2010-02-15 23:53:47
Autor: witrak()
On 2010-02-15 21:05, MarekZ wrote:
[...]

Wszystkie...?
A starczy mi tych slipów ?
Mam tylko jedną paczkę... :-)))

A odbitki Ci nawet mogę zostawić. CVC2/CVV2 dołożę w gratisie. ;-)

Jest czasami używany czy ma tylko znaczenie muzealno-pamiątkowe?

Nie był użyty on 6-7 lat :-)

witrak()

Data: 2010-02-16 16:17:13
Autor: Darek
> [...]

> jeżeli akceptant korzystał z imprintera to jeżeli nie zostawi sobie > "kwitka" to praktycznie transakcja nie miała miejsca

Generalnie chodzi o to, że odwołali mi lot z powodu strajku na lotnisku,
a przy przebookowywaniu kazali doplacic za bagaz bo linie na ktore zmieniali
mi lot mialy je w taryfie, skasowala mnie z karty kobita bo wziela karte do sprawdzenia rezerwacji, ale powiedzialem, ze podpisywal nie bede, bo nie moja wina to, zebym dodatkowe koszty ponosił, oprocz wielkich strat czasowych.
Ale kase i tak mi z konta zgarnelo.

Sa jakies szanse na reklamacje tej transakcji?

Darek

Data: 2010-02-16 22:10:03
Autor: Krzysztof Halasa
"Darek" <grazagWYTNIJTO@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Jasne.

Dodatkowo, jesli nie zgodziles sie na obciazenie tej karty, a sprzedawca
zrobil to korzystajac z tego, ze mial karte w reku, to poszukalbym
odpowiednich paragrafow w kodeksie karnym.

Opisalbym sytuacje w reklamacji, moze z kopia do prokuratury?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-16 16:53:44
Autor: darnok
On 2010-02-15 20:16, MarekZ wrote:

Obawiam się, że w tym kraju już do końca życia mogę nie zobaczyć
prawdziwego i będącego w użyciu imprintera. Szkoda. :)

Z pol roku temu w taksowce z lotniska w Wawie (chyba SAWA) placilem jeszcze w zelazku. (Moj pierwszy raz z imprinterem :) )

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-02-16 20:16:05
Autor: RobertS
[...]

skorzystaj z taxi 919 w wawie i zobaczysz imprinter ;-)

RobertS

Data: 2010-02-15 21:55:10
Autor: Krzysztof Halasa
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

jeżeli akceptant korzystał z imprintera to jeżeli nie zostawi sobie
"kwitka" to praktycznie transakcja nie miała miejsca

Niekoniecznie, niektorzy maja tak, ze korzystaja jednoczesnie
z imprintera oraz z terminala elektronicznego (w okreslonych
sporadycznych przypadkach). Rozliczenie jest elektroniczne, kwity sa
tylko jako dowod.
--
Krzysztof Halasa

Transakcja KK a brak potwierdzenia