Transalp vs Africa Twin?

Data: 2009-12-08 11:32:33
Autor: Lukasz Baranski
Transalp vs Africa Twin?
Szanowna Redakcjo,

Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego turystycznego enduro.
W gre wchodzi Transalp 600/650 lub Africa Twin.
Z racji tego, ze Afri ciagle trzyma irracjonalnie wysoka cene (np. za
cene Trampka '02 mozna wyrwac Afri max '95), otwarte pytanie -
w czym Afri (poza byciem tzw legenda) tak naprawde rozni sie od
Trampka?
Patrze na dane i moc niewiele wieksza, przeswit podobny, ogolne
przeznaczenie motocykla rowniez podobne.
Spolecznosc Afryki jakby zywsza.
Czy sa jakies miejsca, w ktore da rade wjechac Afryka a nie da
Trampim?
Czy jadac na wycieczke z Afrykami Trampkiem, zakladajac podobne
zdolnosci kierownikow obu moto, Transalp bedzie bardzo odstawal w
terenie?
Pytam, bo nie wiem czy jest sens pakowac sie w kilkunastoletnia Afri
(niespelnione marzenie od kilku lat), gdy za ta cene moge miec o
polowe mlodszego (i zapewne wygodniejszego w trasie) Trampka.
Zastosowanie to jazda turystyczna, duuuzo po (dziurawych) szutrach, od
czasu do czasu blotko lub lekki brod.

Celowo nie pytam na forach zadnego z w/w pojazdów, tylko tu, na
neutralnym gruncie.
Z gory dzieki.
__
Lukasz Baranski,
(jeszcze) NT650V, WAW

Data: 2009-12-08 20:48:50
Autor: newrom
Transalp vs Africa Twin?
On Tue, 8 Dec 2009 11:32:33 -0800 (PST), Lukasz Baranski <gorry@o2.pl>
wrote:

w czym Afri (poza byciem tzw legenda) tak naprawde rozni sie od
Trampka?

wielkoscia, ladownoscia, lansem :)

Spolecznosc Afryki jakby zywsza.

trampki maja swoje forum, dosc aktywne AFAIK.

Czy sa jakies miejsca, w ktore da rade wjechac Afryka a nie da
Trampim?

Tak, na zamkniety zlot AT*

Czy jadac na wycieczke z Afrykami Trampkiem, zakladajac podobne
zdolnosci kierownikow obu moto, Transalp bedzie bardzo odstawal w
terenie?

Wcale.

Pytam, bo nie wiem czy jest sens pakowac sie w kilkunastoletnia Afri
(niespelnione marzenie od kilku lat), gdy za ta cene moge miec o
polowe mlodszego (i zapewne wygodniejszego w trasie) Trampka.

Mialem trampka, w 2 osoby + bambetle bylo malo fajnie na dluzszych
trasach (mialem 600 z dosc duzym przebiegiem).

Celowo nie pytam na forach zadnego z w/w pojazdów, tylko tu, na
neutralnym gruncie.

neutralny grunt nie istnieje :)

* nie mam pojecia czy takie istnieja!

pozdr
newrom sekciarz!
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2009-12-08 22:10:08
Autor: zbigi
Transalp vs Africa Twin?
Lukasz Baranski pisze:
[...]

W sumie wielkoscia. Rozni sie ;)
Jezeli zamierzasz jezdzic solo, to Trampek.
Jezyeli raczej we dwojke lub y naprawde wiekszym bagazem, to Afri. A zwlasyca jezeli jestes duyz chlopak ?=
++
ybigi )*szgnaturka yastepcya= ?=

Data: 2009-12-08 14:01:20
Autor: Lukasz Baranski
Transalp vs Africa Twin?
Bede jezdzil sam na swoim moto. Wzrost - 186cm.

PS Chyba ci sie klawiatura maszynistki wlaczyla ;)
__
Lukasz Baranski,
(jeszcze) NT650V, WAW

Data: 2009-12-09 08:57:10
Autor: Tytus z fabryki
Transalp vs Africa Twin?
Siemka

*** "Lukasz Baranski"
 Bede jezdzil sam na swoim moto. Wzrost - 186cm.

No to na TA bedziesz jak na kocie - ale on rozwija zmysl planowania - n.p. wyprzedzanie tir-a juz w domu musisz zaplanowac jak chcesz przezyc ten manewr,
w koncu to 40 koni...
Na miasto jest OK.
Afryka to pieknie zbudowany brand - choc znam kilku czarnuchów wymiatajacych na tych sprzetach az milo. Ale znakomita wiekszosc to garaz - 200 - kebab - garaz (oczywiscie jak nie pada). Taki czoper bez chromow z podoba iloscia mozliwych gadzetow do naczepiania...

Data: 2009-12-09 02:19:16
Autor: jeszua
Transalp vs Africa Twin?
On 9 Gru, 08:57, "Tytus z fabryki" <vtr10...@o2.pl> wrote:
No to na TA bedziesz jak na kocie - ale on rozwija zmysl planowania - n.p.
wyprzedzanie tir-a juz w domu musisz zaplanowac jak chcesz przezyc ten
manewr,
w koncu to 40 koni...

od konca: 50KM, a 650 nawet 55
a co do kota: biorac pod uwage taka opinie, 95% wspolczesnych maszyn
sportowych nadaje sie tylko dla samych skosnookich ryzojadow, takie
kuse rowerki pobudowali. wiec moze bez przesadyzmu z tymi
rozmiarami  ;P
--
jeszua
ck krakoff

Data: 2009-12-09 03:30:56
Autor: Lukasz Baranski
Transalp vs Africa Twin?
On 9 Gru, 08:57, "Tytus z fabryki" <vtr10...@o2.pl> wrote:

No to na TA bedziesz jak na kocie

Hmm jezdze teraz na Deauvilce i jest bardzo ok, Trampek jest nizszy?
Jak na kocie czulem sie na Bandicie 600S kumpla - totalna motorynka.

ale on rozwija zmysl planowania - n.p.
wyprzedzanie tir-a juz w domu musisz zaplanowac jak chcesz przezyc ten
manewr,

Ten sam silnik (650) mam w Deauvilce. Tylko masa moto jeszcze
większa :)
Jestem do tego przyzwyczajony, nie przeszkadza mi to.
Afri da radę lepiej w tym temacie? Niby mocy nieco więcej.. ale też
cięższa.

Teraz do Newrom'a:
Mialem trampka, w 2 osoby + bambetle bylo malo fajnie na dluzszych
trasach (mialem 600 z dosc duzym przebiegiem)

A jak sam latales z bambetlami? Plecaczka nie mam i poki co nie zanosi
sie na zmiane w tym temacie.

Pozdro i dzieki,
__
Lukasz B.
(jeszcze NT650V), WAW

Data: 2009-12-09 09:04:53
Autor: Gawron
Transalp vs Africa Twin?
On 9 Gru, 12:30, Lukasz Baranski <go...@o2.pl> wrote:

Teraz do Newrom'a:

> [...]
> trasach (mialem 600 z dosc duzym przebiegiem)

A jak sam latales z bambetlami? Plecaczka nie mam i poki co nie zanosi

Pisales o Trampku 2002, a to juz 650. Mysle, ze znacznie mu blizej do
AT niz do starej 600 pewnie jeszcze z 1 tarcza z przodu.
Mysle, ze TA 650 na gaznikach to bardzo rozsadna opcja. Wzros imo nie
bedzie zadnym problemem.
Pozdr
Gawron
AT
PieS
A na Afrykanska impre z pewnoscia wjedziesz.

Data: 2009-12-09 18:35:16
Autor: Leszek Karlik
Transalp vs Africa Twin?
On Wed, 09 Dec 2009 18:04:53 +0100, Gawron <mgawronski@gmail.com> wrote:

[...]
PieS
A na Afrykanska impre z pewnoscia wjedziesz.

Myślę że to akurat nie problem, istotniejsze jest czy potem
z niej będzie w stanie wyjechać ;-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-12-09 12:00:29
Autor: Piotrek77
Transalp vs Africa Twin?
On 9 Gru, 12:30, Lukasz Baranski <go...@o2.pl> wrote:

Hmm jezdze teraz na Deauvilce i jest bardzo ok, Trampek jest nizszy?

Jesli na Deauvilce jest bardzo OK, to ja chyba na Twoim miejscu
wybralbym TA.

pozdrawiam

Piotrek77

Data: 2009-12-09 23:16:37
Autor: newrom
Transalp vs Africa Twin?
On Wed, 9 Dec 2009 03:30:56 -0800 (PST), Lukasz Baranski <gorry@o2.pl>
wrote:

A jak sam latales z bambetlami?

to bylo fajnie i milo, nie dosc ze odpada waga plecaczka to jeszcze
nie musisz brac lokowki, suszarki, i kilku szpejow ktorych nie
potrafie nawet nazwac, a ktore sa duze albo sporo waza.
A jak potrafisz ogarnac myslami te 30sek do przodu (planowania) to 50
koni styka. Jesli masz problem z planowaniem to faktycznie trza se
kupic jakies cos z milionem kucykow.

pozdr
newrom

Data: 2009-12-10 10:16:41
Autor: Miszel
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał w wiadomości news:a780i5dl9cl4ffofg5djtoge9o9h06t6ds4ax.com...
[...]

rany! co wy ciagle z tym planowaniem ?? To jakies nieporozumienie przeciez..
Po co sie kupuje Trampka? Przeciez nie do jazdy autostrada, do licha!
Moze wytlumacze obrazowo:
Czasami wybieram sie na moto z synem - on na jajku (prawie 90KM), ja - wiadomo, na TA, moc tez wiadoma. Oba sa czerwone, ale to raczej nie ma wplywu :)).
Specjalnie wybieram wtedy trasy wybitnie lajtowe (dla mnie), zeby to biedne jajko dalo rade i nie potluklo skorupki. Po powrocie zawsze slysze: "tato, bylo naprawde fajnie, tylko na drugi raz wybieraj trasy raczej bez dziur". Zawsze wtedy odruchowo mysle: gdzie on, kurna, widzial tam jakies dziury - rowami jechal, czy jak??
Na takiej trasie, to raczej on powinien planowac wyprzedzanie na 1 min. naprzod, a nie ja! Te jego 40KM wiecej jest tam calkowicie bezuzyteczne.
Po co ten przyklad? Bo w naturalnym srodowisku Trampka inne pojazdy poruszaja sie znacznie wolniej i ostrozniej od niego, a jego 50KM daje zupelna swobode poruszania sie.

Ale i tak chcialoby sie poprobowac Afryki - nigdy nie mialem okazji..... :)))
Zdrowko,
Miszel-- >mbochen-at-izoo-krakow-pl

Data: 2009-12-10 10:25:58
Autor: newrom
Transalp vs Africa Twin?
On Thu, 10 Dec 2009 10:16:41 +0100, "Miszel" <nazwa@domena.pl> wrote:

rany! co wy ciagle z tym planowaniem ?? To jakies nieporozumienie przeciez..

Nie, to naturalna kolej rzeczy. Na litrze wyprzedzanie robilem tak.
..
juz.
Na trampku i afryce potrzebuje kawalek miejsca zeby wyprzedzic cos co
jedzie 90-100.

Po co sie kupuje Trampka? Przeciez nie do jazdy autostrada, do licha!

No a na bocznych drogach nie zawsze da sie lyknac z marszu, czasami
trzeba zwolnic do predkosci tira, a pozniej szybko wyprzedzic.
Zawsze wtedy odruchowo mysle: gdzie on, kurna, widzial tam jakies dziury - rowami jechal, czy jak??

Zamien sie z nim moturami na jeden wyjazd, tez je poczujesz (tylko
spisz odpowiednie papiery bo moze Ci pozniej nie oddac motura!).

Na takiej trasie, to raczej on powinien planowac wyprzedzanie na 1 min. naprzod, a nie ja! Te jego 40KM wiecej jest tam calkowicie bezuzyteczne.

Nie jest. Bo na takich trasach czesto wystepuje duzo zakretow, a jesli
to droga dosc uczeszczana to zaczyna sie duzy problem.

a jego 50KM daje zupelna swobode poruszania sie.

Siur, ale kopnij sie tym co 90KM. Zobaczysz o co chodzi :)

pozdr
newrom

Data: 2009-12-10 10:47:54
Autor: Miszel
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał w wiadomości news:baf1i5pj6moot7stcofqunukpl9g3ccfdf4ax.com...
a jego 50KM daje zupelna swobode poruszania sie.

Siur, ale kopnij sie tym co 90KM. Zobaczysz o co chodzi :)

Nie no, wiem o co tu chodzi - jasne. Co do wielu rzeczy zgadzam sie z toba. Mnie chodzi o to, ze w tym konkretnym przypadku moc silnika nie jest cecha pierwszorzedna w ocenie tych moto, a caly szereg innych cech/wad moze calkowicie uniewaznic ew. przewage wynikajaca z wiekszej mocy.

Data: 2009-12-10 10:53:40
Autor: krzychut
Transalp vs Africa Twin?

.
juz.
Na trampku i afryce potrzebuje kawalek miejsca zeby wyprzedzic cos co
jedzie 90-100.

sie wtrance , chyba trochu przesadzacie z ta slaboscia, redukcja dwa w
dol i strzela jak guma z majtkow. W porownaniu z wiekszoscia aut to te
50 koni  lata jak SS 20 czy inny persching. NIe dotyczy pseudo i
autostrad.

No a na bocznych drogach nie zawsze da sie lyknac z marszu, czasami
trzeba zwolnic do predkosci tira, a pozniej szybko wyprzedzic.

no przeciez wiesz ze da rade

> [...]

>a jego 50KM daje zupelna swobode poruszania sie.

Siur, ale kopnij sie tym co 90KM. Zobaczysz o co chodzi :)

drzewiej jak malzowina ma przestala mnie rozumiec, albo ja ja ..czy
jakos tak i zem byl zamieszkal z dala od norki na czas jakis, to
jedynym towarzystwem mym trampek byl. Przez cztery miesiace prawie
spalem siedzac okrakiem, jeno w fabryce nie szlo jezdzic, natluklem
kilometrow niezliczona ilosc bo nic innego nie mialem do roboty
( dobre czasy;-) ) i zem byl po pewnym czasie zauwazyl ze kolesie na
winklach na takich tych mocnych, meskich bardzo, jakos nie mogli
nadazyc a przeciez trampek niby nie do winkli bo plywa jak gowno w
przereblu.... nie liczy sie co miedzy nogami ale wprawa i wylatanie w
reku ! ;-)

pzdr
krzychut

Data: 2009-12-11 05:53:10
Autor: Lukasz Baranski
Transalp vs Africa Twin?
Nooo to chyba na teraz lykne Trampka 650. Kiedys kasy sie dozbiera i
wtedy pewnie kupie Afri, ktora pozostaje docelowym moto.
Bardzo dziekuje za pomoc w podjeciu decyzji. Watek pozostawiam otwarty
na kolejne wypowiedzi, moze kiedys przydadza sie komus z podobnym
dylematem.

__
Namyslony Lukasz B.
(jeszcze) NT650V, WAW

Data: 2009-12-13 13:44:49
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?
> Ale i tak chcialoby sie poprobowac Afryki - nigdy nie mialem okazji.....
:)))

A o ST 750 nie myslales? Bardzo wygodny motocykl, nie czuc roznicy czy obciazony pasazerem czy solo. Duza kultura pracy silnika, bardzo elastyczny, 69 koni.
Drogi typu szuter czy polne to dla SuperTenery luzik, jazda na niej daje wrazenie podrozowania mercedesem w ksztalcie motocykla. Wyjezdzajac na autostrade bez problemu utrzymujesz predkosci przelotowe 140-160 -max 190km/h.
Moim subiektywnym zdaniem to leprzy motocykl od Afriki, jest duzo tanszy, i 7 razy wygral Dakar;)
Niezawodny silnik robi przebiegi takie jak Afrika..
Moj brat kilka miesiecy temu przesiadl sie z LC4 na ST wiec mowie z wlasnego doswiadczenia jak to wyglada.

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E

Data: 2009-12-13 16:46:54
Autor: newrom
Transalp vs Africa Twin?
On Sun, 13 Dec 2009 13:44:49 +0100, "Karambol" <karambolpl@gazeta.pl>
wrote:

A o ST 750 nie myslales? Bardzo wygodny motocykl, nie czuc roznicy czy obciazony pasazerem czy solo.

Ma dwa silniki czy testowales wylacznie na postoju ? ;)

pozdr
newrom

Data: 2009-12-13 18:24:24
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

wrote:

A o ST 750 nie myslales? Bardzo wygodny motocykl, nie czuc roznicy czy
obciazony pasazerem czy solo.

Ma dwa silniki czy testowales wylacznie na postoju ? ;)

Ja ci pisze jak jest a ty mi jak na forum onetu..

Data: 2009-12-13 21:58:29
Autor: newrom
Transalp vs Africa Twin?
On Sun, 13 Dec 2009 18:24:24 +0100, "Karambol" <karambolpl@gazeta.pl>
wrote:

Ja ci pisze jak jest a ty mi jak na forum onetu..

Niema takiej fizycznej mozliwosci zeby nie odczuc dodatkowych 40-50kg
w motocyklu. Nawet na 100+ konnej maszynie sie odczuwa.

pozdr
newrom

Data: 2009-12-13 22:38:19
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

wrote:

Ja ci pisze jak jest a ty mi jak na forum onetu..

Niema takiej fizycznej mozliwosci zeby nie odczuc dodatkowych 40-50kg
w motocyklu. Nawet na 100+ konnej maszynie sie odczuwa.

Oczywiscie, odczuwasz to nawet w 140 konnym aucie jak wieziesz pasazerow.
Ale jesli jadac z pasazerem czuje sie na luzie, zdanych redukcji,zadnego "mula" to dla mnie to jest dobry silnik.
Jedziesz 80km/h, piateczka, 3 tys obr i nie masz zadnego dyskonfortu podczas wyprzedzania czy przyspieszania.
Jak wezmiesz pod uwage czyte cyferki to roznica bedzie, ale jak wezmiesz subiektywne odczucie komfortu jazdy to dla mnie roznicy nie ma.

Data: 2009-12-14 12:47:36
Autor: Don Pedro
Transalp vs Africa Twin?
wrote:

Ja ci pisze jak jest a ty mi jak na forum onetu..

Niema takiej fizycznej mozliwosci zeby nie odczuc dodatkowych 40-50kg
w motocyklu. Nawet na 100+ konnej maszynie sie odczuwa.

Ekhem, na FJ-cie nie czuć różnicy. Serio serio.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-12-14 13:07:41
Autor: newrom
Transalp vs Africa Twin?
On Mon, 14 Dec 2009 12:47:36 +0100, Don Pedro <no.fear@op.pl> wrote:

Ekhem, na FJ-cie nie czuć różnicy. Serio serio.

Tez ma dwa silniki ?

Pozdr
newrom
PS. nieno, moze nie przeszkadzac, byc pomijalna, ale jak kufra nie
wyczuc dodatkowej, calkiem sporej masy (przeciez 50kg to 1/3-1/4 masy
pojazdu!).

Data: 2009-12-14 16:09:43
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał w wiadomości news:diaci55kbdqf6hom80dqpjiiocqskrm1cg4ax.com...
[...]

W komfrorcie, dynamice i przyjemnosci z jazdy nie przeszkadza wiec mozna powiedziec, ze jej nie czuc:)

Data: 2009-12-15 07:25:23
Autor: Don Pedro
Transalp vs Africa Twin?
newrom@spamcom.com pisze:
[...]

Powiem Ci, że sam się nad tym zastanawiałem i wyszło mi, że różnicy w masie nie czuć, bo FJ sama w sobie jest ciężkim klocem, ale dość niskim i bardzo łatwym do manewrowania. Za to silnik to wsadzili tam chyba z samochodu - ciągnie jak czołg, niezależnie od obciążenia. Jakichś fajerwerków w sposobie oddawania mocy nie ma, ale za to przyspiesza pewnie niezależnie od obciążenia, bez redukcji biegu.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-12-15 07:46:17
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik "Don Pedro" <no.fear@op.pl> napisał w wiadomości news:hg7a4i$46d$1news.onet.pl...
newrom@spamcom.com pisze:
[...]

No i w zasadzie ST ma tak samo.

Data: 2009-12-13 17:33:18
Autor: Tytus
Transalp vs Africa Twin?
Siemka
*** "Karambol"
A o ST 750 nie myslales? Bardzo wygodny motocykl, nie czuc roznicy czy
obciazony pasazerem czy solo.

Wygodny tak, co do roznicy to chyba jak wozisz dziecko to nie czuc roznicy...

 ***Duza kultura pracy silnika, bardzo elastyczny 69 koni.

Najbardziej zdradliwy i brutalny silnik jaki mialem w motocyklu....porownujac do R4, V2

***Drogi typu szuter czy polne to dla SuperTenery luzik, jazda na niej daje
 wrazenie podrozowania mercedesem w ksztalcie motocykla.

Rajt - dopoki nie trafi sie piach czy bloto...oczywiscie da sie ale po wymianie opon...

***Wyjezdzajac na  autostrade bez problemu utrzymujesz predkosci przelotowe 140-160 -max 190km/h.

Duzo krecone mialem w liczniku jesli tyle pokazuje - zweryfikuj kiedys te wskazania z GPS...
przy 140 spalanie ok 9 l/100km szybciej to juz walka o zycie

*** Moim subiektywnym zdaniem to leprzy motocykl od Afriki, jest duzo tanszy, i 7 razy wygral Dakar;)

Nie mialem AT, co do ceny racja, co do Dakaru to bylo 30 lat temu :)

 ***Niezawodny silnik robi przebiegi takie jak Afrika..

Silnik niezawodny rzeczywiscie bez problemu robi 100 000
 natomiast szczegoly tego motocykla niestety dyskwalifikuja go...

Ogolnie:

Brak zawieszenia w teren - zero regulacji !!! - ale na nasze dziurawe drogi super
Brak hamulcow - troche pomaga zalozenie oplotu...mozna tez zmienic pompe
Problemy z ladowaniem...
Duzy problem zeby kupic ladna sztuke bo na zachodzie trzymaja cene i malo ich...

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-13 18:10:21
Autor: kabat
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg3500$g0l$1@inews.gazeta.pl...
Siemka
*** "Karambol"
[...]

Nie chce mi się do każdej Twojej wypowiedzi pisać sprostowania, więc napisze tylko tyle, że co do spalania masz racje, ale spalanie tez można zmniejszyć, co do ładowania pól prawdy, a reszta tego co napisałeś to jakieś masakryczne herezje, takie bzdury że aż mnie zatkało. Poczytaj , dokształć sie, pogadaj z kompetentnymi ludźmi, a najlepiej sobie kup i polataj. A narazie to sie nie odzywaj jak nie wiesz o czym mówisz, bo sie kompromitujesz, kurde masakra. Ale zaraz Ty tam piszesz ze najbardziej brutalny jaki miałeś w moto, czyli jezdziełeś ST, wiec już całkiem nie czaje jak można pisać takie bzdury niby jeżdżąc ST

--
pozdro
KTM 640 Enduro/XTZ 750

Data: 2009-12-13 21:45:09
Autor: Tytus
Transalp vs Africa Twin?
Siemka
 "kabat"
 ale spalanie tez można zmniejszyć,

 Najlepszym sposobem jest po prostu nie jezdzic...w przypadku ST nie ma innej drogi. Oczywiscie sa kolesie ktorym podobno ST pala po 5-6 l ale jakos nie bylo nam po drodze sprawdzic te spalanie.

***co do ładowania pól prawdy,

aha - rozwin czy to definicja prawdy wg x.Twardowskiego???
rzeczywiscie pol definicji - albo pada altek albo regler...

*** a reszta tego co napisałeś to jakieś masakryczne
 herezje, takie bzdury że aż mnie zatkało. Poczytaj , dokształć sie, pogadaj
 z kompetentnymi ludźmi, a najlepiej sobie kup i polataj.

He he dwa razy nie wchodzi sie do tej samej rzeki...
ST to jeden z wiekszych moich bledow w zyciu - sprzet podobnie nietrafiony jak moja pierwsza zona :)
ale uczciwie trzeba przyznac - ja dupa jestem nie jezdziec, po prostu nie ogarnialem.

***A narazie to sie  nie odzywaj jak nie wiesz o czym mówisz, bo sie kompromitujesz, kurde
 masakra.

Dobra juz nie bede :) boszzz jaka kompromitacja... o ja biedny

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-13 22:24:40
Autor: kabat
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg3kku$ki5$1@inews.gazeta.pl...

Odwiedź stronę jednego z clubów ST w europie, masz do wyboru dużo państw w tym Polske, możesz też odwiedzić je wszystkie, po co sie rozdrabniać. I napisz do ludzi którzy jeżdżą na ST, że ten kultowy motocykl to najbardziej chujowe badziewie na jakim miałeś nieprzyjemność jeździć:) że pali jak smok, silnik jest agresywny na maxa, przy czym moto jest totalnym mułem w dwie osoby, przy 140kmh walczy sie o życie, i co tam jeszcze mądrego wymyślisz.

--
pozdro
KTM 640 Enduro

Data: 2009-12-13 18:47:30
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

> Wygodny tak, co do roznicy to chyba jak wozisz dziecko to nie czuc
roznicy...

Nie czuc pasarzera i tyle, jezdzilem z zona i wiem co mowie.

To musi byc z ciebie nie lada jezdziec jak cie xtz sponiewierala, to jak bys mi napisal ze ci owieczka kota pogoniala:)

[...]

Rajt..dopuki temat szedl w kierunku Transalp vs AT to nie bylo mowy o piasku i blocie ale tylko jak sie pojawila Super Teresa to odrazu bloto i piasek:))
To ja nie czaje juz, albo piszesz jak xtz ma sie do tych 2 modeli z tematu albo za wszelka cene nie chcesz zeby xtz wygrala ten konkurs?
Bo zadne z nich sie w bloto i piasek nie nadaja!

[...]

Znowu bez sens. To po to motocykl ma predkosc max zeby 3/4 jego mozliwosci to byla walka o zycie a pozostala 1/4 to co?
To mi przypomina tekst de Fresza, ktory mowil, ze w enduro kol sie nie wywaza bo na piachu nie czuc bicia a na asfalcie to wiecej niz 90 nie pojedziesz bo to juz walka o zycie - czy wy tu myslicie czy zaduzo forum onetu czytacie?

*** Moim subiektywnym zdaniem to leprzy motocykl od Afriki, jest duzo tanszy, i 7 razy wygral Dakar;)

Nie mialem AT, co do ceny racja, co do Dakaru to bylo 30 lat temu :)

Zarzucilem temat 3go motocykla, ktory nie da sie ukryc - wygral Dakar siedmiokrotnie a ostatnim raz byl w 97 roku - co miales z matmy?
Weryfikuj informacje zanim ktos bedzie musial tracic czas zeby ci to uswiadomoc

***Niezawodny silnik robi przebiegi takie jak Afrika..

Silnik niezawodny rzeczywiscie bez problemu robi 100 000
natomiast szczegoly tego motocykla niestety dyskwalifikuja go...

A jakiez to szczegoly i w czym go dyskwalifikuja?
Ludzie - uzasadniajcie swoje zdanie!!

Ogolnie:

Brak zawieszenia w teren - zero regulacji !!! - ale na nasze dziurawe drogi super

Sprezyny progresywne i po klopocie, a na oryginalnych nie ustepuje niczym AT czy Transalowi. Rozumeim ,ze Trampek i At to maja zajebista regolacje i wogole??
No tak - ten piach i bloto, szuter i polna dorga o ktorej, wydawalo mi sie, byla wczesniej mowa poszly juz w zapomnienie? Teraz rozumiem mowimy o elzerbergu?

Brak hamulcow - troche pomaga zalozenie oplotu...mozna tez zmienic pompe
Problemy z ladowaniem...

Hamulce ma ma dobre, skad ta opinia? nie rozumiem tego wogole - jestes kierowca testowym, ktorego sponewierala Teresa?

Duzy problem zeby kupic ladna sztuke bo na zachodzie trzymaja cene i malo ich...

Bardzo latwo kupic dobra, zadbana sztuke w cenie ok 7 tys. Znowu nie wiem skad ta opinia? Porozmawiaj z ludzmi z klubu XTZ moze najpierw?

PS..
Kurde! Kiedys traktowalem ta grupe jak zrodlo kompetentnych informacji od ludzi, ktorzy maja wole pomocy i wiedze. Wypowiadaja sie na temat, konkretnie.
Od jakiegos czasu przypomina mi ona po prostu klon forum onetu. Pelnego belkotu, przemadrzalosci, uszczypliwosci, wypowiadania sie na temat bez zadnej wiedzy a czesto nawet i zwyklego hamstwa.
Jak to sie mowi - wyzej straja niz dupe maja.
Ten ps nadaje sie na oddzielny watek ale juz mi sie niechce zaczynac bo przeciez wiadomo jak to jest na onecie.

Data: 2009-12-13 22:17:11
Autor: Tytus
Transalp vs Africa Twin?
Siemka

*** "Karambol"
To musi byc z ciebie nie lada jezdziec jak cie xtz sponiewierala, to jak bys
 mi napisal ze ci owieczka kota pogoniala:)

Jak juz napisalem Tobie lub klonowi nie ogarniam...

*** Znowu bez sens. To po to motocykl ma predkosc max zeby 3/4 jego mozliwosci
 to byla walka o zycie a pozostala 1/4 to co?

Ale ja bardzo chetnie sie z Toba spotkam zeby zweryfikowac mozliwosci Teresy - nadal mam sporo kolesi z XTZClub i ktorys mi pozyczy koze do testów...Tylko plizzz nie kaz mi jechac za daleko bo szybko sie mecze i zniechecam...

[...]

Wywazanie ma sens dla pojazdow poruszajacych sie pow 100 km na twardym wiec w sumie Sebastian ma duzo racji - ale jak juz wspomialem mietkie to ja raczej w TV...

***Zarzucilem temat 3go motocykla, ktory nie da sie ukryc - wygral Dakar
 siedmiokrotnie a ostatnim raz byl w 97 roku - co miales z matmy?
 Weryfikuj informacje zanim ktos bedzie musial tracic czas zeby ci to uswiadomoc

No a ta ST z Dakaru miala tyle wspolnego z seryjna ST co M1 z R1. Ale tlum to lyka...

***A jakiez to szczegoly i w czym go dyskwalifikuja?
 Ludzie - uzasadniajcie swoje zdanie!!

Korodujaca rama, tragiczna zawiecha, gumowa rama - pekajaca w okolicach gornego mocowania silnika.
no i brak hamulcow. Brak oswietlenia drogi - elektryka do duzych poprawek zaraz po wyjezdzie z fabryki byl...
A i brak proporcji - przy wzroscie 180 cm siegam do ziemi OK ale nie da sie jechac wyprostowany na stojaco a przeciez to obowiazujaca pozycja w terenie, tak???
Podobnie jest w AT i TA

*** Sprezyny progresywne i po klopocie, a na oryginalnych nie ustepuje niczym AT
czy Transalowi. Rozumeim ,ze Trampek i At to maja zajebista regolacje i
 wogole??

Nie potrzebnie sie napinasz - ja nie porownuje bo nie mialem ani AT ani TA - ja po prostu pisze o swoich doswiadczeniach i obserwacjach. A sprezyny to nie wszystko.

*** Hamulce ma ma dobre, skad ta opinia? nie rozumiem tego wogole - jestes
 kierowca testowym, ktorego sponewierala Teresa?

Ma hamulce porownywalne do przyzwoitego roweru - niestety to czasem moze nie starczyc to do zatrzymania 400 kg ale mam znajomych ktorzy twierdza ze dobremu kierowcy hamulce nie sa potrzebne. I tego mozesz sie trzymac...

*** Bardzo latwo kupic dobra, zadbana sztuke w cenie ok 7 tys. Znowu nie wiem
 skad ta opinia? Porozmawiaj z ludzmi z klubu XTZ moze najpierw?

Tak stanialy od zeszlego roku??? Watpie...
a z ludzmi z XT club gadalem zanim on jeszcze zaistnial w sieci ...(glownie z jego zalozycielami)

*** Kurde! Kiedys traktowalem ta grupe jak zrodlo kompetentnych informacji od
ludzi, ktorzy maja wole pomocy i wiedze.

Lacze sie z Toba w bolu.

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-13 23:07:56
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

[...]

A bardzo chetnie:) Fajnie bylo by...
Co do ratowania zycia przy 140 - Jechalem kiedys z zona do Zielonej Gory, to 36 od chaty. Lecielismy 180 i zycia nie ratowalem (180 licznikowe)
Twoja ST byla chyba 2'sladowa albo w jakims innym straszsnym stanie.

Wywazanie ma sens dla pojazdow poruszajacych sie pow 100 km na twardym wiec w sumie Sebastian ma duzo racji - ale jak juz wspomialem mietkie to ja raczej w TV...
Sebastian mial zero racji. LC4 620 na terenwych przelozeniach wyciaga 145km/h, 640'ka 155 (mierzone moim GPSem)
Na przelozeniach szosowych odpowiednio 160 i 176. Czyili chcesz mi powiedziec, ze ten dodatkowy nadmiar mocy to po co jest? jesli na niewywazonych kolach sie enduro jezdzi?? Na kazdym motocyklu sie kola wywaza na eduro tez.
Moze porobie zdjecia kol LC4 moich kumpli i mojego - wszystkie sa wywazone - to przeciez podstawa bezpieczensta. Kto twierdzi inaczej kompromituje sie bardzo - chyba ze mowi to w towarzystkie, ktore nie ma pojecia o temacie..

[...]

A wczesniej mowiles ze to bylo 30 lat temu...Fakt, faktem, ze XTZ jest dzieckiem dakaru - dla ludu.

> [...]
A i brak proporcji - przy wzroscie 180 cm siegam do ziemi OK ale nie da sie jechac wyprostowany na stojaco a przeciez to obowiazujaca pozycja w terenie, tak???

W LC4 tez nie da sie swobodnie jechac na stojaco - dlatego sa podwyzszenia kierownicy, poza tym w ST kierownica jest fabrycznei zle ustawiona w dol.
To wzystko da sie zrobic pod siebie bez problemu.

[...]

Tego sie bede trzymac wlasnie:)

*** Bardzo latwo kupic dobra, zadbana sztuke w cenie ok 7 tys. Znowu nie wiem
skad ta opinia? Porozmawiaj z ludzmi z klubu XTZ moze najpierw?

Tak stanialy od zeszlego roku??? Watpie...

Moj brat kupil za 7 a moj kolega za 6400 - to chyba stanialy.

a z ludzmi z XT club gadalem zanim on jeszcze zaistnial w sieci ...(glownie z jego zalozycielami)

No to co, ze gadales. Kiedys koles z servisu motocyklowoego z ZG mowil ze motocykle zuzlowe servosowal podobno a oleju zmienic nie potrafil.
Grunt to pewnosc siebie:))

ps. jaki to servis to na priva moge podac, bo moze oni to czytaja:)

Data: 2009-12-13 23:52:23
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

Moj brat kupil za 7 a moj kolega za 6400 - to chyba stanialy.

Mala errata moj brat kupil za 6600 nie za 7:)
Z kompletnym wyposarzeniem tj. gniazdo zapalniczki, progresywne srezyny + oryginalne, gmole, kufer centrany, zapasowe lozyska wachacza i kila innych gratow, turystyczna szyba, nawet zapasowa kanape i sprey do lancucha.
I wszystko z XTZ clubu.
A co do swiatel. h4 kosztuja 125zl na alegro jak chesz miec swiatla, ktore cie zadowola.

DO wszystkiego mozna sie doje..c jak sie chce, nawet do tego, ze motocykl chodzi jak cinqeczento:)

A jak sie komus nie podoba to niech sobie kupi LC8:)

Data: 2009-12-13 23:56:47
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?
Data: 2009-12-16 19:53:56
Autor: Michał V-R
Transalp vs Africa Twin?
Karambol napisał(a):
http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C11%5C29%5Cbikepics-1841968-full.jpg

Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.html

Nie jezdze na enduro, kiedys jezdzilem troche okazyjnie, nawet fajna zabawa byla, ale po tych filmikach zaczalem sie zastanawiac, czy sobie wlasnie, na drugie moto nie dokupic LC4, widzialem, ze da sie tak do ok 5-6k zl. jakis 95, 96 rok

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-16 20:22:43
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgbabv$c19$1inews.gazeta.pl...
Karambol napisał(a):
[...]

Najleprze rozwiazanie to dwa moto - jak na to stac.
Jeden wygodny, szybki turysta albo scig -na szose. Drugi enduro do zabawy:)
W tej cenie, czyli ok. 6tys da sie juz wyrwac taki motocykl.

Data: 2009-12-16 20:28:35
Autor: Michał V-R
Transalp vs Africa Twin?

Najleprze rozwiazanie to dwa moto - jak na to stac.
Jeden wygodny, szybki turysta albo scig -na szose. Drugi enduro do zabawy:)
W tej cenie, czyli ok. 6tys da sie juz wyrwac taki motocykl.

A jak to jest z awaryjnoscia LC4 i cenami czesci zamiennych?
ja swego czasu mialem okazje jezdzic ST 750, motocykl niby ok, ale jak na moj gust za ciezki 220kg, to za duzo, przy tak wysokim srodku ciezkosci, jak to jest z LC4?
Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-16 20:36:20
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgbcd1$l3j$1inews.gazeta.pl...

[...]

-- --
Pozdrawiam
Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-16 20:40:03
Autor: Karambol
Transalp vs Africa Twin?

[...]

Czesc zamiennych jest teraz pelno i w przystepnych cenach. Jeszcze 4-5 lat temu byl z tym klopot.
Teraz masz praktycznie to co chcesz do kumienia na allegro abo w sklepach nternetowych od reki.
Z awarynoscia jest tak, ze jak sie dba to sie ma. Nawet czolg mozna zajezdzic.
Generalnie silnik jest bardzo trwaly biorac pod uwage to jak jest traktowany to naprawde duzo znosi.
Jazda enduro to nie to samo co palowanie na szosie.

ja swego czasu mialem okazje jezdzic ST 750, motocykl niby ok, ale jak na moj gust za ciezki 220kg, to za duzo, przy tak wysokim srodku ciezkosci, jak to jest z LC4?

Moze moj brat sie wypowie on wlasnie przesiadl sie z LC4 na ST:)

Data: 2009-12-16 21:03:20
Autor: Michał V-R
Transalp vs Africa Twin?
Karambol napisał(a):
Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgbcd1$l3j$1inews.gazeta.pl...

Moze moj brat sie wypowie on wlasnie przesiadl sie z LC4 na ST:)

Dzieki za pomoc, kupno by nastapilo ok marca, wiec jeszcze dam znac i poprosze o pomoc i rade

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-16 22:49:14
Autor: kabat
Transalp vs Africa Twin?

Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hgbeea$2h$1@inews.gazeta.pl...
Karambol napisał(a):
[...]

Jak pisać o różnicach miedzy ST, a LC4 to może lepiej napisać o podobieństwach, oba maja dwa koła:) a reszta to całkiem coś innego. ST to bardzo dobre enduro turystyczne, wygodne i komfortowe. Masa dyskwalifikuje ST do szaleństw w terenie, chociaż wjedzie w nawet trudny teren , ale robi to "w swoim tempie":) Generalnie nadaje sie do lekkiego terenu a w cięższym to szkoda nerwów bo sie człowiek tylko wkurwia co chwile ratując życie:)

Data: 2009-12-17 16:43:35
Autor: Michał V-R
Transalp vs Africa Twin?

[...]

I wlasnie o to mi chodzi z ST, dzieki za pomoc
Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-09 09:08:05
Autor: Gawron
Transalp vs Africa Twin?
[...]

Jesli 650 to na pewno nie.

[...]

I tak lepiej niz pod kolumne, jak przecietny posiadacz sporta.

Pozdr
Gawron
AT

Data: 2009-12-10 08:24:21
Autor: Tytus z fabryki
Transalp vs Africa Twin?
Siemka

*** "Gawron"
I tak lepiej niz pod kolumne, jak przecietny posiadacz sporta.

Nie wiem - nie znam przecietnych posiadaczy sportow, za to poznalem kilku kolumniarzy i troche chlopaki zapierdalaja - ale to pewnie wyjatki potwierdzajce regule, jak n.p. Felkoszczak wsrod Czarnuchów...

Data: 2009-12-09 10:16:52
Autor: Cezar
Transalp vs Africa Twin?

No to na TA bedziesz jak na kocie - ale on rozwija zmysl planowania - n.p. wyprzedzanie tir-a juz w domu musisz zaplanowac jak chcesz przezyc ten manewr,
w koncu to 40 koni...
 E tam bez przesady. Ja mam 186 cm i jest w sam raz i nie wyglądam jak na kocie chyba że jak na lamparcie. A i z tym wyprzedzaniem to nie jest tak źle. Jadąc na Litwę w dwie osoby 3 kufry namiot śpiwory itp. spokojnie poszła 150km/h

Cezar

Data: 2009-12-09 03:41:13
Autor: August
Transalp vs Africa Twin?
On 8 Gru, 20:32, Lukasz Baranski wrote:

Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego turystycznego enduro.
W gre wchodzi Transalp 600/650 lub Africa Twin.

Witam,

znajomy przesiadł się po wielu nawiniętych kilkometrach (m.in. wyprawa
do Grecji ) z AT na Transalpa. Może podpytaj się go o opinie przez
kontakt w jego galerii.

http://picasaweb.google.pl/Sprys221/ALBANIA2009#

W czasie przejazdzki w naprawdę lajtowym terenie powiedział mi, gdy
niemiłosiernie spóźniałem się za jego Transalpem moim BIGiem: "jesli
czujesz sie tym BIGiem w terenie jak ja kiedys AT to ci nie
zazdroszcze ;-) " Ale to wszystko zalezy od wzrostu, masy,
umiejetnosci, opon, sam pewnie wiesz..

--
pozdrav,
August

Data: 2009-12-09 13:26:38
Autor: Tmek
Transalp vs Africa Twin?
Lukasz Baranski wrote:
Szanowna Redakcjo,

Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego turystycznego enduro.

Super tenere.

pzdr
Tmek

Data: 2009-12-09 05:08:41
Autor: Lukasz Baranski
Transalp vs Africa Twin?
On 9 Gru, 13:26, "Tmek" <golf1410...@op.pl> wrote:

Super tenere.

pzdr
Tmek

Zastanawialem sie nad nia, bardzo dobre moto, ale to niestety zbyt
wielka nisza.
Po sondowaniu chocby na allegro widac ze ciezko bedzie dostac czesci
czy akcesoria... jak rowniez i sama ST, wystarczy porownac ilosc
ofert.
Ale EOT, w tym watku chodzi mi o porownanie konkretnie AT i TA, nie
jest to watek pt. szukam turystycznego enduro i samniewiemczegochce.

Dzieki,
__
Lukasz B.
(jeszcze) NT650V, WAW

Data: 2009-12-09 15:30:47
Autor: Miszel
Transalp vs Africa Twin?

Uzytkownik "Lukasz Baranski" <gorry@o2.pl> napisal w wiadomosci news:49a58470-b77b-4d8d-b69d-e6e897e6dda9m25g2000yqc.googlegroups.com...

Ale EOT, w tym watku chodzi mi o porownanie konkretnie AT i TA, nie
jest to watek pt. szukam turystycznego enduro i samniewiemczegochce.

Moge generalnie  potwierdzic to co mowia wczesniej newrom i Cezar.
Wysokosc siedzenia - mam 180cm i mam niejakie problemy z podporka obiema _pelnymi_ stopami. W niczym to zreszta nie przeszkadza.
Nominalna ladownosc Trampka jest nieco mniejsza niz Afryki (ok. 20kg), ale wielu ludzi w ogole nie przejmuje sie "nominalna ladownoscia".
O ile jedziesz sam to nawet przy full bagazach masz pelny komfort. Jesli do tego posadzisz jeszcze pasazera to hmm... patrz -> wypowiedz newroma. Afryka bedzie na  pewno lepsza.
Co do predkosci i mocy silnika - hmm.... osobiscie jezdze drogami ktore nieczesto pozwalaja na V>100km/h i to mimo duzego skoku zawieszenia :))). Inne pojazdy spotykane na takich drogach tez do szybkich nie naleza, wiec klopoty z wyprzedzaniem jakby nieaktualne :)). Ale mysle ze AT i TA sa tu podobne.
Co do reszty, to zerknij na www.transalpclub.pl

Zdrowko,
Miszel w/na (?) czerwonym trampku-- >mbochen-at-izoo-krakow-pl

Data: 2009-12-09 20:41:39
Autor: maverik
Transalp vs Africa Twin?

[...]

Ale co potrzebujesz z czesci?przeciez motocykle nie psuja sie co chwile. Latalem Tenera '88? w terenie, takim stricte terenie, zakopywalem ja po silnik.. latalem tez po autostradach. Transalp w moim odczuciu jest daleko za nia.

Data: 2009-12-10 13:31:17
Autor: Adam Turlej
Transalp vs Africa Twin?
Na poczatek mialem oba, i zdecydowanie Africa jest duzoo.... lepszym motocyklem,

Na plus Africa Twin

Srodek ciezkosci nizej, wiekszy i wyzej filtr powietrza, sztywniejasza rama, tylny wachacz aluminiowy, aluminiowa oslona silnika, normalne enduro siedzenie ( w ciplych krajach o niebo lepsze), masywniejszy bagaznik, wszystko na sruby ( w T650 sa plastikowe zapinki), duzo lepsza pozycja na stojaco. Africa prawie zawsze byla produkowana w Japoni, a trampek w Wloszech

Na plus Trampka

mniejsze spalanie i to ze sa nowsze sztuki do wyrwania.

Adam

Uzytkownik "Lukasz Baranski" <gorry@o2.pl> napisal w wiadomosci news:e2183885-995e-4cbd-834e-a468c63ec2d8s20g2000yqd.googlegroups.com...

Data: 2009-12-10 13:36:03
Autor: gildor
Transalp vs Africa Twin?
Adam Turlej pisze:

Adam

dżizaz. zabłądziłeś?

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-12-15 12:57:47
Autor: zbooY
Transalp vs Africa Twin?
On 8 Gru, 20:32, Lukasz Baranski <go...@o2.pl> wrote:

Zastosowanie to jazda turystyczna, duuuzo po (dziurawych) szutrach, od
czasu do czasu blotko lub lekki brod.

jak solo i blisko to trapi obladowany i dalej
http://singapore2poland.com/eng/blog/index.php/2008/1-singapore/some-background-info-on-preparationsinfo-o-przygotowaniach/lang/pl

z.

Transalp vs Africa Twin?