Transfer plikow - miedzy pc

Data: 2010-06-24 08:30:14
Autor: Sebin
Transfer plikow - miedzy pc
Mam 2 komputery i chce przeniesc pliki miedzy jednym a drugim.
Oba pc maja wyjscie sieciowe. Da sie jakos przez kabel sieciowy?
Jak to zrobic?

Data: 2010-06-24 08:38:15
Autor: Yakhub
Transfer plikow - miedzy pc
W dniu 2010-06-24 08:30, Sebin pisze:
Mam 2 komputery i chce przeniesc pliki miedzy jednym a drugim.
Oba pc maja wyjscie sieciowe. Da sie jakos przez kabel sieciowy?
Jak to zrobic?

Trzeba je połączyć w sieć. Chałupniczo wystarczy kupić (albo zrobić) kabelek sieciowy, skrosowany. Koszt to ok. 2zł+1zł/metr. Wpiąć z jednej strony do jednego PC, z drugiej do drugiego. Skonfigurować sieć. Przesyłać pliki.

Mniej chałupniczo - kupić switch/ruter (zależy czy mamy tam dostęp do innej sieci). Podłączyć oba komputery do urządzenia. Skonfigurować sieć.

--
Yakhub

Data: 2010-06-24 02:55:11
Autor: Matt
Transfer plikow - miedzy pc
On 24 Cze, 08:38, Yakhub <y.a.k.h....@gazeta.pl> wrote:
Trzeba je po³±czyæ w sieæ. Cha³upniczo wystarczy kupiæ (albo zrobiæ)
kabelek sieciowy, skrosowany. Koszt to ok. 2z³+1z³/metr. Wpi±æ z jednej
strony do jednego PC, z drugiej do drugiego. Skonfigurowaæ sieæ.
Przesy³aæ pliki.

Sporo nowych kart ma "ficzer" automatycznego wykrywania skrosowanego
kabla i potrafi sie przelaczyc bez grzebania w opcjach - wiec nawet
prosty kabel wystarczy.

--
Regards
Matt

Data: 2010-06-24 13:42:41
Autor: Robson
Transfer plikow - miedzy pc
Skonfigurować sieć.

Po co? Gdy windows nie znajdzie serwera dhcp nada sobie adres 169.254.xxx.xxx.
Uwazasz, ze jesli ktos pyta co zrobic z kartami sieciowymi to jest mu pomocne haslo :skonfigurowac siec"?

Data: 2010-06-24 20:36:57
Autor: MAR
Transfer plikow - miedzy pc
On Thu, 24 Jun 2010 08:38:15 +0200, Yakhub wrote:

[...]

Zadziała tyko gdy odległość miedzy komputerami nie przekroczy 100 metrów.
W pytaniu nic było nic o odległości.

--
Mar.

Data: 2010-06-24 09:15:55
Autor: marcink
Transfer plikow - miedzy pc
W dniu 2010-06-24 08:30, Sebin pisze:
Mam 2 komputery i chce przeniesc pliki miedzy jednym a drugim.
Oba pc maja wyjscie sieciowe. Da sie jakos przez kabel sieciowy?
Jak to zrobic?

Jak masz jeden z win7 a drugi inny to już widzę jak przenosisz ;).
Powodzenia

Data: 2010-06-24 09:24:33
Autor: spammtrapp
Transfer plikow - miedzy pc
W dniu 2010-06-24 09:15, marcink pisze:
[...]

FTP, SAMBA, RDP, VNC
na poczatek powinno starczyc

Data: 2010-06-24 09:47:14
Autor: gosmo
Transfer plikow - miedzy pc
Użytkownik "marcink" <marcink121@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hvv0nf$11q$1inews.gazeta.pl...
[...]

A dlaczego nie? Ja tak mam i nie mam z tym najmniejszych problemów. Chyba, że się tkwi w czasach Windowsa 98.

Data: 2010-06-24 16:09:51
Autor: marcink
Transfer plikow - miedzy pc
W dniu 2010-06-24 09:47, gosmo pisze:
[...]

  To podpowiedz jak to robisz..
Ja bym chciał ażeby się kompy widziały w otoczeniu sieciowym niestety WIN7 widzi VISTE a VISTA mimo że w otoczeniu sieciowym pokazuje się WIN7 to niestety nie może na niego wejść. I szukam już pomocy od jakiegoś czasu i nic..

Data: 2010-06-24 10:42:45
Autor: Maciek
Transfer plikow - miedzy pc
marcink napisał(a) w <hvv0nf$11q$1@inews.gazeta.pl> :

[...]

Pieprzenie kotka. Co tu ma system do rzeczy.
Potrzebny jest kabel krosowany i ustawienie na obu maszynach IP z tego
samego zakresu - np. 192.168.1.1 i 2. Oczywiście muszą być zasoby
udostępnione na jednej z maszyn.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-06-24 16:05:33
Autor: marcink
Transfer plikow - miedzy pc
W dniu 2010-06-24 10:42, Maciek pisze:
marcink napisaÅ‚(a) w<hvv0nf$11q$1@inews.gazeta.pl>  :

[...]

Ciekawe bo ja niemoge??

Data: 2010-06-24 13:54:53
Autor: Leszek K.
Transfer plikow - miedzy pc
Dnia Thu, 24 Jun 2010 16:05:33 +0200, marcink napisa³(a):

W dniu 2010-06-24 10:42, Maciek pisze:
marcink napisa³(a) w<hvv0nf$11q$1@inews.gazeta.pl>  :

W dniu 2010-06-24 08:30, Sebin pisze:
Mam 2 komputery i chce przeniesc pliki miedzy jednym a drugim.
Oba pc maja wyjscie sieciowe. Da sie jakos przez kabel sieciowy?
Jak to zrobic?

Jak masz jeden z win7 a drugi inny to ju¿ widzê jak przenosisz ;).
Powodzenia
Pieprzenie kotka. Co tu ma system do rzeczy.
Potrzebny jest kabel krosowany i ustawienie na obu maszynach IP z tego
samego zakresu - np. 192.168.1.1 i 2. Oczywi¶cie musz± byæ zasoby
udostêpnione na jednej z maszyn.

Ciekawe bo ja niemoge??

Olej wiadomo¶ci, ¿e sieæ jest niezidentyfikowana. Ustaw na sztywno adresy
IP. Wy³±cz zaporê. Bez problemu w7 wymienia siê plikami z xp, vist± i 98.

Data: 2010-06-24 16:44:54
Autor: maX
Transfer plikow - miedzy pc

Użytkownik "Maciek" <maciek@emti.one.nospam.pl> napisał w wiadomości news:4c231a85$0$19162$65785112news.neostrada.pl...

Pieprzenie kotka. Co tu ma system do rzeczy.
Potrzebny jest kabel krosowany

Nowsze karty sieciowe nie wymagają kabla krosowanego (wystarczy że jedna karta taka jest). Oczywiście działa to wtedy też w drugą stronę, czyli krosa można uzywać do połączenia ze switchem/hubem, zamiast zwykłego kabla.

i ustawienie na obu maszynach IP z tego
samego zakresu - np. 192.168.1.1 i 2.

Wielokrotnie już łączyłem bezpośrednio 2 kompy kablem i jeszcze nigdy nie ustawiałem ręcznie IP (pod Win98 / WinXP). Choć może Win7 coś zmienia w tej kwestii i może w nim trzeba już faktycznie wpisac IP ręcznie.

Oczywiście muszą być zasoby
udostępnione na jednej z maszyn.

To chyba tez nie jest niezbędne (acz pewien nie jestem, bo pod Win95 OSR2 jak pamiętam były problemy z połączeniem gdy komp miał wyłączone "Udostępnianie plików i drukarek").

Data: 2010-06-24 10:45:18
Autor: Xan
Transfer plikow - miedzy pc
W dniu 24.06.2010 09:15, marcink pisze:
[...]

na jednym stawiasz server FTP (np: filezilla) z drugiego l±czysz sie poprzez IP (jak jest firewall to odblokowac port 21/20) i gotowe.

co do polaczenia, ktos pisal, najprosciej poprzez switch-a

Data: 2010-06-24 13:54:08
Autor: Q
Transfer plikow - miedzy pc
na jednym stawiasz server FTP (np: filezilla) z drugiego l±czysz sie poprzez IP (jak jest firewall to odblokowac port 21/20) i gotowe.

prosciej bedzie przez sambe

co do polaczenia, ktos pisal, najprosciej poprzez switch-a

prosciej (i szybciej - moze nawet 10x :) bedzie bez switcha

Data: 2010-07-01 16:51:46
Autor: astro
Transfer plikow - miedzy pc
On Thu, 24 Jun 2010 10:45:18 +0200, Xan wrote:
na jednym stawiasz server FTP (np: filezilla) z drugiego l±czysz sie poprzez IP (jak jest firewall to odblokowac port 21/20) i gotowe.

Do domowych zastosowan wystarczy calkowicie malutki program TYPSoft FTP
Server
www.softpedia.com/get/Internet/Servers/FTP-Servers/TYPSoft-FTP-Server.shtml
Trzeba tylko domyslne ograniczenia transweru wylaczyc. Dziala nawet pod
WINE.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-06-28 12:28:04
Autor: qwerty
Transfer plikow - miedzy pc
Użytkownik "marcink" <marcink121@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvv0nf$11q$1@inews.gazeta.pl...
Jak masz jeden z win7 a drugi inny to już widzę jak przenosisz ;).
Powodzenia

No popatrz. Stacjonarny - win 7 x64, laptop - win xp x86. Wszystko ładnie działa. Może masz 2 lewe ręce?

Data: 2010-06-29 15:51:47
Autor: krzysiek82
Transfer plikow - miedzy pc
marcink pisze:
  > Jak masz jeden z win7 a drugi inny to już widzÄ™ jak przenosisz ;).
Powodzenia

dlaczego nie? protokół ten sam przecież:)

--
krzysiek82

Data: 2010-07-12 18:46:07
Autor: Rados³aw Sokó³
Transfer plikow - miedzy pc
W dniu 24.06.2010 08:30, Sebin pisze:
Mam 2 komputery i chce przeniesc pliki miedzy jednym a drugim.
Oba pc maja wyjscie sieciowe. Da sie jakos przez kabel sieciowy?

Da siê.

Jak to zrobic?

Po³±czyæ komputery kablem sieciowym krosowanym CAT5e, po
czym poprawnie skonfigurowaæ oprogramowanie po obydwu stro-
nach po³±czenia sieciowego. A oprogramowaniem zajmuje siê
grupa dyskusyjna pl.comp.os.ms-windows.winnt, na któr± prze-
kierowujê ten w±tek.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Transfer plikow - miedzy pc