Transformator z hamerykanskiego na polskie.

Data: 2011-01-10 14:25:10
Autor: neoniusz
Transformator z hamerykanskiego na polskie.
W dniu 11-01-10 12:30,  666 pisze:
Byłoby oczywiście 50 Hz zamiast 60 Hz (dla silników to spory spadek prędkości
obrotowej o 20%, ale jak z pozostałymi parametrami:  mocą i momentem
obrotowym?).
Ciekawią mnie rozwiązania zastosowane praktycznie przez Was.
Mieszkanie nie dom, na etapie deweloperskim nie pomyślałem o osobnym obwodzie
110 V (a pewnie i szkoda).
Czy transformatorki warto też ściągać ze Stanów (znów:  różnica cen), czy
raczej szukać u nas na miejscu?

Ja mam w domu zrobione dwa osobne obwody. 110V jest przerabiane przez dosc spory transformator. Czemu spory? No wiec tak. Na owym transformatorze funkcjonuja:
- pralka GE
- suszarka GE
- spora lodowka Frigidaire SBS (i to nie te polskie SBS, tylko naprawde niezla krowa)
- silnik i caly osprzet od bramy wjazdowej
- silnik i caly osprzet od bramy garazowej

Pralka i suszarka uzywane sa kilka razy w tygodniu.

Dodatkowo czasem inne pierdoly jak wiertarki, oswietlenie.
Nie wiem jak to dokladnie wyglada, bo robil mi to ojciec - elektryk/elektronik, ale moge dopytac. Wiem, ze koszty nie byly wielkie i zdecydowanie sie oplacalo.
Wymieniony wyzej sprzet dziala juz 7 lat na owym transformatorze i jakos nie chce sie zepsuc. Wszystko dziala w porzadku, mimo roznicy w czestotliwosci pradu.

Data: 2011-01-10 14:28:20
Autor: neoniusz
W dniu 11-01-10 14:25, neoniusz pisze:
Dodatkowo czasem inne pierdoly jak wiertarki, oswietlenie.

Zapomnialem jeszcze o odkurzaczu - czesto dochodzi do tego wszystkiego leciwy Rainbow. I jakos to wszystko hula ;)

Data: 2011-01-10 19:27:17
Autor: Mirek

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:igf1hl$rgt$2news.onet.pl...
W dniu 11-01-10 14:25, neoniusz pisze:
Dodatkowo czasem inne pierdoly jak wiertarki, oswietlenie.

Zapomnialem jeszcze o odkurzaczu - czesto dochodzi do tego wszystkiego leciwy Rainbow. I jakos to wszystko hula ;)

Sprawdzałeś moc pobieraną przez uzwojenie pierwotne przy braku obciążenia uzwojenia wtórnego? Sprawdź bo to może być poważna pozycja w budżecie domowym;-)

Data: 2011-01-10 19:35:14
Autor: neoniusz
W dniu 11-01-10 19:27, Mirek pisze:
Zapomnialem jeszcze o odkurzaczu - czesto dochodzi do tego wszystkiego
leciwy Rainbow. I jakos to wszystko hula ;)

Sprawdza³eœ moc pobieran¹ przez uzwojenie pierwotne przy braku obci¹¿enia
uzwojenia wtĂłrnego? SprawdÂź bo to moÂże byĂŚ powaÂżna pozycja w budÂżecie
domowym;-)

Nie sprawdzalem, ale od paru lat wszystko dziala i rachunki za prad sa w normie. W porownaniu z sasiadami to sa nawet nizsze ;)

Transformator z hamerykanskiego na polskie.