Transkacja KK w biletomacie bez PIN-u

Data: 2011-08-15 19:25:57
Autor: Darek
Transkacja KK w biletomacie bez PIN-u
Witam

Dzis przedluzalem waznosc biletu na karcie miejskiej w W-wie (bilet 90-dniowy
za 196 zl). I zdziwilo mnie troche, ze biletomat nie wymagal do tej transakcji
PIN-u. Karta byla to KK mBanku:
 http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/kredytowe/Visa_Electron/
a biletomat Mennicy Polskiej.
Kiedys gdy przedluzalem waznosc biletu to zawsze biletomat wymagal PIN-u.
Czy zaszly jakies zmiany, czy te biletomaty raz zadaja PIN-u a innym razem z
jakiegos powodu nie?

Darek

Data: 2011-08-15 17:39:49
Autor: witek
On 8/15/2011 2:25 PM, Darek wrote:
[...]

raczej normalna sytuacja, ale nie w Polsce.
W wielu miejscach przy dronych transakcjach anie nie uzywam pinu, a nie nie podpisuje wydruku.
Ryzyko bierze na siebie sprzedawca, ale za to wygrywa w szybkosci obslugi i kosztach zatrudnienia np. nastepnych kasjerek w sklepie.
Po prostu przekalkulowal i wyszlo mu ze sie opłaca.

Data: 2011-08-15 23:54:48
Autor: krzysztofsf
On 16 Sie, 00:39, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

Ryzyko bierze na siebie sprzedawca, ale za to wygrywa w szybkosci
obslugi i kosztach zatrudnienia np. nastepnych kasjerek w sklepie.
Po prostu przekalkulowal i wyszlo mu ze sie opłaca.

A jak sie to ma do regulaminow polskich KK?
Jak moze wygladac reklamacja takiej transakcji, podobnie jak
reklamacji bezstykowej?

Zwlaszcza w przypadku czasowego "podkradzenia" komus karty lub
zorientowniu sie w jej braku po kilku czy wiecej dniach od transakcji?

Data: 2011-08-16 04:14:50
Autor: witek
On 8/16/2011 1:54 AM, krzysztofsf wrote:
[...]

Reklamacja jak kazda inna.
Rozpatrywana niezwloczie po uplywie 200 dni. :)
Karty nalezy pilnowac, zeby ci jej nikt czasowo nie podkradal.
Z tym, ze bank jak nie ma nagrania z monitoringu, to raczej nie ma szans udowodnic, ze to ty, z tym, ze w polskich realiach pewnie oprze sie o sąd.

Data: 2011-08-16 07:58:19
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 15 Aug 2011 23:54:48 -0700, krzysztofsf napisał(a):

[...]

Taka transakcja nie powinna obciążać posiadacza karty, aczkolwiek jak znam życie skończy się na wykazaniu, że posiadacz jednak raczył użyć kartę w taki sposób (jeśli użył).

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-08-16 01:48:29
Autor: krzysztofsf
On 16 Sie, 09:58, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> [...]

Taka transakcja nie powinna obciążać posiadacza karty, aczkolwiek jak
znam życie skończy się na wykazaniu, że posiadacz jednak raczył użyć

Winny zawsze bedzie wlasciciel, gdyz nienalezycie zabezpieczyl karte.

Po okresie tlumaczenia, jakim bezpieczniejszym w porownaniu do gotowki
produktem sa karty, trwa obecnie wciskanie na sile produktow i
rozwiazan pozbawionych jakichkolwiek zabezpieczen, trudnych do
sprawdzenia stanu (czy ktos korzystal i ile pieniedzy zostalo) w
porownaniu do portfela z gotowka.

Data: 2011-08-16 04:19:59
Autor: witek
On 8/16/2011 3:48 AM, krzysztofsf wrote:
[...]

a to juz wiadomo od dawna.
karta jest tak dobra jak bank, ktory ja wydal.
polskie banki jeszcze sie nie nauczyly bycia frontem do klienta.
dopiero jak ludzie zaglosuja nogami to sie moze cos zmieni.

Tylko najpiew ludzie musiliby sie zmienic, a z tym bedzie ciezko.

Data: 2011-08-17 14:33:30
Autor: Kamil
Dnia Tue, 16 Aug 2011 01:48:29 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):

Winny zawsze bedzie wlasciciel, gdyz nienalezycie zabezpieczyl karte.
                      ^^^^^^^^^^
Czyli bank ;P
Ty jesteś li tylko użytkownikiem karty - właścicielem jest ...bank. To tak
gwoli ścisłości.

Data: 2011-08-16 11:09:44
Autor: Jarek Andrzejewski
Transkacja KK w biletomacie bez PIN-u
On Mon, 15 Aug 2011 23:54:48 -0700 (PDT), krzysztofsf
<krzysztofsf@wp.pl> wrote:

[...]

Pamiętajcie, że bilety 30 i 90-dniowe kodowane są na imiennych
kartach, więc reklamacja będzie dość prosta, bo wiadomo, kto
skorzystał.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-15 22:35:01
Autor: fReLuZ
W dniu 2011-08-15 21:25, Darek pisze:
[...]

To samo mialem w biletomacie w Londynie.

Data: 2011-08-16 02:36:28
Autor: Marcin
> [...]

> jakiegos powodu nie?

To samo mialem w biletomacie w Londynie.

Mialem to samo w parkomacie w Paryżu (kwota 45 E)
Wypukła KK mBanku z rybką.

Marcin

Data: 2011-08-15 22:53:37
Autor: JerzyR
Transkacja KK w biletomacie bez PIN-u
to samo na bramkach autostradowych np. Chorwacja

Data: 2011-08-16 00:47:17
Autor: Waldek

Użytkownik "JerzyR" <jerzyjb@data.pl> napisał w wiadomości news:4e498751news.home.net.pl...

to samo na bramkach autostradowych np. Chorwacja

i to juz od wielu lat jak pamietam ;)

Transkacja KK w biletomacie bez PIN-u