Transmiter FM z RDS marki PEIYING

Data: 2012-10-16 15:59:54
Autor: saki
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
Pytanie czy ktoś przerabiał takie urządzonko i czy ma to w ogóle sens?
Kiedyś miałem taki prosty za 30zl i w jednym aucie grał nawet znosnie w
drugim szumy i trzaski
były zbyt słyszalne na tej samej pustej czestotliwosci. Widocznie inny był
układ antenowy
ido anteny czy bezpośrednio do radioodiornika docierał zbyt słaby sygnał.
Pozbyłem się.
Teraz na portalu aukcyjnym można kupić taki wynalazek za 50-70zł.
Czy coś się zmieniło w kwestii jakości czy to dalej szumofon?

Data: 2012-10-16 16:10:10
Autor: tÎż
saki wrote:

Teraz na portalu aukcyjnym można kupić taki wynalazek za 50-70zł. Czy
coś się zmieniło w kwestii jakości czy to dalej szumofon?

Transmiter FM jest gównem z istotny swego działania. Rozrzut jakościowy to obszar pomiędzy zwykłym gównem, a mega gównem.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-16 18:25:26
Autor: Myjk
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
16 Oct 2012 16:10:10 GMT, tÎż
Transmiter FM jest gównem z istotny swego działania. Rozrzut jakościowy to obszar pomiędzy zwykłym gównem, a mega gównem.

Wiesz, zależy kto słucha. Są tacy, co słyszą _znaczącą_ różnicę przy
odsłuchu w samochodzie popkawałków z oryginalnej płyty CD i pliku MP3 @
320kb/s. Są też tacy, co potrafią słuchać muzyki z transmitera i z
pewnością zrobi im różnicę jakoś w transmiterze za 30 i 80 zł. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-16 19:13:17
Autor: Marcin N
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
W dniu 2012-10-16 18:25, Myjk pisze:
16 Oct 2012 16:10:10 GMT, tÎż

Transmiter FM jest gównem z istotny swego działania.
Rozrzut jakościowy to obszar pomiędzy zwykłym gównem,
a mega gĂłwnem.

Wiesz, zależy kto słucha. Są tacy, co słyszą _znaczącą_ różnicę przy
odsłuchu w samochodzie popkawałków z oryginalnej płyty CD i pliku MP3 @
320kb/s.

Nie ma takich. Są najwyżej tacy, którzy mówią, że słyszą różnicę.

Ślepe testy wykazały, że różnica jest nie do uchwycenia.

--
MN

Data: 2012-10-17 11:08:04
Autor: K
W dniu 16-10-2012 19:13, Marcin N pisze:
[...]

link? bo az jestem ciekaw kto to robil

Data: 2012-10-17 05:24:52
Autor: Adam Adamaszek
[OT] Re: Transmiter FM z RDS marki PEIYING
W dniu środa, 17 października 2012 11:08:07 UTC+2 użytkownik K napisał:

> Ślepe testy wykazały, że różnica jest nie do uchwycenia.

link? bo az jestem ciekaw kto to robil

Tu jest ciekawy przykład ślepego testu:

http://www.matrixhifi.com/contenedor_ppec_eng.htm

a to:

http://rationalwiki.org/wiki/Audio_woo

też warto przejrzeć, ciekawa lektura.

pozdr
AA

Data: 2012-10-17 14:03:33
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-17 11:08, K pisze:

[...]

Może być kłopot.
Sprawa była głośna ja jednym forum w rodzaju "audio woodoo" lata temu.
Jeden człowiek zrobił płytę testową z muzyką nagraną na różne sposoby. Zrobił to tak mądrze, że nie dało się dojść, który utwór jaką ma metodę kodowania. Grupa chętnych audiofili podjęła rękawicę. Każdy słuchał na swoim ulubionym sprzęcie i miał poszeregować utwory wg jakości.

Dopiero MP3 128 kbit było wychwytywane - a i to tylko przez niektórych. Szczegółów już nie pamiętam, ale MP3 320 to zupełnie nie do wyłapania było.

--
MN

Data: 2012-10-17 05:39:59
Autor: Adam Adamaszek
W dniu środa, 17 października 2012 14:03:18 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

Szczegółów już nie pamiętam, ale MP3 320 to zupełnie nie do wyłapania było.

Sam możesz spróbować:

http://www.noiseaddicts.com/2009/03/mp3-sound-quality-test-128-320/

pozdr
AA

Data: 2012-10-17 16:00:09
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-17 14:39, Adam Adamaszek pisze:
[...]

Czego by dowiodła moja próba?
Niczego.

--
MN

Data: 2012-10-17 17:28:24
Autor: tÎż
K wrote:

link? bo az jestem ciekaw kto to robil

Już ponad 10 lat temu zaproszono grupę audiofilów, posadzono ich przed audiofilskim sprzętem i kazano odróżnić dobrze zrobione mp3 128 kbps od cd-audio w ślepych testach. Nie udało im się. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-17 17:26:36
Autor: tÎż
Marcin N wrote:

Nie ma takich. Są najwyżej tacy, którzy mówią, że słyszą różnicę.

Ależ oni słyszą różnicę, tyle, że generuje ją ich mózg. :) No i czasami różnica rzeczywiście istnieje, jeśli mp3 jest podle zrobione.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-17 19:35:05
Autor: J.F
Użytkownik "t?" napisał w wiadomości grup
Marcin N wrote:
Nie ma takich. Są najwyżej tacy, którzy mówią, że słyszą różnicę.

Ależ oni słyszą różnicę, tyle, że generuje ją ich mózg. :) No i czasami
różnica rzeczywiście istnieje, jeśli mp3 jest podle zrobione.

Roznice w bezposrednim porownaniu uslyszec latwiej.

Tylko trudno orzec czy to roznica na plus czy minus :-)

J.

Data: 2012-10-16 16:56:51
Autor: Arbiter

Użytkownik "saki" <saki_ono123@interia.pl> napisał w wiadomości news:507d685c$0$26691$65785112news.neostrada.pl...
Pytanie czy ktoś przerabiał takie urządzonko i czy ma to w ogóle sens?
Kiedyś miałem taki prosty za 30zl i w jednym aucie grał nawet znosnie w

raczej to nie ma sensu, lepiej kupić telefon z transmiterem (np Nokia N8) działa lepiej od takich szajsów za 30zł a przy okazji mozna puszczac z niego muzykę lub filmy

Data: 2012-10-16 17:15:02
Autor: Lewis
W dniu 2012-10-16 16:56, Arbiter pisze:
[...]

Może lepiej kupić radio z BT niż tel z transmiterem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-10-16 20:47:25
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-16 17:15, Lewis pisze:
[...]

Szczególnie wtedy, kiedy w samochodzie jest radio fabryczne.
Polecam każdemu ;)

Data: 2012-10-16 20:56:44
Autor: Lewis
W dniu 2012-10-16 20:47, Artur Maśląg pisze:
[...]

No i co z tego że jest fabryczne?

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-10-16 21:11:25
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-16 20:56, Lewis pisze:
[...]

Koszty, bądź brak takiej opcji. Transmiter za 50zł działa całkiem
dobrze. Żadnych ingerencji w samochodzie.

Data: 2012-10-16 19:54:48
Autor: tÎż
Artur Maśląg wrote:

Transmiter za 50zł działa całkiem dobrze.

No cóż, jeden powiesi sobie w salonie obraz znanego malarza, innego satysfakcjonuje plakat z gołą babą z Wampa... :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-16 21:34:34
Autor: Myjk
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
Tue, 16 Oct 2012 20:56:44 +0200, Lewis
No i co z tego Ĺźe jest fabryczne?

Montaż marketowego wychodzi czasem drastycznie słabo, vide:
http://kut.as/mazda6_radio_org
http://kut.as/mazda6_radio_1din

Widziałem wiele takich modyfikacji i nigdy nie wyglądało to lepiej niż
firmowe. W Toykach, gdzie radio jest wkomponowane w nawiewy w ogĂłle nie ma
sensownej opcji na podmianę. Oczywiście znam też takich, co montowali
drugie radio gdzieś w schowku. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-16 19:40:09
Autor: tÎż
Myjk wrote:

Montaż marketowego wychodzi czasem drastycznie słabo, vide:
http://kut.as/mazda6_radio_org
http://kut.as/mazda6_radio_1din

To jest i tak piękne w porównaniu np. z:
http://img705.imageshack.us/img705/9155/radio2ew.jpg

:D

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-17 00:29:19
Autor: J.F.
Dnia Tue, 16 Oct 2012 21:34:34 +0200, Myjk napisał(a):
Tue, 16 Oct 2012 20:56:44 +0200, Lewis
No i co z tego że jest fabryczne?
Montaż marketowego wychodzi czasem drastycznie słabo, vide:
http://kut.as/mazda6_radio_org
http://kut.as/mazda6_radio_1din

Ale to przeciez nie to samo ... caly panel zmieniles ? Moze trzeba bylo nie zmieniac, albo troche ozdobek dorobic :-)

Widziałem wiele takich modyfikacji i nigdy nie wyglądało to lepiej niż
firmowe. W Toykach, gdzie radio jest wkomponowane w nawiewy w ogóle nie ma
sensownej opcji na podmianę.

Sa tez takie co sa mocno zintegrowane z samochodem, po zmianie znika
wyswietlacz, sterowannie z kierownicy itp ..

Ale z drugiej strony ... jak ksiazek slucham, to sobie cenie ze wychodze z
auta, ale telefon zabieram ze soba i kontynuuje sluchanie.

J.

Data: 2012-10-17 07:15:16
Autor: Myjk
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
Wed, 17 Oct 2012 00:29:19 +0200, J.F.
[...]

Skąd Ci przyszło do głowy, że to moje?
W życiu pięknym bym czegoś takiego nie popełnił.
Zresztą, to są wersje US, a ja mam ładniejszą EU. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-17 13:14:06
Autor: J.F
UĹźytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości
[...]

Tym niemniej jak sie przyjrzec, to to nie jest "adapter" zaslepka, tylko caly panel inny.

W życiu pięknym bym czegoś takiego nie popełnił.

Tym niemniej jak sie przyjrzec, to jesli nie jest jest to kwestia wplywu zdjecia, i ma ktos gust taki jak ja ... to kiepski wyglad wynika z rozmiarow i proporcji.
Trzeba jakos radyjko powiekszyc ... np dodac ramke ze szlachetnej sklejki :-)

Albo zmienic gust i uwazac ze nowe jest ladniejsze :-)

Wiec to akurat slaby przyklad przeciwko zmianie radyjka :-)

J.

Data: 2012-10-16 17:50:02
Autor: K
W dniu 16.10.2012 15:59, saki pisze:
[...]

jak dla mnie to dzwiek jest wyjatkowo gowniany (plaski), a z kilkoma mialem juz do czynienia.

Data: 2012-10-16 19:04:43
Autor: saki
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
w odpowiedzi na wszystkie posty:

tak jak pisałem miałem już w poprzednim aucie taki wynalazek i tam spisywał się na akceptowalnym poziomie.
Nie było szału ale jako alternatywe do sieczki nadawanej na FM'ie i z braku dostępności dwójki w niektórych
regionach pozostawało mi jedynie to rzwiązanie.
Akutalnie nie chce bawić się w wymianę radia bo mam firmowe i nie chce kupować przejsciówki do sterowania w kierownicy
i wyświetlacza RDS bo kosztuje 220zl.
Pytam czy zwiekszyli np. moc nadawania w tych gowienkach bo w tym aucie ktore aktualnie posiadam transmiter
za 30zl szumiał za bardzo.

Data: 2012-10-16 10:44:05
Autor: Adam Adamaszek
W dniu wtorek, 16 października 2012 19:05:01 UTC+2 użytkownik saki napisał:
Akutalnie nie chce bawić się w wymianę radia bo mam firmowe i nie chce kupować przejsciówki do sterowania w kierownicy

Możesz też wlutować kabel z wejściem słuchawkowym za przedwzmacniaczem sygnału z kasety (jeśli to kaseciak), lub gdzieś na torze audio radia AM (jeśli nie).

W kaseciakach jest najłatwiej, bo kupując kasetę z kabelkiem, która "zajmie" mechanizm masz od razu kabel, który możesz przylutować.

Koszt jest równy kosztowi kabla/kasety (jeśli znacie się z lutownicą), bądź +kilkadziesiąt PLN za robociznę jakiegoś elektronika mającego więcej, niż mgliste pojęcie o tym, co robi.

pozdr
AA

Data: 2012-10-16 20:38:21
Autor: saki
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
Możesz też wlutować kabel z wejściem słuchawkowym za przedwzmacniaczem sygnału z kasety (jeśli to kaseciak), lub gdzieś na torze audio radia AM (jeśli nie).

no nie jest to kaseciak, ma już CD
a co do AM to w którym miejscu toru twierdzisz, że można się wpiąć z sygnałem?

Data: 2012-10-16 21:03:45
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  saki pisze tak:

no nie jest to kaseciak, ma już CD a co do AM to w którym miejscu
toru twierdzisz, że można się wpiąć z sygnałem?

ma gałkę czy guziki ciszej głośniej?

jak ma gałkę to do potencjometru się podlutuj
jak nie ma to do scalaka od głośności lub do wyjścia napędu cd

kable lewy i prawy przez kondesatory np 10uF

masę tam gdzie najmniej słychać mikroprocesor komórki czy mpetrójki
np masa potencjometru lub masa końcówki mocy

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-10-16 21:15:58
Autor: saki
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
ma gałkę czy guziki ciszej głośniej?

gałka, ale zdaje się funkcja jest realizowana cyfrowo

[...]

za dużo dłubania jak na moje możliwości czasowe,
chyba zaryzykuje zakup transmitera
Pytanie czy można w jakiś spoósb podwyższyć trochę moc nadawania lub czy takie urządzenia ma jakąkolwiek antene typu
kabalek czy to po prostu kawałek ścieżki na płytce, czy w ogóle nic nie ma i sam chip emituje fale?

Data: 2012-10-16 21:22:15
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-16 21:15, saki pisze:
[...]

Stracisz czas, okaże się, że coś nie udało :>

[...]

Mam jakiś za 50zł - sprawdzony w 3 samochodach. Działa całkiem
dobrze (z RDS), leży gdzieś w szufladzie. Jak jesteś z DC to mogę
pożyczyć (jak znajdę) celem testów :)

Data: 2012-10-16 21:25:37
Autor: saki
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
Mam jakiś za 50zł - sprawdzony w 3 samochodach. Działa całkiem
dobrze (z RDS), leży gdzieś w szufladzie. Jak jesteś z DC to mogę
pożyczyć (jak znajdę) celem testów :)

dziękuję, polnoc wojewodztwa, ale bywam czasami,
a możesz zidentyfokować jego nazwę, producenta i czy to taki z serii co wyswiela na swoim
wyświetlaczu czestotliość, czy ma też swój wyswietlacz IDTag i inne

Data: 2012-10-16 21:35:22
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-16 21:25, saki pisze:
[...]

Napisane jest RDS FM TRANSMITTER ;) Ma własny wyświetlacz, ustawia się
częstotliwość, wyświetla idtagi itd. Nie wiem tylko gdzie jest pilot
- ostatnio nim (pilotem) uruchomiłem znajomej jej transmitter (podobna
historia - fabryczne radio w Hondzie tylko z CD). Pewnie gdzieś leży.

Data: 2012-10-17 08:22:13
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-16 21:35, Artur Maśląg pisze:

Napisane jest RDS FM TRANSMITTER ;) Ma własny wyświetlacz, ustawia się
częstotliwość, wyświetla idtagi itd.

Czy te Wasze transmitery potrafią wznowić utwór od miejsca, w którym został przerwany przez np. wyłączenie silnika?
Mój niestety po wznowieniu zasilania zaczyna dany utwór od początku i nie ma przewijania, a że używam go do słuchowisk - to marnie to działa.

--
MN

Data: 2012-10-17 13:08:32
Autor: J.F
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup
Czy te Wasze transmitery potrafią wznowić utwór od miejsca, w którym został przerwany przez np. wyłączenie silnika?

Az tak to chyba nie. Utwor pamieta, ale w srodku to nie.

Mój niestety po wznowieniu zasilania zaczyna dany utwór od początku i nie ma przewijania, a że używam go do słuchowisk - to marnie to działa.

Mp3splitter i bedziesz mial po 5 minut :-)

Ale moj nie przerywa po wylaczeniu silnika, tylko jak wyskoczy z gniazdka  :-)

J.

Data: 2012-10-17 13:52:52
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-17 08:22, Marcin N pisze:
[...]

Tego nie pamiętam - w końcu leży w szufladzie ;)

Mój niestety po wznowieniu zasilania zaczyna dany utwór od początku i
nie ma przewijania, a że używam go do słuchowisk - to marnie to działa.

Mój przewijanie (dowolne) ma.

Data: 2012-10-17 00:04:00
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  saki pisze tak:

za dużo dłubania jak na moje możliwości czasowe,
chyba zaryzykuje zakup transmitera

kohany żebyś słyszał jak zarzucę Dire Straits z mojego mp3
po kablu, do Blaupunkta z wyrwanym kaseciakiem.

jaki jest odstęp sygnał/szum az sie piesi na pasach zglądają ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-10-16 21:26:23
Autor: Myjk
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
Tue, 16 Oct 2012 20:38:21 +0200, saki
no nie jest to kaseciak, ma juĹź CD

Jakie auto i rocznik? :P Strzelam: Vectra! ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-16 21:50:09
Autor: saki
Transmiter FM z RDS marki PEIYING
Jakie auto i rocznik? :P Strzelam: Vectra! ;)

blisko, blisko, skad wiesz? po cenie przejsciowki?

Data: 2012-10-17 00:23:08
Autor: J.F.
Dnia Tue, 16 Oct 2012 15:59:54 +0200, saki napisał(a):
Teraz na portalu aukcyjnym można kupić taki wynalazek za 50-70zł.
Czy coś się zmieniło w kwestii jakości czy to dalej szumofon?

Nie wiem jak peiying, ale ja w innym narzekam raczej na moc .. i w dluzszej
trasie trzeba kanal zmieniac, bo silne stacje przeszkadzaja.

J.

Transmiter FM z RDS marki PEIYING