Data: 2014-03-25 14:58:47 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Ponieważ zadałem to pytanie na grupie militarnej i uzyskałem odpowiedĽ:
"Poczytaj se grupę lotników. Żeby nie nadawało na ziemi albo jak się popsuje." Z czym się nie zgadzam do końca. To chciałbym zapocz±tkować wymianę zdań na temat dlaczego w samolotach nie ma transponderów np. awaryjnych których się nie da wył±czyć. Pancerne drzwi do kokpitu dało się wprowadzić a byle terrorysta może wył±czyć transponder. Przecież to nielogiczne. Pozdrawiam -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-25 15:10:31 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Transponder | |
To chciałbym zapoczątkować wymianę zdań na temat dlaczego w samolotach Możliwość odłączenia jest ze względu na np pożar, zwarcie, albo uszkodzenie gdyby (co mało prawdopodobne ale jednak) transponder zakłócał wykrywanie innych samolotów. Oprócz tego dotąd ogólne podejście było na 100% zaufanie wobec pilota. To się zmienia, i cała ta sprawa sugeruje że automatyzacja zacznie eliminować pilotów. |
|
Data: 2014-03-25 15:15:22 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53318e57$0$2374$65785112news.neostrada.pl...
Pożar mnie nie przekonuje. Mógłby być jeden wyłączalny przez pilota i drugi awaryjny który by się uruchamiał po zaniku sygnału z pierwszego i by był niewyłączalny. Ktoś tu zadał pytanie czy flight recordery tez są wyłączalne bezpiecznikami? -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-25 15:55:08 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Transponder | |
Transponder musi być wyłączany po wylądowaniu, by nie wprowadzać zamieszania. Zapewne zostaną zmienione przepisy, z tym że najpewniej wprowadzą obowiązek ciągłych komunikatów ACARS a nie transponderów, bo ich i tak nie byłoby widać na srodku oceanu. Ktoś tu zadał pytanie czy flight recordery tez są wyłączalne To zależy od typu samolotu, w wielu typach ponoć tak jest. |
|
Data: 2014-03-26 01:06:08 | |
Autor: Kris | |
Transponder | |
W dniu wtorek, 25 marca 2014 15:55:08 UTC+1 użytkownik /dev/SU45 napisał:
> Kto¶ tu zadał pytanie czy flight recordery tez s± wył±czalne Nawet jak odnajd± czarne skrzynki z tego samolotu to za dużo się nie dowiedz± bo ponoć rejestrowane s± dwie ostatnie godziny lotu a samolot leciał po zniknięciu z radaru podobno nawet 8 godzin. Czyli kluczowy moment(zmiana kursu) nie będzie zarejestrowany. Z drugiej jednak strony- wyprowadĽcie mnie z błędu je¶li się mylę bo ale te czarne skrzynki to co¶ na wzór dysku twardego? Je¶li tak i dane s± nadpisywane w zakresie 2 godzin to nawet tak nadpisane dane można próbować odzyskać. Dobrze kombinuje? |
|
Data: 2014-03-26 09:22:34 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:92653b11-f78b-4967-8aeb-5655b34b6e6dgooglegroups.com... W dniu wtorek, 25 marca 2014 15:55:08 UTC+1 użytkownik /dev/SU45 napisał: Nawet jak odnajd± czarne skrzynki z tego samolotu to za dużo się nie dowiedz± bo ponoć rejestrowane s± dwie ostatnie godziny lotu a samolot leciał po zniknięciu z radaru podobno nawet 8 godzin. Czyli kluczowy moment(zmiana kursu) nie będzie zarejestrowany. Z drugiej jednak strony- wyprowadĽcie mnie z błędu je¶li się mylę bo ale te czarne skrzynki to co¶ na wzór dysku twardego? Je¶li tak i dane s± nadpisywane w zakresie 2 godzin to nawet tak nadpisane dane można próbować odzyskać. Dobrze kombinuje? Chyba nie do końca. To raczej nie s± dyski magnetyczne (tak przynajmniej widziałem na szajsnational) tylko karty pamięci (flash?). I raczej w nich jak nadpiszesz to poprzednia zawarto¶ć znika. -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-26 16:02:58 | |
Autor: nowyr | |
Transponder | |
"Kris" <kszysztofc@gmail.com> wrote in message news:92653b11-f78b-4967-8aeb-5655b34b6e6dgooglegroups.com... W dniu wtorek, 25 marca 2014 15:55:08 UTC+1 użytkownik /dev/SU45 napisał: > Kto¶ tu zadał pytanie czy flight recordery tez s± wył±czalne Nawet jak odnajd± czarne skrzynki z tego samolotu to za dużo się nie dowiedz± bo ponoć rejestrowane s± dwie ostatnie godziny lotu a Godzina rozmów i ponad dobę danych telemetrycznych. O ile nie wył±czył skrzynek |
|
Data: 2014-03-26 08:29:00 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:533198cc$0$2149$65785112news.neostrada.pl... Transponder musi być wyłączany po wylądowaniu, by nie wprowadzać zamieszania. To nie stanowi żadnego problemu technicznego. Działanie może byc automatycznie uzależnione od prędkości i/lub wysokości. Zapewne zostaną zmienione przepisy, z tym że najpewniej wprowadzą obowiązek ciągłych komunikatów ACARS a nie transponderów, bo ich i tak nie byłoby widać na srodku oceanu. Tu coś jest na rzeczy. Ale chyba lepiej żeby obydwa systemy działały. Ciekawi mnie czy satelity nie mogą odbierac sygnałów transponderów. Ktoś tu zadał pytanie czy flight recordery tez są wyłączalne No to to już jest mega dziwne. -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-26 10:19:18 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Transponder | |
Tu coś jest na rzeczy. Ale chyba lepiej żeby obydwa systemy działały. No nie, to zupełnie inna zasada działania i inne częstotliwości, anteny itd. |
|
Data: 2014-03-26 10:59:02 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53329b96$0$2229$65785112news.neostrada.pl...
Skoro podsłuchują większość transmisji naziemnych to chyba tego też słuchają niejako przypadkiem? (ehelon) -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-26 16:04:38 | |
Autor: nowyr | |
Transponder | |
"OGONek~" <spamerzy@wszyskichkrajów.$%*&&(.sie> wrote in message news:lgu8d6$633$1pippin.nask.net.pl... Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53329b96$0$2229$65785112news.neostrada.pl... Tak ale te fale rozchodzą się po liniach prostych. Zasięg kilkaset km z wysokości przelotowej. Dalej nie usłyszysz. |
|
Data: 2014-03-27 10:41:49 | |
Autor: Tomek | |
Transponder | |
W dniu 2014-03-26 10:19, /dev/SU45 pisze:
Częstotliwość czy anteny nie byłyby problemem dla satelitów - raczej pojemność systemu. Jest dosyć sporo samolotów w każdej chwili w powietrzu a satelita nawet na niskiej orbicie widzi obszar o promieniu kilku tysięcy kilometrów, a dany obszar jest w polu widzenia satelity przez czas rzędu minut. Przy wyższej orbicie - widzimy dany obszar dłużej, ale też o ileś tysięcy transponderów więcej. To by się dało rozwiązać, ale czy ktoś będzie skłonny wydać miliardy na takie zabawki? Raczej będą skłonni przyjąć utratę jednego czy drugiego samolotu co jakiś czas, bo tak taniej... |
|
Data: 2014-03-27 18:30:58 | |
Autor: Bruno | |
Transponder | |
Dnia Thu, 27 Mar 2014 10:41:49 +0100, Tomek napisał(a):
W dniu 2014-03-26 10:19, /dev/SU45 pisze: Amerykanie nad czym¶ takim pracuj±. http://en.wikipedia.org/wiki/Next_Generation_Air_Transportation_System -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2014-03-25 21:45:32 | |
Autor: nowyr | |
Transponder | |
"OGONek~" <spamerzy@wszyskichkrajów.$%*&&(.sie> wrote in message news:lgs22n$pag$1pippin.nask.net.pl... To chciałbym zapocz±tkować wymianę zdań na temat dlaczego w samolotach nie ma transponderów np. awaryjnych których się nie da wył±czyć. Pancerne drzwi do kokpitu dało się wprowadzić a byle terrorysta może wył±czyć transponder. Przecież to nielogiczne. Czasem kraje używaj± samolotów do niejawnych przelotów, takich z broni± dla różnych bojówek, czasem transportuj± terrorystów, dysydentów, czasem złoto, a czasem materiały radioaktywne i chc± mieć możliwo¶ć wył±czenia tych systemów. Jak widać mimo wył±czenia co¶ się do końca nie wył±czyło. Pytanie czemu się nie wył±czyło? Czyżby był backdoor? Pytanie dalej id±ce czy w F16 też s± takie ficzery? |
|
Data: 2014-03-26 08:30:37 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Użytkownik "nowyr" <dk@yr.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5331eaef$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
To niech sobie je wył±cz± na stałe przed lotem. Mi chodzi o cywilne maszyny używane zgodnie z przeznaczeniem a nie do tajnych misji. Przecież nie domagamy się by B2 miał na stałe wł±czony transponder ;-)) -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-26 16:01:36 | |
Autor: nowyr | |
Transponder | |
"OGONek~" <spamerzy@wszyskichkrajów.$%*&&(.sie> wrote in message news:lgtvn6$1uk$1pippin.nask.net.pl... Czasem kraje używaj± samolotów do niejawnych przelotów, takich z broni± dla różnych bojówek, czasem transportuj± terrorystów, dysydentów, czasem złoto, a czasem materiały radioaktywne i chc± mieć możliwo¶ć wył±czenia tych systemów. Jak widać mimo wył±czenia co¶ się do końca nie wył±czyło. Pytanie czemu się nie wył±czyło? Czyżby był backdoor? Pytanie dalej id±ce czy w F16 też s± takie ficzery? Ale po to się reanimuje trupy linii lotniczych żeby mieć dzwi do niejawnych przelotów lub transportu niejawnego. Inaczej taki LOT, jak mniemam, byłby na ¶mietniku historii. Cały kłopot w tym, że te systemy musz± mieć możliwo¶ć skutecznego wył±czenia, a wariat pilot zawsze się kiedy¶ znajdzie. |
|