Data: 2014-03-25 15:10:31 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Transponder | |
To chciałbym zapoczątkować wymianę zdań na temat dlaczego w samolotach Możliwość odłączenia jest ze względu na np pożar, zwarcie, albo uszkodzenie gdyby (co mało prawdopodobne ale jednak) transponder zakłócał wykrywanie innych samolotów. Oprócz tego dotąd ogólne podejście było na 100% zaufanie wobec pilota. To się zmienia, i cała ta sprawa sugeruje że automatyzacja zacznie eliminować pilotów. |
|
Data: 2014-03-25 15:15:22 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53318e57$0$2374$65785112news.neostrada.pl...
Pożar mnie nie przekonuje. Mógłby być jeden wyłączalny przez pilota i drugi awaryjny który by się uruchamiał po zaniku sygnału z pierwszego i by był niewyłączalny. Ktoś tu zadał pytanie czy flight recordery tez są wyłączalne bezpiecznikami? -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-25 15:55:08 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Transponder | |
Transponder musi być wyłączany po wylądowaniu, by nie wprowadzać zamieszania. Zapewne zostaną zmienione przepisy, z tym że najpewniej wprowadzą obowiązek ciągłych komunikatów ACARS a nie transponderów, bo ich i tak nie byłoby widać na srodku oceanu. Ktoś tu zadał pytanie czy flight recordery tez są wyłączalne To zależy od typu samolotu, w wielu typach ponoć tak jest. |
|
Data: 2014-03-26 01:06:08 | |
Autor: Kris | |
Transponder | |
W dniu wtorek, 25 marca 2014 15:55:08 UTC+1 u¿ytkownik /dev/SU45 napisa³:
> Kto¶ tu zada³ pytanie czy flight recordery tez s± wy³±czalne Nawet jak odnajd± czarne skrzynki z tego samolotu to za du¿o siê nie dowiedz± bo ponoæ rejestrowane s± dwie ostatnie godziny lotu a samolot lecia³ po znikniêciu z radaru podobno nawet 8 godzin. Czyli kluczowy moment(zmiana kursu) nie bêdzie zarejestrowany. Z drugiej jednak strony- wyprowad¼cie mnie z b³êdu je¶li siê mylê bo ale te czarne skrzynki to co¶ na wzór dysku twardego? Je¶li tak i dane s± nadpisywane w zakresie 2 godzin to nawet tak nadpisane dane mo¿na próbowaæ odzyskaæ. Dobrze kombinuje? |
|
Data: 2014-03-26 09:22:34 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
U¿ytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:92653b11-f78b-4967-8aeb-5655b34b6e6dgooglegroups.com... W dniu wtorek, 25 marca 2014 15:55:08 UTC+1 u¿ytkownik /dev/SU45 napisa³: Nawet jak odnajd± czarne skrzynki z tego samolotu to za du¿o siê nie dowiedz± bo ponoæ rejestrowane s± dwie ostatnie godziny lotu a samolot lecia³ po znikniêciu z radaru podobno nawet 8 godzin. Czyli kluczowy moment(zmiana kursu) nie bêdzie zarejestrowany. Z drugiej jednak strony- wyprowad¼cie mnie z b³êdu je¶li siê mylê bo ale te czarne skrzynki to co¶ na wzór dysku twardego? Je¶li tak i dane s± nadpisywane w zakresie 2 godzin to nawet tak nadpisane dane mo¿na próbowaæ odzyskaæ. Dobrze kombinuje? Chyba nie do koñca. To raczej nie s± dyski magnetyczne (tak przynajmniej widzia³em na szajsnational) tylko karty pamiêci (flash?). I raczej w nich jak nadpiszesz to poprzednia zawarto¶æ znika. -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-26 16:02:58 | |
Autor: nowyr | |
Transponder | |
"Kris" <kszysztofc@gmail.com> wrote in message news:92653b11-f78b-4967-8aeb-5655b34b6e6dgooglegroups.com... W dniu wtorek, 25 marca 2014 15:55:08 UTC+1 u¿ytkownik /dev/SU45 napisa³: > Kto¶ tu zada³ pytanie czy flight recordery tez s± wy³±czalne Nawet jak odnajd± czarne skrzynki z tego samolotu to za du¿o siê nie dowiedz± bo ponoæ rejestrowane s± dwie ostatnie godziny lotu a Godzina rozmów i ponad dobê danych telemetrycznych. O ile nie wy³±czy³ skrzynek |
|
Data: 2014-03-26 08:29:00 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:533198cc$0$2149$65785112news.neostrada.pl... Transponder musi być wyłączany po wylądowaniu, by nie wprowadzać zamieszania. To nie stanowi żadnego problemu technicznego. Działanie może byc automatycznie uzależnione od prędkości i/lub wysokości. Zapewne zostaną zmienione przepisy, z tym że najpewniej wprowadzą obowiązek ciągłych komunikatów ACARS a nie transponderów, bo ich i tak nie byłoby widać na srodku oceanu. Tu coś jest na rzeczy. Ale chyba lepiej żeby obydwa systemy działały. Ciekawi mnie czy satelity nie mogą odbierac sygnałów transponderów. Ktoś tu zadał pytanie czy flight recordery tez są wyłączalne No to to już jest mega dziwne. -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-26 10:19:18 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Transponder | |
Tu coś jest na rzeczy. Ale chyba lepiej żeby obydwa systemy działały. No nie, to zupełnie inna zasada działania i inne częstotliwości, anteny itd. |
|
Data: 2014-03-26 10:59:02 | |
Autor: OGONek~ | |
Transponder | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53329b96$0$2229$65785112news.neostrada.pl...
Skoro podsłuchują większość transmisji naziemnych to chyba tego też słuchają niejako przypadkiem? (ehelon) -- OGONek~ |
|
Data: 2014-03-26 16:04:38 | |
Autor: nowyr | |
Transponder | |
"OGONek~" <spamerzy@wszyskichkrajów.$%*&&(.sie> wrote in message news:lgu8d6$633$1pippin.nask.net.pl... Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma.zupelnie@w.pl> napisał w wiadomości news:53329b96$0$2229$65785112news.neostrada.pl... Tak ale te fale rozchodzą się po liniach prostych. Zasięg kilkaset km z wysokości przelotowej. Dalej nie usłyszysz. |
|
Data: 2014-03-27 10:41:49 | |
Autor: Tomek | |
Transponder | |
W dniu 2014-03-26 10:19, /dev/SU45 pisze:
Częstotliwość czy anteny nie byłyby problemem dla satelitów - raczej pojemność systemu. Jest dosyć sporo samolotów w każdej chwili w powietrzu a satelita nawet na niskiej orbicie widzi obszar o promieniu kilku tysięcy kilometrów, a dany obszar jest w polu widzenia satelity przez czas rzędu minut. Przy wyższej orbicie - widzimy dany obszar dłużej, ale też o ileś tysięcy transponderów więcej. To by się dało rozwiązać, ale czy ktoś będzie skłonny wydać miliardy na takie zabawki? Raczej będą skłonni przyjąć utratę jednego czy drugiego samolotu co jakiś czas, bo tak taniej... |
|
Data: 2014-03-27 18:30:58 | |
Autor: Bruno | |
Transponder | |
Dnia Thu, 27 Mar 2014 10:41:49 +0100, Tomek napisa³(a):
W dniu 2014-03-26 10:19, /dev/SU45 pisze: Amerykanie nad czym¶ takim pracuj±. http://en.wikipedia.org/wiki/Next_Generation_Air_Transportation_System -- Pozdrawiam! Bruno |
|