Trasa: Katowice-S³owacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)

Data: 2010-07-29 08:32:31
Autor: ajask@onet.pl
Trasa: Katowice-S³owacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)
Witam,

W przysz³± sobotê wybieram siê samochodem z Katowic na S³owacjê: Tatralandia - Liptovsky Mikulas. Czy mo¿ecie poradziæ, którêdy najlepiej tam pojechaæ? W którym miejscu wjechaæ na teren S³owacji i czy muszê (je¿eli tak, gdzie?) wykupiæ jak±s winietê, wzglêdnie unikaæ (warto?) autostrad? Ogólnie - bêdê wdziêczny za wszelkie - Waszym zdaniem przydatne - informacje.

Pozdrawiam
aj

Data: 2010-07-29 08:46:50
Autor: MadMan
Trasa: Katowice-S³owacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)
Dnia Thu, 29 Jul 2010 08:32:31 +0200, ajask@onet.pl napisa³(a):

[...]

Widzê ¿e mapy jeszcze nie studiowa³e¶ tylko pytanie od razu na grupê :)
DK1 do Bielska - ¯ywiec - Korbielów - Namestovo - Podbiel - Habovka -
Liptovsky. Po drodze ekspresówek/autostrad brak, winiety nie trzeba. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-29 08:58:31
Autor: ajask
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> [...]

Widzê ¿e mapy jeszcze nie studiowa³e¶ tylko pytanie od razu na grupê :)

Mapy - jak i instrukcje - s± dla miêczaków ;)

DK1 do Bielska - ¯ywiec - Korbielów - Namestovo - Podbiel - Habovka -
Liptovsky. Po drodze ekspresówek/autostrad brak, winiety nie trzeba.

Dziêki wielkie. Za jednym zamachem i pod jedn± wiadomo¶ci± Tobie, Rafa³owi i Ramokowi. I od razu dziêki za inne, ewentualne odpowiedzi :) Co do malowniczej trasy Rafa³a - dziêki, ale mo¿e nastêpnym razem, nie chce mi siê eksperymentowaæ :)

pozdrawiam - aj

Data: 2010-07-29 09:22:51
Autor: J.F.
Trasa: Katowice-S³owacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)
U¿ytkownik <ajask@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:47f6.00000c19.4c512697newsgate.onet.pl...
[...]

Pomysl Rafala nie jest taki zly, bo przez Korbielow jedzie sie dlugo i powoli,
ale nie do LM - to jednak za duze kolko.

Gdybys szukal jednak tematu na dluzsza wycieczke, to od strony Lysej Polany - baseny termalne we Vrbovie [za popradem], Bukowinie, Jaszczurowka, i Antalowka w Zakopanem, rynno wozki w Lomnicy, zjazd na hulajnogach w Smokovcu [Hrebienok] i troche gorek  - jest co robic przez dwa tygodnie :-)

J.

Data: 2010-07-29 08:49:27
Autor: Rafa³
W dniu 29.07.2010 08:32, ajask@onet.pl pisze:
[...]

je¿eli nie zale¿y Ci na czasie to polecam przekroczyæ granicê w £ysej Polanie, i objechaæ tatry od S³owackiej strony, du¿o ³adniejsze ni¿ z naszej.
Przekraczaj±c granicê i jad±c tras± najbli¿ej Polski (przez Vysokie Tatry, Strebske Plesko Pribylina) mo¿na zaobserwowaæ ciekawe zjawisko prawie zerowego ruchu, przynajmniej jak ja jecha³em to na tej trasie min±³em maksymalnie kilka/kilkana¶cie samochodów. Z tym ¿e to by³a zima.
Nie wje¿d¿aj±c na autopstradê nie trzeba winietki.

Data: 2010-07-29 10:19:58
Autor: Michal Jankowski
Rafa³ <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> writes:

je¿eli nie zale¿y Ci na czasie to polecam przekroczyæ granicê w £ysej
Polanie, i objechaæ tatry od S³owackiej strony, du¿o ³adniejsze ni¿ z
naszej.

W Jurgowie, je¶li ju¿.

Chyba ¿e kto¶ chce koniecznie jechaæ z Zakopanego pod samym parkiem
narodowym przed drogê Balcera, to wtedy wyjedzie na £ys±...

  MJ

Data: 2010-07-29 08:51:47
Autor: Ramok
Trasa: Katowice-S³owacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)
On 29.07.2010 08:32, ajask@onet.pl napisa³(a)/has written:
Witam,

W przysz³± sobotê wybieram siê samochodem z Katowic na S³owacjê: Tatralandia -
Liptovsky Mikulas. Czy mo¿ecie poradziæ, którêdy najlepiej tam pojechaæ?
Bielsko-¯ywiec-Korbielów-Oravska Polhora-Namestovo-Babin-Oravsky Podzamok-Dolny Kubin-Ruzomberok-Besenova (zjechaæ jak na baseny termalne i jad±c pó³nocn± stron± Liptovskiej Mary unikn±æ p³atnej autostrady)- L.Trnovec-L.Mikulas.

Ja najczê¶ciej je¿d¿ê w ten sposób, tyle ¿e nie przez Bielsko, a przez Miêdzybrodzie, bo nie jestem z Katowic ;) a sypiam w L.Trnovcu. Na S³owacji mo¿na te¿ wybraæ nieco inn±, bardziej malownicz± trasê, ale moim zdaniem poza walorami estetycznymi, nie specjalnie warto, zw³aszcza w kierunku "do" Mikulasza.

Ostatni raz jecha³em tam jednak rok temu, wiêc mo¿e niech wypowie siê kto¶, kto by³ niedawno.

Podana trasa nie wymaga ¿adnych op³at, a z uwag to przestrzegaæ ograniczeñ (tych ze znaków -a ju¿ zw³aszcza z za³adowanym autem przed zakrêtami- oraz terenów zabudowanych), poza "zabudow±" raczej jak u nas: 90+, a czasem i 90+++ ;D

Pozdrawiam!
/Ramok

Data: 2010-07-29 09:18:08
Autor: BaX
[...]

Szczególnie ¿e przyczajony oznakowany radiowóz to zazwyczaj ju¿ punkt poboru op³at, punkt pomiarowy mie¶ci siê w nieoznakowanym aucie wcze¶niej. ;)))

Data: 2010-07-29 10:11:46
Autor: J.F.
Trasa: Katowice-S³owacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)
U¿ytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa³ w
[...]

Cos sie zmienilo w ostatnich latach ? Bo wczesniej w tych rejonach Slowacji trudno bylo policjanta spotkac. W koncu nie mozna straszyc turystow przynoszacych zyski.

A jechac wolno trzeba - to sa jednak gorskie serpentyny, kto nie zna trasy i nie uwaza ten wyladuje - w rowie, barierce lub w przepasci.

J,

Data: 2010-07-29 14:11:19
Autor: BaX
[...]

A co tam siê ma zmieniæ, czasami auto z radarem sta³o 50m za tablic± "teren zabudowany" albo ograniczeniu 50km/h, a radiowóz zaparkowany ZA przystankiem autobusowym. S³owacy potrafi± byæ tacy wredni, ¿e w jednym ze sklepów kobieta nie chcia³a przyj±æ transportera pustych butelek kupionych dzieñ wcze¶niej i zwróciæ kaucji tylko wyp³aciæ w towarze.

Data: 2010-07-29 20:47:54
Autor: J.F.
[...]

Spedzilem pare urlopow w slowackich tatrach i policje widzialem raz. Pieszo patrolowali bez suszarki.

S³owacy potrafi± byæ tacy wredni, ¿e w jednym ze sklepów kobieta nie chcia³a przyj±æ transportera pustych butelek kupionych dzieñ wcze¶niej i zwróciæ kaucji tylko wyp³aciæ w towarze.

No prosze, a pare lat temu "szklanki bez paragonki" mozna bylo zwrocic .. zaraz .. a moze i nie -  byc moze skup wydawal kwitek do kasy, a kasa tylko przyjmuje .. ale nawet jesli tak, to wszystkich po rowno traktowali :-)

J.

Data: 2010-12-25 19:23:43
Autor: excentryk
_Trasa:_Katowice-S³owacja_(Tatralandia-Liptovsky_Mi

Witam,
mam pytanie czy z Katowic na Liptovsky Mikulas jechaæ na ¯ory (teraz nowy odcinek A1) > Bielsko / Cieszyn? Lub jechaæ wg mapy google Katowice> Kraków (A4) > Chy¿ne (7)... ? Bardzo proszê o opinie jak± drogê wybraæ. Czy kto¶ ma do¶wiadczenie i mo¿e wyraziæ opiniê?
--
Wiadomo¶æ wys³ana za po¶rednictwem http://manager.money.pl/

Data: 2010-12-26 09:51:25
Autor: rafikx
W dniu 2010-12-25 20:23, excentryk pisze:

Witam,
mam pytanie czy z Katowic na Liptovsky Mikulas jechaæ na ¯ory (teraz nowy odcinek A1)>  Bielsko / Cieszyn?

Lub jechaæ wg mapy google Katowice>  Kraków (A4)>  Chy¿ne (7)... ?

Wg mnie druga opcja. DK7 do Chy¿nego jest od roku ³adnie wyremontowana i ruch tam jaki¶ taki nie za wielki. Po s³owackiej stronie jest gorzej.

R.

Data: 2010-07-29 14:49:02
Autor: CUT_INZ
W dniu 2010-07-29 10:11, J.F. pisze:
[...]

Od kiedy wesz³o euro to równowa¿± sobie spadek przychodów z turystyki mandatami na Polakach.

Data: 2010-07-29 14:46:30
Autor: CUT_INZ
W dniu 2010-07-29 08:32, ajask@onet.pl pisze:
[...]

Uwa¿aj na policjê na S³owacji. Bo trzepi± Polaczków jad±cych do tatralandii jak tylko mog±. Jestem tam czêsto bo mam w miarê blisko.
Aha i nie wierz w bajeczki typu "fotoradar pana z³apa³ 5km wczesnej".

Data: 2010-08-02 10:53:33
Autor: ajask@onet.pl U¿yj wstawki an
wrote:

> [...]

Uwa¿aj na policjê na S³owacji. Bo trzepi± Polaczków jad±cych do tatralandii jak tylko mog±.

W³a¶nie. Co muszê mieæ ze zob±? Te kamizelki odblaskowe? Na ka¿dego pasa¿era, w tym na roczne dziecko? Trójk±t, ga¶nica, co¶ wiêcej?

Aha i nie wierz w bajeczki typu "fotoradar pana z³apa³ 5km wczesnej".

A co mam zrobiæ s³ysz±c tak± bajeczkê?

--
aj

Data: 2010-08-02 10:59:50
Autor: MadMan
Trasa: Katowice-S³owacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)
Dnia Mon, 02 Aug 2010 10:53:33 +0200, ajask@onet.pl    U¿yj wstawki an
napisał(a):

Właśnie. Co muszę mieć ze zobą? Te kamizelki odblaskowe? Na każdego pasażera, w tym na roczne dziecko? Trójkąt, gaśnica, coś więcej?

To co w Polsce, kamizelki nie wiem. Nie zapomnij paszportu dziecka. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-02 11:09:44
Autor: Artur Maśląg
Trasa: Katowice-S�owacja (Tatralandia- Liptovsky Mikulas)
napisał(a):

Właśnie. Co muszę mieć ze zobą? Te kamizelki odblaskowe? Na każdego pasażera, w
tym na roczne dziecko? Trójkąt, gaśnica, coś więcej?

To co w Polsce, kamizelki nie wiem.

Kamizelki warto mieć i tyle. Wiele miejsca nie zajmują.

Nie zapomnij paszportu dziecka.

Obecnie lepiej dowód osobisty.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Trasa: Katowice-S³owacja (Tatralandia-Liptovsky Mikulas)