Trasa Kraków - Budapeszt. Pytania o winiety.

Data: 2010-02-18 23:00:05
Autor: Tomek
Trasa Kraków - Budapeszt. Pytania o winiety.
Użytkownik "Lew2" napisał
Potrzebuję na 6 dni (szóstego dnia powrót z Budapesztu), więc chyba
podejdzie 7 dniowa.
tak, pamiętaj tylko że dzień wjazdu liczy się jako pierwszy, jak wykupisz winietkę o godz. 23 to pierwszy dzień winiety będzie trwał tylko godzinę

1) Czy lepiej kupić winietę na stacji benzynowej na Słowacji czy też
na poniższej stronie za 22,20 zł?
na przejściu granicznym, zaraz za 'szlabanem' masz budki/stacje w których bez problemu kupisz winietkę

Czy tę słowacką winietę muszę nakleić na szybę?
tak

czy potem da się to zdjąć?
tak. możesz ułatwić sobie zadanie suszarką do włosów (podgrzać przed oderwaniem) albo zmyć resztki kleju po oderwaniu jeśli zostaną (np.izopropanolem)

Widziałem samochody, na których było
ze 20 winiet na szybie (cały prawy pas ze 3 rzędy winiet) w większości
ieaktualnych z różnych krajów europejskich
wg przepisów w Słowacji możesz mieć na szybie WYŁĄCZNIE aktualne winietki, za nieaktualne jest mandat; poza tym nie można mieć innych 'przeszkadzajek' typu nawigacja klejona do szyby, kostki na lusterku itp

a potem w obwodnicę Budapesztu M0
według
http://www.pzmtravel.com.pl/pzmsklep/d1,e-matrica,tygodniowa,0,1,198.html na M0 potrzebujesz winietkę. byłem w Budapeszcie w 2008 roku, ze względu na niejasności (zresztą jak widzę nie tylko ja je miałem) wolałem zapłacić za winietkę i mieć święty spokój

3) Czy ktoś może to potwierdzić, że do Budapesztu da się wjechać bez
winiety?
nie widziałem żeby ktoś stał na rogatkach i sprawdzał czy wjeżdżający ma winietkę czy nie. natomiast spotkałem się z 'łapanką' - na autostradzie postawione barierki, zwężenie do jednego pasa i 30 km/h, stoją chłopaki i dyktują rejestracje przejeżdżających samochodów, ale nikogo nie zatrzymują. kilometr dalej stoi patrol, nikogo nie trzymali ale jest duża szansa, że czekali na bezwinietkowców

o ile w Słowacji jest winietka klejona na szybę to u Madziarów dostajesz tylko kwitek z kasy, chyba lepiej go nie zgubić na wypadek kontroli ;)

--
Tomek

Data: 2010-02-21 08:28:37
Autor: Lew2
On 18 Lut, 23:00, "Tomek" <WYWAL.TOqazzyTO....@poczta.onet.pl> wrote:
> a potem w obwodnic Budapesztu M0

wed ug http://www.pzmtravel.com.pl/pzmsklep/d1,e-matrica,tygodniowa,0,1,198....na
M0 potrzebujesz winietk . by em w Budapeszcie w 2008 roku, ze wzgl du na
niejasno ci (zreszt jak widz nie tylko ja je mia em) wola em zap aci za
winietk i mie wi ty spok j

Tomek

Dzięki. Ze względu na brak jasnej definicji, czy potrzebna jest na M0,
chyba też ją kupie jak Ty.
Ale na mapce na którą się kliknie z powyższego linka M0 jest oznaczona
kolorem żółtym, a na pewno od strony wschodniej od której wjadę, potem
na drogę numer 3 i tam zostanę na wschodniej części miasta.
Na tej mapce jasnożółty kolor oznacza, że jest bezpłatna dla
wszystkich kategorii, a pomarańczowy że bezpłatna dla D1 (czyli dla
mnie). Na tej stronie podanej przez Ciebie powyżej jest napisane, że
winieta D1 jest na autostradę
M0/M1. Przypuszczam (ale to tylko hipoteza), że to oznacza tylko
kawałek M0, tuż przed rozpoczęciem się M1, bo inaczej napisaliby
osobno autostrada M0, a osobno M1 w tej tabelce.

Trasa Kraków - Budapeszt. Pytania o winiety.