Trasa Kraków - Międzyzdroje

Data: 2009-07-28 17:42:42
Autor: PeJot - Krak
Trasa Kraków - Międzyzdroje
w przyszłym tygodniu wybieram się w trasę jak w temacie i myślę
żeby nie kombinować tylko jechać A4 do Legnicy i tam zjechać na
krajową "3/E65" i lecieć na Świnoujście.

Ostatecznie nad morze jechałem A4 + Niemcy (850km) a wracałem "3/E65" + A4
(750km).

Tak jak już pisali koledzy w wątku, ciężko będzie porównać obydwie trasy,
wyjazd był o 4.45 rano w Piątek a powrót  godz.11 w Niedzielę, co miało
wpływ m.in. na natężenie ruchu na drodze ...

Pierwsza trasa zajęła mi 8h 40m (wliczając trzy przerwy - łącznie1 h):

Bardzo dobra opcja jeżeli chcemy wygodnie i sprawnie dotrzeć do Szczecina,
rano A4 była pusta a i w Niemczech również był mały ruch, który grzecznie
odbywał sie prawym pasem 110 km/h (co do utrudnień, to było sporo zwężeń
na A4 na odcinku Kraków-Katowice i jedno koło Wrocławia - godzina przejazdu
na pewno mi pomogła + przed Berlinem kolizja i przez gapiostwo ludzi
straciłem ok.20 minut).

Powrót przez Polskę zajął mi 9h 30m (wliczając 3 przerwy - łącznie 1h 15m):

Opcja oszczędna i na spokojny powrót do domu po wakacjach - 100km mniej
+ niższe prędkości na odcinku Międzyzdroje-Legnica + atrakcje po drodze dla
dzieciaka (karczma z Mini Zoo) + możliwość zatankowania w ZG w Auchan
benzynki za 4,10 zł gdy na trasie jest za 4,60 zł :)
Tyle zalet tej trasy ;), na odcinku Międzyzdroje-Zielona Góra trafiłem na
duży ruch w obu kierunkach i o wyprzedzaniu można było zapomnieć + w
większości miejscowości stoją fotoradary na ograniczeniu nawet do 40km/h
(fotoradarów nie jestem w stanie zliczyć z pamięci ale na szczęście
większość była oznaczona - generalnie lepiej nie być na początku "peletonu"
:)

Spalenie na 1700km (Civic 1.4) wyszło mi 6,7 l/100km PB95 tak więc też nie
ma tragedii pomimo, że jak zwykle benzyna ostro podrożała przed wakacjami

pozdro

PeJot

Data: 2009-07-28 19:09:46
Autor: J.F.
Trasa Kraków - Międzyzdroje
On Tue, 28 Jul 2009 17:42:42 +0200,  PeJot - Krak wrote:
[...]

czyli jakies 35 gorzej ? Spodziewalem sie nawet mniejszej roznicy ..

Spalenie na 1700km (Civic 1.4) wyszło mi 6,7 l/100km PB95 tak więc też nie
ma tragedii pomimo, że jak zwykle benzyna ostro podrożała przed wakacjami

Ale ile w jedna, a ile w druga strone :-)

J.

Data: 2009-07-28 22:37:35
Autor: PeJot - Krak
Trasa Kraków - Międzyzdroje
Pierwsza trasa zajęła mi 8h 40m (wliczając trzy przerwy - łącznie1 h):
Powrót przez Polskę zajął mi 9h 30m (wliczając 3 przerwy - łącznie 1h 15m):

czyli jakies 35 gorzej ? Spodziewalem sie nawet mniejszej roznicy ..

Wcześnie rano jedzie się super, gdyby nie korek/zwężenie przed Berlinem byłoby
jeszcze lepiej ...

Spalenie na 1700km (Civic 1.4) wyszło mi 6,7 l/100km PB95 tak więc też nie
ma tragedii pomimo, że jak zwykle benzyna ostro podrożała przed wakacjami

Ale ile w jedna, a ile w druga strone :-)

Aż bałem się policzyć ile kosztował przejazd przez Niemcy, wygoda kosztuje ;)

pozdro

PeJot

Data: 2009-07-28 23:08:00
Autor: PeJot - Krak
Trasa Kraków - Międzyzdroje
Spalenie na 1700km (Civic 1.4) wyszło mi 6,7 l/100km PB95 tak więc też nie
ma tragedii pomimo, że jak zwykle benzyna ostro podrożała przed wakacjami

Ale ile w jedna, a ile w druga strone :-)

No OK :)

Przez A4 + Niemcy spalanie - 7,2 l (max.ok.155km/h + klima), wracając
DK3 + A4 - 6,2 l/100km (cała trasa bez klimy, max.ok.140km/h).

pozdro

PeJot

Data: 2009-07-29 11:18:51
Autor: J.F.
Trasa Kraków - Międzyzdroje
Użytkownik "PeJot - Krak" <pjt@usun.tlen.pl> napisał w wiadomości news:h4np9j$o01$1news.onet.pl...
[...]

Czyli zakladajac ze na A4 spalil jakies 6.7, wychodziloby ze po Niemczech jest ponad 7.5, a na DK3 ponizej 6.0.
Drogie te pol godziny, choc oczywiscie mniej niz jeden mandat :-)

J.

Data: 2009-07-31 22:04:32
Autor: Marcin Bohosiewicz
Trasa Kraków - Międzyzdroje
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A bezpieczenstwo autostrady - bezcenne :)

M.

Trasa Kraków - Międzyzdroje