Trasa Warszawa -> Wrocław (?) -> Drezno: która opcja najlepsza?

Data: 2009-03-08 20:10:14
Autor: Zdenek
Trasa Warszawa -> Wrocław (?) -> Drezno: która opcja najlepsza?
Witam,

Mam pytanie do grupowiczów - praktyków, na wiosnę czeka mnie przejazd z Warszawy do Drezna, czy ktoś się orientuje w jaki sposób pokonać optymalnie tę trasę?

Założenia wstępne:
- wyjazd z Mokotowa w czwartek 6:00 rano
- opłaty autostradowe nie mają znaczenia
- priorytety to wygoda i jak najmniejsze zmęczenie u celu
- będę miał nawigację, nie będę miał CB

Rozważam następujące opcje:

#1 (617km)
Wawa, DK8, Wrocław, A4+DK4, Zgorzelec, A4, Drezno

plusy: najmniej km do przejechania
minusy: mało dróg 2x2 na trasie, przejazd przez Wrocław około 11:00 (korki?)

#2:
Wawa, DK8+A1+DK1, Częstochowa, DK46, Opole, A4+DK4, Zgorzelec, A4, Drezno

plusy: dużo dróg w układzie 2x2
minusy: przejazd przez Częstochowę około 9:00 (korki raczej pewne)

#3:
Wawa, DK8, Kępno, DK39, Brzeg, A4+DK4, Zgorzelec, A4, Drezno

#4: (688km)
Wawa, Sochaczew, Stryków, A2+DK2, Frankfurt, B87, Lubben, A13, Drezno

plusy: największy udział procentowy autostrad
minusy: dużo km; między Nowym Tomyślem a Frankfurtem będzie już spory ruch

Na chwilę obecną skłaniam się ku opcji #4, waham się nad #1, może ktoś się orientuje w średniej wielkości wrocławskich korków na przelocie DK8 -> A4 w godzinach południowych?

Pozdrawiam,

Zdenek

Data: 2009-03-08 20:03:48
Autor: Seba
Trasa Warszawa -> Wrocław (?) -> Drezno: która opcja najlepsza?
orientuje w sredniej wielkosci wroclawskich korkow na przelocie
DK8 -> A4 w godzinach poludniowych?

Dramatu jakiegos wielkiego nie ma - w godzinach poza szczytowych (czyli w okolicach poludnia) przejazd przez nasze miasto (patrzac na Twoja trase do pokonania) zajmie Ci okolo 30 min.

Sebastian S.

Data: 2009-03-08 20:39:55
Autor: Przemek V

Użytkownik "Zdenek" <zdeneksme@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp156m$23r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeśli taki masz priorytet to DK1 i 86 do Katowic i A4 z Katowic do Wrocławia. Czasowo zależy ile A4 pojedziesz. Mnie się kalkuluje i wg mnie bezpieczniej i spokojniej jest popylać lewym pasem A4niż wyprzedzać ciągle na 8ce, zastanawiać się czy moze akurat do tego fotoradaru włożyli wkład, itp, itd. Pamietaj tylko, że między Katowicami i Wrocławiem jest unikalny w Europie 200 km odcinek autostrady na którym uznano, że stacje paliw są zbędne.

Jeśli ta opcja wydaje się jednak porąbana to przez Częstochowę i Opole do A4. Za wszelką cenę unikaj przebijania się przez Wrocław. Wersja z A2 spowoduje, że zanim do Strykowa dojedziesz to już będziesz zmęczony.

Data: 2009-03-09 10:42:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:gp171u$s6f$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Tylko ze Piotrkowa na Bielany jest 220km osemka, co znaczy okolo 3h przy rzadkim wyprzedzaniu i zwalnianiu przed FR, a przez Katowice 360km, co tez znaczy 3h.

Za wszelką cenę unikaj przebijania się przez Wrocław.

Wroclaw na tym kierunku o godzinie 11 obecnie nie jest taki zly.
Oczywiscie warto by odlozyc wizyte o 2-3 lata, jak juz zrobia obwodnice autostradowa [wlasnie zaczeli]

J.

Data: 2009-03-08 22:04:45
Autor: J.F.
#1 (617km)
Wawa, DK8, Wrocław, A4+DK4, Zgorzelec, A4, Drezno
plusy: najmniej km do przejechania
minusy: mało dróg 2x2 na trasie, przejazd przez Wrocław około 11:00 (korki?)

O tej porze Wroclaw powinien byc przejezdny, ale zadaj to pytanie pare
dni przed wyjazdem.
Mimo wszystko to jakies 20 minut w plecy [tzn 20km przejedziesz w
jakies 35 minut]

#3:
Wawa, DK8, Kępno, DK39, Brzeg, A4+DK4, Zgorzelec, A4, Drezno

8-ka od Wielunia do do Kepna jest wyjatkowo ch* - jedna wiocha za
druga. chociaz jakby dobrze ublocic tablice i miec CB ..

Tak uprzedzajac - most w Olawie nadwyrezony jest chyba ciagle.

J.

Data: 2009-03-09 10:12:05
Autor: topek
Trasa Warszawa -> Wrocław (?) -> Drezno: która opcja najlepsza?
#1 (617km)
cut
Zdenek
Pochodze z Belchatowa i ta trase jechalem 1000 razy. Probowalem wszystkiego i
moim zdaniem, na ta chwile najlepsza jest trasa:

Belchatow-Wielun (tu zjezdzamy z osemki)-kluczbork-opole (wjezdzamy na A4) i
do granicy.
Omijasz wroclaw, odcinek belchatow - wielun jest ok.
Odcinek wielun kluczbork jest przez pierwsze 20km wiosek troche ale potem, do
opola las i pusta droga (maly ruch). Opole ma ladna obwodnice wiec nawet
miasta nie zobaczysz i wskakujesz na A4 zeby przy 100km/h minac moj "ukochany"
wroclaw.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--

Trasa Warszawa -> Wrocław (?) -> Drezno: która opcja najlepsza?