Trasa do Holandii

Data: 2011-07-14 11:10:35
Autor: Tomasz
Trasa do Holandii
Czeka mnie w najbli szym czasie kurs Wawa->okolice Amsterdamu. Tak mi
si z o y o, e nigdy nie wyje d a em w asnym samochodem po za kraj
(prawie, ale to pomijalne). No i st d moje pytanie: o czym powinienem
wiedzie ? Wiem, e zwyk e OC dzia a, CB mog u ywa na 28. Jakie
r nice w przepisach? Gdzie stara si tankowa ON? Co innego?

Sama trasa prosta: jako do Strykowa, prosto do granicy, potem E30, E55,
E26, i E22 prawie do miejsca docelowego. Berlin od p nocy bo tam chc
si spotka z koleg , kt ry b dzie rusza z Gdyni.

Aha: wyjazd w rodku tygodnia, powr t w weekend.

w Niemczech:
- jeden znak inny: "droga jednokierunkowa" (u nas strzałka do góry na
kwadracie, u nich strzałka w bok na prostokącie)
- na zjazdach z autostrady często nie ma ograniczenia prędkości mimo,
że warunki (uksztaltowanie drogi)
wymuszają zwolnienie do 60, a czasem do 40-50; trzeba uważać
- na zwężeniach tam gdzie roboty drogowe czasem stoi samochód z
fotoradarem, lepiej zwolnić
- na zwężeniach gdzie jeden pas ma >2m< trzeba uważać, szczególnie na
"pofalowaniach" drogi; bardzo wąsko, lepiej cierpliwie prawym
- na trójpasmówce (A2) bardzo uważać na lewy skrajny pas - auta
śmigają czasem grubo powyżej 200
- na stacjach mogą być problemy z akceptacją polskich kart, dobrze
mieć zapas gotówki
- w okolicach Berlina uważać na naciągaczy - jadąc za Tobą mogą
próbować Cię zatrzymywać i wyłudzać kasę

w Holandii
- na austradach są mosty zwodzone i czasami cały ruch staje (opusczane
są zapory i palą się lampy)

Marcin

Data: 2011-07-14 21:42:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
Trasa do Holandii
On 2011-07-14, Tomasz <usenet666@cepik.com> wrote:

w Niemczech:
[...]

Z kredytowymi (wypukłymi) też są problemy?

- w okolicach Berlina uważać na naciągaczy - jadąc za Tobą mogą
próbować Cię zatrzymywać i wyłudzać kasę

Na czym to polega? Na autostradzie będą mnie zatrzymywać?

w Holandii
- na austradach są mosty zwodzone i czasami cały ruch staje (opusczane
są zapory i palą się lampy)

Wielkie dzięki, właśnie na takie porady liczyłem!

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-15 09:04:59
Autor: Mirek Ptak
Trasa do Holandii
Dnia 2011-07-14 21:42,  *Krzysiek Kielczewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
- na stacjach mogą być problemy z akceptacją polskich kart, dobrze
>  mieć zapas gotówki
Z kredytowymi (wypukłymi) też są problemy?

Na autostradowych stacjach nigdy nie miałem problemu - nawet z Amexem - na stacją w głębi "lądu" :) - Amexa nie przyjmą w 90% stacji inne karty zwykle bez problemu, a jakbyś miał kartę EC (kiedyś wydawana przez PeKaO Sa) to już bajka.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Trasa do Holandii