Trasa w Tatrach

Data: 2011-04-22 14:02:18
Autor: Slawek-L
Trasa w Tatrach
Witam,
wkr贸tce wybieram si臋 z grup膮 znajomych w okolice
Zakopanego i szukam dla nas jakiej艣 ciekawej
i 艣rednio trudnej trasy. Zupe艂nie nie mam
do艣wiadczenia w chodzeniu po Tatrach.
Wymy艣li艂em sobie co艣 takiego:
Dolina Roztoki - Dolina Pi臋ciu Staw贸w
- 艢wist贸wka - Morskie Oko - Palenica.
B臋dziemy szli w okolicach 1-2 maja.
Czy ta trasa jest bardzo trudna?
Czy istnieje tam niebezpiecze艅stwo lawin?
Domy艣lam si臋 偶e na niekt贸rych fragmentach
mo偶e by膰 艣nieg, ale czy mo偶na przej艣膰 t膮 tras臋
bez specjalnego wyposa偶enia (raki, itp).
Ewentualnie, mo偶e kto艣 zaproponuje
inn膮 tras臋.

Z g贸ry dzi臋ki
pozdrawiam
Slawek-L

Data: 2011-04-22 05:12:27
Autor: Marek
Trasa w Tatrach
To niezbyt wymagaj眂a trasa, wi阠 chyba dobrze wybra砮. Uwa縜jcie
przecinaj眂 痩eb 痑ndarmerii.

--
Marek

Data: 2011-04-22 17:41:11
Autor: Micha艂 Siwicki
Trasa w Tatrach
 Dolina Pi臋ciu Staw贸w
 - 艢wist贸wka - Morskie Oko

szlak zamkni臋ty do ko艅ca maja

pozdrawiam

Micha艂 Siwicki

Data: 2011-04-27 09:17:48
Autor: Slawek-L
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-22 17:41, Micha艂 Siwicki pisze:
Dolina Pi臋ciu Staw贸w
- 艢wist贸wka - Morskie Oko

szlak zamkni臋ty do ko艅ca maja

Na ca艂ej d艂ugo艣ci? Samo podej艣cie do doliny 5 staw贸w
do schroniska tez?

Pozdrawiam
S艂awek-L

Data: 2011-04-27 09:38:22
Autor: Basia Z.
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-27 09:17, Slawek-L pisze:
[...]

Nie - tylko przej艣cie Pi臋膰 Staw贸w - 艢wist贸wka - Morskie Oko.

A co do pogody - to mo偶e by膰 r贸偶nie.
Kiedy艣 pami臋tam 偶e na 1 maja podchodzi艂am do Pi臋ciu Staw贸w w 艣wie偶o spad艂ym 艣niegu po pas.
Ale my艣l臋 偶e macie tyle rozs膮dku, ze  w razie czego wycofacie si臋.
Z ca艂kiem 艂atwych tras to polecam 艢cie偶k臋 nad Reglami lub te偶 G臋si膮 Szyj臋 - pi臋kne widoki.

B.

Data: 2011-04-27 10:17:13
Autor: Marcin Kysiak
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-27 09:38, Basia Z. pisze:
[...]

....czyli dok艂adnie tak jak pisano wy偶ej.

A je偶eli chodzi o doj艣cie do schroniska, to nie wiem czy nie jest oficjalnie zamykany odcinek zielonego ko艂o Siklawy? Tak czy inaczej, bezpieczniej czarnym.

Zazwyczaj w Dolinie Pi臋ciu Staw贸w mo偶na si臋 spodziewa膰 o tej porze roku bardziej zimowych ni偶 letnich warunk贸w.

Pozdrawiam,
Marcin

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii:        http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2011-04-27 17:54:26
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <ip8h6a$sbd$1@news2.ipartners.pl>,
 "Basia Z." <bjz-to-usun@poczta.i-to-tez.onet.pl> wrote:

> Na ca砮j d硊go禼i? Samo podej禼ie do doliny 5 staw體
> do schroniska tez?

Nie - tylko przej禼ie Pi赕 Staw體 - ist體ka - Morskie Oko.

A co do pogody - to mo縠 by r罂nie.
Kiedy pami阾am 縠 na 1 maja podchodzi砤m do Pi阠iu Staw體 w 秝ie縪 spad硑m 秐iegu po pas.
Ale my秎 縠 macie tyle rozs眃ku, ze  w razie czego wycofacie si.
Z ca砶iem 砤twych tras to polecam ie縦 nad Reglami lub te G阺i Szyj - pi阫ne widoki.

B.

Swiete slowa.
No i przejscie kilkudziesiecu metrow w sniegu to nie jest jakas tragedia.
A raki i czekan bardziej by sie przydaly w trakcie prawdziwej zimy. Gdy rzeczywiscie trzeba isc caly dzien po czesto zlodowacialym sniegu, a nie tej brei ktora jest teraz.

TA

Data: 2011-04-28 12:59:55
Autor: Hektor
Trasa w Tatrach
U縴tkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisa

A raki i czekan bardziej by sie przydaly w trakcie prawdziwej zimy. Gdy
rzeczywiscie trzeba isc caly dzien po czesto zlodowacialym sniegu, a nie
tej brei ktora jest teraz.

Zajmij si lepiej sanda砤mi.
Co to za r罂nica czy b阣ziesz szed ca硑 dzie, czy trafisz na jedno miejsce kt髍ego mo縠sz nie przej舵 albo pot硊c na nim dup? W Tatrach s warunki zimowe i je秎i kto nie zna specyfiki takiej sytuacji to powinien zastanowi si czy nie lepiej z g髍y zmieni cel/tras aby unikn辨 rozczarowania.

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-29 18:53:02
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <ipbhbc$179$1@inews.gazeta.pl>, "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> wrote:

> [...]

> A raki i czekan bardziej by sie przydaly w trakcie prawdziwej zimy. Gdy
> rzeczywiscie trzeba isc caly dzien po czesto zlodowacialym sniegu, a nie

Zajmij si lepiej sanda砤mi.
Nie znam lepszego obuwia do podejscia/zejscia z Moka o tej porze roku.

Co to za r罂nica czy b阣ziesz szed ca硑 dzie, czy trafisz na jedno miejsce kt髍ego mo縠sz nie przej舵 albo pot硊c na nim dup?

Dla mnie jest roznica.
Poza tym zdecyduj sie. Raz mowisz o mozliwosci przemoczenia obuwia, a innym razem o rakach i czekanie.

W Tatrach s warunki zimowe i je秎i kto nie zna specyfiki takiej sytuacji to powinien zastanowi si czy nie lepiej z g髍y zmieni cel/tras aby unikn辨 rozczarowania.

To nie sa warunki zimowe, tylko typowo wiosenne. Wiec nie wprowadzaj ludzi w blad.

TA

Data: 2011-04-30 13:56:56
Autor: Hektor
Trasa w Tatrach
[...]

Udzielasz porady komu bez do秝iadczenia w Tatrach, a takiemu komu warunki "typowo wiosenne" koja勘 si z zielon traw, krokusami i mi硂 przygrzewaj眂ym s硂馽em, Mistrzu w sanda砶ach. Tymczasem mo縠 by 秐ieg, marzn眂y deszcz i mr髗 - czyli warunki bardziej przypominaj眂e wszystkim zim ni wiosn i st眃 moje pisanie o zimie. Jak kto zapyta o warunki do wspinania na p蟪nocnej Mi阦usza to mo縠sz odpowiedzie mu o warunkach "typowo wiosennych", raczej b阣zie wiedzia co to oznacza w Tatrach, ale dla niezbyt do秝iadczonego turysty bli縮ze prawdy jest okre秎enie "zimowe".

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-30 16:15:56
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <ipgtec$t5e$1@inews.gazeta.pl>, "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> wrote:

> [...]

Udzielasz porady komu bez do秝iadczenia w Tatrach, a takiemu komu warunki "typowo wiosenne" koja勘 si z zielon traw, krokusami i mi硂 przygrzewaj眂ym s硂馽em, Mistrzu w sanda砶ach.
Ja nie wiem co sie komu kojaRZy.
Przeciez dopiero niedawno zaczelismy mowic w tym watku o warunkach wiosennych.
I przez wieksza czesc drogi (albo i cala) drogi podejsciowej do dowolnego schroniska bedzie wlasnie zielona trawka i milo przygrzewajace slonko.
Nie demonizuj gor, zwlaszcza Tatr, pojmowanych jako wycieczki po dolinkach i do schronisk.

TA

Data: 2011-05-04 01:27:22
Autor: Jacek G.
Trasa w Tatrach
On 30 Kwi, 16:15, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]
slonko.
Nie demonizuj gor, zwlaszcza Tatr, pojmowanych jako wycieczki po

No i c罂, 縴cie weryfikuje teori. Nie wiem jak by硂 w Tatrach, bo
wybra砮m si akurat w Sudety, ale wczoraj na ulicach Jeleniej G髍y
najodpowiedniejszym obuwiem by硑 solidne g髍skie buty. Chcia砨ym ci
widzie w sanda砶ach w mokrym 秐iegu po kostki.
--
Jacek G.

Data: 2011-05-05 20:28:06
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <523c622b-2391-456b-b77d-4d53ebd5ccfe@28g2000yqu.googlegroups.com>,
 "Jacek G." <jginter@wp.pl> wrote:

> [...]
najodpowiedniejszym obuwiem by硑 solidne g髍skie buty. Chcia砨ym ci
widzie w sanda砶ach w mokrym 秐iegu po kostki.

Ale ja nie chodze w sandalkach w mokrym sniegu po kostki.
Nie wiem skad ci to przyszlo do glowy.
Mnie stac na dwie pary butow (wyzsze+sandaly)

TA

Data: 2011-05-05 13:49:02
Autor: Jacek G.
Trasa w Tatrach
On 5 Maj, 20:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]

Ale ja nie chodze w sandalkach w mokrym sniegu po kostki.
Nie wiem skad ci to przyszlo do glowy.
Mnie stac na dwie pary butow (wyzsze+sandaly)
W to nie w眛pi, ale na podstawie Twoich odpowiedzi w tym w眛ku kto
mo縠 zlekcewa縴 warunki jakie mog wyst眕i o tej porze roku w g髍ach
dowolnych, a w szczeg髄no禼i w - jakby nie by硂 - najwy縮zych w naszym
kraju Tatrach. ieg w Tatrach na 1 maja, to nie jaka anomalia, a
raczej typowa sprawa.
--
Jacek G.

Data: 2011-05-06 02:22:27
Autor: __Maciek
Trasa w Tatrach
Wed, 4 May 2011 01:27:22 -0700 (PDT) "Jacek G." <jginter@wp.pl>
napisa:

No i c罂, 縴cie weryfikuje teori. Nie wiem jak by硂 w Tatrach, bo
wybra砮m si akurat w Sudety

To ja powiem bo by砮m.
W ni縮zych partiach G眘ienicowej (tak do wysoko禼i Czarnego stawu
prawie brak 秐iegu (jakie zadeptane resztki miejscami), im wy縠j tym
wi阠ej. Nie znam si na gatunkach 秐iegu, ale ten by ca砶iem niez硑 -
gruboziarnisty i po depni阠iu zlepiaj眂y si w twarde, mocne stopnie.
W poniedzia砮k by砮m na Ko禼ielcu - do Karbu 秐ieg tylko miejscami,
tam gdzie nie by硂 秐iegu - suche czyste kamienie - jak w sierpniu.
Powy縠j Karbu 秐iegu coraz wi阠ej i do szczytu praktycznie ca硑 czas
po 秐iegu. Raki sie przyda硑, ale ludzie wchodzili i w samych butach.
Niestety prawie ca硑 czas by硑 mg硑, tote podziwianie widok體,
robienie fotek, nie uda硑 si za specjalnie.

W Jaworzynce, ok. 20:00 NIED琖IEDZIE, a dok砤dnie nied紈iedzica i trzy
ma砮! Schodz sobie do舵 zm阠zony, nikogo ju na szlaku nie ma, staram
si troch ha砤sowa, wszystko jest ok, a nagle patrz - przy
ostatnim, albo przedostatnim zakr阠ie tego szlaku (gdzie skr阠a si,
jest kawa砮k lasku i zaraz budka z biletami) jakie br眤owe cosie
(zobaczy砮m je z odleg硂禼i ok. 50m), jedno du縠 i trzy ma砮.
Podchodz jeszcze par krok體 do przodu (my秎a砮m na pocz眛ku 縠 to
jakie mo縠 urz眃zenia TPN kt髍ych wcze秐iej nie zauwa縴砮m) i si
przygl眃am dok砤dniej - ma砮 ruszaj si, chodz sobie a du縠 co
chyba mnie ju zauwa縴硂 i stoi w napi阠iu. Kurrr..., nied紈iedzie i
to przed samymi Ku糿icami! Troch nie dowierza砮m w砤snym oczom, ale
nie czeka砮m d硊縠j i nie podchodzi砮m bli縠j. Troch z pocz眛ku
przeklinaj眂 zawr骳i砮m na Prze酬cz Mi阣zy Kopami i zszed砮m przez
Skupni體 Up砤z/Bocza. Ca硑 czas do禼 g硂秐o 秔iewa砮m, bo nie mia砮m
innego pomys硊 jak robic ha砤s :-)

Na Zawracie (by砮m w niedziel) te du縪 秐iegu, zaczyna si OIDP
sporo poni縠j Zmarz砮go Stawu. DPSP zasypana prawie do poziomu
schroniska, poni縠j 秐iegu niewiele.

Data: 2011-05-04 08:48:34
Autor: Marcin Kysiak
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-30 16:15, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

I przez wieksza czesc drogi (albo i cala) drogi podejsciowej do
dowolnego schroniska bedzie wlasnie zielona trawka i milo przygrzewajace
slonko.

Nie mog oprze si wra縠niu, 縠 rozpoczynaj眂y w眛ek pyta o konkretny szlak. Nieco powy縠j najwy縠j po硂縪nego schroniska w Polsce.

Pzdr,
M.

--
Kursy edycji zdj赕:        http://plenerium.pl
email: mkysiak@gmail.com   skype: marcin_kysiak

Data: 2011-05-05 20:07:52
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <ipqss2$74a$1@news.onet.pl>,
 Marcin Kysiak <mkysiak@gmail.com> wrote:

> [...]

Nie mog oprze si wra縠niu, 縠 rozpoczynaj眂y w眛ek pyta o konkretny szlak. Nieco powy縠j najwy縠j po硂縪nego schroniska w Polsce.

Cytuje:
In article <4db16e4c$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>,
 Slawek-L <Slawek-L@localhost> wrote:

wkr髏ce wybieram si z grup znajomych w okolice
Zakopanego i szukam dla nas jakiej ciekawej
i 秗ednio trudnej trasy. Zupe硁ie nie mam
do秝iadczenia w chodzeniu po Tatrach.
Wymy秎i砮m sobie co takiego:
Dolina Roztoki - Dolina Pi阠iu Staw體
- ist體ka - Morskie Oko - Palenica.
B阣ziemy szli w okolicach 1-2 maja.
Czy ta trasa jest bardzo trudna?
Czy istnieje tam niebezpiecze駍two lawin?
Domy秎am si 縠 na niekt髍ych fragmentach
mo縠 by 秐ieg, ale czy mo縩a przej舵 t tras
bez specjalnego wyposa縠nia (raki, itp).
Ewentualnie, mo縠 kto zaproponuje
inn tras.

Pytanie wydaje mi sie calkiem rozsadne.
Tymczasem przez sam fakt, ze kolega takie pytanie zadal niektore miejscowe oszolomy przeczepiaja mu etykietke cepra chodzacego po Krupowkach i odsylaja w jakies Beskidy, no bo snieg jest zabojczy.

TA

Data: 2011-04-22 20:11:41
Autor: Pan 
Trasa w Tatrach
B阣ziemy szli w okolicach 1-2 maja.

Odradzam zatem okolice Morskiego Oka i asfaltowej drogi. W砤禼iwie w tym okresie (d硊gi weekend) odradzam jakiekolwiek wycieczki w Tatry, chyba 縠 lubisz t硊m ludzi, niekoniecznie potrafi眂ych zachowa si w Parku Narodowym.

A je秎i chcesz odrobin ciszy, kontaktu z przyrod tatrza駍k polecam: Toporowa Cyrhla - Psia Trawka - Waksmundzka Polana - dalej w kierunku Murowa馽a zielonym, ale za potokami odbi w czarny 潮cznikowy w kierunku Krzy縩ego - tam mo縩a odpocz辨 nad Czerwonym Stawem w Dol. Pa駍zczycy i kawa砮k wr骳i, kontynuowa 矿硉ym do Murowa馽a (b阣zie t硂czno) i wr骳i czarnym do Psiej Trawki (b阣zie t硂czno, ale pewnie max. 30% tego co na asfalcie do moka). Z Psiej Trawki t sam drog do Toporowej Cyrhli.

A je秎i bez samochodu pozostawionego na Toporowej Cyrhli, mo縠cie zmodyfikowa i wr骳i do innego punktu.

Trasa ciekawa, le秐o-bagienno (!) - g髍ska.

Pozdrawiam,
Pan 

Data: 2011-04-23 11:12:14
Autor: stes
Trasa w Tatrach
 - Dolina Pi阠iu Staw體
Mo縠cie jeszcze nie podej舵 do D5S bez rak體, ubity i sypki 秐ieg.

Ewentualnie, mo縠 kto zaproponuje
inn tras.

Id糲ie na Grzesia, bardzo fajny i przyjemny szlak, 砤godne podej禼ie nawet mimo 秐iegu kt髍y mo縠 jeszcze czasami zalega. Krokus體 ju raczej w Dolinie Chocho硂wskiej nie b阣zie, ale mo縠 jakie niedobitki, kto to wie.

Stes

Data: 2011-04-23 20:38:34
Autor: Hektor
Trasa w Tatrach
U偶ytkownik "Slawek-L" <Slawek-L@localhost> napisa艂

[...]

Szczerze m贸wi膮c, to je艣li zupe艂nie nie masz do艣wiadczenia w Tatrach (rozumiem, 偶e w wy偶szych g贸rach tak偶e) to jed藕 tam w lecie, bo jak na razie to w Tatrach jest zima i to taka niez艂a. Mo偶esz potrzebowa膰 nie tylko czekana i rak贸w ale tak偶e zimowych but贸w, spodni, kurtki itp. Nie rozpisuj膮c si臋 zbyt wiele: to jest raczej taki mocno "艣redni" pomys艂. Nie lepiej pojecha膰 sobie w jakie艣 Beskidy czy Sudety?

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-26 20:47:08
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <iov6be$fd1$1@inews.gazeta.pl>, "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> wrote:

U縴tkownik "Slawek-L" <Slawek-L@localhost> napisa

> [...]
> B阣ziemy szli w okolicach 1-2 maja.
> Czy ta trasa jest bardzo trudna?
> Czy istnieje tam niebezpiecze駍two lawin?

Szczerze m體i眂, to je秎i zupe硁ie nie masz do秝iadczenia w Tatrach (rozumiem, 縠 w wy縮zych g髍ach tak縠) to jed tam w lecie, bo jak na razie to w Tatrach jest zima i to taka niez砤. Mo縠sz potrzebowa nie tylko czekana i rak體 ale tak縠 zimowych but體, spodni, kurtki itp.
E, przesadzasz.

Nie rozpisuj眂 si zbyt wiele: to jest raczej taki mocno "秗edni" pomys. Nie lepiej pojecha sobie w jakie Beskidy czy Sudety?

Moze od razu zaproponuj Gory Sudawskie?

TA

Data: 2011-04-27 09:16:39
Autor: Slawek-L
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-23 20:38, Hektor pisze:
[...]

Akurat b臋dziemy w okolicy wi臋c chcia艂em wykorzysta膰 okazj臋.
Troch臋 mi wasze odpowiedzi komplikuj膮 spraw臋, bo grupa
z kt贸r膮 id臋 to osoby w r贸偶nym wieku od 20 do 50 lat i
o r贸偶nej kondycji, wi臋c nic trudnego raczej nie wchodzi w gr臋.
W sumie wiem, 偶e w Tatrach to jeszcze zima, ale troch臋 mnie zmyli艂y
pokazywane co roku w TV obrazki z d艂ugiego majowego weekendu, na kt贸rych
t艂umy turyst贸w zasuwaj膮 w klapkach po g贸rach :).
A je艣li chodzi o teras臋 to czy samo podej艣cie do doliny 5 staw贸w
do schroniska te偶 mo偶e by膰 problemem?

pozdrawiam
S艂awek-L

Data: 2011-04-27 10:20:12
Autor: Marcin Kysiak
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-27 09:16, Slawek-L pisze:

A je艣li chodzi o teras臋 to czy samo podej艣cie do doliny 5 staw贸w
do schroniska te偶 mo偶e by膰 problemem?

Zimowym wariantem czarnego szlaku powinno by膰 w miar臋 bezpiecznie, ale b膮d藕cie psychicznie gotowi na strome podej艣cie w 艣niegu.

Pzdr,
M.

PS
Pisz臋 na podstawie do艣wiadcze艅 sprzed lat, bie偶膮cej sytuacji nie 艣ledz臋.

Data: 2011-04-27 15:07:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Trasa w Tatrach
Slawek-L, Wed, 27 Apr 2011 09:16:39 +0200, pl.rec.gory:
ale troch mnie zmyli硑
pokazywane co roku w TV obrazki z d硊giego majowego weekendu, na kt髍ych
t硊my turyst體 zasuwaj w klapkach po g髍ach :).

Do Morskiego Oka albo po Krup體kach to pewnie si da...

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz.

Data: 2011-04-27 15:42:16
Autor: Jacek G.
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-27 09:16, Slawek-L napisa(a)::
W sumie wiem, 縠 w Tatrach to jeszcze zima, ale troch mnie zmyli硑
pokazywane co roku w TV obrazki z d硊giego majowego weekendu, na kt髍ych
t硊my turyst體 zasuwaj w klapkach po g髍ach :).
A je秎i chodzi o teras to czy samo podej禼ie do doliny 5 staw體
do schroniska te mo縠 by problemem?

Mo縠 by r罂nie. Bez wi阫szego trudu znalaz砮m w necie np. relacj z
wycieczki do 5-tki z 1 maja 2009:
http://www.tomaszkowal.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=88&Itemid=72
Jak jest w tym roku - nie wiem, zreszt w g髍ach mo縠 si zmieni z
dnia na dzie.
--
Jacek G.

Data: 2011-04-28 13:05:10
Autor: Hektor
Trasa w Tatrach
[...]

Mo偶e. Na razie trudno oceni膰 jakie b臋d膮 warunki, ale znaj膮c takie sytuacje to b膮d藕 przygotowany na to, 偶e cz臋艣膰 os贸b zasugeruje si臋 wiosn膮 w dolinach i sko艅czy si臋 przemoczonymi butami, spodniami i problemami z przemieszczaniem si臋. Pi臋膰 Staw贸w jest najtrudniej dost臋pnym schroniskeim w polskiej cz臋艣ci Tatr i dla os贸b bez do艣wiadczenia, podej艣cie o tej porze roku mo偶e nie by膰 ca艂kiem banalne.

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-28 23:52:00
Autor: adam
Trasa w Tatrach

Troch臋 mi wasze odpowiedzi komplikuj膮 spraw臋, bo grupa
z kt贸r膮 id臋 to osoby w r贸偶nym wieku od 20 do 50 lat i
o r贸偶nej kondycji,
Nowicjusze w takim sk艂adzie, ponadto zapowiadane och艂odzenie na weekend - podpisa艂bym si臋 pod tym co proponuje Pan 艁o艣. Wycieczka nietrudna, ciekawa, z dala od t艂um贸w, mo偶liwo艣膰 odpoczynku w ciekawych i cichych miejscach, 艂adna i pusta Polana Waksmundzka. Zaproponowa艂bym tylko start z parkingu na Palenicy i niebieskim na Rusinow膮 Polan臋, potem zielonym na G臋si膮 Szyj臋 i dalej na Polan臋 Waksmundzk膮 itd. Pozwoli to skr贸ci膰 d艂ug膮 w臋dr贸wk臋 lasami z Cyrli i szybciej wej艣膰 w ciekawe widokowo rejony, no i zaliczy膰 G臋si膮 Szyj臋. Nie zapomnijcie o ochronie przed deszczem, wystarczy cho膰by p艂aszcz foliowy.
Na 5Staw贸w bym si臋 nie napala艂. Trasa daje mo偶liwo艣膰 obejrzenia Wodogrzmot贸w, ale jest monotonna i bez widok贸w, ciekawie robi si臋 dopiero na sam koniec. Natomiast proponowana oferuje wgl膮d w kilka dolin i ci膮gle zmieniaj膮ce si臋 widoki, moim zdaniem lepsze ni偶 w 5Stawach
Adam

Data: 2011-04-29 09:32:54
Autor: Pan 
Trasa w Tatrach
Nowicjusze w takim sk砤dzie, ponadto zapowiadane och硂dzenie na weekend - podpisa砨ym si pod tym co proponuje Pan . Wycieczka nietrudna, ciekawa, z dala od t硊m體, mo縧iwo舵 odpoczynku w ciekawych i cichych miejscach, 砤dna i pusta Polana Waksmundzka. Zaproponowa砨ym tylko start z parkingu na Palenicy i niebieskim na Rusinow Polan, potem zielonym na G阺i Szyj i dalej na Polan Waksmundzk itd. Pozwoli to skr骳i d硊g w阣r體k lasami z Cyrli i szybciej wej舵 w ciekawe widokowo rejony, no i zaliczy G阺i Szyj.

I tak i nie. Te lasy wbrew pozorom nie s nudne. To jest jedna z ciekawszych tras le秐ych w Tatrach. R罂norodne lasy, w tym fragmenty bagienno-torfowe, pi阫ne leniwe rzeki o charakterze p砤skodolinnym. Zupe硁ie inna przyroda ni ta w wi阫szo禼i znana w Tatrach.

Ponadto z Palenicy trasa kr髏sza, ale wi阫sze przewy縮zenia i to na pocz眛ku wycieczki. No i na Rusinowej/G阺iej b阣 t硊my.

Pozdrawiam,
Pan 

Trasa w Tatrach