Trasa w Tatrach

Data: 2011-04-22 17:41:11
Autor: Michał Siwicki
Trasa w Tatrach
 Dolina PiÄ™ciu Stawów
 - Åšwistówka - Morskie Oko

szlak zamknięty do końca maja

pozdrawiam

Michał Siwicki

Data: 2011-04-27 09:17:48
Autor: Slawek-L
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-22 17:41, Michał Siwicki pisze:
Dolina Pięciu Stawów
- Świstówka - Morskie Oko

szlak zamknięty do końca maja

Na całej długości? Samo podejście do doliny 5 stawów
do schroniska tez?

Pozdrawiam
SÅ‚awek-L

Data: 2011-04-27 09:38:22
Autor: Basia Z.
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-27 09:17, Slawek-L pisze:
[...]

Nie - tylko przejście Pięć Stawów - Świstówka - Morskie Oko.

A co do pogody - to może być różnie.
Kiedyś pamiętam że na 1 maja podchodziłam do Pięciu Stawów w świeżo spadłym śniegu po pas.
Ale myÅ›lÄ™ że macie tyle rozsÄ…dku, ze  w razie czego wycofacie siÄ™.
Z całkiem łatwych tras to polecam Ścieżkę nad Reglami lub też Gęsią Szyję - piękne widoki.

B.

Data: 2011-04-27 10:17:13
Autor: Marcin Kysiak
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-27 09:38, Basia Z. pisze:
[...]

....czyli dokładnie tak jak pisano wyżej.

A jeżeli chodzi o dojście do schroniska, to nie wiem czy nie jest oficjalnie zamykany odcinek zielonego koło Siklawy? Tak czy inaczej, bezpieczniej czarnym.

Zazwyczaj w Dolinie Pięciu Stawów można się spodziewać o tej porze roku bardziej zimowych niż letnich warunków.

Pozdrawiam,
Marcin

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii:        http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2011-04-27 17:54:26
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <ip8h6a$sbd$1@news2.ipartners.pl>,
 "Basia Z." <bjz-to-usun@poczta.i-to-tez.onet.pl> wrote:

> Na ca³ej d³ugo¶ci? Samo podej¶cie do doliny 5 stawów
> do schroniska tez?

Nie - tylko przej¶cie Piêæ Stawów - ¦wistówka - Morskie Oko.

A co do pogody - to mo¿e byæ ró¿nie.
Kiedy¶ pamiêtam ¿e na 1 maja podchodzi³am do Piêciu Stawów w ¶wie¿o spad³ym ¶niegu po pas.
Ale my¶lê ¿e macie tyle rozs±dku, ze  w razie czego wycofacie siê.
Z ca³kiem ³atwych tras to polecam ¦cie¿kê nad Reglami lub te¿ Gêsi± Szyjê - piêkne widoki.

B.

Swiete slowa.
No i przejscie kilkudziesiecu metrow w sniegu to nie jest jakas tragedia.
A raki i czekan bardziej by sie przydaly w trakcie prawdziwej zimy. Gdy rzeczywiscie trzeba isc caly dzien po czesto zlodowacialym sniegu, a nie tej brei ktora jest teraz.

TA

Data: 2011-04-28 12:59:55
Autor: Hektor
Trasa w Tatrach
U¿ytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisa³

A raki i czekan bardziej by sie przydaly w trakcie prawdziwej zimy. Gdy
rzeczywiscie trzeba isc caly dzien po czesto zlodowacialym sniegu, a nie
tej brei ktora jest teraz.

Zajmij siê lepiej sanda³ami.
Co to za ró¿nica czy bêdziesz szed³ ca³y dzieñ, czy trafisz na jedno miejsce którego mo¿esz nie przej¶æ albo pot³uc na nim dupê? W Tatrach s± warunki zimowe i je¶li kto¶ nie zna specyfiki takiej sytuacji to powinien zastanowiæ siê czy nie lepiej z góry zmieniæ cel/trasê aby unikn±æ rozczarowania.

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-29 18:53:02
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <ipbhbc$179$1@inews.gazeta.pl>, "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> wrote:

> [...]

> A raki i czekan bardziej by sie przydaly w trakcie prawdziwej zimy. Gdy
> rzeczywiscie trzeba isc caly dzien po czesto zlodowacialym sniegu, a nie

Nie znam lepszego obuwia do podejscia/zejscia z Moka o tej porze roku.

Co to za ró¿nica czy bêdziesz szed³ ca³y dzieñ, czy trafisz na jedno miejsce którego mo¿esz nie przej¶æ albo pot³uc na nim dupê?

Dla mnie jest roznica.
Poza tym zdecyduj sie. Raz mowisz o mozliwosci przemoczenia obuwia, a innym razem o rakach i czekanie.

W Tatrach s± warunki zimowe i je¶li kto¶ nie zna specyfiki takiej sytuacji to powinien zastanowiæ siê czy nie lepiej z góry zmieniæ cel/trasê aby unikn±æ rozczarowania.

To nie sa warunki zimowe, tylko typowo wiosenne. Wiec nie wprowadzaj ludzi w blad.

TA

Data: 2011-04-30 13:56:56
Autor: Hektor
Trasa w Tatrach
[...]

Udzielasz porady komu¶ bez do¶wiadczenia w Tatrach, a takiemu komu¶ warunki "typowo wiosenne" koja¿± siê z zielon± traw±, krokusami i mi³o przygrzewaj±cym s³oñcem, Mistrzu w sanda³kach. Tymczasem mo¿e byæ ¶nieg, marzn±cy deszcz i mróz - czyli warunki bardziej przypominaj±ce wszystkim zimê ni¿ wiosnê i st±d moje pisanie o zimie. Jak kto¶ zapyta o warunki do wspinania na pó³nocnej Miêgusza to mo¿esz odpowiedzieæ mu o warunkach "typowo wiosennych", raczej bêdzie wiedzia³ co to oznacza w Tatrach, ale dla niezbyt do¶wiadczonego turysty bli¿sze prawdy jest okre¶lenie "zimowe".

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-30 16:15:56
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <ipgtec$t5e$1@inews.gazeta.pl>, "Hektor" <zpkzpk@wp.pl> wrote:

> [...]

Udzielasz porady komu¶ bez do¶wiadczenia w Tatrach, a takiemu komu¶ warunki "typowo wiosenne" koja¿± siê z zielon± traw±, krokusami i mi³o przygrzewaj±cym s³oñcem, Mistrzu w sanda³kach.
Ja nie wiem co sie komu kojaRZy.
Przeciez dopiero niedawno zaczelismy mowic w tym watku o warunkach wiosennych.
I przez wieksza czesc drogi (albo i cala) drogi podejsciowej do dowolnego schroniska bedzie wlasnie zielona trawka i milo przygrzewajace slonko.
Nie demonizuj gor, zwlaszcza Tatr, pojmowanych jako wycieczki po dolinkach i do schronisk.

TA

Data: 2011-05-04 01:27:22
Autor: Jacek G.
Trasa w Tatrach
On 30 Kwi, 16:15, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]
slonko.
Nie demonizuj gor, zwlaszcza Tatr, pojmowanych jako wycieczki po

No i có¿, ¿ycie weryfikuje teoriê. Nie wiem jak by³o w Tatrach, bo
wybra³em siê akurat w Sudety, ale wczoraj na ulicach Jeleniej Góry
najodpowiedniejszym obuwiem by³y solidne górskie buty. Chcia³bym ciê
widzieæ w sanda³kach w mokrym ¶niegu po kostki.
--
Jacek G.

Data: 2011-05-05 20:28:06
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <523c622b-2391-456b-b77d-4d53ebd5ccfe@28g2000yqu.googlegroups.com>,
 "Jacek G." <jginter@wp.pl> wrote:

> [...]
najodpowiedniejszym obuwiem by³y solidne górskie buty. Chcia³bym ciê
widzieæ w sanda³kach w mokrym ¶niegu po kostki.

Ale ja nie chodze w sandalkach w mokrym sniegu po kostki.
Nie wiem skad ci to przyszlo do glowy.
Mnie stac na dwie pary butow (wyzsze+sandaly)

TA

Data: 2011-05-05 13:49:02
Autor: Jacek G.
Trasa w Tatrach
On 5 Maj, 20:28, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]

Ale ja nie chodze w sandalkach w mokrym sniegu po kostki.
Nie wiem skad ci to przyszlo do glowy.
Mnie stac na dwie pary butow (wyzsze+sandaly)
W to nie w±tpiê, ale na podstawie Twoich odpowiedzi w tym w±tku kto¶
mo¿e zlekcewa¿yæ warunki jakie mog± wyst±piæ o tej porze roku w górach
dowolnych, a w szczególno¶ci w - jakby nie by³o - najwy¿szych w naszym
kraju Tatrach. ¦nieg w Tatrach na 1 maja, to nie jaka¶ anomalia, a
raczej typowa sprawa.
--
Jacek G.

Data: 2011-05-06 02:22:27
Autor: __Maciek
Trasa w Tatrach
Wed, 4 May 2011 01:27:22 -0700 (PDT) "Jacek G." <jginter@wp.pl>
napisa³:

No i có¿, ¿ycie weryfikuje teoriê. Nie wiem jak by³o w Tatrach, bo
wybra³em siê akurat w Sudety

To ja powiem bo by³em.
W ni¿szych partiach G±sienicowej (tak do wysoko¶ci Czarnego stawu
prawie brak ¶niegu (jakie¶ zadeptane resztki miejscami), im wy¿ej tym
wiêcej. Nie znam siê na gatunkach ¶niegu, ale ten by³ ca³kiem niez³y -
gruboziarnisty i po depniêciu zlepiaj±cy siê w twarde, mocne stopnie.
W poniedzia³ek by³em na Ko¶cielcu - do Karbu ¶nieg tylko miejscami,
tam gdzie nie by³o ¶niegu - suche czyste kamienie - jak w sierpniu.
Powy¿ej Karbu ¶niegu coraz wiêcej i do szczytu praktycznie ca³y czas
po ¶niegu. Raki sie przyda³y, ale ludzie wchodzili i w samych butach.
Niestety prawie ca³y czas by³y mg³y, tote¿ podziwianie widoków,
robienie fotek, nie uda³y siê za specjalnie.

W Jaworzynce, ok. 20:00 NIED¬WIEDZIE, a dok³adnie nied¼wiedzica i trzy
ma³e! Schodzê sobie do¶æ zmêczony, nikogo ju¿ na szlaku nie ma, staram
siê trochê ha³asowaæ, wszystko jest ok, a¿ nagle patrzê - przy
ostatnim, albo przedostatnim zakrêcie tego szlaku (gdzie skrêca siê,
jest kawa³ek lasku i zaraz budka z biletami) jakie¶ br±zowe cosie
(zobaczy³em je z odleg³o¶ci ok. 50m), jedno du¿e i trzy ma³e.
Podchodzê jeszcze parê kroków do przodu (my¶la³em na pocz±tku ¿e to
jakie¶ mo¿e urz±dzenia TPN których wcze¶niej nie zauwa¿y³em) i siê
przygl±dam dok³adniej - ma³e ruszaj± siê, chodz± sobie a du¿e co¶
chyba mnie ju¿ zauwa¿y³o i stoi w napiêciu. Kurrr..., nied¼wiedzie i
to przed samymi Ku¼nicami! Trochê nie dowierza³em w³asnym oczom, ale
nie czeka³em d³u¿ej i nie podchodzi³em bli¿ej. Trochê z pocz±tku
przeklinaj±c zawróci³em na Prze³êcz Miêdzy Kopami i zszed³em przez
Skupniów Up³az/Boczañ. Ca³y czas do¶c g³o¶no ¶piewa³em, bo nie mia³em
innego pomys³u jak robic ha³as :-)

Na Zawracie (by³em w niedzielê) te¿ du¿o ¶niegu, zaczyna³ siê OIDP
sporo poni¿ej Zmarz³ego Stawu. DPSP zasypana prawie do poziomu
schroniska, poni¿ej ¶niegu niewiele.

Data: 2011-05-04 08:48:34
Autor: Marcin Kysiak
Trasa w Tatrach
W dniu 2011-04-30 16:15, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

I przez wieksza czesc drogi (albo i cala) drogi podejsciowej do
dowolnego schroniska bedzie wlasnie zielona trawka i milo przygrzewajace
slonko.

Nie mogê oprzeæ siê wra¿eniu, ¿e rozpoczynaj±cy w±tek pyta³ o konkretny szlak. Nieco powy¿ej najwy¿ej po³o¿onego schroniska w Polsce.

Pzdr,
M.

--
Kursy edycji zdjêæ:        http://plenerium.pl
email: mkysiak@gmail.com   skype: marcin_kysiak

Data: 2011-05-05 20:07:52
Autor: Titus Atomicus
Trasa w Tatrach
In article <ipqss2$74a$1@news.onet.pl>,
 Marcin Kysiak <mkysiak@gmail.com> wrote:

> [...]

Nie mogê oprzeæ siê wra¿eniu, ¿e rozpoczynaj±cy w±tek pyta³ o konkretny szlak. Nieco powy¿ej najwy¿ej po³o¿onego schroniska w Polsce.

Cytuje:
In article <4db16e4c$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>,
 Slawek-L <Slawek-L@localhost> wrote:

wkrótce wybieram siê z grup± znajomych w okolice
Zakopanego i szukam dla nas jakiej¶ ciekawej
i ¶rednio trudnej trasy. Zupe³nie nie mam
do¶wiadczenia w chodzeniu po Tatrach.
Wymy¶li³em sobie co¶ takiego:
Dolina Roztoki - Dolina Piêciu Stawów
- ¦wistówka - Morskie Oko - Palenica.
Bêdziemy szli w okolicach 1-2 maja.
Czy ta trasa jest bardzo trudna?
Czy istnieje tam niebezpieczeñstwo lawin?
Domy¶lam siê ¿e na niektórych fragmentach
mo¿e byæ ¶nieg, ale czy mo¿na przej¶æ t± trasê
bez specjalnego wyposa¿enia (raki, itp).
Ewentualnie, mo¿e kto¶ zaproponuje
inn± trasê.

Pytanie wydaje mi sie calkiem rozsadne.
Tymczasem przez sam fakt, ze kolega takie pytanie zadal niektore miejscowe oszolomy przeczepiaja mu etykietke cepra chodzacego po Krupowkach i odsylaja w jakies Beskidy, no bo snieg jest zabojczy.

TA

Trasa w Tatrach