Trasy w Sudetach na rower cross

Data: 2009-08-06 09:18:44
Autor: ternyk
Trasy w Sudetach na rower cross
Witam,

Może ktoś polecić fajna trasę lub najlepiej linka z trasami w Sudetach, które mógłbym przejechać rowerem cross (Author Classic SX). Większość wypadów górskich o których czytam z zazdrością jest na MTB i myślę, że większa rama + 28" + semi-sliki + praktycznie brak amortyzatora to nie dla niego.

PS Tak, korci mnie, żeby kupić porządny rower do XC ale nie mam miejsca na 2 rowery :(. Z przyczyn praktycznych lepszy jest dla mnie cross, ale czasem chciałbym pojeżdzić po górkach.

PS2 Ma ktoś sprawdzoną oponę terenową do tego roweru? Nie chciałbym żeby okazało się, że opony kupione w necie nie zmieszczą się.

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2009-08-06 17:35:14
Autor: artek
ternyk pisze:
Witam,

Może ktoś polecić fajna trasę lub najlepiej linka z trasami w Sudetach,

poszukaj na bajkbratherze

www.bikebrother.com

[...]

eee, tam. przejechałem na krossówce całe mnóstwo kilometrów od gór bardzkich po izerskie, łącznie z karkonoszami. problemem są jedynie co bardziej strome podjazdy/zjazdy - tu nizinna geometria niestety robi swoje. no, ale w końcu zawsze można parę metrów podejść na piechotkę.

PS2 Ma ktoś sprawdzoną oponę terenową do tego roweru? Nie chciałbym żeby okazało się, że opony kupione w necie nie zmieszczą się.

schwalbe black jack 1,9 powinien się zmieścić, ale przyznaję - nie sprawdzałem.

--
artek

Data: 2009-08-08 11:00:12
Autor: reme.k
> [...]

eee, tam. przejechałem na krossówce całe mnóstwo kilometrów od gór bardzkich po izerskie, łącznie z karkonoszami. problemem są jedynie co bardziej strome podjazdy/zjazdy - tu nizinna geometria niestety robi swoje. no, ale w końcu zawsze można parę metrów podejść na piechotkę.

Dopiero zaczynam na takim jeździć ale chyba tak jest jak mówisz.
Byłem w Górach Bardzkich na oponkach S. Marathon 1,4 i dało radę (z tym że sucho
było)
To jest efekt bardziej psychologiczny niż realny, na kamienistych zjazdach jest
dziwnie bo oponki są takie cienkie ale rower daje radę. Oczywiście trzeba mieć
dobrze napompowane :)

Data: 2009-08-06 19:00:45
Autor: jacek duma
Trasy w Sudetach na rower cross
ternyk pisze:
Witam,

PS2 Ma ktoś sprawdzoną oponę terenową do tego roweru? Nie chciałbym żeby okazało się, że opony kupione w necie nie zmieszczą się.

Nie wiem jaki rozstaw ma SX, i który masz rocznik. Ja miałem 2001 Classic nie SX i zmieniłem najpierw na Panaracer Khartoum

http://www.cycle-yoshida.com/panaracer/khartoum/5khartoum.jpg

Opona mocno terenowa. Można było spokojnie zacząć jeżdzić po błotnistych trasach z luźnym podłożem. Potem na przód wziąłem do testów przy zmianie obręczy i piasty Schwalbe Land Cruiser i jest fajniejsza, na środku gładka po boku klocki jak w Panaracerze, dobrze i pewnie trzyma w zakrętach. Dobra i na miasto i na błotko :-)

http://www.cyklotur.pl/x_C_I__P_53016492-53010001__PZTA_0.html

Gdybym miał wrócić do pełnych klocków kupił bym to:
Schwalbe CX Comp, albo CX PRO.

http://www.cyklotur.pl/czesci_opony_detki_opony_28_terenowe,0.html

jd

Data: 2009-08-08 09:23:47
Autor: MadMan
Dnia Thu, 06 Aug 2009 19:00:45 +0200, jacek duma napisał(a):

Gdybym miał wrócić do pełnych klocków kupił bym to:
Schwalbe CX Comp, albo CX PRO.

Podepnę się - czy Smart Sam 28" 1.6 to dobre rozwiązanie do trekkingu
używanego też w terenie?

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-08-08 20:15:16
Autor: jacek duma
MadMan pisze:
[...]

Na zdjęciu wygląda nieźle. Po pewnym czasie zrobi się slick :-)
jd

Data: 2009-08-09 15:21:20
Autor: MadMan
Dnia Sat, 08 Aug 2009 20:15:16 +0200, jacek duma napisał(a):

Podepnę się - czy Smart Sam 28" 1.6 to dobre rozwiązanie do trekkingu
używanego też w terenie?

Na zdjęciu wygląda nieźle. Po pewnym czasie zrobi się slick :-)

Chyba jednak się skuszę. To nie będzie opona do jazdy codziennej, tylko
okazyjnej - jakieś wyjazdy bardziej w teren itp. --

Data: 2009-08-09 20:10:59
Autor: jacek duma
MadMan pisze:
[...]

Ja na swojej jeżdzę codziennie. Chwalę sobie, krawężniki i błotko po drodze nie straszne.
jd

Trasy w Sudetach na rower cross