Trenażer czy może lepiej rolki

Data: 2009-11-28 18:06:50
Autor: Boch
Trenażer czy może lepiej rolki
Tak jak w temacie :
1.Trenażer np.
http://allegro.pl/item829534890_trenazer_elite_mag_alu_concept_volare_gratisy.html
2. Rolki np.
http://www.allegro.pl/item826060195_trenazer_rolkowy_roto_3alu_rolki_tacx_elite.html

Tak więc do znawców tematu , co lepiej wybrać . Nie jestem zawodowcem , a bardziej amatorem , ćwiczyć nie będę w domu , tylko w piwnicy bloku , tak więc z akustyka nie gra jakiejś ważnej roli .
Przy rolkach , sprzedawca bardziej poleca własnie rolki "..trening nie jest tak monotonny jak na trenażerach stacjonarnych i sprawia naprawdę dużą frajdę."...
Nie ukrywam , że cena też gra tutaj trochę rolę .
Czekam na wsze opinie .

Boch

Data: 2009-11-28 20:02:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Trenażer czy może lepiej rolki
Boch pisze:
Tak jak w temacie :

[...]

Witaj.

Niestety nie miałem okazji jeździć na rolkach, ale widząc ćwiczących,
myślę, że są mniej monotonne.

Mam za to Tacx gel flow, czyli podobny do Elite z linku.
Trenowałem na nim do maratonów, efekty były bardzo widoczne,
u Zamany bywałem na mecie w pierwszej 10 w generalce.

Za Tacx przemawiają dwie rzeczy:

1. Podczas treningu 1,5h mogłem kręcić nogami na stabilnym rowerze i czytać e-booki z monitora komputera. Myszą przy kierownicy przerzucałem strony :-) Czytanie podczas jazdy na rolkach może się skończyć katastrofą

2. Wydaje mi się, że typ tacx/elite umożliwia trening na dużo większych obciążeniach. Podczas interwałów na dużym oporze rower lekko się bujał,
ale to nie przeszkadzało w treningu. Czy na rolkach można zadać duży opór?

No i pytanie moje. Co się dzieje, jak się zjedzie z rolek?

Seco

Data: 2009-11-28 19:59:11
Autor: Ryszard Mikke
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał(a):
No i pytanie moje. Co się dzieje, jak się zjedzie z rolek?

Jak to co? Jedziesz dalej... do najbliższej ściany.

rmikke

Data: 2009-11-28 21:30:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ryszard Mikke pisze:
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał(a):
No i pytanie moje. Co się dzieje, jak się zjedzie z rolek?

Jak to co? Jedziesz dalej... do najbliższej ściany.

Tylko z jaką prędkością? Rower i mój organizm są w bezruchu.
Ale czy szosowe koła mają taką bezwładność aby po spadnięciu
z rolek porwać mnie abym wyrypał w ścianę?

Seco

Data: 2009-11-29 16:12:37
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke pisze:
> [...]

Ale czy szosowe koła mają taką bezwładność aby po spadnięciu
z rolek porwać mnie abym wyrypał w ścianę?

Jakąś tam bezwładność mają, raczej zakładałem, że zanim
się połapiesz i przestaniesz kręcić, to pojedziesz :)
Gdzieś na YT można znaleźć gościa, który dokładnie to zrobił
na ostrym. Tyle, że celowo i zadbał o odpowiednią odległość
od ściany ;)

rmikke

Data: 2009-11-28 21:21:44
Autor: czemu_ja
Trenażer czy może lepiej rolki
rolki to sa dobre, jak chcesz sie rozgrzac np przed wyscigiem po owalu. jak chcesz przepedalowac zime w piwnicy i potrenowac, to zostaje Ci trenazer.

Data: 2009-11-28 22:57:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.11.2009 18:06 użytkownik Boch napisał :
[...]

Jeśli interesuje Cię prawdziwy i porządny trening to tylko trenażer. Rolki są dobre na rozgrzewki przed zawodami. Faktycznie może i są mniej monotonne, ale to tylko dlatego, że trzeba się na nich pilnować, żeby z nich nie spaść. Na dłuższą metę po prostu tego nie wytrzymasz. Na trenażerze można zabijać nudę na wiele sposobów, najprościej słuchać muzyki albo oglądać filmy. Dodatkowo trenażer daje dużo większy opór, co pozwala na trenowanie nie tylko lekkich tlenówek. Plusem rolki są oczywiście cena i rozmiary. Co do pytania o spadnięcie z rolek - nigdy nie jeździłem na nich, ale wjechanie w ścianę to można raczej włożyć między bajki. Najprawdopodobniej po prostu się przewrócisz, chyba, że zdążysz się podeprzeć nogą.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Trenażer czy może lepiej rolki