Trenażer rowerowy

Data: 2011-12-22 09:04:53
Autor: giro
Trenażer rowerowy
Witam .
Jako , że czas przedświąteczny coraz szybciej się zbliża to wymyśliłem sobie trenażer pod choinkę.
Do znawców tematu - jaki i dlaczego taki.
Nie jestem zawodowcem kolarstwa , tylko amatorem jazdy rowerem - a trenażer chciałbym mieć abym przez okres zimowy nie przybył na wadze i na wiosne miał jeszcze siłę w pedałowaniu.
Pozdrawiam i wesołych świąty życzę i do moich pisanych zyczeń dołączam kolędę - nie rowerową .
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pYQotbTEh5c#!

Data: 2011-12-22 08:48:19
Autor: rmikke
Trenażer rowerowy
Dnia Thu, 22 Dec 2011 09:04:53 +0100, giro naskrobał/a:

[...]

A nie lepiej tani rower soloodporny sobie sprawić i do pracy/szkoły dojeżdżać?

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/

Data: 2011-12-22 22:14:22
Autor: Mike
Trenażer rowerowy
Do znawców tematu - jaki i dlaczego taki.

Żaden, bo to katorga ;)
Serio, nawet jak się ustawi przed TV, nawet jak ktoś lubi oglądać TV to jest kat kat i jeszcze raz kat i póki się nie ścigasz to nie ma sensu, bo kupisz i nie będziesz używał.
Za tą samą kasę kupisz sobie średniej klasy buty do biegania + ciuchy i na pewno wyjdzie to na lepsze :)

A jak się już zdecydujesz kupić jednak, to do kompletu od razu wiatraczek proponuje ;)

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-12-22 23:08:17
Autor: giro
Trenażer rowerowy
Za tą samą kasę kupisz sobie średniej klasy buty do biegania + ciuchy i na pewno wyjdzie to na lepsze :)

pozdrawiam
Mike

Biegać to też już biegam , ale co robić jak przyjdzie -10C - ani bieganie ani rower -- pozostaje trenażer.
A kwestia sąsiadów to jak to robie w godzinach od 8 rano do 20 to nikogo to może nie interesować - jak ktoś wierdzi, stuka - puka, krzyczy - słucha discopolo albo rap na cały regulator to mnie też to nie przeszkadza - tak więc im też nie będzie przeszkadzać mój trenażer
]
giro

Data: 2011-12-23 07:06:14
Autor: rmikke
Trenażer rowerowy
Dnia Thu, 22 Dec 2011 23:08:17 +0100, giro naskrobał/a:

Ale bo czemu wlasciwie?

Data: 2011-12-23 08:07:47
Autor: PeJot
Trenażer rowerowy
W dniu 2011-12-22 23:08, giro pisze:
[...]

Jest jeszcze basen.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-12-23 09:43:07
Autor: Fabian
Trenażer rowerowy
On 23.12.2011 08:07, PeJot wrote:
[...]

Aerobik, spining, siłownia, gry zespołowe, tenis itd.

Fabian.

Data: 2011-12-23 22:11:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jd1eur$d80$1inews.gazeta.pl...

Aerobik, spining, siłownia, gry zespołowe, tenis itd.

Nie wiem jak u Ciebie, ale w wAw 1h tenisa kosztuje tyle, że na dłuższą metę taniej wychodzi trenażer+opona+basen.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-12-23 22:36:33
Autor: Fabian
Trenażer rowerowy
On 23.12.2011 22:11, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Nie wiem jak u mnie, nie grałem kilkanaście lat, ale z tego co widzę w necie to 10-20/h da się wyhaczyć. Na 1/2 to nie fortuna. Basen najtaniej mam 9/h i to IMHO jest bardzo tanio.

Fabian.

Data: 2011-12-23 22:40:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jd2s91$2ka$1inews.gazeta.pl...

Nie wiem jak u mnie, nie grałem kilkanaście lat, ale z tego co widzę w necie to 10-20/h da się wyhaczyć. Na 1/2 to nie fortuna.

30 minut? Co to za radocha 30 minut :(

Basen najtaniej mam 9/h i to IMHO jest bardzo tanio.

Jeżeli jest czysto i woda to ok to jest to dobra cena. wAw to 12PLN/h przy karnetach a na godziny i 14PLN/h nie jest rzadkością :/

Data: 2011-12-25 11:32:57
Autor: Fabian
Trenażer rowerowy
On 23.12.2011 22:40, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Wydawało mi się, że w tenisa się gra w 2 osoby jednocześnie.

Fabian.

Data: 2011-12-25 11:55:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jd6u4o$m95$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mozna nawet w 4, ale nadal 30 minut to krótko :(

Data: 2011-12-27 08:43:44
Autor: Fabian
Trenażer rowerowy
On 25.12.2011 11:55, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

O co Ci chodzi z tymi 30 minutami? Możesz grać godzinę, albo 2.

Fabian.

Data: 2011-12-27 09:09:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jdbsvg$9uh$1inews.gazeta.pl...

O co Ci chodzi z tymi 30 minutami? Możesz grać godzinę, albo 2.

O koszt jednej godziny wynajęcia kortu a konkretnie o wysokie ceny za takie usługi.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-12-27 09:51:19
Autor: Fabian
Trenażer rowerowy
On 27.12.2011 09:09, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

No i wychodzi na to, że można znaleźć korty gdzie koszt jest porównywalny z proponowanym przez Ciebie basenem. No i kort można wynająć na dłużej niż 30 minut.

Fabian.

Data: 2011-12-27 09:57:21
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jdc0u7$kng$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie sprawdzałem ostatnio więc ciężko mi coś powiedzieć, ale kiedyś ceny za kort w wAw byłu po prostu cholernie wysokie i tak zaporowe, że nie miało to sensu :/

Data: 2011-12-23 13:21:57
Autor: kokeshi
Trenażer rowerowy
On 2011-12-22 11:08 PM, giro wrote:

  > Biegać to też już biegam , ale co robić jak przyjdzie -10C - ani bieganie
  > ani rower -- pozostaje trenażer.

  Dlaczego nie mialbys biegac przy -10C? Ubierz sie tylko odpowiednio.

  W zeszlym roku pracowalem zima na Litwie i regularnie zdarzalo mi sie biegac przy -20C, maksymalnie chyba przy -25C. Srednio na terning ok. 15km, raz w tygodniu wybiegania > 20 km, wiec to nie byly paruminutowe przebiezki.

  Pomijajac fakt, ze po powrocie do hotelu mialem na brodzie/wasach sople, nie zanotowalem zadnych negatywnych skutkow zimowej dzialalnosci biegowej. A szacun na dzielni rosl z kazdym treningiem. ;-)

  Poza ubraniem rozwaz tez nakladki na buty, na przyklad yaktrax, bo po lodzie biega sie nedznie i latwo sobie zrobic krzywde.

  pzdr,
--
     k.

Data: 2011-12-23 16:11:26
Autor: Tomek Banach
TrenaÂżer rowerowy
On 2011-12-22 11:08 PM, giro wrote:

 > BiegaĂŚ to teÂż juÂż biegam , ale co robiĂŚ jak przyjdzie -10C - ani
bieganie
 > ani rower -- pozostaje trenaÂżer.

Dlaczego nie mialbys biegac przy -10C? Ubierz sie tylko odpowiednio.

Z pozycji czystego teoretyka biegowego wydaje mi się że łatwiej biegać na mrozie niż pedałować.
- większy wydatek energetyczny czyli jest Ci cieplej,
- wolniej się poruszasz więc mniejsze wychłodzenie od wiatru
- stopy pracują więc tak nie marzną

no ale to teoria, sprawdza się ?
Miałem tej zimy pobiegać i sprawdzić ale póki co nie wychodzi :)

--
Tomek

Data: 2011-12-23 18:25:51
Autor: BoDro
TrenaÂżer rowerowy
W dniu 2011-12-23 16:11, Tomek Banach pisze:

[...]

Generalnie sprawdza się :-). Dodałbym, Ĺźe palce rąk mniej marzną - nie trzeba tak grubych rękawiczek, jak na bicyklu.  Dużą "wartością dodaną" jest większa swoboda, bo nie trzeba targać ze sobą tych kilkunastu kilo Ĺźelastwa :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-12-23 18:26:46
Autor: kokeshi
TrenaÂżer rowerowy
On 2011-12-23 4:11 PM, Tomek Banach wrote:

> [...]
  > - większy wydatek energetyczny czyli jest Ci cieplej,
  > - wolniej się poruszasz więc mniejsze wychłodzenie od wiatru

  U mnie sprawdza sie od lat. Co wiecej, moja dziewczyna, ktora jest wyjatkowym zmarzluchem, od tego sezonu rowniez biega w zimie i nie narzeka.

  Stopy faktycznie marzna mniej, ale warto na zime miec cieplejsze skarpety albo buty bez siateczki.

  > Miałem tej zimy pobiegać i sprawdzić ale pĂłki co nie wychodzi :)

  Zachecam, warto!

  pzdr,
--
     k.

Data: 2011-12-25 06:43:22
Autor: Rowerex
Trenażer rowerowy
On 22 Gru, 22:14, Mike <mike...@mail.patrz.w.sigu> wrote:

Żaden, bo to katorga ;)

Potwierdzam :) Mój leżał kilka lat nieużywany, ale wróciłem do niego w
tym miesiącu. Nie jestem w stanie wytrzymać na trenażerze dłużej niż
godzinę - ba, dobicie do godziny to niemal wyczyn.

Raz, że potwornie się pocę podczas normalnej jazdy, a na trenażerze
bez naturalnego chłodzenia to już masakra, pot leje się dosłownie
ciurkiem z rękawów (koszulka Crafta). Używam trenażera tylko gdy na
zewnątrz jest mróz i okna oczywiście otwieram (mróz zapewnia dobre
chłodzenie pomieszczenia). Ręcznik rozpostarty na ramie i kierownicy
robi jako łapacz potu, ale to niewiele daje... O zapachach w pokoju
już nie wspominam, trzeba wietrzyć kilka godzin. Nawet myślałem o
zamontowaniu trenażera na balkonie, ale to trochę bez sensu, bo
musiałby się ciepło ubrać jak do zwykłej jazdy, a skoro już byłbym
ubrany, to przecież wystarczy tylko wsiąść na rower i pojechać...

Wentylatora raczej nie będę próbował, bo nie znoszę sztucznego
owiewania. Co ciekawe sztuczne owiewanie wentylatorem niemal zawsze
kończy się u mnie jakąś infekcją lub przeziębieniem, a tymczasem
kilkugodzinne jazdy rowerem przy dowolnej pogodzie już nie...

Sprawa druga, top oczywiście nuda...

Ale jest jeszcze sprawa trzecia. Trenażer to dziwne urządzenie, na
którym łatwo zrobić sobie krzywdę. Ostatnio do swoich normalnych
przejażdżek dołożyłem jedną krótką trasę na  której cisnę ile wlezie
na tak twardym przełożeniu jakie tylko zdołam ukręcić, czasem do
lekkiej nieprzytomności. Wydawało mi się, że po paru miesiącach
praktykowania takich wypadów mniej więcej raz na tydzień nie powinny
mi grozić jakieś przeciążenia...

A tymczasem..., po kilkudziesięciu minutach spędzonych na trenażerze
na drugi dzień odczuwam bóle mięśni, ścięgien i stawów jakich nigdy
nie odczuwałem, nawet po najbardziej ciężkich wypadach... Zastanawia
mnie skąd się to bierze. Być może ma znaczenie fakt, że na trenażerze
rower stoi sztywno, nie ma bujania na boki, a to wywołuje inną pracę
nóg, np. używane są mięśnie, których użycie w normalne jeździe
spowodowałoby jazdę zygzakiem i wręcz wywrotkę. Ewentualnie może to
wynika przegrzania i braku naturalnego chłodzenia.

Podsumowując - trenażer to urządzenie z piekła rodem: drogie,
potwornie nudne i można sobie zrobić sobie na nim krzywdę ;-)

Mój na razie będzie pracował jako spalarnia do biologicznej utylizacji
świątecznych przysmaków. Przy okazji poeksperymentuję z ustawieniem
siodełka w szosówce.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-12-25 16:13:48
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy
Rowerex wrote:
On 22 Gru, 22:14, Mike <mike...@mail.patrz.w.sigu> wrote:

Podsumowując - trenażer to urządzenie z piekła rodem: drogie,
potwornie nudne i można sobie zrobić sobie na nim krzywdę ;-)

Ke? :) Bez wiatraka nie dasz rady co byś nie robił. Ja rozszczelniam okno i do tego nawiew na wolne obroty a smigło skierowane w ścianę tak żeby wymusić obieg powietrza.

Nudne jest, ale krzywdy sobie do tej pory nie zrobiłem ;) Nie odczuwam żadnych ekstra negatywnych zjawisk związanych z kręgosłupem ;)

Data: 2011-12-22 10:10:47
Autor: PeJot
Trenażer rowerowy
W dniu 2011-12-22 09:04, giro pisze:
[...]

Znawcą nie jestem, trenażera używam w celu j.w.

Jeżeli nie przeszkadza Ci *hałas*, zainteresuj się najtańszym Tacx Speedbraker - obciążeniem jest turbina powietrzna. Jeżeli hałas jest istotny, dobry będzie droższy Tacx Spedmatic z hamulcem magnetycznym. Wszystko co powyżej MZ jest zbytek łaski, biorąc pod uwagę do czego ma być użyte.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-12-22 20:03:52
Autor: piecia aka dracorp
Trenażer rowerowy
Dnia Thu, 22 Dec 2011 10:10:47 +0100, PeJot napisał(a):

[...]

Na hałas mata, słuchawki lub wyrozumiali sąsiedzi. Najgorsze jest nuda, nic się nie dzieje. Jak w polskich filmach :)

Może w końcu swój sprzedam, leży biedny nieużywany.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-23 09:24:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2011.12.22.20.03.50dracorp.one.pl...

Na hałas mata, słuchawki lub wyrozumiali sąsiedzi. (...)

Przede wszystkim DEDYKOWANA opona do trenażera. Bez tego będzie lipa w bloku.

Data: 2011-12-23 09:43:54
Autor: PeJot
Trenażer rowerowy
W dniu 2011-12-23 09:24, kamil/Endurorider.pl pisze:

Przede wszystkim DEDYKOWANA opona do trenażera. Bez tego będzie lipa w
bloku.

Ojtam, ojtam. Od lat używam jakiejś łysej jak kolano 1.75" w cenie < 30 zł i jest OK.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-12-23 10:19:14
Autor: biodarek
Trenażer rowerowy
W dniu 2011-12-23 09:43, PeJot pisze:
[...]

Chyba 4 lata kręciłem na zwykłej oponie Marathon Slick. Teraz zmieniłem na dedykowaną do trenażera (udało mi się wcisnąć oponę 622-23 na trekkingową obręcz 19mm). Jest tylko trochę ciszej. Za to rozjechała mi się kalibracja. Poprzednio miałem 0,0, a teraz +1,7 czyli zbyt duży opór. Różne kombinacje ciśnienia i siły docisku nie przynoszą efektu. Tzn. mogę uzyskać 0, ale wtedy uślizguje mi się opona. Już nawet przeszlifowałem ją lekko i odtłuściłem wraz z rolką.

Co do hałasu, to najbardziej pomaga podłożenie pod trenażer starej karimaty. Mam też pod panelami podłogowymi podkład ze sprasowanego drzewa topoli. Ponoć tłumi jakieś 12dB. Ale wszystko to nic - przy większych szybkościach hałas niesie się przez ściany w bloku.

--
biodarek

Data: 2011-12-23 12:20:14
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:jd1f0a$d8i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Miałem slicka asfaltowego i po prostu się nie dało na tym jeździć - łomot był zajebisty. Nie szło tego wytrzymać.

Data: 2011-12-23 13:21:22
Autor: PeJot
Trenażer rowerowy
W dniu 2011-12-23 12:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ojtam, ojtam. Od lat używam jakiejś łysej jak kolano 1.75" w cenie <
30 zł i jest OK.

Miałem slicka asfaltowego i po prostu się nie dało na tym jeździć -
łomot był zajebisty. Nie szło tego wytrzymać.

Być może jest to związane z wibracjami zespołu hamulca. Jeżeli problem jest w niewyważeniu konkretnego egzemplarza, dedykowana opona, ew. z wysokim ciśnieniem może problem nieco zamaskować, ale nie wyeliminować.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-12-23 13:50:58
Autor: kamil/Endurorider.pl
Trenażer rowerowy
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:jd1ro3$mhl$1inews.gazeta.pl...

[...]

U mnie różnica jest po prostu ogromna na plus. Zgrzytem, jak zawsze, była cholernie wysoka cena tej opony w granicach 100 PLN.

Data: 2011-12-23 10:13:16
Autor: piecia aka dracorp
Trenażer rowerowy
Dnia Fri, 23 Dec 2011 09:24:34 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Przede wszystkim DEDYKOWANA opona do trenażera. Bez tego będzie lipa w
bloku.

Mam dedykowaną oponę a i tak jest głośno. Znajomy na tym samym modelu pomykał na trekingu ze zwykłą oponką i było ciszej. Może to wina ścienienia w oponie? U mnie było około 7-8 atmosfer.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-12-23 10:31:18
Autor: biodarek
Trenażer rowerowy
W dniu 2011-12-22 21:03, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Na nudę to Virtual Reality albo Real Life Video. Jest trochę darmowych tras do przejechania:
http://www.cyclingrlv.com/
Można też sobie samemu przygotować.
Ale wiem - to trochę droższa zabawka niż ta, o którą pytano na początku.

Może w końcu swój sprzedam, leży biedny nieużywany.

Szczególnie przy takiej pogodzie za oknem. Dobrze, że nie "zainwestowałem" w biegówki ;)

--
biodarek

Trenażer rowerowy