Treśc licencji - skopiowanie

Data: 2011-03-24 00:11:23
Autor: Czarny
Treśc licencji - skopiowanie
Witam, Dawno temu (parę lat) spotkałem w sieci informację że prawo dopuszcza aby
tworząc licencję (np na używanie oprogramowania) można było posłużyć się innymi
licencjami (copy & paste). Tzn prawo autorskie nie chroni (nie zabrania
kopiować) m.in. zapisów licencyjnych. Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie postawionej tezy. Wg mojej opinii jest to logiczne. Ja, jako producent gry komputerowej mogę
przecież chcieć aby wytworzona przeze mnie gra była chroniona prawnie równie
dobrze co produkt konkurencji. Czyli że nie wolno jej bezprawnie kopiowac,
modyfikowac, rozbierać na części,..etc.  A że w rezultacie otrzymam (zupełnie
przypadkowo oczywiście) ten sam tekst co w licencji to naturalna rzecz. Nie będę
przecież zamiast: "nie wolno kopiować" pisał: "nie możesz synu kopiować". Pozdrawiam i dzięki za pomoc. --

Data: 2011-03-23 19:18:23
Autor: witek
On 3/23/2011 6:11 PM, Czarny wrote:
  Ja, jako producent gry komputerowej mogę
przecież chcieć aby wytworzona przeze mnie gra była chroniona prawnie równie
dobrze co produkt konkurencji.

to sobie napisz licencje samemu, bez kopiuj wklej.
Możesz uzywac tych samych zwrotów, byleby nie było 100% podobne.

tam samo mapkę Polski możesz sobi samemu narysowac i może wyglądac tak samo jak mapa konkurencji,ale mapki konkurencji wykorzystac nie mozesz, nawet jesli produkt koncowy bedzie wygladal identycznie.

Data: 2011-03-24 08:23:59
Autor: Tiber
Treśc licencji - skopiowanie
Silly, silly witek nabazgrału:

[...]

No to jak już wyciągamy kwestię plagiaryzmu, dozwolonego cytatu,
whatever (zakładając, że w przypadku tekstów licencji też są stosowane),
to chciałbym zauważyć, że w przypadku tej "identyczności", raczej trudno
będzie mu się bronić mówiąc o przypadku. Bełkoty prawnicze/legislacyjne
na pewno zakładają pewne uproszczenia wyrażeniowe/terminologiczne, ale
bez przesady.

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2011-03-26 19:17:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Mar 2011, witek wrote:

tam samo mapkę Polski możesz sobi samemu narysowac i może wyglądac tak samo jak mapa konkurencji,ale mapki konkurencji wykorzystac nie mozesz

  wKwestiiFormalnej: moim zdaniem mapa jest *bardzo* złym przykładem do
powoływania się na cokolwiek co ma odniesienie do prawa autorskiego.

  Przecież mapa, *dobra* mapa, zawiera *ścisłe* informacje.
  To jest *baza danych*, obejmująca "twarde", sprawdzalne informacje,
a nie czyjaś "tfurczość"!
(i tak, bazy danych podlegają ochronie, ale nie z ustawy PA :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-24 09:00:49
Autor: Dominik & Co
Treśc licencji - skopiowanie
W dniu 24-03-2011 00:11, Czarny rzecze:

Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie postawionej tezy.

Wystarczy zajrzeć do  USTAWY z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim
i prawach pokrewnych- Art. 4.

Może tekst licencji dałoby się zakwalifikować jako punkt 3
- ale lepiej skonsultuj to z prawnikiem :-)

--
Dominik (& kąpany)

Treśc licencji - skopiowanie