Tresura w akcji.

Data: 2012-07-18 16:17:02
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
Pojechałem na zakupy do marketu. Jest tam kilkanaście miejsc parkingowych dla
niepełnosprawnych. Oznakowane jak trzeba. Z daleka widać że jakieś
zbiegowisko. Rezygnuje ktoś z kapitalizmu pomyślałem. Podjeżdżam bliżej a tam
na co drugim samochodzie blokada na kole. Jedni się miotają inni zrezygnowani
siedzą w samochodach.Dobrze chujom zrobili Ciekawe czy to spontaniczna akcje
jednego sprawiedliwego czy coś bardziej zorganizowanego. --

Data: 2012-07-18 18:34:51
Autor: huri_khan
Tresura w akcji.
Dnia Wed, 18 Jul 2012 16:17:02 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

[...]

A jaka sieć zdecydowała się na taki krok ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-07-18 16:39:46
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
huri_khan <spam@spam.pl> napisał(a):
> [...]

> jednego sprawiedliwego czy coś bardziej zorganizowanego.

A jaka sieć zdecydowała się na taki krok ?

Manufaktura w Łodzi. To nie sieć tylko taki kompleks handlowo rozrywkowy. --

Data: 2012-07-18 20:06:07
Autor: 'Tom N'
Tresura w akcji.
kogutek w <news:ju6osi$6jk$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Szkoda, że w PoRD tak to sformułowali:
Art. 130a.
1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
               ^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]
4) pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową, w miejscu
przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności
ruchowej oraz osób wymienionych w art. 8 ust. 2;

Bez "z drogi" powinno być.

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-18 21:36:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-18 20:06, 'Tom N' pisze:
[...]

Chyba nie ma potrzeby, jeśli na wjeździe jest tabliczka pt. "Na terenie obiektu obowiązują PoRD".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-07-19 09:30:44
Autor: Marcin Luty
Tresura w akcji.

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ju738q$kcq$1news.dialog.net.pl...
[...]

Teraz wystarczy biała tablica z samochodzikiem i napisem "Strefa ruchu".
OIDW pod każdym krakowskim marketem takie ustawili.

--
ml

Data: 2012-07-19 14:52:43
Autor: z
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-18 20:06, 'Tom N' pisze:

Szkoda, że w PoRD tak to sformułowali:
Art. 130a.
1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:

Ale piszesz o blokadach a nie o usuwaniu ;-)

Data: 2012-07-18 18:47:46
Autor: J.F
Tresura w akcji.
Użytkownik "huri_khan"  napisał w wiadomości grup
[...]

A musi siec ? Jak w kasie miejskiej pusto, to moze SM z wlasnej inicjatywy, czy musi czekac na zaproszenie wlasciciela ?

J.

Data: 2012-07-18 17:19:53
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

>A jaka sieć zdecydowała się na taki krok ?

A musi siec ? Jak w kasie miejskiej pusto, to moze SM z wlasnej inicjatywy, czy musi czekac na zaproszenie wlasciciela ?

J.

Według mnie to bez względu na stan kasy w zasranym zakresie obowiązków straży
miejskiej są takie działania. Nie mam zielonego pojęcia po co wystawiają się z
fotoradarami jak na parkingach jest butelka niewypitka. Przynajmniej przez
jakiś czas. --

Data: 2012-07-18 17:41:38
Autor: Budzik
Tresura w akcji.
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

A musi siec ? Jak w kasie miejskiej pusto, to moze SM z wlasnej inicjatywy, czy musi czekac na zaproszenie wlasciciela ?

a już nie musi?

Data: 2012-07-18 19:32:27
Autor: Papkin
Tresura w akcji.
kogutek wrote:
[...]

No dobra, sie nalezy. We Wroclawiu raczej nie zajmuja takich miejsc nagminnie.

Ale jak to juz ktos zauwazyl market olbrzymi, parkowac musi tuz pod drzwiami a w srodku juz magicznie przelatuje setki metrow korytarzy. Ulatwienie jest ale czy tak potrzebne.

Data: 2012-07-18 17:58:07
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
Papkin <spam@spamerssux.net> napisał(a):
kogutek wrote:
> [...]

Ale jak to juz ktos zauwazyl market olbrzymi, parkowac musi tuz pod drzwiami a w srodku juz magicznie przelatuje setki metrow korytarzy. Ulatwienie jest ale czy tak potrzebne.
Niektórym może się to wydać dziwne ale się z Tobą zgadzam. Ułatwienie powinno
wynikać ze stosunków międzyludzkich. Tam gdzie ludzie się szanują tego typu
uregulowanie nie jest potrzebne. Sami zostawią kilka wolnych miejsc bliżej
wyjścia dla tych co mogą tego potrzebować. Dla osób starszych lub wręcz
starych, kobiet w ciąży itp. Ale tutaj Panie bydło mieszka. I trzeba to było
zrobić urzędowo. Piszesz że jak inwalida albo kobieta w ciąży stanie dalej to
bez znaczenia bo i tak się w sklepie nałazi. Jak dla nich jest bez znaczenia
to jest i bez znaczenia dla młodych silnych i sprawnych. Dzisiaj większość z
tych co mieli blokady to byli młodzi silni i sprawni. Taka blokada na kole na
parkingu przed sklepem. Tylko dlatego że stanął na miejscu dla niego nie
przeznaczonym to dobra szkoła życia dla żula z samochodem. Myślał że mu
wszystko wolno. I nagle w sytuacji w której niczego by się nie spodziewał taka
przykrość. I jeszcze nie ma komu w ryja dać. To jak dają mandaty pod marketem
to może i będą dawali jak sobie pod żabką stanie na zakazie. --

Data: 2012-07-24 07:20:16
Autor: Adam Wysocki
Tresura w akcji.
kogutek <sok_marchwiowy@wytnij.gazeta.pl> wrote:

Dzisiaj większość z tych co mieli blokady to byli młodzi silni i sprawni.

Ktoś kiedyś przebił koła, czy zarysował lakier, takiemu młodemu, silnemu i sprawnemu. Trochę się zdziwił widząc tego byka, jak wracał prowadząc babcię.

I jeszcze nie ma komu w ryja dać.

Odkręcić koło, przykręcić zapasowe, koło z blokadą do bagażnika :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-07-25 10:17:20
Autor: Papkin
Tresura w akcji.
Odkręcić koło, przykręcić zapasowe, koło z blokadą do bagażnika :)

to chyba zart bo dales usmieszek

Data: 2012-07-25 14:41:16
Autor: Adam Wysocki
Tresura w akcji.
Papkin <spam@spamerssux.net> wrote:

Odkręcić koło, przykręcić zapasowe, koło z blokadą do bagażnika :)

to chyba zart bo dales usmieszek

Były gdzieś w sieci zdjęcia, jak koleś tak zrobił. Taki supermarket ma prawo nałożyć za coś takiego karę?

Data: 2012-07-25 14:58:14
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid (Adam Wysocki) napisał(a):

Były gdzieś w sieci zdjęcia, jak koleś tak zrobił. Taki supermarket ma prawo nałożyć za coś takiego karę?

Tak jak Ty tak i supermarket nie może nikomu zaaresztować samochodu. --

Data: 2012-07-25 17:15:29
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jup1i6$9e9$1inews.gazeta.pl...

Tak jak Ty tak i supermarket nie może nikomu zaaresztować samochodu.

Jesteś pewien?
Kilka tygodni temu widziałem w tv reportaż, w którym pokazali jak prywatna firma na prywatnym parkingu zakłada blokady na kołach i zdejmuje je dopiero po opłaceniu gotówką opłaty za postój. Przed wjazdem na parking wisiała tablica z regulaminem. Policja przyjeżdżała i twierdziła, że oni nic nie mogą bo to teren prywatny i zasady postoju ustala właściciel, a kierowca widział regulamin przy wjeździe i wjeżdżając go zaakceptował.
Co prawda rzecznik sądu twierdził, że blokady zakładać nie mogą, co najwyżej spisać kierowcę i wytoczyć mu sprawę, ale policja wiedziała swoje i twardo miała w nosie tą opinię...

Data: 2012-07-26 07:46:15
Autor: Adam Wysocki
Tresura w akcji.
Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_wytnij_to_poczta.onet.pl> wrote:

Co prawda rzecznik sądu twierdził, że blokady zakładać nie mogą, co najwyżej spisać kierowcę i wytoczyć mu sprawę, ale policja wiedziała swoje i twardo miała w nosie tą opinię...

Więc zdjąć koło, założyć zapasowe, i do sądu... jak ktoś ma czas i nerwy.

Data: 2012-07-26 09:52:37
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomości news:pms.1343288775news.chmurka.net...

Więc zdjąć koło, założyć zapasowe, i do sądu... jak ktoś ma czas i nerwy.

To nie było takie proste. Kiedy kierowca chciał tak zrobić, zaraz pojawiał się dresik z kolejną blokadą. Kierowca próbował go odpędzić, a dresik darł japę: "niech mnie pan nie dotyka". Kierowca się odwracał, dresik rzucał się do koła. Wezwany patrol policji rozkładał ręce.

Data: 2012-07-26 08:15:03
Autor: Adam Wysocki
Tresura w akcji.
[...]

Zadzwonić po 3 kolegów, każdego ustawić przy jednym kole, i niech drą japę "niech mnie pan nie dotyka" do dresika :)

Wiem, teoretyzować sobie można.

Data: 2012-07-26 09:57:48
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Znalazłem: http://uwaga.tvn.pl/59158,wideo,355789,spor_o_blokady_na_kolach,spor_o_blokady_na_kolach,reportaz.html

Data: 2012-07-26 10:04:41
Autor: WW
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-26 09:57, Iksiński pisze:

[...]

Blokady zakładane przez SM i Policje wymagają nieco wolnego miejsca obok koła. Jak się stanie przy wysokim krawężniku naprawdę blisko, to blokady nie da się założyć. W Anglii maja inne blokady i tego problemu nie ma. Polacy zresztą znaleźli szybko na nie sposób.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik    :-P

Data: 2012-07-26 14:43:12
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

To nie było takie proste. Kiedy kierowca chciał tak zrobić, zaraz pojawiał się dresik z kolejną blokadą. Kierowca próbował go odpędzić, a dresik darł japę: "niech mnie pan nie dotyka". Kierowca się odwracał, dresik rzucał się do koła. Wezwany patrol policji rozkładał ręce.

Ustawiona sytuacja. Jak ktoś nie chce zapłacić to ten co pilnuje wzywa
policję. Policja może założyć blokadę a ten od parkingu nie może. A że
zakładał? Jakoś nie było czy wystawiał rachunki lub faktury za odpłatne
parkowanie. Jak ktoś ma firmę to by mógł sobie w koszty wciągnąć taki
niespodziewany wydatek. Program miał być tendencyjny bo ten od blokad zły. Ale
jak by chcieli wyjaśnić sprawę do końca to by zrobili z pięć podpuch i jak by
nie dostali rachunku to do Urzędu Skarbowego mają obowiązek donieść o takiej
sytuacji. Urzędy skarbowe nie pierdolą się w takich sytuacjach. Znajomy
opowiadał że złapali jego pracownika bo nie nabił na kasie fiskalnej. akurat
nie nabił takim co kontrolują. Pracownik dostał z bomby 100 złotych mandatu. A
znajomy dwa tygodnie po zdarzeniu 3,5 tysiąca grzywny. --

Data: 2012-07-26 12:05:22
Autor: WS
Tresura w akcji.
On 26 Lip, 16:43, "kogutek" <sok_marchwi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Ustawiona sytuacja. Jak kto nie chce zap aci to ten co pilnuje wzywa
policj . Policja mo e za o y blokad a ten od parkingu nie mo e.

Policja na prywatnym terenie (nie oznaczonym jako  "strefa ruchu" od
jakiegos czasu) nie moze... Brak podstawy prawnej...
Tak samo nic nie moga zrobic jesli ktos np. zablokuje wyjazd z
parkingu, garazu na prywatnej posesji...

WS

Data: 2012-07-27 10:01:14
Autor: Ryszard G.
Tresura w akcji.

UĹźytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6919f44a-d79a-4d7a-b764-a0f490cdda0f@z19g2000vbe.googlegroups.com...

[...]

eee, chyba mogą na wniosek właściciela terenu?

R.G.

Data: 2012-07-30 07:31:52
Autor: Adam Wysocki
Tresura w akcji.
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:

Tak samo nic nie moga zrobic jesli ktos np. zablokuje wyjazd z
parkingu, garazu na prywatnej posesji...

Tak samo z miejscem parkingowym w garażu podziemnym - przerabiane. Ale wystarczyło zastawić gościa i sam się znalazł.

Data: 2012-07-27 08:55:58
Autor: Jarek Andrzejewski
Tresura w akcji.
On Thu, 26 Jul 2012 14:43:12 +0000 (UTC), "kogutek"
[...]

Niekoniecznie by to "wypaliło".
przecież nie ma obowiązku dawania rachunku, jeśli nabywca nie prosi o
niego. A i kasa fiskalna potrzebna jest dopiero po przekroczeniu
pewnych obrotów.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-07-27 09:53:44
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisał(a):
On Thu, 26 Jul 2012 14:43:12 +0000 (UTC), "kogutek" >niespodziewany wydatek. Program miał być tendencyjny bo ten od blokad zły. Ale
> [...]

przecież nie ma obowiązku dawania rachunku, jeśli nabywca nie prosi o
niego. A i kasa fiskalna potrzebna jest dopiero po przekroczeniu
A może dlatego nikt nie poprosił o rachunek bo to był ustawiony program? Dużo
jest takich programów w tv. Muszą czymś reklamy przerywać. A ludzie łykają,
jak młode pelikany , że to prawda.  --

Data: 2012-07-27 12:42:21
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jutof8$4s2$1inews.gazeta.pl...

A może dlatego nikt nie poprosił o rachunek bo to był ustawiony program? Dużo
jest takich programów w tv. Muszą czymś reklamy przerywać. A ludzie łykają,
jak młode pelikany , że to prawda.

Sądząc po Twoich wypowiedziach, Ty już wiesz, że to dziennikarze wymyślili problem.
Podałem linka, obejrzyj. Potem trochę poczytaj o działalności tej firmy.

Data: 2012-07-27 10:21:13
Autor: J.F
Tresura w akcji.
Użytkownik "Jarek Andrzejewski"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale paragonu fiskalnego chyba jest. A juz na pewno jest obowiazek wpisania tego na kase.

A i kasa fiskalna potrzebna jest dopiero po przekroczeniu
pewnych obrotów.

A w pewnych dziedzinach od razu.
Tylko ze tam dwoch ludzi, samochod sluzbowy, blokady - na pewno prog przekroczony.
Urzad Skarbowy by sie ucieszyl.

Aczkolwiek ... jesli jest wyrazny napis ze parkowanie _zabronione_, a oplata jest "karna" czy jak to tam sprytnie nazwac, to ja nie wiem czy to jest swiadczenie uslug i prowadzenie dzialalnosci.
Ale ci panowie z blokadami to juz raczej uslugi swiadcza.

J.

Data: 2012-07-26 13:46:22
Autor: anacron
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-26 09:46, Adam Wysocki pisze:
[...]

Od razu chcieli zakładać drugie... Oglądałem reportaż, w sumie to ja bym chyba zadzwonił po lawetę, aby zabrali auto i dostarczyli mi na podwórko. :)

--
anacron

Data: 2012-07-26 12:00:57
Autor: Adam Wysocki
Tresura w akcji.
anacron <anacron@anacron.pl> wrote:

Od razu chcieli zakładać drugie... Oglądałem reportaż, w sumie to ja bym chyba zadzwonił po lawetę, aby zabrali auto i dostarczyli mi na podwórko. :)

A kto pokryłby koszt?

Tak czy inaczej oni nie odzyskaliby blokady.

Data: 2012-07-26 14:05:41
Autor: anacron
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-26 14:00, Adam Wysocki pisze:
[...]

Skoro ja bym zadzwonił, to ja. Nie chodzi o kasę, a o zasadę. Chociaż może można by do D.A.S. się uśmiechnąć i wyegzekwować zwrot kosztów. Domniemam także, że gdyby laweta się już pojawiła, to te przygłupy by tą blokadę szybko zdjęli.

--
anacron

Data: 2012-07-26 13:17:17
Autor: J.F
Tresura w akcji.
Użytkownik "Iksiński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jup2ie$vm6$1@node2.news.atman.pl...
Co prawda rzecznik sądu twierdził, że blokady zakładać nie mogą, co najwyżej spisać kierowcę i wytoczyć mu sprawę, ale policja wiedziała swoje i twardo miała w nosie tą opinię...

Rzecznik sadu powinien wiedziec ze nie jest sedzia sadu najwyzszego, zeby moc jakies wiazace opinie wystawiac, oraz znac kodeks cywilny :-)

J.

Data: 2012-07-26 14:23:21
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jur907$8km$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeśli dobrze pamiętam, ten rzecznik jest też sędzią (może być inaczej?) i pojęcie o kodeksie cywilnym chyba jakieś powiniene mieć...

Data: 2012-07-26 14:56:36
Autor: J.F
Tresura w akcji.
[...]

Chyba moze,  bo niby czemu nie, ale jesli jest sedzia to tym bardziej powinien znac procedure interpretacji prawa :-)

pojęcie o kodeksie cywilnym chyba jakieś powiniene mieć...

A tym kodeksie prawo do zastawu jest pare razy wymienione, np w art 670 :-)

J.

Data: 2012-07-26 16:00:57
Autor: Jarek Andrzejewski
Tresura w akcji.
On Thu, 26 Jul 2012 14:56:36 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A tym kodeksie prawo do zastawu jest pare razy wymienione, np w art 670 :-)

Ja tu nie widzę najmu, a przecież tego dotyczy art. 670 KC...

Data: 2012-07-26 16:11:09
Autor: J.F
Tresura w akcji.
[...]

A oplate za miejsce do parkowania to jak traktowac ?

J.

Data: 2012-07-26 14:30:21
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
> [...]

>Ja tu nie widzę najmu, a przecież tego dotyczy art. 670 KC...

A oplate za miejsce do parkowania to jak traktowac ?

Traktować jak opłatę za miejsce parkingowe. Do najmu potrzebna jest zgoda
stron. Czy opłatę za przejazd komunikacją miejską też potraktujesz jako
element umowy najmu czy może jako odpłatną usługę. Żeby dokładniej wiedzieć
trzeba by sprawdzić jaki numer REGON mają parkingi. Jeśli tam będzie że usługa
to nigdzie nie przejdzie że to najem.

Data: 2012-07-26 16:25:17
Autor: Jarek Andrzejewski
Tresura w akcji.
On Thu, 26 Jul 2012 16:11:09 +0200, "J.F"
[...]

w sumie masz rację. Trzeba by dla pewności ten regulamin przeczytać.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-07-26 14:19:29
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
> [...]

Co prawda rzecznik sądu twierdził, że blokady zakładać nie mogą, co najwyżej spisać kierowcę i wytoczyć mu sprawę, ale policja wiedziała swoje i twardo miała w nosie tą opinię...

Jedyne słuszne stanowisko przedstawił ten z sądu. W takiej sytuacji jak w
programie nie można zaaresztować samochodu. Policja to inna para kaloszy. Co
to za stwierdzenie że teren prywatny. Wynika z niego że jak mam kawałek terenu
i określę w regulaminie że można na nim katować żony to policja też nic nie
zrobi bo " teren prywatny z regulaminem że można". To był typowy program
zakładający ze będą go oglądały półmózgi. W realu jak by zaaresztowali
samochód jakiemuś  adwokatowi to by w skarpetkach poszli ci od aresztowania
samochodów. --

Data: 2012-07-26 16:49:47
Autor: J.F
Tresura w akcji.
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jurjlh$43q$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Znaczy sie jak masz kawalek terenu, np domek z ogrodkiem, to ja ci moge do tego ogrodka wjechac, a ty nie mozesz nic zrobic ?
Nawet ci furtki nie wolno zamknac, a jak zamkniesz to ja moge o 3 w nocy zadzwonic i mowic "co to k* ma znaczyc, co to za zamykanie bramy, otwierac mi ja i to szybko, bo policje wezwe" ?

[...]

Musisz chyba troche nabrac praktyki z adwokatami.
Tu nie USA, sprawa by potrwala ponad 5 lat, ch* wie jakby sie skonczyla, i ch* wie ile by przyszlo zaplacic.

J.

Data: 2012-07-26 18:31:36
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
> [...]

Tu nie USA, sprawa by potrwala ponad 5 lat, ch* wie jakby sie skonczyla, i ch* wie ile by przyszlo zaplacic.

Jest tak jak piszesz. Możesz wjechać na mój teren a ja nie mogę Twojego
samochodu spalić, przysypać ziemią, zakopać. Mogę za to zadzwonić na Policję i
Policja powinna ten problem rozwiązać. Od tego ona teoretycznie jest.
Praktycznie też by to załatwili jak by mieli kaprys. Wezwali by transport i
przestawili Twój samochód jak by akurat Ciebie nie było. a jak byś był to
mogli by Ci kazać przestawnic. Jak byś mi coś zniszczył to musiałbyś za to
zapłacić. Wiem że to abstrakcyjnie wygląda. Ale tak jest. Jak postawisz swój
samochód na moim prywatnym terenie to mnie go palcem dotknąć nie wolno bo
mógłbym odpowiadać za uszkodzenie cudzego mienia. --

Data: 2012-07-26 21:18:23
Autor: J.F
Tresura w akcji.
[...]

Ale na razie nie mowimy o uszkodzeniu, tylko o zamknieciu bramy i pojechaniu na urlop.
To dziala tez w druga strone - nie wolno ci mojej bramy ani zamka uszkodzic :-)
Za to mnie wolno wynajac ochrone, ktora skopie wlamywacza stawiajacego opor przy interwencji :-)

A jak mialem w planach betonowanie ogrodka ?
Gruszka zamowiona wczoraj i juz jedzie, a ty stoisz na srodku pola nieproszony.
A wiesz ile kosztuje naprawa takiej gruszki jak sie jej nie wyprozni na czas ? :-)

Wylac i powolac sie odpowiedni zapis w KC :-)

J.

Data: 2012-07-26 19:49:24
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
> [...]

A wiesz ile kosztuje naprawa takiej gruszki jak sie jej nie wyprozni na czas ? :-)

Wylac i powolac sie odpowiedni zapis w KC :-)

Trochę na pewno kosztuje naprawa gruszki. Tylko ze to Ty wjechałeś w tym
przykładzie na mój teren i ja chcę wybetonować podwórko. Jeśli mi to
uniemożliwiłeś to Ty płacisz za naprawę gruszki. Oprócz powiadomienia Policji
ja w takiej sytuacji występuję do sądu o zabezpieczenie Twojego samochodu żeby
w przypadku gdy nie będziesz chciał płacić komornik go sprzedał i dał mi
należną część kasy. Od momentu złożenia dokumentów w sądzie samochodu nie
możesz ruszyć. W takim przypadku nie ma żadnej sprawy. Sędzia czyta pismo z
opisem sytuacji i od razu albo podpisuje albo nie podpisuje decyzji o
zabezpieczeniu samochodu. Ja też nie mogę ruszyć w takiej sytuacji Twojego
auta. Ale czas pracuje na moją korzyść. Mogę wystawić Ci rachunek za
korzystanie z mojego terenu w sytuacji gdy nie posiadasz umowy, Do końca
sprawy Twój samochód stoi na moim terenie i ma założone plomby. Nie możesz nim
jeździć, umyć. Ale OC musisz płacić. A gdybyś chciał nim odjechać to jeśli
będzie przy tym Policja to Ci to uniemożliwi. Gdyby nie było będziesz
poszukiwany jak pospolity przestępca z wszystkimi tego konsekwencjami. Wiesz
dlaczego nie postawisz bez mojej zgody samochodu na moim terenie? Bo pomimo
tego że nie znasz wszystkich przepisów. To w moczu czujesz że gdybyś postawił
to ja mogę zrobić zgodnie z prawem coś takiego przy czym otworzenie parasola w
dupie to pieszczota. --

Data: 2012-07-26 13:18:00
Autor: J.F
Tresura w akcji.
Użytkownik "kogutek"  napisał
Tak jak Ty tak i supermarket nie może nikomu zaaresztować samochodu.

No, z tym to mozna dlugo dyskutowac, teoretycznie i praktycznie ...

J.

Data: 2012-07-18 18:56:25
Autor: PK
Tresura w akcji.
On 2012-07-18, Papkin <spam@spamerssux.net> wrote:
[...]

Czy przelatuje? A może toczy się na wózku, balkoniku czy o lasce?
A może ma porażenie dolnej połowy ciała i w ogóle ledwo chodzi,
a po śliskim betonie to już prawie wcale?

A teraz wyobraź sobie, że na dworze jest -30*C. Albo kilka cm błota
pośniegowego. Albo +40*C i silne słońce, a parkingi przy marketach
raczej nie słyną z oferowanego cienia.

200m na dworze może być wysiłkiem większym niż 2000m w klimatyzowanym
sklepie. I nie tylko dla niepełnosprawnych, ale też (a może przede
wszystkim) dla kobiet w ciąży i osób starszych. Dlatego fajnie byłoby,
gdyby ludzie bez przymusu zostawiali kilka wolnych miejsc przy wejściu,
ale nie chcę wymagać zbyt wiele: zacznijmy od przestrzegania tych
specjalnie wyznaczonych :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-18 21:32:31
Autor: Papkin
Tresura w akcji.
Czy przelatuje? A może toczy się na wózku, balkoniku czy o lasce?

moze, moze i co jeszcze moze ociemnialy autem przyjechal?

A może ma porażenie dolnej połowy ciała i w ogóle ledwo chodzi,
a po śliskim betonie to już prawie wcale?

LOL! Parking to kosta lub asfalt, przyczepne w cholere nawet jak mokre. W srodku plytki - sliskie, a jak umyte to juz w ogole sliskie w piz...u. I co Szerloku? Najciezsze czyli np woda minieralna na lato gdzie - na samym koncu marketu!

Siakis mandat dla sklepu za utrudnianie zycia inwalidzie? Nie kpie, nie pajacuje ale zbijam glupie argumenty. Ten co jedzie do marketu to byc moze inwalide dostal po znajomosci. Market to mala dzungla (ah te wysokie regaly!).

A teraz wyobraź sobie, że na dworze jest -30*C. Albo kilka cm błota
pośniegowego. Albo +40*C i silne słońce, a parkingi przy marketach
raczej nie słyną z oferowanego cienia.

Miejsca dla inwalidy nie maja zadaszenia. Teraz panie ludzie 'majom' klime.

Market dba o odsniezanie bardziej niz zarzad miasta, serio.

wejściu, ale nie chcę wymagać zbyt wiele: zacznijmy od przestrzegania
tych specjalnie wyznaczonych :).

tak, zgoda ale bez przesady ze inwalida odwiedzajacy market to taki nieporadny i w ogole. Market jest wiekszy albo taki sam wielki jak parking. A by kupic sprawunki od A-Z trzeba sie niezle nalatac, naszukac, siegac wysoko i jeszcze pchac ten ciezki wozek!

Zaraz napiszesz ze inwalida jedzie do marketu z opiekunem itd. Miejsca sa potrzebne ale raz jeszcze mowie - inwalida w markecie to nie od razu prawidziwy inwalida.

Data: 2012-07-18 19:53:26
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
Papkin <spam@spamerssux.net> napisał(a):  Miejsca sa
potrzebne ale raz jeszcze mowie - inwalida w markecie to nie od razu prawidziwy
 inwalida.
Ale to nie znaczy że jak żeśmy się umówili że zostawiamy dla inwalidów miejsca
bliżej wejścia to każdy żul może sam tą umowę łamać. Traktuje tak oznakowane
miejsca jak by ich tam nie było. Dla mnie są niewidzialne. Jak ich nie widzę
to tam nie staję.

Data: 2012-07-18 20:11:26
Autor: PK
Tresura w akcji.
On 2012-07-18, Papkin <spam@spamerssux.net> wrote:
moze, moze i co jeszcze moze ociemnialy autem przyjechal?

Oczywiście. Na oznaczonym miejscu może stanąć samochód przewożący
niewidomego (czy też każdego innego niepełnosprawnego).

LOL! Parking to kosta lub asfalt, przyczepne w cholere nawet jak mokre. W

Oczywiście pomijając namalowane niewłaściwą farbą znaki oraz... kostkę
i asfalt, które akurat są śliskie po deszczu...

srodku plytki - sliskie, a jak umyte to juz w ogole sliskie w piz...u. I co Szerloku? Najciezsze czyli np woda minieralna na lato gdzie - na samym koncu marketu!

Ale może przyjechał po gumki albo batona, a one są przy kasie.

[...]

Być może dostał, ale wielu innych nie dostało. I też chodzą do pracy
i robią zakupy w marketach.
Myślisz, że niepełnosprawni siedzą w domu i cały dzień oglądają
telewizję? Już chyba nawet na wsiach tak nie jest :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-19 08:29:31
Autor: MichałG
Tresura w akcji.
Papkin pisze:
[...]

zanim zaczniesz pisać dalej to upierdol sobie lewa noge......

Data: 2012-07-19 13:40:05
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:50070f4f$1news.home.net.pl...

Zaraz napiszesz ze inwalida jedzie do marketu z opiekunem itd. Miejsca sa potrzebne ale raz jeszcze mowie - inwalida w markecie to nie od razu prawidziwy inwalida.

A po czym poznać prawdziwego inwalidę? Musi nie mieć nogi?
Wg Ciebie człowiek z rozwalonym np. stawem kolanowym/biodrowym albo kręgosłupem, ale dający radę samodzielnie się przemieszczać, to jeszcze nie inwalida?

Data: 2012-07-18 21:39:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-18 19:32, Papkin pisze:
Ale jak to juz ktos zauwazyl market olbrzymi, parkowac musi tuz pod
drzwiami a w srodku juz magicznie przelatuje setki metrow korytarzy.
Ulatwienie jest ale czy tak potrzebne.

Głównym ułatwieniem na tych miejscach jest przede wszystkim ich szerokość. Widziałeś kiedyś na żywo, inwalidę poruszającego się na wózku, wysiadającego zza kółka samochodu?

Data: 2012-07-18 22:20:57
Autor: Papkin
Tresura w akcji.
Głównym ułatwieniem na tych miejscach jest przede wszystkim ich
szerokość. Widziałeś kiedyś na żywo, inwalidę poruszającego się na
wózku, wysiadającego zza kółka samochodu?

Wozek ma zwykle z tylu, musi jakos do niego dojsc, jak z boku wozi wozek i jakos sprytnie rozklada to jasne. Sa szersze ale nie zwrocilem na to uwagi, zgoda. Nie sa jednak na tyle szerokie by otworzyc drzwi w pelni a jak jeszcze inny inwalida (miejsca sa zwykle parami) zaparkuje blizej krawedzi swojego pola - tez powinien dostac mandat?

Nie kwestionuje sensu ich istnienia by nie bylo. W srodku inwalida ma jednak rownie ciezko (jak wieksze zakupy to juz w ogole).

Data: 2012-07-18 20:42:47
Autor: PK
Tresura w akcji.
On 2012-07-18, Papkin <spam@spamerssux.net> wrote:
[...]

ZaleĹźy od stanowiska. Niedaleko mojego osiedla jest wyznaczone miejsce
specjalnie dla mieszkającego w okolicy niepełnosprawnego. Na oko jest
1.5-krotnie szersze niĹź te standardowe (w praktyce zajmuje dwa miejsca).

http://tiny.pl/h4pb3

Zapewne większość jeżdżących na wózkach nie chodzi, więc nie dojdzie do
bagażnika :). Ci samodzielni rozkładają wózki z wewnątrz. Ci mniej
samodzielni jeżdżą z opiekunem, który podstawia im wózek. Tak czy siak
potrzeba trochę więcej przestrzeni.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-24 12:07:40
Autor: Jarek Andrzejewski
Tresura w akcji.

http://www.zumi.pl/,19.440899:51.778716,,,,2,1b,namapie.html

Data: 2012-07-19 08:05:52
Autor: Mirek Ptak
Tresura w akcji.
Dnia 2012-07-18 19:32,  *Papkin* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Ale jak to juz ktos zauwazyl market olbrzymi, parkowac musi tuz pod
drzwiami a w srodku juz magicznie przelatuje setki metrow korytarzy.
Ulatwienie jest ale czy tak potrzebne.

Owszem bliżej, ale przede wszystkim szerzej i to główny sens istnienia takich miejsc parkingowych.
A co do odległości to 500 w środku + 30 na zewnątrz zawsze będzie lepsze niż 500 + 100 :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-07-18 21:46:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 18.07.2012 kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Bez sensu. Jak już to powinni odholować.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 20:01:08
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
> [...]
> jednego sprawiedliwego czy coś bardziej zorganizowanego. Bez sensu. Jak już to powinni odholować.

Krzysiek Kiełczewski
Z sensem te blokady. Zanim zaczną rozstrzeliwać to ze trzy szanse niech dadzą.
Blokada to dobre rozwiązanie. Nie odjedzie, musi czekać, A może ma logiczne
uzasadnienie. Według mnie jak by ukarali kobietę w widocznej ciąży to by byli
chujami. Nie ma urzędowej tabliczki z napisem ciąża. --

Data: 2012-07-18 22:23:20
Autor: 'Tom N'
Tresura w akcji.
kogutek w <news:ju74m4$5so$1inews.gazeta.pl>:

[...]

A co zrobiłby, gdyby nie znalazł samochodu - bo na pewno by nim nie odjechał
- czekałby na coś?

Według mnie jak by ukarali kobietę w widocznej ciąży to by byli
chujami.

Kliencie "marketu", chcesz parkować na miejscach dla niepełnosprawnych bez
karty parkingowej -- zadzwoń!!! W razie potrzeby pojawi się kobieta z
widoczną ciążą. Niskie ceny, satysfakcja gwarantowana! Nie trać czasu na
szukanie miejsca na parkingu, zaparkuj na niebieskich polach, reszta
zajmiemy sie my!

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-18 20:37:22
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
 'Tom N' <news120718@222320intf.dyndns.org.invalid> napisał(a):
> [...]

widoczną ciążą. Niskie ceny, satysfakcja gwarantowana! Nie trać czasu na
szukanie miejsca na parkingu, zaparkuj na niebieskich polach, reszta

A jak by nie znalazł samochodu i dostał zawału. Na parkingach nie widzę
konieczności stosowania drastycznych metod. Blokada jest w sam raz. Blokada,
stówka mandatu i godzina czekania aż zdejmą. Bardzo wychowawcza kara. --

Data: 2012-07-18 22:29:46
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
> [...]

Z sensem te blokady. Zanim zaczną rozstrzeliwać to ze trzy szanse niech dadzą.
Blokada to dobre rozwiązanie. Nie odjedzie, musi czekać,

A jak czeka to blokuje miejsce. O wiele dłużej niż bez blokady. Bez
sensu.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 20:42:29
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
> [...]
> Blokada to dobre rozwiązanie. Nie odjedzie, musi czekać, A jak czeka to blokuje miejsce. O wiele dłużej niż bez blokady. Bez
sensu.

Krzysiek Kiełczewski
Ale to będzie ostatni raz jak zablokuje miejsce. Powie znajomym że chuje mu
blokadę założyli. Jak tacy sami znajomi jak on to go będą żałowali. Ale wielu
z nich samochodu w takim miejscu nie postawi bo Heńkowi założyli blokadę.
Według mnie bardzo dobre rozwiązanie żeby niektórzy trochę ogłady załapali. --

Data: 2012-07-18 23:16:47
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji.

A jak czeka to blokuje miejsce. O wiele dłużej niż bez blokady. Bez
sensu.

W praktyce bez znaczenia. Nie bez powodu padło tu pytanie o to, czy ktoś w ogóle widział
niepełnosprawnego (takiego, którego niepełnosprawność dałaby się zauważyć) wysiadającego
pod marketem, i ile razy w życiu (ja nie pamiętam). To ile tych miejsc tak naprawdę potrzeba?

(Za to sam znam dwóch "niepełnosprawnych", tzn. posiadających stosowną naklejkę,
załatwioną "na opiekuna" jakiejś innej niepełnosprawnej osoby w rodzinie. I korzystających
z tego przywileju równie skwapliwie, co PSL z posad w spółkach Skarbu Państwa.)

Data: 2012-07-19 00:55:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 18.07.2012 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:

[...]

Ja. Kilka razy.

To ile tych miejsc tak naprawdę potrzeba?

Moim zdaniem pod paroma supermarketami mogłoby być ich mniej.

[...]

A to też powinno być tępione.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-23 15:37:40
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji.

To ile tych miejsc tak naprawdę potrzeba?

Moim zdaniem pod paroma supermarketami mogłoby być ich mniej.

W 99% przypadków wystarczyłoby pewnie jedno. Ale co tam, niech będą nawet dwa - na wszelki wypadek.

Tylko że ich liczbę określają jakieś przepisy. A przepisy produkują jacyś urzędnicy, zapewne
w typowym stylu: czyli albo wymagamy za mało, albo też, jeśli akurat jesteśmy po kursach
afirmacyjnych, na odwrót: tak, aby nikt nie posądził nas o jakąkolwiek dyskryminację...
Czyli tak z 10-20x za dużo będzie w sam raz :)

Data: 2012-07-23 20:48:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 23.07.2012 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:

[...]

Aż tak to nie. Za to moim zdaniem zdecydowanie za ciężko jest uzyskać
pozwolenie tymczasowe: dla kobiet w zagrożonej ciąży, dla kogoś ze
złamaną nogą czy kogoś po operacji.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-19 05:45:06
Autor: WS
Tresura w akcji.
On 18 Lip, 23:16, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
To ile tych miejsc tak naprawdę potrzeba?

tego to nikt nie wie ;) , ale przpis jest, wiec sie je robi (i sa
najzwyklejsza strata dla supermarketu ;) )

[...]

Sa rowniez tacy, co formalnie im sie (chyba?) nalezy, ale do niczego
im to niepotrzebne...
np. moj sasiad ma 1 grupe inw.  + cos tam i dostal uprawnienia
legalnie, ale jak sam mi mowil ostatnio z nudow przeglada gazetki
supermarketow i jezdzi po wszystkich dla zabicia czasu - oczywiscie
MPK a nie samochodem bo tez ma gratis ;) i jakos moze...

Dodatkowo wychodzil ;) w spoldzielni zrobienie "koperty" dla inwalidow
pod blokiem, ktora non stop okupuje - nie najblizej wyjscia z klatki
tylko pod swoim oknem oczywiscie ;)

WS

PS. gdyby tych kopert nie bylo, to jak ktos z wozkiem inwalidzkim
zatrzymalby sie tuz przed wejsciem, to nikt by sie raczej nie
pryczepil...

Data: 2012-07-19 18:02:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 19.07.2012 WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał/a:
[...]

Wiesz, że są różne schorzenia?

[...]

Tylko musi być miejsce na to zatrzymanie się. I po to właścnie są
koperty.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-21 15:04:54
Autor: tor
Tresura w akcji.
Wiesz, że są różne schorzenia?

Tu się zgadzam, bo i mój znajomy ma taką wlepkę, a na pierwszy rzut oka można powiedzieć : zdrowy.
Jest jednak druga strona medalu, którą obserwuję na codzien. 3/4 aut pod marketami , które stoją na kopertach, to "chorzy na głowę" . Z reguły albo lepsze auta , albo odpieprzone paniusie ew. chłoptasie "macho" . Zdarzają się  też akcje z starszymi osobami typu: market budowlany, wysiada z terenówki taki chłopek roztropek z żoną i twardo idzie do środka. Za moment się wraca i wrzuca za szybę wydrukowaną "inwalidke". Po jakiś 20min wraca z pełnym wózkiem (kleje czy inne cementy po 25kg worek) i jak gdyby nic wrzuca do auta i odjeżdża. Obserwowałem to osobiście, bo akurat czekałem na znajomych 2 miejsca obok. Właśnie za takich powinni się wziąść i solić mandatami, żeby się nauczyli po co ta koperta jest.
Podobał mi się przykład jakiegoś miasta, w którym ochrona sprawdza i ew zakłada blokady osobom nieuprawnionym. Nawet zamkneli koło jakiemuś synkowi kogoś ważnego i sprawa się oparła o sąd, który stwierdził ,że blokada i odpłatność się należy, bo to teren prywatny i trzeba się stosować do zasad. Teraz jak już wprowdzono strefe ruchu i obowiązuje kodeks , to tym bardziej takie coś powinno mieć miejsce. Inaczej nie da się ludzi nauczyć. Nawiasem mówiąc pracuję w jednym z marketów i jak w tamtym roku była akcja policji z nakładaniem mandatów, to staly tam auta tylko do tego uprawnione. Szkoda że potrwało to miesiąc ,bo teraz wróciły stare zwyczaje. Podobna akcja była z miesiąc temu. Fajna terenowa Toyota, 5 pasażerów i stająna kopercie. Wysiedli , popatrzyli, cos tam pogadali i dalej na zakupy. Oczywiście wszyscy zdrowi . Jak ktoś im zwrócił uwagę, to jeden koleś tak koło 40 zaczął robić z siebie debila i udawać połamanego. Oczywiście przeszedł tak z 10m i "cudownie ozdrowiał" .Aha. Blachy KPR ( kraków - proszowice). Niestety zwykłych KR nie brakuje, jak i "schorowanych" przedstawicieli handlowych wszelkiej maści.

Pozdrawiam

Data: 2012-07-23 15:47:55
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji.
Jest jednak druga strona medalu, którą obserwuję na codzien. 3/4 aut pod
marketami , które stoją na kopertach, to "chorzy na głowę" .

A jakby takich miejsc było 2 szt, przy samym wejściu, to i upilnować/karać by było o wiele
łatwiej, a i stanięcie akurat tam wymagałoby buractwa w szczególnie dużym natężeniu.

A teraz, gdy cały pierwszy rząd, a często więcej, to miejsca dla inwalidów, jakże łatwo
rozgrzeszać się, bo "cóż to szkodzi, skoro jest tyle pustych", "wszyscy tak robią",
"czy ktoś zwróci uwagę akurat na mnie"? itp.

Data: 2012-07-19 08:39:34
Autor: WW
Tresura w akcji.

Bez sensu. Jak już to powinni odholować.

Trzeba przyznać, że Manufaktura jest od dawna chlubnym wyjątkiem. Wcześniej sam słyszałem, i pisałem o tym na tym szacownym forum, że często leciał komunikat "kierowca samochodu marki *** o numerach rejestracyjnych ***** proszony jest o spalenie się ze wstydu za zajęcie miejsca niepełnosprawnym".
Teraz jak widać, poszli dalej i chwała im za to.

Co do wywożenia. to jest ono nierealne.
Po pierwsze inni nie widzą, bo auto znika a tak stoi kilka godzin z blokada tuż przy wejściu i wszyscy (!) je widzą. Poza tym, jak sobie wyobrażasz załadowanie na lawetę  samochodu na załadowanym parkingu?

Data: 2012-07-19 01:44:13
Autor: PJ
Tresura w akcji.
// Co do wywożenia. to jest ono nierealne.Po pierwsze inni nie widzą,
bo auto znika a tak stoi kilka godzin z blokada tuż przy wejściu i
wszyscy (!) je widzą.

malo widziales ...niemiaszkowie wywoza jak przekroczysz dozwolony czas
parkowania (Plus/Netto) a koperta to juz laweta na bank

//Poza tym, jak sobie wyobrażasz załadowanie na lawetę  samochodu na
załadowanym parkingu?

bulka z maslem, widzialem reportaz jak magicy wyciagali Hummera z
parkingu podziemnego czy limuzyne XXL zaparkowana z odstepem przod/tyl
10 cm, szczerze powiedziawszy byli tak skuteczni ze az naszlo mnie
podejrzenie ze takich technik moga uzywac tez zlodziejaszki,
(podnosniki, rolki, wyciagarki, specjalna laweta z dzwigiem potem do
puszki i tyle go widzieli ...)
P.

Data: 2012-07-19 13:57:52
Autor: WW
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-19 10:44, PJ pisze:

malo widziales ...niemiaszkowie wywoza jak przekroczysz dozwolony czas
parkowania (Plus/Netto) a koperta to juz laweta na bank

Problem w tym, że tu nie chodzi o zwiększenie wpływów hipermarketu - to nie fotoradary.
Tu chodzi o nauczenie bydlaka, aby pokrzywdzonemu przez los jeszcze on nie utrudniał życia.
Z tego punktu widzenia dużo lepiej, żeby taki samochód z blokadą stal na miejscu a właściciel musiał znosić spojrzenia wszystkich przechodzącym ludzi, niż raz dwa zniknął z parkingu.

[...]

Nie wątpię, że gdzieś są takie służby. U nas to autolaweta i jeden kierowca z wyciągarką. Aż mi skóra cierpnie na myśl, że taki miał by gdzieś koło mojego samochodu wyciągać z ciasnego szeregu jakiś samochód na siłę.

Data: 2012-07-19 05:29:51
Autor: PJ
Tresura w akcji.
[...]

hiper czy super market nic na tym nie zarabia, to laweciarze sa do
przodu ...ich zysk to zawsze wolne miejsce parkingowe dla
niepelnosprawnych klientow ....BTW takie matolki raczej sa odporne na
hipnotyczne spojrzenia starszych pan :-) Twoj koncept stosowano raczej
w sredniowieczu patrz: wbijanie na pal itp. i do mnie jakos nie
przemawia ...

[...]

potraktuj to jako okres przejsciowy, biznes dopiero sie rozkreca ...
to sa konkretne pieniadze wiec predzej czy pozniej ktos sie po nie
schyli ...zreszta markety to jest pikus bo ile one maja miejsc dla
niepelnosprawnych; 10, 20 ? plus taki ze nie musisz jezdzic po calym
miescie ... ale prawdziwa kasa pojawia sie jesli podpiszesz umowe z
gmina, wtedy strumien gotowki jest naprawde szeroki ....

P.

Data: 2012-07-19 17:53:04
Autor: WW
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-19 14:29, PJ pisze:
Twoj koncept stosowano raczej
w sredniowieczu patrz: wbijanie na pal itp. i do mnie jakos nie
przemawia ...

Swego czasu pracowałem w zakładach dziewiarskich. Problemem, jednym z wielu, były kradzieże przędzy. Kontrole nic nie pomagały. Zmieniono taktykę. Złapaną złodziejkę postawiono przy portierni w czasie wymiany zmian i kazano jej trzymać ukradzioną przędzę w rękach rekach przed sobą. Pracownicy obu zmian musieli przejść obok niej.
Kradzieże praktycznie ustały.

Data: 2012-07-23 15:54:30
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-19 17:53, WW pisze:

[...]

Swego czasu, to było pewnie za komuny, co? Albo niewiele później?
Bo teraz to za taki bezprawny przymus i straty moralne dostałaby jeszcze w sądzie odszkodowanie.

Data: 2012-07-23 18:21:35
Autor: WW
Tresura w akcji.
Swego czasu, to było pewnie za komuny, co?

Ano prawda.  :-P

Bo teraz to za taki bezprawny przymus i straty moralne dostałaby jeszcze
w sądzie odszkodowanie.

Może właśnie dlatego jest jak jest.  :-(

Pozdrawiam
WW

Data: 2012-07-23 20:59:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
[...]

Niestety :-(

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-24 12:16:10
Autor: Jarek Andrzejewski
Tresura w akcji.
On Thu, 19 Jul 2012 05:29:51 -0700 (PDT), PJ
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:

hipnotyczne spojrzenia starszych pan :-) Twoj koncept stosowano raczej
w sredniowieczu patrz: wbijanie na pal itp. i do mnie jakos nie
przemawia ...

Chyba Ci się z pręgierzem pomyliło. Do mnie przemawia.

Data: 2012-07-24 12:15:12
Autor: Jarek Andrzejewski
Tresura w akcji.
On Thu, 19 Jul 2012 13:57:52 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Nie wątpię, że gdzieś są takie służby. U nas to autolaweta i jeden kierowca z wyciągarką. Aż mi skóra cierpnie na myśl, że taki miał by gdzieś koło mojego samochodu wyciągać z ciasnego szeregu jakiś samochód na siłę.

Ja widywałem z okna pracy odholowywanie aut z drogi k. Galerii Mokotów
w Warszawie. Kierowca (i operator holownika) istotnie był jeden, ale
nie miał wyciągarki a sprytną "drabinkę" (którą dawało się "poskładać"
pod stojącym autem i dźwig.
A służby np. w Pradze rzeczywiście mają fajny sprzęt: wyciąganie
landrovera polegało na podłożeniu "drabinek" pod wszystkie koła,
podniesieniu całego auta i postawienie go na przyczepie - w górę, w
bok, w dół i w drogę :-)

Data: 2012-07-19 13:36:05
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ju8a3d$s7s$1node1.news.atman.pl...

Poza tym, jak sobie
wyobrażasz załadowanie na lawetę  samochodu na załadowanym parkingu?

Normalnie. Dla laweciarzy to żaden problem.

Data: 2012-07-19 18:00:14
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 19.07.2012 WW <wuwu0@vp.pl> napisał/a:

[...]

Zrób uczciwy przetarg to się znajdą wykonawcy.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-23 15:44:17
Autor: Miroo
Tresura w akcji. [OT]
Zrób uczciwy przetarg to się znajdą wykonawcy.

Przecież to oksymoron ;)

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-07-23 20:49:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji. [OT]
Dnia 23.07.2012 Miroo <miroo75@REMOVEIT.o2.pl> napisał/a:

Zrób uczciwy przetarg to się znajdą wykonawcy.

Przecież to oksymoron ;)

Da się zrobić uczciwy przetarg. BTDT. Przecież nie napisałem "niech
urzędnik zrobi uczciwy przetarg" ;-P

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-24 00:35:36
Autor: WS
Tresura w akcji. [OT]
On 23 Lip, 20:49, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
Dnia 23.07.2012 Miroo <miro...@REMOVEIT.o2.pl> napisał/a:

> Przecież to oksymoron ;)

Da się zrobić uczciwy przetarg. BTDT. Przecież nie napisałem "niech
urzędnik zrobi uczciwy przetarg" ;-P

Rowniez uwazam, ze sie praktycznie nie da ;)
Jesli zakup, usluge itp potrzebuje prywatna osoba/firma, to nie robi
zadnych przetargow tylko wybiera dostawce ktorego uwaza w danej chwili
za najlepszego wg wlasnego widzi mi sie...

Przetarg zawiera tyle haczykow, ze na 90% ktos, kto sie tym nie
zjamuje od nastu lat wymysli takie warunki przetargu, ze wygra ktos,
kogo by nie w zadnym wypadku chcial ;)
Np. w ww wymieninej sytuacji ktos ze zdezelowana laweta robiaca tlumy
dymu z rury wydehweh=j a parkingu ;) + obijajacy samochody klientow
obok, co z tego, ze bedzie mial OC jak opinia o tym, zeby omijac dany
sklep pojdzie w swiat.. ;)

WS

PS. Jesli ktos chce kupic cos, co wymaga ogloszenia przetrgu i
faktycznie chce zrobic dobry zakup, to robi praktycznie jak prywatne
firmy: wybiera co chce za kase, ktora dysponuje, zglasza sie do
dystrybutora wybranego sprzetu i mowi, ze musi to kupic na przetarg ;)
warunki/regulamin przetargu dostaje oczywiscie od dystrybutora ;)

Data: 2012-07-24 11:22:40
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji. [OT]
W dniu 2012-07-24 09:35, WS pisze:

Jesli zakup, usluge itp potrzebuje prywatna osoba/firma, to nie robi
zadnych przetargow tylko wybiera dostawce ktorego uwaza w danej chwili
za najlepszego wg wlasnego widzi mi sie...

Może zrobić i przetarg, czy powiedzmy licytację, ale regulamin tworzysz taki, żeby żaden oferent
nie miał prawa oprotestować twojego wyboru.

Niestety, zamówienia publiczne to zamówienia publiczne, tam nie ma tak dobrze.

Data: 2012-07-24 12:33:30
Autor: Miroo
Tresura w akcji. [OT]
[...]

Np z takim zapisem: "Zarząd Sp-ni zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty lub jej części, nie przyjęcia żadnej z ofert lub unieważnienia przetargu bądź odstąpienia od przetargu bez podania przyczyn."
lub podobnie
"Zastrzega się prawo odstąpienia od przetargu bez podania przyczyn oraz swobodnego wyboru oferty."

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-07-25 01:11:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji. [OT]
Dnia 24.07.2012 WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał/a:
> [...]

urzędnik zrobi uczciwy przetarg" ;-P

Rowniez uwazam, ze sie praktycznie nie da ;)

Da się...

[ciach]

[...]

IMO mylisz *przetarg* z przetargiem/zamówieniem *publicznym*.

Pzdr,
krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-23 13:40:34
Autor: PesTYcyD
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-18 18:17, kogutek pisze:
[...]

Ciekawe co w sytuacji, kiedy ktoś jest po operacji i porusza się o kulach, ale nie jest inwalidą. Co by zrobili straszacy.

Data: 2012-07-23 14:24:01
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Użytkownik "PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> napisał w wiadomości news:500d3834$0$1311$65785112news.neostrada.pl...

Ciekawe co w sytuacji, kiedy ktoś jest po operacji i porusza się o kulach, ale nie jest inwalidą. Co by zrobili straszacy.

Jeżeli nie ma karty, to na 99% wlepiliby karę.

Tresura w akcji.