Tresura w akcji.

Data: 2012-07-18 21:46:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 18.07.2012 kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał/a:
Pojechałem na zakupy do marketu. Jest tam kilkanaście miejsc parkingowych dla
niepełnosprawnych. Oznakowane jak trzeba. Z daleka widać że jakieś
zbiegowisko. Rezygnuje ktoś z kapitalizmu pomyślałem. Podjeżdżam bliżej a tam
na co drugim samochodzie blokada na kole. Jedni się miotają inni zrezygnowani
siedzą w samochodach.Dobrze chujom zrobili Ciekawe czy to spontaniczna akcje
jednego sprawiedliwego czy coś bardziej zorganizowanego.

Bez sensu. Jak już to powinni odholować.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 20:01:08
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
> [...]
> jednego sprawiedliwego czy coś bardziej zorganizowanego. Bez sensu. Jak już to powinni odholować.

Z sensem te blokady. Zanim zaczną rozstrzeliwać to ze trzy szanse niech dadzą.
Blokada to dobre rozwiązanie. Nie odjedzie, musi czekać, A może ma logiczne
uzasadnienie. Według mnie jak by ukarali kobietę w widocznej ciąży to by byli
chujami. Nie ma urzędowej tabliczki z napisem ciąża. --

Data: 2012-07-18 22:23:20
Autor: 'Tom N'
Tresura w akcji.
kogutek w <news:ju74m4$5so$1inews.gazeta.pl>:

[...]

A co zrobiłby, gdyby nie znalazł samochodu - bo na pewno by nim nie odjechał
- czekałby na coś?

Według mnie jak by ukarali kobietę w widocznej ciąży to by byli
chujami.

Kliencie "marketu", chcesz parkować na miejscach dla niepełnosprawnych bez
karty parkingowej -- zadzwoń!!! W razie potrzeby pojawi się kobieta z
widoczną ciążą. Niskie ceny, satysfakcja gwarantowana! Nie trać czasu na
szukanie miejsca na parkingu, zaparkuj na niebieskich polach, reszta
zajmiemy sie my!

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-18 20:37:22
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
 'Tom N' <news120718@222320intf.dyndns.org.invalid> napisał(a):
> [...]

widoczną ciążą. Niskie ceny, satysfakcja gwarantowana! Nie trać czasu na
szukanie miejsca na parkingu, zaparkuj na niebieskich polach, reszta

A jak by nie znalazł samochodu i dostał zawału. Na parkingach nie widzę
konieczności stosowania drastycznych metod. Blokada jest w sam raz. Blokada,
stówka mandatu i godzina czekania aż zdejmą. Bardzo wychowawcza kara. --

Data: 2012-07-18 22:29:46
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
> [...]

Z sensem te blokady. Zanim zaczną rozstrzeliwać to ze trzy szanse niech dadzą.
Blokada to dobre rozwiązanie. Nie odjedzie, musi czekać,

A jak czeka to blokuje miejsce. O wiele dłużej niż bez blokady. Bez
sensu.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-18 20:42:29
Autor: kogutek
Tresura w akcji.
> [...]
> Blokada to dobre rozwiązanie. Nie odjedzie, musi czekać, A jak czeka to blokuje miejsce. O wiele dłużej niż bez blokady. Bez
sensu.

Krzysiek Kiełczewski
Ale to będzie ostatni raz jak zablokuje miejsce. Powie znajomym że chuje mu
blokadę założyli. Jak tacy sami znajomi jak on to go będą żałowali. Ale wielu
z nich samochodu w takim miejscu nie postawi bo Heńkowi założyli blokadę.
Według mnie bardzo dobre rozwiązanie żeby niektórzy trochę ogłady załapali. --

Data: 2012-07-18 23:16:47
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji.

A jak czeka to blokuje miejsce. O wiele dłużej niż bez blokady. Bez
sensu.

W praktyce bez znaczenia. Nie bez powodu padło tu pytanie o to, czy ktoś w ogóle widział
niepełnosprawnego (takiego, którego niepełnosprawność dałaby się zauważyć) wysiadającego
pod marketem, i ile razy w życiu (ja nie pamiętam). To ile tych miejsc tak naprawdę potrzeba?

(Za to sam znam dwóch "niepełnosprawnych", tzn. posiadających stosowną naklejkę,
załatwioną "na opiekuna" jakiejś innej niepełnosprawnej osoby w rodzinie. I korzystających
z tego przywileju równie skwapliwie, co PSL z posad w spółkach Skarbu Państwa.)

Data: 2012-07-19 00:55:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 18.07.2012 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:

[...]

Ja. Kilka razy.

To ile tych miejsc tak naprawdę potrzeba?

Moim zdaniem pod paroma supermarketami mogłoby być ich mniej.

[...]

A to też powinno być tępione.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-23 15:37:40
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji.

To ile tych miejsc tak naprawdę potrzeba?

Moim zdaniem pod paroma supermarketami mogłoby być ich mniej.

W 99% przypadków wystarczyłoby pewnie jedno. Ale co tam, niech będą nawet dwa - na wszelki wypadek.

Tylko że ich liczbę określają jakieś przepisy. A przepisy produkują jacyś urzędnicy, zapewne
w typowym stylu: czyli albo wymagamy za mało, albo też, jeśli akurat jesteśmy po kursach
afirmacyjnych, na odwrót: tak, aby nikt nie posądził nas o jakąkolwiek dyskryminację...
Czyli tak z 10-20x za dużo będzie w sam raz :)

Data: 2012-07-23 20:48:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 23.07.2012 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:

[...]

Aż tak to nie. Za to moim zdaniem zdecydowanie za ciężko jest uzyskać
pozwolenie tymczasowe: dla kobiet w zagrożonej ciąży, dla kogoś ze
złamaną nogą czy kogoś po operacji.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-19 05:45:06
Autor: WS
Tresura w akcji.
On 18 Lip, 23:16, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
To ile tych miejsc tak naprawdę potrzeba?

tego to nikt nie wie ;) , ale przpis jest, wiec sie je robi (i sa
najzwyklejsza strata dla supermarketu ;) )

[...]

Sa rowniez tacy, co formalnie im sie (chyba?) nalezy, ale do niczego
im to niepotrzebne...
np. moj sasiad ma 1 grupe inw.  + cos tam i dostal uprawnienia
legalnie, ale jak sam mi mowil ostatnio z nudow przeglada gazetki
supermarketow i jezdzi po wszystkich dla zabicia czasu - oczywiscie
MPK a nie samochodem bo tez ma gratis ;) i jakos moze...

Dodatkowo wychodzil ;) w spoldzielni zrobienie "koperty" dla inwalidow
pod blokiem, ktora non stop okupuje - nie najblizej wyjscia z klatki
tylko pod swoim oknem oczywiscie ;)

WS

PS. gdyby tych kopert nie bylo, to jak ktos z wozkiem inwalidzkim
zatrzymalby sie tuz przed wejsciem, to nikt by sie raczej nie
pryczepil...

Data: 2012-07-19 18:02:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 19.07.2012 WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał/a:
[...]

Wiesz, że są różne schorzenia?

[...]

Tylko musi być miejsce na to zatrzymanie się. I po to właścnie są
koperty.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-21 15:04:54
Autor: tor
Tresura w akcji.
Wiesz, że są różne schorzenia?

Tu się zgadzam, bo i mój znajomy ma taką wlepkę, a na pierwszy rzut oka można powiedzieć : zdrowy.
Jest jednak druga strona medalu, którą obserwuję na codzien. 3/4 aut pod marketami , które stoją na kopertach, to "chorzy na głowę" . Z reguły albo lepsze auta , albo odpieprzone paniusie ew. chłoptasie "macho" . Zdarzają się  też akcje z starszymi osobami typu: market budowlany, wysiada z terenówki taki chłopek roztropek z żoną i twardo idzie do środka. Za moment się wraca i wrzuca za szybę wydrukowaną "inwalidke". Po jakiś 20min wraca z pełnym wózkiem (kleje czy inne cementy po 25kg worek) i jak gdyby nic wrzuca do auta i odjeżdża. Obserwowałem to osobiście, bo akurat czekałem na znajomych 2 miejsca obok. Właśnie za takich powinni się wziąść i solić mandatami, żeby się nauczyli po co ta koperta jest.
Podobał mi się przykład jakiegoś miasta, w którym ochrona sprawdza i ew zakłada blokady osobom nieuprawnionym. Nawet zamkneli koło jakiemuś synkowi kogoś ważnego i sprawa się oparła o sąd, który stwierdził ,że blokada i odpłatność się należy, bo to teren prywatny i trzeba się stosować do zasad. Teraz jak już wprowdzono strefe ruchu i obowiązuje kodeks , to tym bardziej takie coś powinno mieć miejsce. Inaczej nie da się ludzi nauczyć. Nawiasem mówiąc pracuję w jednym z marketów i jak w tamtym roku była akcja policji z nakładaniem mandatów, to staly tam auta tylko do tego uprawnione. Szkoda że potrwało to miesiąc ,bo teraz wróciły stare zwyczaje. Podobna akcja była z miesiąc temu. Fajna terenowa Toyota, 5 pasażerów i stająna kopercie. Wysiedli , popatrzyli, cos tam pogadali i dalej na zakupy. Oczywiście wszyscy zdrowi . Jak ktoś im zwrócił uwagę, to jeden koleś tak koło 40 zaczął robić z siebie debila i udawać połamanego. Oczywiście przeszedł tak z 10m i "cudownie ozdrowiał" .Aha. Blachy KPR ( kraków - proszowice). Niestety zwykłych KR nie brakuje, jak i "schorowanych" przedstawicieli handlowych wszelkiej maści.

Pozdrawiam

Data: 2012-07-23 15:47:55
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji.
Jest jednak druga strona medalu, którą obserwuję na codzien. 3/4 aut pod
marketami , które stoją na kopertach, to "chorzy na głowę" .

A jakby takich miejsc było 2 szt, przy samym wejściu, to i upilnować/karać by było o wiele
łatwiej, a i stanięcie akurat tam wymagałoby buractwa w szczególnie dużym natężeniu.

A teraz, gdy cały pierwszy rząd, a często więcej, to miejsca dla inwalidów, jakże łatwo
rozgrzeszać się, bo "cóż to szkodzi, skoro jest tyle pustych", "wszyscy tak robią",
"czy ktoś zwróci uwagę akurat na mnie"? itp.

Data: 2012-07-19 08:39:34
Autor: WW
Tresura w akcji.

Bez sensu. Jak już to powinni odholować.

Trzeba przyznać, że Manufaktura jest od dawna chlubnym wyjątkiem. Wcześniej sam słyszałem, i pisałem o tym na tym szacownym forum, że często leciał komunikat "kierowca samochodu marki *** o numerach rejestracyjnych ***** proszony jest o spalenie się ze wstydu za zajęcie miejsca niepełnosprawnym".
Teraz jak widać, poszli dalej i chwała im za to.

Co do wywożenia. to jest ono nierealne.
Po pierwsze inni nie widzą, bo auto znika a tak stoi kilka godzin z blokada tuż przy wejściu i wszyscy (!) je widzą. Poza tym, jak sobie wyobrażasz załadowanie na lawetę  samochodu na załadowanym parkingu?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Data: 2012-07-19 01:44:13
Autor: PJ
Tresura w akcji.
// Co do wywożenia. to jest ono nierealne.Po pierwsze inni nie widzą,
bo auto znika a tak stoi kilka godzin z blokada tuż przy wejściu i
wszyscy (!) je widzą.

malo widziales ...niemiaszkowie wywoza jak przekroczysz dozwolony czas
parkowania (Plus/Netto) a koperta to juz laweta na bank

//Poza tym, jak sobie wyobrażasz załadowanie na lawetę  samochodu na
załadowanym parkingu?

bulka z maslem, widzialem reportaz jak magicy wyciagali Hummera z
parkingu podziemnego czy limuzyne XXL zaparkowana z odstepem przod/tyl
10 cm, szczerze powiedziawszy byli tak skuteczni ze az naszlo mnie
podejrzenie ze takich technik moga uzywac tez zlodziejaszki,
(podnosniki, rolki, wyciagarki, specjalna laweta z dzwigiem potem do
puszki i tyle go widzieli ...)
P.

Data: 2012-07-19 13:57:52
Autor: WW
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-19 10:44, PJ pisze:

malo widziales ...niemiaszkowie wywoza jak przekroczysz dozwolony czas
parkowania (Plus/Netto) a koperta to juz laweta na bank

Problem w tym, że tu nie chodzi o zwiększenie wpływów hipermarketu - to nie fotoradary.
Tu chodzi o nauczenie bydlaka, aby pokrzywdzonemu przez los jeszcze on nie utrudniał życia.
Z tego punktu widzenia dużo lepiej, żeby taki samochód z blokadą stal na miejscu a właściciel musiał znosić spojrzenia wszystkich przechodzącym ludzi, niż raz dwa zniknął z parkingu.

[...]

Nie wątpię, że gdzieś są takie służby. U nas to autolaweta i jeden kierowca z wyciągarką. Aż mi skóra cierpnie na myśl, że taki miał by gdzieś koło mojego samochodu wyciągać z ciasnego szeregu jakiś samochód na siłę.

Data: 2012-07-19 05:29:51
Autor: PJ
Tresura w akcji.
[...]

hiper czy super market nic na tym nie zarabia, to laweciarze sa do
przodu ...ich zysk to zawsze wolne miejsce parkingowe dla
niepelnosprawnych klientow ....BTW takie matolki raczej sa odporne na
hipnotyczne spojrzenia starszych pan :-) Twoj koncept stosowano raczej
w sredniowieczu patrz: wbijanie na pal itp. i do mnie jakos nie
przemawia ...

[...]

potraktuj to jako okres przejsciowy, biznes dopiero sie rozkreca ...
to sa konkretne pieniadze wiec predzej czy pozniej ktos sie po nie
schyli ...zreszta markety to jest pikus bo ile one maja miejsc dla
niepelnosprawnych; 10, 20 ? plus taki ze nie musisz jezdzic po calym
miescie ... ale prawdziwa kasa pojawia sie jesli podpiszesz umowe z
gmina, wtedy strumien gotowki jest naprawde szeroki ....

P.

Data: 2012-07-19 17:53:04
Autor: WW
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-19 14:29, PJ pisze:
Twoj koncept stosowano raczej
w sredniowieczu patrz: wbijanie na pal itp. i do mnie jakos nie
przemawia ...

Swego czasu pracowałem w zakładach dziewiarskich. Problemem, jednym z wielu, były kradzieże przędzy. Kontrole nic nie pomagały. Zmieniono taktykę. Złapaną złodziejkę postawiono przy portierni w czasie wymiany zmian i kazano jej trzymać ukradzioną przędzę w rękach rekach przed sobą. Pracownicy obu zmian musieli przejść obok niej.
Kradzieże praktycznie ustały.

Data: 2012-07-23 15:54:30
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji.
W dniu 2012-07-19 17:53, WW pisze:

[...]

Swego czasu, to było pewnie za komuny, co? Albo niewiele później?
Bo teraz to za taki bezprawny przymus i straty moralne dostałaby jeszcze w sądzie odszkodowanie.

Data: 2012-07-23 18:21:35
Autor: WW
Tresura w akcji.
Swego czasu, to było pewnie za komuny, co?

Ano prawda.  :-P

Bo teraz to za taki bezprawny przymus i straty moralne dostałaby jeszcze
w sądzie odszkodowanie.

Może właśnie dlatego jest jak jest.  :-(

Pozdrawiam
WW

Data: 2012-07-23 20:59:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
[...]

Niestety :-(

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-24 12:16:10
Autor: Jarek Andrzejewski
Tresura w akcji.
On Thu, 19 Jul 2012 05:29:51 -0700 (PDT), PJ
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:

hipnotyczne spojrzenia starszych pan :-) Twoj koncept stosowano raczej
w sredniowieczu patrz: wbijanie na pal itp. i do mnie jakos nie
przemawia ...

Chyba Ci się z pręgierzem pomyliło. Do mnie przemawia.

Data: 2012-07-24 12:15:12
Autor: Jarek Andrzejewski
Tresura w akcji.
On Thu, 19 Jul 2012 13:57:52 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Nie wątpię, że gdzieś są takie służby. U nas to autolaweta i jeden kierowca z wyciągarką. Aż mi skóra cierpnie na myśl, że taki miał by gdzieś koło mojego samochodu wyciągać z ciasnego szeregu jakiś samochód na siłę.

Ja widywałem z okna pracy odholowywanie aut z drogi k. Galerii Mokotów
w Warszawie. Kierowca (i operator holownika) istotnie był jeden, ale
nie miał wyciągarki a sprytną "drabinkę" (którą dawało się "poskładać"
pod stojącym autem i dźwig.
A służby np. w Pradze rzeczywiście mają fajny sprzęt: wyciąganie
landrovera polegało na podłożeniu "drabinek" pod wszystkie koła,
podniesieniu całego auta i postawienie go na przyczepie - w górę, w
bok, w dół i w drogę :-)

Data: 2012-07-19 13:36:05
Autor: Iksiński
Tresura w akcji.

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ju8a3d$s7s$1node1.news.atman.pl...

Poza tym, jak sobie
wyobrażasz załadowanie na lawetę  samochodu na załadowanym parkingu?

Normalnie. Dla laweciarzy to żaden problem.

Data: 2012-07-19 18:00:14
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji.
Dnia 19.07.2012 WW <wuwu0@vp.pl> napisał/a:

[...]

Zrób uczciwy przetarg to się znajdą wykonawcy.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-23 15:44:17
Autor: Miroo
Tresura w akcji. [OT]
Zrób uczciwy przetarg to się znajdą wykonawcy.

Przecież to oksymoron ;)

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-07-23 20:49:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji. [OT]
Dnia 23.07.2012 Miroo <miroo75@REMOVEIT.o2.pl> napisał/a:

Zrób uczciwy przetarg to się znajdą wykonawcy.

Przecież to oksymoron ;)

Da się zrobić uczciwy przetarg. BTDT. Przecież nie napisałem "niech
urzędnik zrobi uczciwy przetarg" ;-P

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-24 00:35:36
Autor: WS
Tresura w akcji. [OT]
On 23 Lip, 20:49, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczew...@gmail.com> wrote:
Dnia 23.07.2012 Miroo <miro...@REMOVEIT.o2.pl> napisał/a:

> Przecież to oksymoron ;)

Da się zrobić uczciwy przetarg. BTDT. Przecież nie napisałem "niech
urzędnik zrobi uczciwy przetarg" ;-P

Rowniez uwazam, ze sie praktycznie nie da ;)
Jesli zakup, usluge itp potrzebuje prywatna osoba/firma, to nie robi
zadnych przetargow tylko wybiera dostawce ktorego uwaza w danej chwili
za najlepszego wg wlasnego widzi mi sie...

Przetarg zawiera tyle haczykow, ze na 90% ktos, kto sie tym nie
zjamuje od nastu lat wymysli takie warunki przetargu, ze wygra ktos,
kogo by nie w zadnym wypadku chcial ;)
Np. w ww wymieninej sytuacji ktos ze zdezelowana laweta robiaca tlumy
dymu z rury wydehweh=j a parkingu ;) + obijajacy samochody klientow
obok, co z tego, ze bedzie mial OC jak opinia o tym, zeby omijac dany
sklep pojdzie w swiat.. ;)

WS

PS. Jesli ktos chce kupic cos, co wymaga ogloszenia przetrgu i
faktycznie chce zrobic dobry zakup, to robi praktycznie jak prywatne
firmy: wybiera co chce za kase, ktora dysponuje, zglasza sie do
dystrybutora wybranego sprzetu i mowi, ze musi to kupic na przetarg ;)
warunki/regulamin przetargu dostaje oczywiscie od dystrybutora ;)

Data: 2012-07-24 11:22:40
Autor: Jakub Witkowski
Tresura w akcji. [OT]
W dniu 2012-07-24 09:35, WS pisze:

Jesli zakup, usluge itp potrzebuje prywatna osoba/firma, to nie robi
zadnych przetargow tylko wybiera dostawce ktorego uwaza w danej chwili
za najlepszego wg wlasnego widzi mi sie...

Może zrobić i przetarg, czy powiedzmy licytację, ale regulamin tworzysz taki, żeby żaden oferent
nie miał prawa oprotestować twojego wyboru.

Niestety, zamówienia publiczne to zamówienia publiczne, tam nie ma tak dobrze.

Data: 2012-07-24 12:33:30
Autor: Miroo
Tresura w akcji. [OT]
[...]

Np z takim zapisem: "Zarząd Sp-ni zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty lub jej części, nie przyjęcia żadnej z ofert lub unieważnienia przetargu bądź odstąpienia od przetargu bez podania przyczyn."
lub podobnie
"Zastrzega się prawo odstąpienia od przetargu bez podania przyczyn oraz swobodnego wyboru oferty."

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-07-25 01:11:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
Tresura w akcji. [OT]
Dnia 24.07.2012 WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał/a:
> [...]

urzędnik zrobi uczciwy przetarg" ;-P

Rowniez uwazam, ze sie praktycznie nie da ;)

Da się...

[ciach]

[...]

IMO mylisz *przetarg* z przetargiem/zamówieniem *publicznym*.

Pzdr,
krzysiek Kiełczewski

Tresura w akcji.