Trialowiec... sprawny inaczej?

Data: 2009-08-17 14:47:52
Autor: Alfer_z_pracy
Trialowiec... sprawny inaczej?
Przypadkowo byłem w trakcie Festivalu Rowerowego w Szklarskiej Porębie. Różne obserwacje tegoż festiwalu poczyniłem choć w zasadzie starałem się unikać tłumów i imprez. Ale wspomnę tylko o pewnym przypadku, który w mojej opinii warto napiętnować. Być może uznacie że OT, ale trudno, biorę baty na siebie kosztem podzielenia się z bracią rowerową takim oto przemyśleniem:

Pod spożywczakiem gdzie na dużym parkingu w godzinie szczytu ciężko o miejsce, parkuje autko. Firmowo oklejone, reklamuje pokazy trialu rowerowego. Nie podaję tu jej nazwy - ech, krótka pamięć, OIDP coś tam "bikes" w nazwie strony było. Ekipa wiadomo młoda, sprawna, francja-elegancja. Wszystko pięknie, ale samochód staje na "kopercie"
oznaczonej znakiem inwalidy. Wysiada z niego Młody Pan, Młoda Pani i ich dziecko na ręku. Podjeżdża kolejny samochód z oznaczeniem "inwalida" i pyta czy Młody Pan Trialowiec faktycznie musi tu stawać.

- A gdzie mam stanąć?! - odpowiada Młody Pan, wzrusza ramionami i niewzruszony drałuje z rodzinką do spożywczaka (dla ścisłości dodam, że wystarczyło ruszyć głową i dało się zaparkować, tak jak chociażby my z boczku). Zamurowało mnie. A żesz ty franco śmierdząca! Niestety w pobliżu nie było żadnej policji czy straży a
przyznaję że z przyjemnością bym "zakablował". Mam nadzieję że koleżka, którego zapewne łatwo zidentyfikować po autku i schemacie rodziny, nażre się wstydu.

Czaję klimat "ziomów" skaczących pod wyciagiem na "dercie", kiep w zębach, czapeczka z daszkiem, okularki przeciwsłoneczne, bro, przybijanie piątek i tepe. Tzw. rispekt. Ale dla wspomnianego koleżki zero szacunku, a niech go pedały NS Leg Eatersy w goleń ugryzą! Jeśli go ktoś rozpozna przekażcie mu mój znak pokoju. Tak się koleżko nie robi.

Pzdr
A.

Data: 2009-08-17 19:22:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Trialowiec... sprawny inaczej?
Panie Alfer_z_pracy, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h6bjme$rar$1atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

Niestety w pobliżu nie było żadnej policji czy straży a
przyznaję że z przyjemnością bym "zakablował".

112?

Data: 2009-08-17 20:30:56
Autor: Wojtas
Alfer_z_pracy pisze:

[...]

Ale samemu to jaj też trochę zabrakło co?

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

"Bujać - to my, panowie szlachta!"

Data: 2009-08-18 09:39:03
Autor: Alfer_z_pracy
Wojtas napisał:
Ale samemu to jaj też trochę zabrakło co?

O, kolejny psycholog preclowy, który zna wszelkie okoliczności danej sytuacji (choć go tam nie było) i potrafi zgryźliwie i trafnie ocenić adwersarza (choć go nawet nie zna). Ale popukać w klawisze zawsze może.

No dobrze, odpowiem Ci mądralo: nie zabrakło. Sam inwalida z którym wymieniliśmy słowo komentarza machnął na to ręką, ja nie miałem czasu na walkę z wiatrakami a poza tym szliśmy w przeciwnym kierunku. Tak, na 112 też nie miałem czasu, wyobraźcie sobie że zdarzają się sytuacje kiedy człowiek się spieszy i ma wazniejsze sprawy niż czekanie na patrol policji tudzież na przepychanki słowne z jakimś baranem.

Łot, precel. Uważaj co mówisz, bo cię zjedzą i udowodnią że wiedzą lepiej niż ty sam.

A.

Data: 2009-08-18 10:45:28
Autor: Kosu
Alfer_z_pracy wrote:
Łot, precel. Uważaj co mówisz, bo cię zjedzą i udowodnią że wiedzą lepiej niż ty sam.

Po prostu trzeba mu było sypnąć ziarnem na maskę i iść w swoją stronę :]

Ale rzeczywiście coś w tym jest. Tacy luzacy (trial, rolki - te do skakania, deskorolki, BMXy itp) rzeczywiście najczęściej mają ogólnie przyjęte normy gdzieś. Przykładów bez liku. Jeżdżą po poręczach, przewracają miejskie śmietniki, żeby było po czym skakać... Po otwarciu nowego Krakowskiego Przedmieścia trenowali na nowych ławkach (wtedy drewnianych), które po 2 tygodniach były już pozdzierane i do wymiany. Mój kolega jest taką osobą i jego stanowisko jest zawsze takie samo: "chill maaaan". Zgroza :/

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-18 15:13:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Trialowiec... sprawny inaczej?
Panie Kosu, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h6dpn9$1cj$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Mój kolega jest taką osobą i jego stanowisko jest zawsze takie samo: "chill maaaan". Zgroza :/

Walić po ryju i kazać płacić za zniszczenia. Proste jak drut.

Data: 2009-08-18 12:32:38
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Trialowiec... sprawny inaczej?

Łot, precel. Uważaj co mówisz, bo cię zjedzą i udowodnią że wiedzą lepiej niż ty sam.

Do pręgierza sporo brakuje.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-18 13:16:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Trialowiec... sprawny inaczej?
Panie Alfer_z_pracy, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h6dmdp$82d$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

Wojtas napisał:
[...]

Co jak co, ale jeżeli Wojtas ma coś wspólnego z "psycho" to tylko to, że to
"psycho-pata". (vide: pl.pregierz)

Data: 2009-08-18 13:22:17
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Pata, czy sata?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-18 15:50:30
Autor: Wojtas
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Co jak co, ale jeżeli Wojtas ma coś wspólnego z "psycho" to tylko to, że to
"psycho-pata". (vide: pl.pregierz)

Kluseczko zdałaś już wszystkie egzaminy?

Data: 2009-08-18 15:51:56
Autor: Wojtas
Alfer_z_pracy pisze:

No dobrze, odpowiem Ci mądralo: nie zabrakło. Sam inwalida z którym

Znaczy byłeś zajęty tak bardzo, że choćby najmniejszego "ch" mu nie mogłeś posłać?

Data: 2009-08-18 15:55:44
Autor: Kosu
Wojtas wrote:
Znaczy byłeś zajęty tak bardzo, że choćby najmniejszego "ch" mu nie mogłeś posłać?

Nie wiem jak Ty, ale Alfer już po maturze dawno :] Nie żebym uważał, że dzieciom wolno się zachowywać jak zwierzęta, ale rzucanie "ch" może być jakimś okresem przejściowym po załatwianiu się w gacie.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-18 17:56:11
Autor: Wojtas
Kosu pisze:

Nie wiem jak Ty, ale Alfer już po maturze dawno :] Nie żebym uważał, że dzieciom wolno się zachowywać jak zwierzęta, ale rzucanie "ch" może być jakimś okresem przejściowym po załatwianiu się w gacie.

Nie wiem jak ty ale ja z hołotą rozmawiam w jej języku. Jak chcesz następnym razem zwróć uwagę dresowi "przepraszam szanownego pana ale czy mógłby pan łaskawie przestawić swój samochód gdyż parkuje pan w miejscu dla inwalidów".
Życzę w każdym razie sukcesów w życiu społecznym w Polandii.

Data: 2009-08-18 18:52:11
Autor: click
Wojtas pisze:
Kosu pisze:

[...]

widac, ze nie probowales
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-08-18 20:16:48
Autor: Kosu
Wojtas wrote:
[...]

90% ludzi po takim tekście zmięknie i zrobi o co prosisz. Jak napisał click: widać, że nie próbowałeś.

Pozostałe 10% to neandertale - z nimi nic nie zrobisz. A na rzucanie "ch" mogą zareagować tak, że będziesz potrzebował dentysty. Zresztą takie podejście zaognia tylko konfrontację. Każdą sprawę da się załatwić kulturalnie (perswazją), a jeśli sytuacja robi się trudna i nie ma wyjścia, to zamiast rzucać "ch" lepiej rzucić raz a dobrze, choć ja jeszcze nigdy nie musiałem (mimo kilku trudnych momentów).

Ale po prostu jedni się wychowali na Fallout, a inni na Quake...

Życzę w każdym razie sukcesów w życiu społecznym w Polandii.

Sukcesy już są. Oczekuję kolejnych :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-18 16:16:23
Autor: Alfer_z_pracy
Wojtas napisał:
Znaczy byłeś zajęty tak bardzo, że choćby najmniejszego "ch" mu nie mogłeś posłać?

Ten sposób jest dobry aby się wyżyć, ale to nie jest idealna metoda na edukowanie społeczeństwa.

A odpowiadając na Twoje pytanie: byłem z kobietą, a w pewnych momentach należy zachować się elegancko a nie jak burak. EOT, OK?, bo akurat ten podwątek naprawdę nie ma sensu, zwłaszcza na _tej_ grupie.

A.

Data: 2009-08-18 18:54:43
Autor: click
Alfer_z_pracy pisze:
Wojtas napisał:
[...]

Alferku, nie irytuj sie tak
napisales, to chyba oczywiste, ze bedzie "jakastamdyskusja"
mnie tez to dziwi dlaczego nie podszedles i nie zwrociles w kulturalny sposob temu mlodemu czlowiekowi, iz zachowuje sie niestosownie

Data: 2009-08-18 20:52:46
Autor: Ryszard Mikke
click <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał(a):
Alfer_z_pracy pisze:

> [...]
mnie tez to dziwi dlaczego nie podszedles i nie zwrociles w kulturalny sposob temu mlodemu czlowiekowi, iz zachowuje sie niestosownie

Tak szczerze, to po po rozmowie buraka z inwalidą, należało
już zwracać uwagę trochę mniej kulturalnie. A przynajmniej
mniej delikatnie.

I tak, zajęłoby to trochę czasu i prawdopodobnie zdenerwowało towarzyszkę Alfera i w tej sytuacji zrobiłbym dokładnie to, co Alfer.

rmikke

Data: 2009-08-18 23:09:15
Autor: stefandora

Ryszard Mikke wrote:
I tak, zajęłoby to trochę czasu i prawdopodobnie zdenerwowało towarzyszkę Alfera [...]

Hm... wszystkiemu winne te kobiety... może jakaś dziwna jestem, ale co by się stało towarzyszce, gdybyś Ty lub Alfer zainterweniował w taki lub inny sposób?

Co do samej sytuacji, to trudno się wypowiadać. Często spotykam ludzi, którzy są poprostu mało asertywni i czasem warto powiedzieć/zrobić coś za nich. Najprawdopodbniej skomentowałabym to w jakiś sposób, ale ja to jestem pyskata jędza i nie zawsze na dobre to wychodzi :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-18 21:19:58
Autor: Ryszard Mikke

Ryszard Mikke wrote:
> [...]

Hm... wszystkiemu winne te kobiety... może jakaś dziwna jestem, ale co by się stało towarzyszce, gdybyś Ty lub Alfer zainterweniował w taki lub inny sposób?

Pewnie nic, ale moja towarzyszka nerwowa jest i na ogół woli spokój.

rmikke

Data: 2009-08-18 23:22:19
Autor: stefandora

Ryszard Mikke wrote:
> [...]

Pewnie nic, ale moja towarzyszka nerwowa jest i na ogół woli spokój.

Status quo w imię spokoju.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-19 01:10:16
Autor: Wojtas
Ryszard Mikke pisze:

Pewnie nic, ale moja towarzyszka nerwowa jest i na ogół woli spokój.

Przypomniało mi się:

"Żonie kupuj futra, dbaj o miejsce w hierarchii tych co się boją jutra."

Data: 2009-08-18 23:34:39
Autor: click
Ryszard Mikke pisze:

Tak szczerze, to po po rozmowie buraka z inwalidą, należało
już zwracać uwagę trochę mniej kulturalnie. A przynajmniej
mniej delikatnie.

zawsze na koniec mozna stanowczo i spokojnie wycedzic szeptem przez zeby "spierdalaj stad buraku"

I tak, zajęłoby to trochę czasu i prawdopodobnie zdenerwowało towarzyszkę Alfera i w tej sytuacji zrobiłbym dokładnie to, co Alfer.

gdybamy

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-08-19 07:33:26
Autor: Kosu
click wrote:
zawsze na koniec mozna stanowczo i spokojnie wycedzic szeptem przez zeby "spierdalaj stad buraku"

Ja wolałbym wycedzić
"ale zdjęcie z widocznymi blachami i tak zrobiłem"
:]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-19 09:26:49
Autor: Alfer_z_pracy
click napisał:
[...]

Łoj tam, ależ wątek pociągnęliście :) Nasza grupka udawała się w przeciwnym kierunku, byliśmy w lekkim pośpiechu, mieliśmy inne rzeczy do zrobienia niż edukacja szkodliwej jednostki. Fakt, byłem sekundę od rzucenia owego "ch" bo mi strasznie w takich momentach adrenalina rośnie ale wiem, że prawdopodobnie wtedy zaczęłaby się sytuacja rozwijać, a efekt tak naprawdę byłby znikomy. Czasem trzeba zrobić bilans zysków i strat, tu nikt nikogo nie bił, wielka krzywda się nie działa, miałem ważniejsze sprawy niż dyskusje. Wierzcie mi że są momenty kiedy bez zastanowienia rzucam to co robię i wdaję się w dyskusję / działanie / nawet bójkę (patrz niedawno opisywany tu przeze mnie przykład akcji ratunkowej rowerzysty z rozwaloną głową), ale akurat ta sytuacja była jedynie epizodem i świat inwalidów się nie zmieniłby niezależnie od tego czy trialowca bym ubił bejzbolem czy też mu odpuścił. Ot i cała filozofia.

Na drugi raz zatrzymam się, wieprzę gościowi na zapas i nie omieszkam się tym pochwalić na grupie. I się wyrówna :)

Pzdr
A.

Data: 2009-08-17 22:34:28
Autor: Bartosz Bogucki
Trialowiec... sprawny inaczej?
czemu OT?

ale w sumie to czemu nie w realu tylko tu?

pozdr bq

Data: 2009-08-19 06:36:49
Autor: kml
Trialowiec... sprawny inaczej?

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:h6bjme$rar$1atlantis.news.neostrada.pl...

[ciacho]

To jest w pewien sposób podobne do tego co robią rofeszyści w Szczyrku. Uwaagaaaa i zapier....nie na dół oporowe obrosło juz bardzo negatywną legendą. Niestety już pare razy się spotkałem z takimi odczuciami zwykłych ludzi.

Oczywiście wiem, że to jakiś tam procent robi wszystkim "reklamę" ale konsekwencje ponoszą de facto wszyscy.

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-08-20 07:24:25
Autor: kml
[...]

Prosim o nazwę firmy to prześlemy im link :> Dartmoor przestał posługiwać się Elvisem jak zobaczyli co to za typ jest i jakie odczucia powoduje u ogółu społeczności - za co wielki plus i uznanie dla Velo :)

Data: 2009-08-20 09:26:00
Autor: Alfer_z_pracy
kml napisał:
Prosim o nazwę firmy to prześlemy im link :>

No właśnie nie zanotowałem, teraz już wiem że trzeba użyć cyfrówki :)
A.

Trialowiec... sprawny inaczej?