Data: 2020-01-20 12:56:53 | |
Autor: Andrzej W. | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
Cześć.
Wiem, że zaraz ktoś napiszę, że zawracam ciągle d.., a nic jeszcze nie zrobiłem i takie tam. Ale projekt musi zaczekać na przypływ kasy a i czasu notorycznie brak. Chcę zbudować trójkołowiec ze wspomaganiem elektrycznym do miasta, ale tak by to był rower w myśl przepisów. Mam obecnie dwa koła 28" cali z silnikami elektrycznymi, sterowniki silników, hamulce tarczowe, zawieszenie przednie, skrętne, z quada o rozstawie mniejszym niż 90cm, jakąś ramę stalową i widelec na dawców. Ten rower musi mieć fotel, wiec korba idzie mocno do przodu. Np. taki: https://www.ikea.com/pl/pl/p/skalberg-siedzisko-niebieski-90260606/ Lub wręcz coś z bokami np.: https://www.atakdesign.pl/environment/cache/images/500_500_productGfx_b92945380c702db1e0743a2571f800fb.jpg Skręcanie za pomocą dwóch dźwigni po bokach siedziska. I teraz myślę, nad konfiguracją tego wynalazku. 1. Dwa skrętne koła z silnikami z przodu, koło napędowe, stałe, z tyłu. - ze względu na zawieszenie nie mogę korby wynieść przed przednie koła, musi być za zawieszeniem - wydłużenie całości, lub sadzam użytkownika wysoko i daję korbę nad zawieszeniem - nieakceptowalne przeniesienie środka ciężkości zbyt wysoko. - Tylne koło za fotelem wydłużenie całości. - Długa linia łańcucha, prawdopodobna konieczność użycia prowadnic. 2. Dwa skrętne koła z silnikami z tyłu, koło napędowe, stałe, z przodu. - nieintuicyjne pokonywanie zakrętów. - fotel można osadzić zaraz przed tylną osią co powinno podnieść stabilność konstrukcji. - jeśli dać mniejsze przednie koło to można korbę umieścić przed przednim kołem lub nad nim - skrócenie pojazdu, mniejsza zdolność pokonywania krawężników. Z chęcią posłucham za i przeciw, które się Wam nasuwają. Może macie jakieś linki do podobnych projektów? -- AWa. |
|
Data: 2020-01-20 13:50:24 | |
Autor: Olivander | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
chcesz taki jak w Cycling to the South Pole
oczywiści ona nie dodawała do tego maszyny parowej |
|
Data: 2020-01-20 23:24:14 | |
Autor: Ignac | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
To, niezła popelina z tego wyjdzie, za kupę kasy, zapewne z jakiemiś konsekwencjami konstrukcyjnymi. Jeżeli już, to kupiłbym najlżejszego quada i zrobił mu elektryczny napęd. Są chyba takie zestawy, bo oglądałem taką przeróbkę w tv, samochodu wprawdzie.
|
|
Data: 2020-01-23 13:12:33 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
Data: 2020-01-21 08:55:29 | |
Autor: cyklista | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
Andrzej W. pisze:
Cześć. Zaglądnij na forum https://pojazdyelektryczne.org/ podobne projekty były już robione, ale każdy nowy pomysł jest cenny -- Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus |
|
Data: 2020-01-21 10:24:51 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
Andrzej W. pisze:
Ten rower musi mieć fotel, wiec korba idzie mocno do przodu........................
Moim mlodzienczym marzeniem bylo miec rower podwojny rownolegly. W koncu zdobylem rame do tandemu i zrobilem sobie tandem. Mam go ze 30 lat i uzywałem moze z 10 razy. W tej chwili nie wyobrazam sobie gdzie bym mogl trzymac szeroki rower rownolegly. Klasyczny tandem jakos sie jeszcze z trudem miesi. Dobrze, ze nie zrealizowalem marzen. :) Chociaz sam problem techniczny jest ciekawy i w miare mozliwosci cos moge pomoc. Najlepiej jednak zaczac od konkretow i poszukac gotowych rozwiazan. Zapalency jeszcze sa na tym swiecie. Jan Cytawa |
|
Data: 2020-01-21 19:54:39 | |
Autor: PeJot | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
W dniu 2020-01-20 o 12:56, Andrzej W. pisze:
Cześć. A jakie są przeciwskazania co do tego aby: - konstrukcja *nie była* rowerem - konstrukcja *była* jednośladem ? Popieram Jana Cytawę. Szkoda zachodu/czasu/środków etc. Parę rzeczy wypadało by policzyć wytrzymałościowo, parę rzeczy optymalizować pod względem choćby ciężaru/wymiarów itd. To jest zajęcie dla *grupy* np. studentów mających dostęp do narzędzi projektowych, materiałów i jakiegoś tam parku maszynowego. Dawno temu chciałem skonstruować rower do jazdy po torach kolejki, np. Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w nieużywanej części. Ale mi przeszło. Bo tory zarośnięte :) -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2020-01-21 20:31:24 | |
Autor: Andrzej W. | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
W dniu 21.01.2020 o 19:54, PeJot pisze:
A jakie są przeciwskazania co do tego aby: Ilość ścieżek rowerowych po których się można w mojej wiosce poruszać. - konstrukcja *była* jednośladem ? Wymagana jest stabilność, użytkownik nie daje rady na jednośladzie. -- AWa. |
|
Data: 2020-01-21 13:21:14 | |
Autor: Olivander | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 20:31:36 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:
Wymagana jest stabilność, użytkownik nie daje rady na jednośladzie.wreszcie mówisz. "szczekasz pod niewłaściwym drzewem", to "właściwe" nawet tu kilka razy wspólnie obszczekaliśmy, (a komercyjnie dostępne konstrukcje mają dofinansowanie pfron). ale wiesz, że jeśli koło napędzane mięśniami i koła napędzane elektryką będą różne, i nie przemyślisz jak je powiązać funkcjonalnie, to twoje rozmowy z drogówką mogą być.. ciekawe? |
|
Data: 2020-01-22 09:32:12 | |
Autor: Andrzej W. | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
W dniu 21.01.2020 o 22:21, Olivander pisze:
ale wiesz, że jeśli koło napędzane mięśniami i koła napędzane elektryką będą różne, Czytałem przepisy, jedyne o czym piszą to to, że napęd elektryczny ma być aktywowany naciskiem na pedały,jego moc ma spadać ze wzrostem prędkości i ma być odłączany po przekroczeniu zadanej prędkości. Zresztą sporo jest rowerów z napędem elektrycznym w przednim kole i jakoś nie słyszałem o jakiś kłopotach z nimi. Ogólnie to planuję dwa tryby kontrolera: - pojazd inwalidzki, ograniczenie prędkości do 7 km/h, wolno nim jeździć po chodnikach i nie trzeba pedałować (nie wiem tylko czy i kto wydaje pozwolenia/homologacje na takie pojazdy). - rower - ścieżki rowerowe i drogi publiczne wspomaganie elektryczne tylko przy pedałowaniu. Wybór trybu przez dwie różne "stacyjki", trzeba będzie się zatrzymać i kluczyk przełożyć z jednej do drugiej. -- AWa. |
|
Data: 2020-01-22 00:58:42 | |
Autor: Ignac | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
Poczekaj, już nie długo będzie nowa ustawa: Projekt zakłada stworzenie definicji urządzenia transportu osobistego. Do tej grupy będą zaliczane pojazdy konstrukcyjnie przeznaczone do poruszania się pieszych - napędzane siłą mięśni lub za sprawą jednostki elektrycznej.
Według założeń, ich maksymalna prędkość ma wynosić 25 km/h, a szerokość nie może przekraczać 90 centymetrów. W myśl ustawy, wszelkie pojazdy wpisujące się w nowe regulacje będą miały obowiązek korzystania ze ścieżek rowerowych. |
|
Data: 2020-01-22 05:19:33 | |
Autor: Ignac | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
"Według założeń, ich maksymalna prędkość ma wynosić 25 km/h, a szerokość nie może przekraczać 90 centymetrów. W myśl ustawy, wszelkie pojazdy wpisujące się w nowe regulacje będą miały obowiązek korzystania ze ścieżek rowerowych." Przewiduje, że w konsekwencji na ddr-y wyruszy wszelka gimbaza, będą wypadki, pewnie i sprawy w sądach. Niech przypadkiem,twój pojazd w tym by uczestniczył. Rzeczoznawca w sądzie powie: to jest samoróbka, na dodatek z fotelem ukradzionym ze stadionu...tym niebieskim, proszę wysokiego sądu. Obronisz się, nawet gdybyś nie był sprawcą kolizji?
|
|
Data: 2020-01-21 15:20:23 | |
Autor: Ignac | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
Poniżej skopiowałem dane gotowca, za 1350 zł. Nówka z gwarancją na :sprzedajemy.pl Niestety, nie mogłem skopiować linka. model: EA15
wymiary quada: 100 cm x 58 cm x 60 cm maksymalne obciążenie: 70kg waga pojazdu: 40kg maksymalna prędkość: 25km/h silnik: 800W akumulatory: 3x12V36Ah ładowarka: 36V wymiary opakowania |
|
Data: 2020-01-21 15:27:45 | |
Autor: Ignac | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
Oto tytuł tego ogłoszenia:
Quad elektryczny 800W, 25KM/H - NA AKUMULATOR |
|
Data: 2020-01-22 09:24:25 | |
Autor: Andrzej W. | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
W dniu 22.01.2020 o 00:27, Ignac pisze:
Oto tytuł tego ogłoszenia: Ale zdajesz sobie sprawę, że tym po śmieszkach rowerowych jeździć się nie da? -- AWa. |
|
Data: 2020-01-22 13:28:35 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Trike - rożne konfiguracje. | |
Andrzej W. pisze:
Quad elektryczny 800W, 25KM/H - NA AKUMULATOR Ale zdajesz sobie sprawę, że tym po śmieszkach rowerowych jeździć się Staram sie myslec precyzyjnie. Wiec takims czyms da sie jezdzic po smieszkach. Raczej nie wolno nimi jezdzic. Moc rowerow jest ograniczona prawem do 250 W. Jest wiele rowerow o mocniejszym silniku ale elektronicznie jest moc ich ograniczana. I rzeczywiscie probowalem elektryka mocno wypasionego, ktory po przekroczeniu 25 km/h odcinal prad. Sa tacy, ktorzy sie limitami nie przejmuja i uzywaja. Co wiecej likwiduja ograniczenia, co jest oficjalnie zabronione. Nie wiem jak jest ze sprzetem inwalidzkim. Jakim ograniczeniom on podlega. Ale moim zdaniem zdrowy rozsadek jest zawsze wskazany. Jezeli wozek inwalidzki niezbyt duzy jedzie sobie wolno po smieszce, to mnie to kompletnie nie przeszkadza. Co innego, gdyby jechal szybko. Ale zdrowy rozsadek niestety nie podlega normom prawnym. Jan Cytawa |
|