Trimiks w trakcie Tec 45/50

Data: 2010-10-14 16:23:19
Autor: Zakrzówek Kraken
Trimiks w trakcie Tec 45/50
PADI/DSAT wprowadza możliwo¶ć wykorzystawania normoksycznego oraz hiperoksycznego trmiksu dla osób z uprawnienieniami Tec 45/50. Wymaga to dodatkowego doszkolenia oraz korzystania przez nurka oprócz runtimu z komputera trimixowego jako backup'u. Na pewno jest to ciekawe rozwi±zanie dla osób które chcę zmniejszyć ryzyko narkozy podczas nurkowań oraz chc± się przekonać na ile trimix jest czym¶ dla nich, bez wchodzenia w pełny kurs trimiksowy.

--
Maciej "Szczę¶ciarz" Curzydło
Instruktor Trimiksowy PADI i TDI

Z góry przepraszam za nie komentowanie postów, które w mojej ocenie s± niegrzeczne, nie merytoryczne albo po prostu głupie.

Data: 2010-10-14 16:37:19
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Trimiks w trakcie Tec 45/50
On 2010-10-14 16:23, Zakrzówek Kraken wrote:
[...]

To pewno¶ci± bardzo ciekawa propozycja.
A ile kosztuje doszkolenie (wszystkie koszty) i jak piszesz WYMAGANY komputer Trimiksowy (co¶ pod 1000 euro prawda) :-) ?

www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na ¶wiecie.

Data: 2010-10-15 16:33:41
Autor: Zakrzówek Kraken
Trimiks w trakcie Tec 45/50

Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i974ch$mea$1news.onet.pl...
To pewno¶ci± bardzo ciekawa propozycja.
A ile kosztuje doszkolenie (wszystkie koszty) i jak piszesz WYMAGANY komputer Trimiksowy (co¶ pod 1000 euro prawda) :-) ?

pozdrawiam
www.sharmdiver.pl

Zrobienie jednego nurkowania na 100 metrów z potrzebnym roznurkowaniem to jest koszt 500 euro więc zakup komputera który posłuży przez parę lat to jest tylko pierwsza decyzja.
Zakup trochę lepszego samochodu niż ten trochę gorszy to jest wydatek 10 000 euro co pokazuje że s± różne wybory życiowe. Oczywi¶cie jedni mog± sobie kupić i lepszy samochód i zapłacić tydzień trimiksowej zabawy w jakim¶ ładnym miejscu. Inni dla takiej zabawy wybieraj± trochę tańsze samochody a jeszcze innych nie stać w ogóle.
Ja osobi¶cie wolę trochę gorszy samochód a wydać na nurkowanie. Zazdroszczę trochę tym którzy nie musz± podejmować takich decyzji ale trudno.
Kosztów doszkalania jeszcze nie kalkulowałem ale pewnie to będzie koło 1000 zł (zależy od miejsca gazów, itp).
Ale tak w ogóle to jak popatrzymy naprzykład na instruktorów narciarstwa to jedni to studenci dorabiaj±cy na stoku w ferie i zarabiaj±cy 10 zł na godzinę (może trochę lepiej) a inni daj± drogie prywatne lekcje w jakim¶ kurorcie alpejskim i stać ich na helikopter na grań. Międy tymi skrajnymi przykładami jest cała gama różnie radz±cych sobie instruktorów.
Tak samo jest w nurkowaniu.
Po prostu jak instruktor jest dobry; czyli dużo uczy (czyli sam umie), wymaga a jednocze¶nie potrafi nadawać na tej samej fali co nurkowie to po paru latach pracy ma dużo chętnych na kursy, pewnie jest do¶ć drogi, robi sporo kursów indywidualnych i może z tego żyć chociaż pewnie przy swoich zdolno¶ciach w innej branży zarobił by lepiej. Inny robi co¶ Ľle. Słabo uczy, jest nieprzyjemny dla ludzi, nie wymagaj±cy i po paru latach ma do¶ć, jest sfrustrowany i odchodzi z zawodu (na szczę¶cie) albo zamienia się w sprzedawcę plastików i w końcu go wywalaj± jak jest mniej sprytny (też dobrze) albo działa tak bardzo długo jak jest sprytny - bo niestety czę¶ć kursantów kryje swoich kiepskich instruktorów bo chyba boj± się, że nie dostan± stopnia jak poinformuj± organizację o zaniedbaniach podczas kursów.

Wiesz to było by nudne gdybym te swoje przemy¶lenia tak pisał na listę bez żadnego odzewu. Na ciebie można zawsze liczyć, że dasz mi szansę na następnego meila. Gdyby cię nie było trzeba by cię wymy¶lić chociaż wolałbym aby twoje posty były o stopień "grzeczniejsze"

Ludzie dziel± się na dwie grupy - tych co rozumiej± jak ten ¶wiat działa i tych co MOIM ZDANIE nie rozumiej±.
Każdy nurek który rozumie jak działa ten ¶wiat, po takiej wymianie meili wie do kogo przyj¶ć na kurs instruktorski a ci co nie rozumiej± - idealnie, niech id± gdzie¶ indziej.

Pozdrawiam

Maciek "Szczę¶ciarz" Curzydło

Data: 2010-10-15 18:10:27
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Trimiks w trakcie Tec 45/50
On 2010-10-15 16:33, Zakrzówek Kraken wrote:
[...]

To Twoje słowa:

"Na pewno jest to ciekawe rozwi±zanie
dla osób które chcę zmniejszyć ryzyko narkozy podczas nurkowań oraz chc± się
przekonać na ile trimix jest czym¶ dla nich, bez wchodzenia w pełny kurs trimiksowy."

Do jakiej głęboko¶ci mog± nurkować osoby z tego kursu?
Jak sam napisałe¶: te osoby chc± się PRZEKONAĆ na ile trimix jest czym¶ dla nich, bez wchodzenia w pełny kurs trimiksowy.

[...]

Jaki masz samochód?
Nurkowałe¶ w Sharmie w bazie należ±cej do absolutnie najniższej półki - "najtańszej z najtańszych"
A więc jak to jest?

[...]

Czy odpowiadasz po¶rednio na moje pytanie o zarobki DM w Twojej bazie (10 PLN na godzinę)?

Po prostu jak instruktor jest dobry; czyli dużo uczy

Jest jeszcze jedna możliwo¶ć: praca w masówkowej fabryce PADI

a jednocze¶nie potrafi nadawać na tej samej fali

Czyli wystawia licencje KAŻDEMU bez względu na umiejętno¶ci...
Dwa dni temu kto¶ pisał na li¶cie jak to w Polsce wygl±da

bo niestety czę¶ć
kursantów kryje swoich kiepskich instruktorów bo chyba boj± się, że nie
dostan± stopnia jak poinformuj± organizację o zaniedbaniach podczas kursów.

Jak by¶ nie wiedział i Twoi kursanci organizację można poinformować również PO KURSIE.
Jak szkoli bardzo wielu "profesjonalnych  instruktorów PADI wiesz... I ja wiem. Oczywi¶cie bym zrobił krzywdę wielu gdybym nie napisał iż również wielu się bardzo przejmuje swoj± prac± i MISJˇ uczenia staraj±c się nauczyć swoich studentów jak najlepiej.

A ilu "tandeciarzy" wywalono w zeszłym roku z PADI?
A dwa lata temu?
Ilu dostało nagany?

TO CZYSTA KPINA..

Ludzie dziel± się na dwie grupy - tych co rozumiej± jak ten ¶wiat działa i
tych co MOIM ZDANIE nie rozumiej±.

Czy zdradzasz swoj± żonę jak masz okazję?

Data: 2010-10-15 10:28:48
Autor: neuro
Trimiks w trakcie Tec 45/50
Dudziński, ku twojej - jak mniemam - niekłamanej rado¶ci zainicjowałem
kampanię na fejsbuku. Pod tytułem "nie nurkuj z kretynami". Zostałe¶ w
niej wymieniony z imienia i nazwiska, a dzieki mojemu instruktorowi
z .pl - także ze zdjęcia. Mam nadzieję, że dzieki owej kampanii wiele
potencjalnych nurków uniknie smierci, kalectwa lub psychotraumy
poprzez kontakt z kloszardem jakiego prezentujesz.
Niemazaco, zbieraj pety po beżach, może jako¶ zarobisz na szarmę z
wod± z klozetu.

p.

Data: 2010-10-15 21:24:55
Autor: Haw
Trimiks w trakcie Tec 45/50
W dniu 2010-10-15 19:28, neuro pisze:
[...]

linka bys podal, a nie, smaku tylko narobiles a nigdzie znalezc nie moge ;>

pzd,
h.

Data: 2010-10-16 13:55:53
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Trimiks w trakcie Tec 45/50
On 2010-10-15 16:33, ZakrzĂłwek Kraken wrote:
Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL"<diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w
wiadomości news:i974ch$mea$1news.onet.pl...
To pewnością bardzo ciekawa propozycja.
A ile kosztuje doszkolenie (wszystkie koszty) i jak piszesz WYMAGANY
komputer Trimiksowy (coĹ› pod 1000 euro prawda) :-) ?

pozdrawiam
www.sharmdiver.pl

Zrobienie jednego nurkowania na 100 metrĂłw z potrzebnym roznurkowaniem to
jest koszt 500 euro więc zakup komputera który posłuży przez parę lat to
jest tylko pierwsza decyzja.

To Twoje słowa:

"Na pewno jest to ciekawe rozwiÄ…zanie
dla osób które chcę zmniejszyć ryzyko narkozy podczas nurkowań oraz chcą
siÄ™
przekonać na ile trimix jest czymś dla nich, bez wchodzenia w pełny kurs
trimiksowy."

Do jakiej głębokości mogą nurkować osoby z tego kursu?
Jak sam napisałeś: te osoby chcą się PRZEKONAĆ na ile trimix jest czymś
dla nich, bez wchodzenia w pełny kurs trimiksowy.

Nie było odpowiedzi więc sam sobie znalazłem.

Tec 45 Technical Competence

Minimum of 2 students, maximum of 4

Tec 45      Builds upon the skills and competencies developed in Tec 40 and immerses the diver in technical diving drills, skills and procedures.  Dives must be done in technical equipment, either doubles or sidemount.  Tec 45 safely takes the diver deeper and using up to 100% oxygen for decompression.

The course is accessible to PADI RESCUE divers (or equivalent) and in addition requires:

- Tec 40 diver (or qualifying certification from another organization)
- PADI Deep Diver (or qualifying certification from another organization)
- a minimum of 50 logged dives, of which at least 12 must be enriched air dives deeper than 60’ plus 6 dives deeper than 100’ (with or without EANx)
- Minimum age: 18 years old

Tec 50 Technical Mastery

Minimum of 2 students, maximum of 4

Tec 50      Takes the technical diver to increased depths and safely adds more complex dive planning and decompression schedules including accelerated decompression.  Successful students will be certified to fully plan and safely conduct gas-switch decompression dives and accelerated decompression dives using air, enriched air and oxygen to a depth of 50 metres/165 feet.

The course is accessible to PADI RESCUE divers (or equivalent) and in addition requires:

- Tec 45 diver (or qualifying certification from another organization)
- PADI Deep Diver (or qualifying certification from another organization)
- a minimum of 100 logged dives, of which at least 20 must be enriched air dives deeper than 60’ plus 15 dives deeper than 100’ (with or without EANx)
- Minimum age: 18 years old

A więc jasno z tego wynika iż widzisz za słuszne kupowanie TRIMIKSOWEGO KOMPUTERA za 1000 euro + opłata za "doszkolenie" ( ile tego doszkolenia ? Teoria czytana z książki za 300 euro? + "gazy" dla instruktora.. Kupa smiechu.. Nie jestes w stanie jako instruktor TECh PADI, IANTD, TDI I CMAS nurnąc na powietrzu na 45 m? Ale jaja.. ) Te wszystkie wydatki tylko po to by na "próbę " nurnąc sobie do 45m na Trimiksie?

Zakup trochÄ™ lepszego samochodu niĹĽ ten trochÄ™ gorszy to jest wydatek
10 000
euro co pokazuje że są różne wybory życiowe. Oczywiście jedni mogą sobie
kupić i lepszy samochód i zapłacić tydzień trimiksowej zabawy w jakimś
ładnym miejscu. Inni dla takiej zabawy wybierają trochę tańsze
samochody a
jeszcze innych nie stać w ogóle.
Ja osobiście wolę trochę gorszy samochód a wydać na nurkowanie.

Jaki masz samochĂłd?
Nurkowałeś w Sharmie w bazie należącej do absolutnie najniższej półki -
"najtańszej z najtańszych"
A więc jak to jest?

Pytanie ciÄ…gle aktualne; JAKI MASZ SAMOCHĂ“D? :-)
Bo jakie bazy wybierasz (cena, jakość - wiem) :-)

Ale tak w ogóle to jak popatrzymy naprzykład na instruktorów
narciarstwa to
jedni to studenci dorabiający na stoku w ferie i zarabiający 10 zł na
godzinÄ™ (moĹĽe trochÄ™ lepiej) a inni dajÄ… drogie prywatne lekcje w jakimĹ›
kurorcie alpejskim i stać ich na helikopter na grań. Międy tymi skrajnymi
przykładami jest cała gama różnie radzących sobie instruktorów.
Tak samo jest w nurkowaniu.

Czy odpowiadasz pośrednio na moje pytanie o zarobki DM w Twojej bazie
(10 PLN na godzinÄ™)?

A więc?

Po prostu jak instruktor jest dobry; czyli duĹĽo uczy

Jest jeszcze jedna możliwość: praca w masówkowej fabryce PADI

a jednocześnie potrafi nadawać na tej samej fali

Czyli wystawia licencje KAŻDEMU bez względu na umiejętności...
Dwa dni temu ktoś pisał na liście jak to w Polsce wygląda

bo niestety część
kursantĂłw kryje swoich kiepskich instruktorĂłw bo chyba bojÄ… siÄ™, ĹĽe nie
dostanÄ… stopnia jak poinformujÄ… organizacjÄ™ o zaniedbaniach podczas
kursĂłw.

Jak byś nie wiedział i Twoi kursanci organizację można poinformować
rĂłwnieĹĽ PO KURSIE.
Jak szkoli bardzo wielu "profesjonalnych instruktorĂłw PADI wiesz... I ja
wiem. Oczywiście bym zrobił krzywdę wielu gdybym nie napisał iż również
wielu siÄ™ bardzo przejmuje swojÄ… pracÄ… i MISJÄ„ uczenia starajÄ…c siÄ™
nauczyć swoich studentów jak najlepiej.

A ilu "tandeciarzy" wywalono w zeszłym roku z PADI?
A dwa lata temu?
Ilu dostało nagany?

TO CZYSTA KPINA..

A więc czy można poprosić o PROFESJONALNĄ informację " z pierwszej ręki"

Pozdrawiam

Maciek "Szczęściarz" Curzydło
www.kraken.pl

www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Data: 2010-10-15 19:34:19
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Trimiks w trakcie Tec 45/50
On 2010-10-15 16:33, Zakrzówek Kraken wrote:

[...]

Jak wiesz wielu kandydatów na Instruktorów PADI a potem instruktorzy PADI to osoby nie całkiem sprawne umysłowo.
Dlatego przecież PADI obniżyło jaki¶ czas temu wymagania egzaminacyjne bo zbyt dużo idiotów nie zdawało a to psuło statystyki i zmniejszało zyski z racji opłat za certyfikacje - zarówno instruktorów jak i z wydanych póĽniej przez nich licencji/sprzedanych podręczników itp. itd..

Sam o tym pisałe¶ na li¶cie...
Oczywi¶cie jako "wielkie, wspaniałe osi±gnięcie PADI"

:-)

-