Troche aby odpoczac...

Data: 2020-09-01 11:45:17
Autor: K
Troche aby odpoczac...
...od meleksow, odkurzaczy na baterie i naginajacych rzeczywistosc na ich temat grupowych przedstawicieli handlowych:

Oryginalny tekst po angielsku tutaj: https://www.thedrive.com/news/36070/watch-this-1100-hp-audi-rs3-catch-fire-and-lose-its-brakes-at-150-mph

Sam filmik na YT: https://www.youtube.com/watch?v=JVUScuZ_YPA

W skrocie, kolo sobie stuningowal RS3 na 1100KM. Jak widac troche na pale bo dlugo nie wytrzymalo. Dziwi, ze po peknieciu przewodu hamulcowego idacego do jednego kola, stracil hamulce na obu osiach. Dziwi tez, ze reczny (elektryczny) przestal dzialac mimo, ze prad nadal byl. Chyba, ze jak silnik ekspolodowal to zrobil takie spustoszenie pod maska.

Data: 2020-09-01 15:33:28
Autor: abn140
Troche aby odpoczac...

maska.
te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam postojowe hample to pomylka jakas...
juz tu kiedys byl dysput jak sie nowe passaty zjaraly na lawecie od jej zablokowanego kola.
nie dali rady ich posciagac bo hampel postojowy nie dal sie zdjac.

Data: 2020-09-01 14:42:48
Autor: K
Troche aby odpoczac...
On 01/09/2020 14:33, abn140 wrote:
[...]

Calkowicie sie zgadzam, ale jak ladnie w srodku sie guziczek komponuje zamiast wajchy. Sasiadka ma Hyundaya i40 chyba z 2012 i juz drugi raz z tylu musi zaciski wymieniac bo na przemian albo jeden albo drugi sie do konca nie odblokowuje po "puszczeniu" recznego. Sprawy z Passatami nie znam ale to tez mogly byc jakies choroby wieku dzieciecego.

Data: 2020-09-01 17:49:51
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
maska.
te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam postojowe
hample to pomylka jakas...

W automacie konieczność.
Inaczej nie zrobisz auto-holda.

Data: 2020-09-01 17:19:54
Autor: K
Troche aby odpoczac...
On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:
[...]

Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie potrafia ruszac pod gorke. Mnie np. denerwuje.

Data: 2020-09-01 18:52:23
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:
[...]

Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs).

Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na skrzyżowaniu.

Data: 2020-09-01 18:13:43
Autor: K
Troche aby odpoczac...
On 01/09/2020 17:52, Cavallino wrote:
[...]

Nie, nie myle: https://www.volkswagen.co.uk/technology/driver-assist/braking
Auto Hold
"Stops your car accidentally rolling back if you stop on a hill.

Auto Hold is an extension of our electronic parking brake system1. It stops your car from accidentally rolling backwards when you're stationary, or setting off on a hill. That means you won't need to keep applying the parking brake manually, check whether you've applied enough braking pressure, or worry about rolling back as you prepare to move off."

Czesto nazywane tez jako hill-assist, a ze w automacie dodatkowo zastepuje przelaczanie na P to akurat osobna kwestia.

Data: 2020-09-02 07:03:41
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 01-09-2020 o 19:13, K pisze:
[...]

Nie, nie myle:

Mylisz.
A to jak sobie coś nazywa VW nie ma żadnego znaczenia.

Czesto nazywane tez jako hill-assist, a ze w automacie dodatkowo zastepuje przelaczanie na P to akurat osobna kwestia.

Odwrotnie - hill-asist może być realizowane na kilka sposobów, również z użyciem auto-holda.
Tyle że nie o nim mówiłem.

I do hill-assist nie jest potrzebny elektryczny ręczny.

Data: 2020-09-02 08:32:05
Autor: K
Troche aby odpoczac...
On 02/09/2020 06:03, Cavallino wrote:
[...]

Nie myslales o tym, zeby zlozyc CV na prezesa np. w VW i zrobic tam porzadek? Widac, ze wiesz lepiej nic producent.

[...]

KIA np. wylacza auto-holda i "zaciaga" reczny na wzniesieniu.

I do hill-assist nie jest potrzebny elektryczny ręczny.

Nie jest potrzebny, ale:

"Models fitted with electronic parking brakes ensure that all the driver has to do is begin the process of driving off on a hill is find the clutch's biting point and drive away. The brake and hill start assist automatically disengaging at the same time.
Some cars - Volkswagen Group vehicles in particular have a very effective system - feature an additional Auto Hold system for the brakes. By simply prodding firmly on the brake pedal when the driver comes to a standstill, the electronic parking brake - and consequently the hill-start assist - are automatically engaged."

Nie chce mi sie szukac kto jeszcze oprocz VW ale pewnie caly VAG.

Data: 2020-09-02 10:03:41
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 02-09-2020 o 09:32, K pisze:
[...]

Ale po co?
Co mnie obchodzi jakiś VW?

Pisałem ogólnie o funkcjonalności, a nie o jej nazwie u konkretnego producenta.

No chyba, że Ty znowu uważasz że wiesz lepiej o czym pisałem....

Odwrotnie - hill-asist może być realizowane na kilka sposobów, również z użyciem auto-holda.
Tyle że nie o nim mówiłem.

KIA np. wylacza auto-holda i "zaciaga" reczny na wzniesieniu.

Na przykład.
Czyli to dwa różne systemy/funkcje.
O tym mówię.

Nie chce mi sie szukac kto jeszcze oprocz VW ale pewnie caly VAG.

Który w całości wisi mi i powiewa.

Data: 2020-09-02 09:21:09
Autor: K
Troche aby odpoczac...
On 02/09/2020 09:03, Cavallino wrote:
[...]

No wiec reasumujac co producent to ma rozwiazane w inny sposob i nazewnictwo nie ma tu wiekszego znaczenia.

Data: 2020-09-02 10:33:14
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 02-09-2020 o 10:21, K pisze:

No wiec reasumujac co producent to ma rozwiazane w inny sposob

To czyli co?
Bo ja nie mówię o tym co Ty sobie wymyśliłeś, na podstawie kretyńskich nazw w VW, tylko o auto-holdzie sensu stricte.
Czyli wyłączeniu pełzania automatu - czyli ma być tak, że jak auto się zatrzyma to stoi, dopóki gazu nie naciśniesz (a przy włączonym start/stop jeszcze silnik wyłącza).

Realizowane to jest za pomocą funkcji w hamulcu elektrycznym (choć nie wykluczam że są inne rozwiązania tego problemu - ale o nich nie słyszałem).

i nazewnictwo nie ma tu wiekszego znaczenia.

Tak, pisałem o tym już kilka razy w tym wątku.
Jeśli tu się zgadzamy, to o co się wykłócasz?

Data: 2020-09-02 10:13:42
Autor: K
Troche aby odpoczac...
On 02/09/2020 09:33, Cavallino wrote:
[...]

Nie wyklocam sie. Odpowiedzialem na twoj post jakobym mylil pojecia. Tak wiec jak juz ustalilem sa rozne rozwiazania dla tego samego systemu i nazwa nie ma wiekszego znaczenia.

Data: 2020-09-02 11:35:01
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 02-09-2020 o 11:13, K pisze:

> [...]

Nie wyklocam sie. Odpowiedzialem na twoj post jakobym mylil pojecia. Tak wiec jak juz ustalilem sa rozne rozwiazania dla tego samego systemu i nazwa nie ma wiekszego znaczenia.

Nadal nie rozumiesz, że mówimy o dwóch różnych systemach.
To Ty (za VW) użyłeś nazwy jednego do określenia drugiego - i na tym polega rozbieżność.

Trzy razy już pisałem że nie chodzi mi o wspomaganie ruszania pod górkę, tak jak Tobie się wydaje.

Data: 2020-09-02 12:20:57
Autor: Pete
Troche aby odpoczac...
Hello, Cavallino.
On 01.09.2020 18:52 you wrote:

> Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do > wykonania ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs). Auto-hold to > zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania skrzyni na luz > i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na skrzyżowaniu.

"konieczności"?
To jakieś zalecenia dla elektryków???

--
Pete

Data: 2020-09-02 12:35:41
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 02-09-2020 o 12:20, Pete pisze:
Hello, Cavallino.
On 01.09.2020 18:52 you wrote:

> [...]
  > zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania skrzyni na luz
  > i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na skrzyżowaniu.

A co, lubisz stać z hamulcem wciśniętym cały czas?
Bo ja nie.

To jakieś zalecenia dla elektryków???

Nie - to z elektrykiem nie ma nic wspólnego, wręcz przeciwnie, bo one zazwyczaj hamulec elektryczny mają.

Doświadczenia mam ze spaliniaka z automatem, ale bez auto-holda.

Koszmar - start stop wyłączał się jak tylko puściłeś hamulec, więc nie chcąc go trzymać wciśniętego przez kilka minut przed skrzyżowaniem, stałeś jak głupi z włączonym silnikiem.
A ten z kolei wyłączał się gdy tego nie chciałeś, bo dojeżdżałeś do poprzednika w korku i zatrzymywałeś się na sekundę....

Data: 2020-09-02 13:18:27
Autor: Pete
Troche aby odpoczac...
Hello, Cavallino.
On 02.09.2020 12:35 you wrote:

> A co, lubisz stać z hamulcem wciśniętym cały czas? Bo ja nie.

Wolę trzymać hamulec niż wajhować D - P - D.
Zwłaszcza że skrzynie tego nie lubią.
> Nie - to z elektrykiem nie ma nic wspólnego, wręcz przeciwnie, bo > one zazwyczaj hamulec elektryczny mają. Doświadczenia mam ze > spaliniaka z automatem, ale bez auto-holda. Koszmar - start stop > wyłączał się jak tylko puściłeś hamulec, więc nie chcąc go trzymać > wciśniętego przez kilka minut przed skrzyżowaniem, stałeś jak głupi > z włączonym silnikiem. A ten z kolei wyłączał się gdy tego nie > chciałeś, bo dojeżdżałeś do poprzednika w korku i zatrzymywałeś się > na sekundę....

Jakie kilka minut?
Odnoszę wrażenie że używałeś tej skrzyni, jak za przeproszeniem blondynka (*)

Niech zgadnę. Na manuału też co światła, wrzucałeś na luz?
(*) To stan umysłu, nie płeć ani kolor włosów
--
Pete

Data: 2020-09-02 13:42:54
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 02-09-2020 o 13:18, Pete pisze:

  Auto-hold to
  > A co, lubisz stać z hamulcem wciśniętym cały czas? Bo ja nie.

Wolę trzymać hamulec niż wajhować D - P - D.

A ja nie.

Zwłaszcza że skrzynie tego nie lubią.

Ważne, że mi noga nie cierpnie.

> [...]
  > z włączonym silnikiem. A ten z kolei wyłączał się gdy tego nie
  > chciałeś, bo dojeżdżałeś do poprzednika w korku i zatrzymywałeś się

Jakie kilka minut?

Tu jest Panie Poznań i tu się tak światła ustawia.....
Zwłaszcza na mojej drodze do pracy.

Niech zgadnę. Na manuału też co światła, wrzucałeś na luz?

Oczywiście.
Chyba że widziałem, że za chwile będzie zielone.
A Ty co, na sprzęgle stałeś na światłach?

Data: 2020-09-02 13:52:37
Autor: Pete
Troche aby odpoczac...
Hello, Cavallino.
On 02.09.2020 13:42 you wrote:

> W dniu 02-09-2020 o 13:18, Pete pisze: Auto-hold to
> A ja nie.

To że lubisz nie oznacza "konieczności".
W szczególności gdy producenci odradzają takie zachowanie.
> Ważne, że mi noga nie cierpnie.
> Tu jest Panie Poznań i tu się tak światła ustawia..... Zwłaszcza na > mojej drodze do pracy.

Chyba tylko przejazd kolejowy ma cykl dłuższy niż 2 minuty (*).
Ewentualnie skrzyżowanie ulicy przelotowej z jakąś małą uliczką na której zielone włącza się co drugi, trzeci cykl.

Ale to wyjątek od reguły.
> Oczywiście. Chyba że widziałem, że za chwile będzie zielone. A Ty > co, na sprzęgle stałeś na światłach?

Jak mam 3 sekundy do zielonego, to tak. (*)

(*) Wrocław ma zegary odmierzające czas do zielonego. Najwięcej ile widziałem to 90 sekund.

--
Pete

Data: 2020-09-02 14:13:47
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 02-09-2020 o 13:52, Pete pisze:
Hello, Cavallino.
On 02.09.2020 13:42 you wrote:

  > W dniu 02-09-2020 o 13:18, Pete pisze: Auto-hold to
  > A ja nie.

To że lubisz nie oznacza "konieczności".

Dla mnie oznacza.

> [...]

Ewentualnie skrzyżowanie ulicy przelotowej z jakąś małą uliczką na
której zielone włącza się co drugi, trzeci cykl.

W sensie że będziesz się kłócił o kilkaście sekund, z tym masz problem?
No to ok, zamień sobie kilka minut, na minutę 45 sekund - teraz lepiej?

Choć zapewniam Cię, że tramwaje wyłączające Ci zielone po 10 sekundach odjego zapalenia, zanim samochody w ogóle ruszą (bo są blokowane przez inne które nie zdążyły zjechać ze skrzyżowania), potrafią unieruchomić Cię na dłużej niż 2 minuty, mierzyłem to nie raz.

Ale to wyjątek od reguły.
  > Oczywiście. Chyba że widziałem, że za chwile będzie zielone. A Ty
  > co, na sprzęgle stałeś na światłach?

Jak mam 3 sekundy do zielonego, to tak. (*)

A to ja też.
Ale mówię o sytuacjach w których widzę kiedy włączyło się czerwone i wiem ile potrwa minimum.

(*) Wrocław ma zegary odmierzające czas do zielonego.

A Poznań nie.
Poza tym stałe cykle są nagminnie rozregulowywane przez pierwszeństwo dla tramwaju i korki.
Więc często stoisz dłużej niż jeden cykl, bez żadnego ruchu.

Najwięcej ile
widziałem to 90 sekund.

j.w.

Data: 2020-09-02 14:51:09
Autor: Pete
Troche aby odpoczac...
Hello, Cavallino.
On 02.09.2020 14:13 you wrote:

> Dla mnie oznacza.

Ale z czego wynika taką "konieczność"?

> W sensie że będziesz się kłócił o kilkaście sekund, z tym masz > problem? No to ok, zamień sobie kilka minut, na minutę 45 sekund - > teraz lepiej?

Zdecydowanie ;-)

Data: 2020-09-02 15:48:47
Autor: Cavallino
Troche aby odpoczac...
W dniu 02-09-2020 o 14:51, Pete pisze:

  > Dla mnie oznacza.

Ale z czego wynika taką "konieczność"?

A choćby z mojego widzimisię - co to za różnica?
To jest konieczność dla mnie - czyli subiektywna.

Bo np. w niektórych autach cierpnie mi prawa noga gdy muszę coś naciskać nieruchomo przez dłuższy czas (btw: błogosławione tempomaty).

Pewnie to jakaś zależność między położeniem i jakością fotela, jego naciskiem na udo i pozycją stopy.
W Konie tak właśnie było.

> [...]
  > blokowane przez inne które nie zdążyły zjechać ze skrzyżowania),
  > potrafią unieruchomić Cię na dłużej niż 2 minuty, mierzyłem to nie
Ale to wyjątek od reguły.

Niestety na tej trasie to raczej reguła.
Tramwajów jest dużo, korków również, a gdzieś w lewo skręcić muszę.
Każdy tramwaj jadący na wprost w momencie gdy powinienem dostać zielone,   zabiera mi tą możliwość w danym cyklu.

Objazd bez tramwajów i tego typu kretyńskich sygnalizacji jest, ale jest nim chyba z 6 km dalej i zazwyczaj w efekcie czas ten sam.
Więc nie jest to żadna alternatywa.

Troche aby odpoczac...